Israelische politiek

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Mart »

Tufkah schreef: 09 jun 2024, 12:30Ze hebben 2 miljoen Palestijnen opgesloten in een gevangenis zonder dat deze mensen een misdaad hebben begaan.
Israel beschermt zich niet voor niets met een hek, checkpoints en veilige zones van de Palestijnen na een continue stroom aan terroristische aanvallen en intifada's. De Palestijnen die ervoor hebben gekozen in Israel te wonen, genieten gewoon mee van de Israelische economie, hebben dezelfde rechten als Israelische burgers, vechten mee aan de zijde van de IDF tegen de Hamas-terroristen en zitten zelfs in de Knesset, het Israelische parlement. De losers in Gaza hebben daarentegen een gigantische terroristische infrastructuur opgebouwd, een honderden kilometers lang tunnelnetwerk aangelegd met ingangen in scholen, moskees, kinderspeelplaatsen en nabij ziekenhuizen, een gigantische hoeveelheid raketten en lanceer-installaties gemaakt in plaats van eigen waterzuivering-installaties, electriciteitscentrales en aan een eigen economie te werken.

Laat Hamas de gijzelaars gaan en maken ze een deal zich niet meer op terrorisme te richten of geven ze zich over, dan is deze oorlog in Gaza vandaag nog voorbij en kan er, zoals tijdens Rabin, aan een eigen zelfstandige Palestijnse staat worden gedacht en gewerkt zonder nederzettingen, hek, checkpoints en beveiligde zones, mocht ook de Palestijnse autoriteit op de westbank akkoord gaan met het stoppen van elke terroristische dreiging. Israel heeft meteen een eigen staat geaccepteerd en heeft deze gekregen, terwijl de Palestijnen de Israelische staat meteen de oorlog verklaarden en deze strijd nog steeds voeren.

Zolang ze zich blijven richten op terrorisme, zullen het hek, de checkpoints en de veiligheidszones noodzakelijk blijven; alleen ditmaal aanzienlijk strenger beveiligd. Israel trekt hoe-dan-ook toch wel aan het langste eind.
Laatst gewijzigd door Mart op 09 jun 2024, 13:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Tufkah
Berichten: 2204
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tufkah »

dingo schreef: 09 jun 2024, 13:04
Tufkah schreef: 09 jun 2024, 12:30

Israel kreeg op 7 oktober het loon van de zonde. Ze hebben 2 miljoen Palestijnen opgesloten in een gevangenis zonder dat deze mensen een misdaad hebben begaan. Naast die gevangenis vierden de mensen gewoon feest (dat festival).

Het gaat in een ander draadje over demonen. Waarom ziet men niet dat de demonen er gewoon uitzien als mensen en Zionisten genaamd zijn? En het westen (wij dus) keuren het impliciet nog goed ook, de massamoordenaar en oorlogsmisdadiger Netanyahu mag ook nog het Amerikaanse parlement toespreken.

Israel is niet alleen zelf door en door ziek, deze ziekte besmet het westen ook. Het westen met de zogenaamde joods-christelijke wortels.
Toch bijzonder dat je Zionisten wel benoemd maar de Hamas actie niet als demonisch ziet. Het verhaal heeft twee kanten en alleen de underdog vergoelijken doet geen recht aan de situatie daar ter plaatse. Overal waar haat, hebzucht en geweld heerst kun je demonen vinden.
Zionisten en Hamas zijn één pot nat, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar mag de leider van Hamas het Amerikaanse parlement toespreken? Begrijp je mijn punt niet uit de reactie waar je op reageert; door onze verlening van steun aan Israel corrumperen we ons zelf. Wij (het westen) meten met twee maten. Niet vreemd gezien ons eigen koloniale verleden en in het geval van de VS de genocide op de oorspronkelijke bevolking. Maar het wordt wel tijd dat 'wij' onze hypocriete houding inzien.

Introspectie vind ik belangrijk en dat is afwezig in het westen.

