Erfzonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Alpha
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Alpha »

Piebe 2.2 schreef:
Alpha schreef: Jezus zal koning over de aarde zijn, iets wat de Joden al verwachtten in de eerste eeuw.
Toekomende tijd?

'En Hij zal over het huis Jakobs Koning zijn in der eeuwigheid, en Zijns Koninkrijks zal geen einde zijn.' (Luk 1,33)

'Maar tot den Zoon zegt Hij: Uw troon, o God, is in alle eeuwigheid; de scepter Uws Koninkrijks is een rechte scepter' (Heb 1,8)
Interessant, daarom geef ik de teksten ook uit de NWV.

Lukas 1:33 en hij zal voor eeuwig als koning over het huis van Jakob regeren en aan zijn koninkrijk zal geen einde zijn.”
Hebreeën 1:8 Maar met betrekking tot de Zoon: „God is uw troon in alle eeuwigheid, en de scepter van uw koninkrijk is de scepter van recht. NWV.

Wanneer je Daniëls profetie bekijkt over het reusachtige beeld, dan zie dat daar over wereldmachten wordt gesproken.(Daniël 2:31-35).
Daarna wordt de betekenis verklaard.
Het vierde koninkrijk blijkt de Romeinse macht te zijn.
Daarna zal er een dualistische macht ontstaan, de voeten.
Na de vernietiging van deze macht, gaat Jezus letterlijk regeren.
Openbaring geeft details over de gebeurtenissen.
Je ziet in Openb. 19:19 dat de koningen der aarde en hun legers oorlog voeren en dat zij vervolgens vernietigd worden.

Je dient m.i. echter ook deze profetieën mee te nemen:

Daniël 2:44 En in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht. En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan,

Daniël 7:14 En hem werd heerschappij en waardigheid en een koninkrijk gegeven, opdat de volken, nationale groepen en talen alle hém zouden dienen. Zijn heerschappij is een heerschappij van onbepaalde duur, die niet zal voorbijgaan, en zijn koninkrijk een dat niet te gronde gericht zal worden. NWV.

Je citaten zijn een gevolg van deze teksten.
"Die dagen" hebben betrekking op de eindtijd.
Gods oorspronkelijke voornemen al worden hersteld.
Degenen die dat proberen te dwarsbomen zullen Gods ingrijpen niet overleven.
Alpha

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef:
Alpha schreef:
Zolderworm schreef:
Alpha schreef:Ik denk realistisch, op basis van de beschikbare informatie.

Ik toonde aan dat er buitenaards een geestelijke wereld is en dat Satan daar uit verbannen werd.
En dat was, heel toevallig, dat op aarde te merken.

Zijn jouw "hogere sferen" van Heineken of zo?
Ik lach me dood. Jij bent zo dom; dat is echt niet te bevatten. Maar Heineken drink ik niet. Wel soms een ander biertje. Maar tegenwoordig wel altijd met 0,00 procent alcohol. Dan hoef ik niet zoveel calorieën te verbranden.
Ik vind het best interessant dat jij jezelf erg intelligent inschat.

Die instelling kan ook hogere sferen opleveren.
Edoch, het levert vaak een diepe deuk in de grond op. :(
Ja, de man die mijn IQ testte zei dat hij gedurende zijn gehele carrière nog nooit zo'n hoge score had gezien. Ik kan het ook niet helpen. Ik moet er maar mee leren leven. Maar hogere sferen levert het me niet op. Integendeel: het bevordert juist je nuchterheid. En een diepe deuk in de grond heb ik ook nog niet gezien. Het gaat eigenlijk best goed met al die hersens. Ik heb er eigenlijk best plezier van.
Na ja, je hebt een gave van intelligentie gekregen en dat is niet jouw eigen verdienste.
Maar wat heb je er aan, als dat je belemmerd de schepper te (h)erkennen?
In de Bijbel wordt al getoond, dat kleine kinderen beter de Bijbelse boodschap kunnen begrijpen, dan personen met een hoge intelligentie.
Dingen negeren is m.i. niet erg nuchter.
Maar ja, wetenschappers die evolutie afwijzen zijn niet erg populair.
Alpha

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef:
Alpha schreef:
Zolderworm schreef:
Anja schreef:
Anja schreef: Daar is niets mystieks aan. Het zijn gewoon stoffelijke entiteiten. En ook zij sterven ooit, komen dan dus in het ongeziene terecht.

Hier zegt Jean Claude Juncker - de president van de Europese Unie dus - daadwerkelijk dat hij met leiders van andere planeten heeft gesproken: https://youtu.be/bXA0fOTgQYc De Engelse ondertiteling is correct :!: (ik beheers het Frans, zeker receptief, nog steeds uitstekend).

