Deze link komt niet uit op een bewering die ik of Zolderworm hebben gedaan.
Graag zie ik de juiste link daarvan.
Anja schreef: dat de mensen hun eigen lijden hebben gekozen, omdat ze dat leuk vinden.
Het woord
leuk heb ik nooit in dit verband gebruikt. Dit gebruik
jij Anja om stemming te maken en mijn visie in een kwaad daglicht te stellen.
Mensen hebben niet (met het bewustzijn dat zij in dit leven hebben) bewust gekozen voor hun eigen lijden. En ze vinden het ook absoluut niet leuk. Christenen zoals jij zien op Aarde een gebroken wereld en zien uit naar verlossing van al dat leed, en menen dat dit alleen bereikt kan worden via Jezus Christus. Tot dan toe zijn we als mensen met ons leed arme schepseltjes.
We zijn echter geen schepsels, we zijn expressies van het Goddelijke (of zoals Peda zegt: het Mysterie).
Als expressie (avatar) zijn wij geboren in de verpakking van een menselijk lichaam en een blanco bewustzijn, omdat we moesten 'vergeten' Wat en Wie we werkelijk Zijn: God Zelve, die alwetend/ alziend/ almachtig/ volmaakt/ alomtegenwoordig/ onkwetsbaar/ echte liefde/ en zonder behoefte is.
Op het Goddelijk bewustzijnsniveau (ofwel Zielsniveau), is er het verlangen van elk deel van God Zelve, om een zo breed mogelijke ervaring op te doen. En ja, daar hoort ook leed bij. Niet omdat God dit 'leuk' vindt, niet omdat jouw Ziel dit 'leuk' vindt, maar omdat de meest brede ervaring ook leed in zich heeft.
Leed, dat met menselijk vernuft kan worden tegengegaan onder andere middels medische wetenschap. Voor alle aandoeningen, en dat is mijn geloof, is een remedie. Zo is bijvoorbeeld stamceltherapie ver gevorderd in een islamitisch land als Iran. Terwijl vooral christenen daarop tegen zijn vanwege hun geloof. En in een islamitisch land werken ze baanbrekend door in de medische wetenschap.
Anja schreef:
Zo ben je dan ook wel in één klap van alle vraagstukken af en hoeven we het in feite nergens meer over te hebben. Transgenders in de VS hebben dan ervoor gekozen om gediscrimineerd te worden, joden hebben in de jaren dertig en veertig gekozen voor de gaskamers, en de mensen die anno 2019 levem hebben gekozen voor milieuproblemen, digitalisering, en het ervaren van islamitische aanslagen. Vinden ze leuk.
Nee, 'leuk' is een fout gekozen benaming die jij er aan geeft. Maar alles dat je ziet aan leed draagt bij aan de menselijke ervaring, vaak door de mens zelf in stand gehouden of verergerd. En het is een minder positief resultaat van de vrije wil.
De verlossing komt niet van Jezus, voor de verlossing heeft de mens zelf de sleutels. Andere keuzes, andere prioriteiten.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.