Daarnaast is het ziek om 274 Palestijnen te doden (het meest actuele cijfer wat ik kon vinden) om 4 gijzelaars te bevrijden. Een Jood is duidelijk van meer waarde dan een Palestijn. Dit gaat zo ontzettend in tegen alles wat Jezus ons geleerd heeft. Of zie jij dat anders?
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Tufkah
Berichten: 2204
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tufkah »

Mart schreef: 09 jun 2024, 13:33
Tufkah schreef: 09 jun 2024, 12:30Ze hebben 2 miljoen Palestijnen opgesloten in een gevangenis zonder dat deze mensen een misdaad hebben begaan.
Israel beschermt zich niet voor niets met een hek, checkpoints en veilige zones van de Palestijnen na een continue stroom aan terroristische aanvallen en intifada's. De Palestijnen die ervoor hebben gekozen in Israel te wonen, genieten gewoon mee van de Israelische economie, hebben dezelfde rechten als Israelische burgers, vechten mee aan de zijde van de IDF tegen de Hamas-terroristen en zitten zelfs in de Knesset, het Israelische parlement. De losers in Gaza hebben daarentegen een gigantische terroristische infrastructuur opgebouwd, een honderden kilometers lang tunnelnetwerk aangelegd met ingangen in scholen, moskees, kinderspeelplaatsen en nabij ziekenhuizen, een gigantische hoeveelheid raketten en lanceer-installaties gemaakt in plaats van eigen waterzuivering-installaties, electriciteitscentrales en aan een eigen economie te werken.

Laat Hamas de gijzelaars gaan en maken ze een deal zich niet meer op terrorisme te richten of geven ze zich over, dan is deze oorlog in Gaza vandaag nog voorbij en kan er, zoals tijdens Rabin, aan een eigen zelfstandige Palestijnse staat worden gedacht en gewerkt zonder nederzettingen, hek, checkpoints en beveiligd zones, mocht ook de Palestijnse autoriteit op de westbank akkoord gaan met het stoppen van elke terroristische dreiging en de staat Israel erkennen. Israel heeft meteen een eigen staat geaccepteerd en heeft deze gekregen, terwijl de Palestijnen de Israelische staat meteen de oorlog verklaarden en deze strijd nog steeds voeren.

Zolang ze zich blijven richten op terrorisme, zullen het hek, de checkpoints en de veiligheidszones noodzakelijk blijven; alleen ditmaal aanzienlijk strenger beveiligd. Israel trekt hoe-dan-ook toch wel aan het langste eind.
Mart, ik ben ongevoelig voor al die Zionistische propaganda, dat is onderdeel van het probleem.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Israelische politiek

Bericht door Leon »

Tufkah schreef: 09 jun 2024, 13:54
Mart schreef: 09 jun 2024, 13:33 Israel beschermt zich niet voor niets met een hek, checkpoints en veilige zones van de Palestijnen na een continue stroom aan terroristische aanvallen en intifada's. De Palestijnen die ervoor hebben gekozen in Israel te wonen, genieten gewoon mee van de Israelische economie, hebben dezelfde rechten als Israelische burgers, vechten mee aan de zijde van de IDF tegen de Hamas-terroristen en zitten zelfs in de Knesset, het Israelische parlement. De losers in Gaza hebben daarentegen een gigantische terroristische infrastructuur opgebouwd, een honderden kilometers lang tunnelnetwerk aangelegd met ingangen in scholen, moskees, kinderspeelplaatsen en nabij ziekenhuizen, een gigantische hoeveelheid raketten en lanceer-installaties gemaakt in plaats van eigen waterzuivering-installaties, electriciteitscentrales en aan een eigen economie te werken.

Laat Hamas de gijzelaars gaan en maken ze een deal zich niet meer op terrorisme te richten of geven ze zich over, dan is deze oorlog in Gaza vandaag nog voorbij en kan er, zoals tijdens Rabin, aan een eigen zelfstandige Palestijnse staat worden gedacht en gewerkt zonder nederzettingen, hek, checkpoints en beveiligd zones, mocht ook de Palestijnse autoriteit op de westbank akkoord gaan met het stoppen van elke terroristische dreiging en de staat Israel erkennen. Israel heeft meteen een eigen staat geaccepteerd en heeft deze gekregen, terwijl de Palestijnen de Israelische staat meteen de oorlog verklaarden en deze strijd nog steeds voeren.