Persoonlijk denk ik - en dan bedoel ik ook echt gewoon denk, het was geen visioen of zo, ik weet het dus niet, maar ik denk dit gewoon als mens - dat de misleiding er wellicht in zal bestaan dat men zal zeggen over de opname van de gemeente dat juist boosdoeners zijn weggenomen door ufo's van buitenaardsen. Die ufo's zijn er wel echt, maar het is niet de ware toedracht van de Harpazo. Maar goed, dat is wat ik denk. Melle Velema heeft daar jaren geleden wel eens een videopresentatie over gemaakt en op youtube gezet, maar die staat er niet meer.
Ter aanvulling: overigens ben ik het wel met je eens, Alpha, dat het heil niet van andere planeten te verwachten is en dat het Leven, dat ertoe doet, op de aarde te vinden is. In de Heilige Schrift wordt duidelijk dat de Heer de hemelen, net als de aarde, zal oprollen als een boekrol en dat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zal komen. De "hemelingen" zullen moeten buigen voor onze Heer.
Alpha is er vandaag niet. Hij is op weg naar het ruimtestation ISS, om daar aan te kloppen en over Jehova te getuigen.
Je ziet ze vliegen? ;)
Hebben jullie ze bereikt? Met volle bijbelkracht vooruit zou dat toch wel moeten lukken.
Nagenoeg ieder mens op aarde is bereikt.

Een Apollo astronaut citeerde: „In het begin schiep God de hemel en de aarde.” Gen 1:1.
Gagarin (?) verklaarde: "Ik heb God niet gezien, dus hij bestaat niet".

Hij had geluk, want: „Gij kunt mijn aangezicht niet zien, want geen mens kan mij zien en nochtans leven” (Exodus 33:20).
Apostel Johannes schreef: „Geen mens heeft ooit God gezien” (Johannes 1:18). NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef:Als het om het geloof gaat weet niemand de absolute waarheid, alleen de eigen "waarheid"
Dus die te verkondigen als DE Waarheid lijkt mij op zich al een leugen....

Zeker als daar ook nog eens elke andere visie, die daarvan afwijkt, afgeserveerd wordt...ook nogal eens vergezeld gaande van dreigementen.
Jezus zei toch: "Uw woord is waarheid" ?
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Alpha schreef: Gods oorspronkelijke voornemen al worden hersteld.
Nou, laat me je uit de droom helpen, God is geen mens.

God is geen man, dat Hij liegen zou, noch eens mensen kind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen en niet doen, of spreken en niet bestendig maken? (Num 23,19)

Dit is Gods oorspronkelijk plan, want alleen mensen vergissen zich.
Alpha schreef:Degenen die dat proberen te dwarsbomen zullen Gods ingrijpen niet overleven.
Een doempreekje, had ik net even nodig. De Almachtige valt niet te dwarsbomen, dat zou zijn als een mier die een olifant tot stoppen brengt.

'Want Ik zal u mond en wijsheid geven, welke niet zullen kunnen tegenspreken noch wederstaan allen die zich tegen u zetten.' (Luk 21,25)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Alpha

Bericht door Alpha »

Piebe 2.2 schreef:

God is geen man, dat Hij liegen zou, noch eens mensen kind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen en niet doen, of spreken en niet bestendig maken? (Num 23,19)

Alpha schreef:Degenen die dat proberen te dwarsbomen zullen Gods ingrijpen niet overleven.
Een doempreekje, had ik net even nodig. De Almachtige valt niet te dwarsbomen, dat zou zijn als een mier die een olifant tot stoppen brengt.

'Want Ik zal u mond en wijsheid geven, welke niet zullen kunnen tegenspreken noch wederstaan allen die zich tegen u zetten.' (Luk 21,25)
Dat beweer ik ook niet, ik heb het over zijn voornemen. Dat kan je vinden in Gen 1 en 2.
Het is eveneens geen doempreekje!
Het gaat er om dat hij verder gaat met mensen, die graag met hem willen samenwerken.
Wat gaat hij doen met zijn tegenstander, Satan?
peda

Bericht door peda »

Alpha schreef: Wat gaat hij doen met zijn tegenstander, Satan?
In de bijbel wordt satan slechts in zo'n 40 verzen van de ca 33000 aangehaald. Een bedroevend kleine aandacht voor de z.g. grote tegenstrever. In de middel-eeuwen is er een ware satan-cultuur ontstaan. Satan, hel en verdoemenis werden buiten alle proporties groot geschreven. Het tijdperk van enorme angst voor na de dood, bij hoog en laag. Gelukkig heeft de moderne tijd korte metten gemaakt met satan, hel, verdoemenis en angst voor na de dood. Er is niets na de dood, er is niets bekend over na de dood, er is in principe alverzoening na de dood, zo luiden anno 2017 de meeste antwoorden. Kerk waar is Uw schrik gebleven?
Piebe Paulusma

peda schreef:Kerk waar is Uw schrik gebleven?
:mrgreen:
Piebe Paulusma

Alpha schreef:
Piebe 2.2 schreef:

Dat beweer ik ook niet, ik heb het over zijn voornemen. Dat kan je vinden in Gen 1 en 2.
Het is eveneens geen doempreekje!
Het gaat er om dat hij verder gaat met mensen, die graag met hem willen samenwerken.
Nu leg je alweer het initiatief bij de mens. Het gaat er niet om wat wij mensen willen, maar veelmeer wat God wil.

