Ik bepaal zelf wel wat ik ben, met of zonder darmproblemen.
Ik denk dat veel mensen carnisten zijn.
Ik bepaal zelf wel wat ik ben, met of zonder darmproblemen.
Wie de vlag dus omgekeerd uithangt, die stelt 'de adel' boven aan! Het leven heeft soms bizarre humor. Kennelijk is er geen boer die zoiets eens gaat opzoeken.Volgens de meest gangbare theorie staan de kleuren op onze vlag namelijk symbool voor wat mensen vroeger zagen als de ‘natuurlijke’ opbouw van de bevolking. Het rood zou staan voor het volk, het wit voor de kerk en het blauw voor de adel. Ook in andere (westerse) landen (zoals Frankrijk, Kroatië en de Verenigde Staten) werd deze symboliek mooi gevonden en dus werden daar dezelfde kleuren gebruikt in de vlag.
Vlees is veel energie rijker dan plantaardig voedsel en onze hersenen hebben aardig wat energie nodig.
We hebben in deze niets te bepalen.
Denk dat je hier inderdaad van 'IS een omnivoor' kan spreken.
Ben het met je eens waarde @Tin. de mens heeft inderdaad de keuze tot verstandig en gezond eten, dat is ten alle tijd sober en matig,maar goed een ieder moet maar zien.Snoepen doe ik in het geheel niet maar af en toe Engels drop heerlijkTin schreef: ↑16 jul 2022, 11:46Denk dat je hier inderdaad van 'IS een omnivoor' kan spreken.
Ik ben daar meestal voorzichtig in, onder het motto" 'schrijf wat je te zeggen heb en laat ieder verder maar' . Ook een beetje van jou geleerd
Wie denkt dat de mens een carnivoor is ipv omnivoor (of herbivoor), laat dan maar.
Maar het mooie van omnivoor is ook: de mens, enige wezen dat een keuze heeft, heeft ook hier de mogelijkheid te kiezen.
Die Engelse drop zou tandarts Baerents verfoeien. Niet alleen wegens de mogelijke gelatine maar sowieso vanwege de plakkerige zoetigheid. Maar ik moet toegeven: met je tanden de verschillende laagjes stuk hoor stuk van de Engelse drop eten is een leuke bezigheid.
Ik ben wel benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt.
Stikstofmeetstation op de Hoge Veluwe. Op de voorgrond pijpestrootje, een snelgroeiende grassoort die van veel stikstof houdt en bloeiende kruiden wegconcurreert.
Dat heb ik elders al onderbouwd.vegan-revolution schreef: ↑16 jul 2022, 21:42Ik ben wel benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt.
Maar zelfs al zou dat zo zijn dan is een veganistisch alternatief meer dan haalbaar met alle voordelen die daaraan meekomen.
Tsja, een holbewoner in de ijstijd was in onze streken misschien aangewezen op het eten van vlees, maar in dat tijdperk leven we allang niet meer. De (voedings)wetenschap is sindsdien voortgeschreden en daarmee zijn er andere mogelijkheden gecreëerd.
Ze blijven wat achter in de groei, wat duidt op een slechtere voeding.
Waar haal je de term “slechtere” vandaan?Tiberius Claudius schreef: ↑17 jul 2022, 10:36Ze blijven wat achter in de groei, wat duidt op een slechtere voeding.
Het is iets statistisch en het verschil is geen tientallen centimeters.
Leon schreef: ↑17 jul 2022, 10:39Waar haal je de term “slechtere” vandaan?Tiberius Claudius schreef: ↑17 jul 2022, 10:36
callista schreef: ↑17 jul 2022, 10:44 Verder zijn er vele voordelen van een veganistische of vegetarische levenswijze .
Zowel voor mens als natuurlijk voor het dier.
Denk eens aan de vele antibiotica die dieren moeten slikken
En aan het treurige leed dat de dieren treft.