Zolang ze zich blijven richten op terrorisme, zullen het hek, de checkpoints en de veiligheidszones noodzakelijk blijven; alleen ditmaal aanzienlijk strenger beveiligd. Israel trekt hoe-dan-ook toch wel aan het langste eind.
Mart, ik ben ongevoelig voor al die Zionistische propaganda, dat is onderdeel van het probleem.
Ja terrorisme is niet ontstaan omdat de Palestijnen zo goed behandeld zijn of worden.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Mart »

Tufkah schreef: 09 jun 2024, 13:54
Mart schreef: 09 jun 2024, 13:33 Israel beschermt zich niet voor niets met een hek, checkpoints en veilige zones van de Palestijnen na een continue stroom aan terroristische aanvallen en intifada's. De Palestijnen die ervoor hebben gekozen in Israel te wonen, genieten gewoon mee van de Israelische economie, hebben dezelfde rechten als Israelische burgers, vechten mee aan de zijde van de IDF tegen de Hamas-terroristen en zitten zelfs in de Knesset, het Israelische parlement. De losers in Gaza hebben daarentegen een gigantische terroristische infrastructuur opgebouwd, een honderden kilometers lang tunnelnetwerk aangelegd met ingangen in scholen, moskees, kinderspeelplaatsen en nabij ziekenhuizen, een gigantische hoeveelheid raketten en lanceer-installaties gemaakt in plaats van eigen waterzuivering-installaties, electriciteitscentrales en aan een eigen economie te werken.

Laat Hamas de gijzelaars gaan en maken ze een deal zich niet meer op terrorisme te richten of geven ze zich over, dan is deze oorlog in Gaza vandaag nog voorbij en kan er, zoals tijdens Rabin, aan een eigen zelfstandige Palestijnse staat worden gedacht en gewerkt zonder nederzettingen, hek, checkpoints en beveiligd zones, mocht ook de Palestijnse autoriteit op de westbank akkoord gaan met het stoppen van elke terroristische dreiging en de staat Israel erkennen. Israel heeft meteen een eigen staat geaccepteerd en heeft deze gekregen, terwijl de Palestijnen de Israelische staat meteen de oorlog verklaarden en deze strijd nog steeds voeren.

Zolang ze zich blijven richten op terrorisme, zullen het hek, de checkpoints en de veiligheidszones noodzakelijk blijven; alleen ditmaal aanzienlijk strenger beveiligd. Israel trekt hoe-dan-ook toch wel aan het langste eind.
Mart, ik ben ongevoelig voor al die Zionistische propaganda, dat is onderdeel van het probleem.
Heb het je keurig uitgelegd en je kunt de data ook nazoeken. Simpel zeggen dat je ongevoelig bent voor Zionistische propaganda, is geen argument en voegt niets aan de discussie toe.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2969
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

Leon schreef: 09 jun 2024, 13:09 Zolang de Joodse machthebbers zich Gods uitverkoren volk voelen en de Palestijnen als Godverlaten honden beschouwen, ga je nooit een normale onderhandelingsruimte vinden.
Dat lijkt mij ook.
Daardoor is er eigenlijk in die honderd jaar nooit een redelijke regeling gekomen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Tufkah
Berichten: 2204
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tufkah »

Leon schreef: 09 jun 2024, 13:56
Tufkah schreef: 09 jun 2024, 13:54

Mart, ik ben ongevoelig voor al die Zionistische propaganda, dat is onderdeel van het probleem.
Ja terrorisme is niet ontstaan omdat de Palestijnen zo goed behandeld zijn of worden.
Het Zionistisch frame is alsof 7 oktober uit de blauwe lucht kwam vallen. De arme Joden die de Palestijnen wel in een openluchtgevangenis moesten opsluiten omdat anders het Joodse volk niet veilig zou zijn. Wie met 1 vinger naar een ander wijst, wijst er met 3 naar zichzelf.

Wat hadden de Zionisten daar eigenlijk te zoeken? In de VS zal ook vast wel ergens een stukje woestijn ter grootte van Israel vrij zijn. Ze zijn toch zulke kanjers in woestijn ontginnen? Je schreef het al: ze voelen zich Gods uitverkoren volk. Terwijl de Zionisten niks meer van doen hebben met het Israëlische volk uit de Bijbel. Ze praktiseren een of andere pseudo-religie. En ik vrees dat veel christenen die pseudo-religie steunen op oneigenlijke gronden.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2969
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

Tufkah schreef: 09 jun 2024, 14:14 En ik vrees dat veel christenen die pseudo-religie steunen op oneigenlijke gronden.
Dat klopt een van die gronden komt voort uit een gebrek aan idee over tijdsperioden.
Men denkt dat het vermeende vertrek van de Joden uit het gebied bijna aansluit aan de komst van de Zionisten.