En geen doempreek? Who are you kidding?
Alpha schreef:Wat gaat hij doen met zijn tegenstander, Satan?
In mijn Bijbel staat dat de Zoon des Mensen geopenbaard is om de werken van de duivel te verbreken.

'Die de zonde doet, is uit den duivel, want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zone Gods geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.' (1 Joh 3,8)

Kennelijk had hier moeten staan dat de duivel is geopenbaard om de werken van Christus te verbreken, want uit jouw reactie blijkt duidelijk dat jij absoluut niet gelooft dat de werken van satan verbroken zijn. En weet jij wel wat Johannes de Doper zei over hen die de Zoon ongehoorzaam zijn?

'die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.' (Joh 3,36)

Want het is de tijd dat het oordeel begint van het huis Gods; en indien het eerst van ons begint, welk zal het einde zijn dergenen die het Evangelie Gods ongehoorzaam zijn? (1 Petr 4,17)

Kijk maar uit dat je zelf niet onder het oordeel valt waar je anderen steeds voor denkt te moeten waarschuwen (Rom 2,1) zodat je kan zeggen: 'kijk, daar is de zondaar' en jezelf hoopt te rechtvaardigen. Hen die zichzelf willen rechtvaardigen zijn uit de aarde en zij die weten dat niemand perfect is redeneren naar de geest.
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef:
Alpha schreef: Wat gaat hij doen met zijn tegenstander, Satan?
In de bijbel wordt satan slechts in zo'n 40 verzen van de ca 33000 aangehaald. Een bedroevend kleine aandacht voor de z.g. grote tegenstrever. In de middel-eeuwen is er een ware satan-cultuur ontstaan. Satan, hel en verdoemenis werden buiten alle proporties groot geschreven. Het tijdperk van enorme angst voor na de dood, bij hoog en laag. Gelukkig heeft de moderne tijd korte metten gemaakt met satan, hel, verdoemenis en angst voor na de dood. Er is niets na de dood, er is niets bekend over na de dood, er is in principe alverzoening na de dood, zo luiden anno 2017 de meeste antwoorden. Kerk waar is Uw schrik gebleven?
"De kerk" heeft m.i. de massa dom gehouden en hen angst ingejaagd, wat de nodige pecunia opleverde.

De leer van hemel, hel en vagevuur is dan ook niet uit de Bijbel afkomstig.
Wanneer iemand sterft is hij dood en is hij zich van niets meer bewust, zijn gedachten zijn vergeten.

Dat er niets bekend is over wat er na de dood gebeurt, klopt niet.
Jezus vergeleek de dood met een slaap, en hij toonde aan, dat hij iemand uit de dood kon opwekken.
Martha kende dan ook de opstanding, die na de laatste dag zou plaatsvinden. — Joh. 11:1-24.

Alverzoening is een begrip, dat geen Bijbelse oorsprong heeft.
Wiki:
Deze doctrine van de alverzoening gaat ervan uit dat alle mensen uiteindelijk gered zullen worden, dat wil zeggen verzoend zullen worden met God. In het christendom wordt deze verzoening verbeeld door de toegang tot de hemel na de dood, eventueel met een (louterings)fase in het vagevuur of het uitboeten van een straf in de hel. De idee van een uiteindelijke redding voor allen is beïnvloed door de Platoonse filosofie en werd voor het eerst opgegrepen door Origenes en in de 4e eeuw uitgewerkt door Gregorius van Nyssa.
Alpha

Bericht door Alpha »

Piebe 2.2 schreef:Nu leg je alweer het initiatief bij de mens. Het gaat er niet om wat wij mensen willen, maar veelmeer wat God wil.

En geen doempreek? Who are you kidding? ?
De mens heeft van God een vrije wil gekregen.
Dus is aan hen het initiatief om God wel of niet te gehoorzamen.

Iemand voor de gevolgen van een bepaald gedrag wijzen, is geen "doempreek", maar een waarschuwing.
De verkeerswet kent vele waarschuwingsborden, maar geen "doempreek borden".
Piebe 2.2 schreef:In mijn Bijbel staat dat de Zoon des Mensen geopenbaard is om de werken van de duivel te verbreken.
Het houdt wel wat meer in, dan dat alleen.

