Toe maar, iemand die kerst viert is een afgodendienaar. Het is maar dat we 't weten.Alpha schreef:Je begrijpt dus niet dat afgodendienaren Gods koninkrijk niet kunnen beërven?
De genoemde feesten hebben beslist geen Bijbelse oorsprong.
Het licht is in de wereld gekomen, maar het is absoluut verboden dat te vieren.
Gij zult geen kerst vieren.
Waarom is dat afgeschaft? O, ik begrijp 't al, het aantal getuigen in de koninkrijkszaal met een verbrijzelde voet liep schrikbarend hoog op. Erg onhandig zo'n verkreukelde voet, als je eeuwig op aarde moet blijven leven.Alpha schreef:De voet tussen de deur was al lang voor 1985 afgeschaft en officieel bekendgemaakt op congressen van 1985. Je loopt dus jaren achter.
Geen probleem voor die herders.Alpha schreef:Zoals je in de tabel kan zien, ligt de gemiddelde temperatuur tussen de 13 en 15 graden en regent het er dan veel. Tot wel 200 mm per maand.
Van december tot februari heb je kans op winters (sneeuw) weer.
... ook melding gemaakt wordt van kudden schapen in lagere (en dus warmere) velden rond Bethlehem. Het weiden van schapen in Palestina is rond 25 december thans weliswaar zeldzaam, maar toentertijd niet geheel onmogelijk - de schapen die voor de offerdienst in de Joodse tempel gefokt werden, graasden het hele jaar door, ook in de omgeving van Bethlehem
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstmis
Ja, klets er maar overheen.Alpha schreef:Mattheüs 10:28 En wordt niet bevreesd voor hen die het lichaam doden maar de ziel niet kunnen doden; doch vreest veeleer hem die én ziel én lichaam kan vernietigen in Gehenna.
Ieder gestorvene kan een opstanding krijgen. Degenen die het oordeel van Gehenna hebben gekregen komen niet voor opstanding in aanmerking. Gehenna ( Dal van Hinnom) is een symbool voor eeuwige vernietiging.
Misschien moet je toch de bijbel eens gaan lezen.Alpha schreef:In deze tijd zijn er geen, direct door God aangestelde, boodschappers meer, zoals Jona of Jesaja.
- Meent niet, dat ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden (Mat.5:17).
- Wie een profeet ontvangt als profeet, zal het loon van een profeet ontvangen (Mat.10:41).
- Ik zeg U: Wie ontvangt, die Ik zend, ontvangt Mij en wie Mij ontvangt, ontvangt Hem, die Mij gezonden heeft. (Joh.13:20)
- Dooft de Geest niet uit, veracht de profetieën niet, maar toetst alles en behoudt het goede. (1 Tess.5:19-21).
Paulus heeft het profeteren zelfs aangemoedigd.
– “Ik wilde wel, dat u allen in tongen spreekt, maar liever nog, dat u profeteert”. (1Kor.14:5).
- “Maar de Trooster, de heilige Geest , die de Vader zenden zal in Mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb” (Joh.14:26).
- “Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen. Hij zal Mij verheerlijken” (Joh.16:12:13).
- “Dit heb Ik in beelden tot u gesproken; er komt een ure, dat Ik niet meer in beelden tot u zal spreken, maar u vrijuit over de Vader spreken zal.” (Joh.16:25).