Dat deze periode bijna tweemaal zo lang is dan de periode dat David zou hebben geregeerd tot aan het bewuste vertrek gaat aan ze voorbij.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Mart »

Leon schreef: 09 jun 2024, 13:56
Tufkah schreef: 09 jun 2024, 13:54

Mart, ik ben ongevoelig voor al die Zionistische propaganda, dat is onderdeel van het probleem.
Ja terrorisme is niet ontstaan omdat de Palestijnen zo goed behandeld zijn of worden.
Het is ontstaan omdat vanaf het begin Arabische landen en Palestijnse Arabieren het bestaan van een kleine Joodse staat niet duldden. Meteen verklaarden vijf Arabische landen - Egypte, Jordanië, Syrië, Libanon en Irak - de oorlog aan Israel, wat resulteerde in winst voor Israel en honderdduizenden Palestijnen die op d vlucht sloegen​. Daarna vielen Egypte, Syrië en Jordanië Israel aan, werden in 6 dagen in de pan gehakt en verloren de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook, de Golanhoogten en de Sinaï. Nog geen 7 jaar later lanceerden Egypte en Syrië een verrassingsaanval op Israel op Jom Kipoer, een belangrijke Joodse feestdag. Weer trok Israel aan het langste eind en het leverde Israel het vredesverdrag met Egypte en uiteindelijk het Israelisch-Jordaans Vredesverdrag op. Toen oorlogen tegen Israel duidelijk niet vielen te winnen en de belangrijkste buurlanden Israel erkenden, zijn de Palestijnse Arabieren zich toe gaan leggen op intifada's en terrorisme tegen Israelische burgers en maatschappij met bommen, raketbeschietingen, het overrijden met auto's, vrachtwagens en tractoren van burgers en andere vormen van geweld. Israel heeft daarna veiligheidsbarrières en checkpoints opgezet in de Westelijke Jordaanoever als reactie op aanslagen en veiligheidsdreigingen. Dit netwerk van controleposten en de bouw van de Israelische begon tijdens de Tweede Intifada, met als doel terreuraanslagen te voorkomen.

Na 7 oktober weten ze ook wat hen te wachten staat indien ze zich blijven toeleggen op terrorisme. Israel trekt toch wel aan het langste eind.
Laatst gewijzigd door Mart op 09 jun 2024, 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 21354
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door peda »

Mart schreef: 09 jun 2024, 13:33 Israel trekt hoe-dan-ook toch wel aan het langste eind.
Die visie ben ik ook wel toegedaan, hoewel er 2 uitersten zitten aan het langste-einde- trekken.
Zo zie ik een Groot-Israel niet als een haalbare kaart aan het ene uiterste , maar een blijvend zelfstandig Israel uiteraard wel aan de andere kant.
Hoe de ""status"" van de West-Bank in de toekomst zal worden, dat is voor mij wel de grote vraag.
De toekomstige positie van het inmiddels niet geringe aantal Joodse kolonisten aldaar zie ik wel als een enorme
handicap voor het realiseren van een volledig autonome Palestijnse staat aldaar.
De Arabieren in een autonoom Israel gelijk aan de Joden in een autonoom Palestina, het lijkt mij niet zo gemakkelijk
Maar ik speel geen enkele rol in het vinden van oplossingen, dat is voor mij een zeker weten.
Tufkah
Berichten: 2204
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tufkah »

Tiberius Claudius schreef: 09 jun 2024, 14:24
Tufkah schreef: 09 jun 2024, 14:14 En ik vrees dat veel christenen die pseudo-religie steunen op oneigenlijke gronden.
Dat klopt een van die gronden komt voort uit een gebrek aan idee over tijdsperioden.
Men denkt dat het vermeende vertrek van de Joden uit het gebied bijna aansluit aan de komst van de Zionisten.