Het worden consumptieartikelen...
Bovendien zorgt het voor veel ziektes......zowel voor het dier en als de mens.
Kippen kunnen b.v. jaren leven en met 6 weken is hun leven ten einde.
Men kan ook zonder eieren....en al helemaal zonder kippenvlees...
Koeien worden leeggemolken en daarna afgemaakt....terwijl de melk voor de kalveren is en bovendien ook nog eens ongezond voor de mens.
Wat een absurde en misdadige wereld.
Klinkt goed maar het gewoonweg oneerlijk.callista schreef: ↑17 jul 2022, 10:44 Verder zijn er vele voordelen van een veganistische of vegetarische levenswijze .
Koeien worden leeggemolken en daarna afgemaakt....terwijl de melk voor de kalveren is en bovendien ook nog eens ongezond voor de mens.
Dat lijkt me overduidelijk.Leon schreef: ↑17 jul 2022, 10:39Waar haal je de term “slechtere” vandaan?Tiberius Claudius schreef: ↑17 jul 2022, 10:36
Ik heb 4 (al dan niet voormalige) veganistische/vegetarische familieleden. Een daarvan ging op dringend doktersadvies weer vlees eten. De tweede zag zelf in dat het niet goed ging. Nummer 3 geeft zelf toe dat onthouding van dierlijke producten slecht voor haar is, maar die stelt principe 's boven gezondheid. Nummer 4 heeft geen problemen.Tiberius Claudius schreef: ↑17 jul 2022, 09:17
Veganistische kinderen blijven kleiner ook slikken Veganisten aardig wat pillen om de onvoledigheid aan te vullen.
Niets levert zoveel ijzer als een goed stuk rundvlees.
callista schreef: ↑17 jul 2022, 10:44 Verder zijn er vele voordelen van een veganistische of vegetarische levenswijze .
Die weg (van overbevolking) zijn we al ingeslagen door het gebruik van kunstmest en pesticiden.Tiberius Claudius schreef: ↑17 jul 2022, 11:03
Vegetarisch eten is (zoals de Veggies dat vaak proberen te verkopen) geen oplossing voor de wereldwijde overbevolking.
Het is een schijn oplossing die uiteindelijk resulteert in een nog veel grotere wereldwijde ramp.
Ik heb zulke buren gehad.hopper schreef: ↑17 jul 2022, 11:24Ik heb 4 (al dan niet voormalige) veganistische/vegetarische familieleden. Een daarvan ging op dringend doktersadvies weer vlees eten. De tweede zag zelf in dat het niet goed ging. Nummer 3 geeft zelf toe dat onthouding van dierlijke producten slecht voor haar is, maar die stelt principe 's boven gezondheid. Nummer 4 heeft geen problemen.Tiberius Claudius schreef: ↑17 jul 2022, 09:17
Veganistische kinderen blijven kleiner ook slikken Veganisten aardig wat pillen om de onvoledigheid aan te vullen.
Niets levert zoveel ijzer als een goed stuk rundvlees.
Okay, de groep is te klein om conclusies uit te trekken. Ik denk wel dat je als veganist 24/7 met je voeding bezig moet zijn om gezond te blijven.
Dat laatste zal niet gebeuren.hopper schreef: ↑17 jul 2022, 11:34Die weg (van overbevolking) zijn we al ingeslagen door het gebruik van kunstmest en pesticiden.Tiberius Claudius schreef: ↑17 jul 2022, 11:03
Vegetarisch eten is (zoals de Veggies dat vaak proberen te verkopen) geen oplossing voor de wereldwijde overbevolking.
Het is een schijn oplossing die uiteindelijk resulteert in een nog veel grotere wereldwijde ramp.
Vegetarisch eten kan dus best een oplossing zijn, maar dan moet je het vrijgekomen areaal niet gebruiken voor nog meer voedsel, maar voor andere doeleinden zoals natuur.