Dat deze periode bijna tweemaal zo lang is dan de periode dat David zou hebben geregeerd tot aan het bewuste vertrek gaat aan ze voorbij.
Ik denk dat alleen wettische christenen menen dat de Zionisten de wettige opvolgers zijn van Gods volk. Op grond van de Bijbel menen ze dat het Joodse volk terug moet keren in Israel anders kan Jezus niet terug keren. (Of zoiets, de gedachtengangen van wettische gelovigen zijn voor mij ondoorgrondelijk.) Alleen op die wijze kan ik verklaren waarom een oorlogsmisdadiger zich vrij mag bewegen in de VS en zelfs het parlement toespreken.

Maar het is natuurlijk te zot voor woorden als zou Jezus middels genocide en andere oorlogsmisdaden een koninkrijk stichten. Het Koninkrijk waar Jezus het over heeft is geestelijk.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Israelische politiek

Bericht door Leon »

Mart schreef: 09 jun 2024, 14:27
Leon schreef: 09 jun 2024, 13:56

Ja terrorisme is niet ontstaan omdat de Palestijnen zo goed behandeld zijn of worden.
Het is ontstaan omdat vanaf het begin Arabische landen en Palestijnse Arabieren het bestaan van een kleine Joodse staat niet dulden. Meteen verklaarden vijf Arabische landen - Egypte, Jordanië, Syrië, Libanon en Irak - de oorlog aan Israel, wat resulteerde in winst voor Israel en honderdduizenden Palestijnen die op d vlucht sloegen​. Daarna vielen Egypte, Syrië en Jordanië Israel aan, werden in 6 dagen in de pan gehakt en verloren de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook, de Golanhoogten en de Sinaï. Nog geen 7 jaar later lanceerden Egypte en Syrië een verrassingsaanval op Israel op Jom Kipoer, een belangrijke Joodse feestdag. Weer trok Israel aan het langste eind en het leverde Israel het vredesverdrag met Egypte en uiteindelijk het Israelisch-Jordaans Vredesverdrag op. Toen oorlogen tegen Israel duidelijk niet vielen te winnen en de belangrijkste buurlanden Israel erkenden, zijn de Palestijnse Arabieren zich toe gaan leggen op intifada's en terrorisme tegen Israelische burgers en maatschappij met bommen, raketbeschietingen, het overrijden met auto's, vrachtwagens en tractoren van burgers en andere vormen van geweld. Israel heeft daarna veiligheidsbarrières en checkpoints opgezet in de Westelijke Jordaanoever als reactie op aanslagen en veiligheidsdreigingen. Dit netwerk van controleposten en de bouw van de Israelische begon tijdens de Tweede Intifada, met als doel terreuraanslagen te voorkomen.

Na 7 oktober weten ze ook wat hen te wachten staat indien ze zich blijven toeleggen op terrorisme. Israel trekt toch wel aan het langste eind.
Het “bestaan van een kleine Joodse staat” ging gepaard met onteigeningen, geweld meen ik?
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Mart »

Leon schreef: 09 jun 2024, 14:32 Het “bestaan van een kleine Joodse staat” ging gepaard met onteigeningen, geweld meen ik?
Vijf Arabische landen - Egypte, Jordanië, Syrië, Libanon en Irak - verklaarden meteen de oorlog aan Israel om de Joden te doden en te verjagen, wat resulteerde in winst voor Israel en honderdduizenden Arabische Palestijnen zonder staat die zélf op de vlucht sloegen​ voor het oorlogsgeweld en deels werden verdreven: de Nach-ba (نكبة).
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Michelangelo2 »

Mart schreef: 09 jun 2024, 14:52
Leon schreef: 09 jun 2024, 14:32 Het “bestaan van een kleine Joodse staat” ging gepaard met onteigeningen, geweld meen ik?
Vijf Arabische landen - Egypte, Jordanië, Syrië, Libanon en Irak - verklaarden meteen de oorlog aan Israel om de Joden te doden en te verjagen, wat resulteerde in winst voor Israel en honderdduizenden Arabische Palestijnen zonder staat die zélf op de vlucht sloegen​ voor het oorlogsgeweld en deels werden verdreven: de Nach-ba (نكبة).
Israël moet nu gas geven en doorpakken. En de bijbelse grenzen instellen. Eén staat Israël. Deze horror duurt al veel te lang. De Palestijnen moeten snel bevrijd worden van Hamas. Daarna meteen wederopbouw zodat iedereen weer kan gaan leven.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Ik verwacht dat in de finale van deze oorlog, Hamas ervoor kiest massaal te sterven, gewone burgers van Gaza en gijzelaars meenemend daarin, als martelaren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2969
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

Michelangelo2 schreef: 09 jun 2024, 15:16
Mart schreef: 09 jun 2024, 14:52
Vijf Arabische landen - Egypte, Jordanië, Syrië, Libanon en Irak - verklaarden meteen de oorlog aan Israel om de Joden te doden en te verjagen, wat resulteerde in winst voor Israel en honderdduizenden Arabische Palestijnen zonder staat die zélf op de vlucht sloegen​ voor het oorlogsgeweld en deels werden verdreven: de Nach-ba (نكبة).
Israël moet nu gas geven en doorpakken. En de bijbelse grenzen instellen. Eén staat Israël. Deze horror duurt al veel te lang. De Palestijnen moeten snel bevrijd worden van Hamas. Daarna meteen wederopbouw zodat iedereen weer kan gaan leven.
In jouw oplossing lijkt geen plaats voor de Palestijnen.

PS.
Gaza was noot een deel van het oude rijk.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Michelangelo2 »

Tiberius Claudius schreef: 09 jun 2024, 15:42
Michelangelo2 schreef: 09 jun 2024, 15:16
Israël moet nu gas geven en doorpakken. En de bijbelse grenzen instellen. Eén staat Israël. Deze horror duurt al veel te lang. De Palestijnen moeten snel bevrijd worden van Hamas. Daarna meteen wederopbouw zodat iedereen weer kan gaan leven.
In jouw oplossing lijkt geen plaats voor de Palestijnen.
Tuurlijk wel. Iedere dag gingen 150.000 mensen vanuit Gaza de grens over om in Israël te gaan werken. Savonds weer terug naar huis. Dus ze laten hiermee zien dat de meerderheid best bereid is om met en naast elkaar te leven. Plek zat.
peda
Berichten: 21354
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door peda »

Benny Gantz die met de Centrum Rechtse Partij van Nationale Eenheid deelneemt aan de regering in Israel maakt vanavond om 20:00 bekend of hij al of niet uit de regering stapt. Best wel turbulentie in de Israelische politiek. De positie die Gantz vanavond zal gaan innemen, is van enorm grotere betekenis als de uitlatingen van diegenen die aan de zijlijn staan en nergens gehoord worden.
Helaas is zulks waar, zeker weten.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2969
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

Michelangelo2 schreef: 09 jun 2024, 15:53
Tiberius Claudius schreef: 09 jun 2024, 15:42
In jouw oplossing lijkt geen plaats voor de Palestijnen.
Tuurlijk wel. Iedere dag gingen 150.000 mensen vanuit Gaza de grens over om in Israël te gaan werken. Savonds weer terug naar huis. Dus ze laten hiermee zien dat de meerderheid best bereid is om met en naast elkaar te leven. Plek zat.
Jij leeft is een schijnwereld.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Snelheid
Berichten: 11218
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Snelheid »

Michelangelo2 schreef: 09 jun 2024, 15:53
Tiberius Claudius schreef: 09 jun 2024, 15:42
In jouw oplossing lijkt geen plaats voor de Palestijnen.
Tuurlijk wel. Iedere dag gingen 150.000 mensen vanuit Gaza de grens over om in Israël te gaan werken. Savonds weer terug naar huis. Dus ze laten hiermee zien dat de meerderheid best bereid is om met en naast elkaar te leven. Plek zat.
Plek zat ja inderdaad alleen voor de Joden Arabieren horen daar niet thuis zolang ze een jood willen doden ,weg wezen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Mart »

peda schreef: 09 jun 2024, 16:03 Benny Gantz die met de Centrum Rechtse Partij van Nationale Eenheid deelneemt aan de regering in Israel maakt vanavond om 20:00 bekend of hij al of niet uit de regering stapt. Best wel turbulentie in de Israelische politiek. De positie die Gantz vanavond zal gaan innemen, is van enorm grotere betekenis als de uitlatingen van diegenen die aan de zijlijn staan en nergens gehoord worden.
Helaas is zulks waar, zeker weten.
Indien Gantz stopt, is dat winst vooor Netanjahoe's beleid en heeft hij eigenlijk geen oppositie meer. Netanjahoe wil een lange oorlog, zal niet stoppen voordat Hamas militair is vernietigd, de hegemonie in Gaza volledig kwijt is en is evenmin een voorstander van een Palestijnse staat. Indien Trump weer president wordt, zal dat het einde van de Palestijnen betekenen, want hij vindt het okay als het grondgebied van de Palestijnen wordt ingenomen.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Mart »

Snelheid schreef: 09 jun 2024, 16:18
Michelangelo2 schreef: 09 jun 2024, 15:53
Tuurlijk wel. Iedere dag gingen 150.000 mensen vanuit Gaza de grens over om in Israël te gaan werken. Savonds weer terug naar huis. Dus ze laten hiermee zien dat de meerderheid best bereid is om met en naast elkaar te leven. Plek zat.
Plek zat ja inderdaad alleen voor de Joden Arabieren horen daar niet thuis zolang ze een jood willen doden ,weg wezen.
Klopt helemaal. Voor terroristen is geen plaats. Het ironische is, dat de kibboetsiem waar Hamas de Joden heeft uitgeroeid, legaal waren en dat juist zij zich zo sterk maakten voor de Palestijnen. Palestijnen die ze in de armen hadden genomen, vertrouwden en hielpen, waren precies degenen die Hamas hebben geholpen met het vinden van de inwoners om ze af te slachten.
Laatst gewijzigd door Mart op 09 jun 2024, 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 21354
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door peda »

Mart schreef: 09 jun 2024, 16:53
peda schreef: 09 jun 2024, 16:03 Benny Gantz die met de Centrum Rechtse Partij van Nationale Eenheid deelneemt aan de regering in Israel maakt vanavond om 20:00 bekend of hij al of niet uit de regering stapt. Best wel turbulentie in de Israelische politiek. De positie die Gantz vanavond zal gaan innemen, is van enorm grotere betekenis als de uitlatingen van diegenen die aan de zijlijn staan en nergens gehoord worden.
Helaas is zulks waar, zeker weten.
Indien Gantz stopt, is dat winst vooor Netanjahoe's beleid en heeft hij eigenlijk geen oppositie meer. Netanjahoe wil een lange oorlog, zal niet stoppen voordat Hamas militair is vernietigd, de hegemonie in Gaza volledig kwijt is en is evenmin een voorstander van een Palestijnse staat. Indien Trump weer president wordt, zal dat het einde van de Palestijnen betekenen, want hij vindt het okay als het grondgebied van de Palestijnen wordt ingenomen.
Wanneer de partij van Gantz uit de regering stapt, heeft de huidige regering toch geen meerderheid meer in de Knesset.
Of stapt Gantz persoonlijk uit het kabinet en blijft zijn partij de huidige regering steunen ?
Hoe de kaarten mogelijkerwijze worden uitgespeeld, is mij niet geheel duidelijk.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Mart »

Indien je het aankunt, zijn hier enkele videos van zaken die ze hebben verricht in de kibboetsiem: https://www.thisishamas.com/, opgenomen met hun eigen bodycams.

Houd er rekening mee dat het niet eenvoudig is voor te stellen dat mensen dit doelbewust en met vreugde deden, met mensen die zich juist als geen ander voor de Palestijnen in Gaza inzetten, hen hielpen en hen werk aanboden. Juist zij en hun kinderen waren de slachtoffers van deze religieuze verkrachtende meute, zoals de babytjes die ze levend in de oven hebben verbrand, de ouden van dagen die ze afslachtten, de foetus die ze uit de buik van een zwangere vrouw sneden en een mes in het hoofd staken, de families die ze hebben doodgemarteld voor de ogen van elkaar, de vrouwen die ze hebben verkracht en daarna gedood en wiens half ontkleede lichamen ze door de straten van Gaza paradeerden onder luid feestgejoel van de Gazanen, waaronder kinderen; de mensen die ze hebben onthoofd, etc.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3774
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door dingo »

Ik kreeg deze doorgestuurd:
Afbeelding
En dit is inderdaad wel een ding, zowel westerse als islamitische landen zijn behoorlijk hypocriet hierin.
Spreuken 26:4