Je dient te weten wat en waarom Satan bepaalde dingen heeft gedaan en nog doet en waarom God dat heeft toegelaten.
Waarom is hij uit de hemel geknikkerd en naar de aarde verbannen.
Satans werken zijn nog steeds zichtbaar op aarde.

Zijn doel is zo veel mogelijk verwarring en onvrede te veroorzaken, waardoor hij zoveel mogelijk personen in zijn val meesleept.
Want Satan weet, dat hij nog een korte tijd heeft (Openb. 12:12), zijn demonen geloven ook en zij sidderen. (Jak 2:19)
Piebe Paulusma

Alpha schreef:
Piebe 2.2 schreef:Nu leg je alweer het initiatief bij de mens. Het gaat er niet om wat wij mensen willen, maar veelmeer wat God wil.

En geen doempreek? Who are you kidding? ?
De mens heeft van God een vrije wil gekregen.
Dus is aan hen het initiatief om God wel of niet te gehoorzamen.

Iemand voor de gevolgen van een bepaald gedrag wijzen, is geen "doempreek", maar een waarschuwing.
De verkeerswet kent vele waarschuwingsborden, maar geen "doempreek borden".
Als jouw geloof bestaat en geboden en verboden dan getuig je van jezelf dat je tucht nodig hebt. Laat je maar gauw besnijden, want als je de wet wilt doen moet je dat niet nalaten.
Alpha

Bericht door Alpha »

Piebe 2.2 schreef:Als jouw geloof bestaat en geboden en verboden dan getuig je van jezelf dat je tucht nodig hebt. Laat je maar gauw besnijden, want als je de wet wilt doen moet je dat niet nalaten.
Jouw geloof bestaat dus alles mag, alles is goed?

De Mozaïsche wet is exclusief voor de Joden, toen zij nog tot Gods volk behoorden.

De traditionele Joden oefenden omstreeks 49 n.C. druk uit op Jezus volgelingen om zich te laten besnijden.
Lees handelingen 15 eens.

Voor gelovigen gelden "slechts" 2 geboden. (Matthéüs 22:35-40)

Jezus volgelingen wilden deze dingen ook niet doen:
1 Kor 6:
9 Wat! Weet GIJ niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor tegennatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen, 
10 noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, noch beschimpers, noch afpersers zullen Gods koninkrijk beërven. NWV.
Yolanda_dB
Man/Vrouw: V

Bericht door Yolanda_dB »

Alpha schreef:Voor gelovigen gelden "slechts" 2 geboden. (Matthéüs 22:35-40)
Ben ik het niet mee eens, als ik bijv. Handelingen 15 (o.a. vers 20, 29) lees.
Fundamenteel

Bericht door Fundamenteel »

Zolderworm schreef: Tijd voor je eerste science-fiction-roman.
:)
Sta er maar eens bij stil. Er zijn "golven" die stromen door het hele universum.
NASA maakt gebruik van bepaalde golven om beelden van mars en andere plaatsen in het zonnestelsel door te sturen naar de aarde.

Via die golven is er een informatie toegekomen. Een kennis. Die golf/wave/flow was altijd aanwezig. Maar mensen hadden in hun beginfase nog niet voldoende bewustzijn. Door het verruimen van bewustzijn en meer hersencapaciteit te verwerven stelden wij ons onbewust open voor een kracht die de aarde bereikt heeft via deze golven. Deze kracht inspireerde mensen te bouwen en wij spiegelden onszelf eerst aan die kracht. As above, so below. Maar dan is de kennis gecorrumpeerd en zijn mensen leugens beginnen verspreiden over de kracht om er persoonlijke belangen uit te halen. Men is de mens beginnen misleiden en die kracht beginnen verdraaien. "Laat ons verwarring in hun taal bereiken zodat zij nooit meer als één volk zullen zijn."
Dat zijn dus de leiders die religie uitvonden om deze kracht te misbruiken waaruit een monotheïsme ontstond. De eerste mensen wisten dit, maar uit angst leerden ze toch hun kinderen mee te lopen in het nieuwe verhaal omdat ze anders een kopje kleiner werden gemaakt. De waarheid stierf uit en mensen volgden mee in het verhaal omdat zij over heen de generaties niet beter wisten.

En alzo ontstond de erfzonde. Wij zijn geboren in een leugen omdat wij de kennis niet meer toepassen voor eigen belang, wij hebben de kennis afgegeven voor andermans belang.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef:
Sta er maar eens bij stil. Er zijn "golven" die stromen door het hele universum.
NASA maakt gebruik van bepaalde golven om beelden van mars en andere plaatsen in het zonnestelsel door te sturen naar de aarde.

Via die golven is er een informatie toegekomen. Een kennis. Die golf/wave/flow was altijd aanwezig. Maar mensen hadden in hun beginfase nog niet voldoende bewustzijn. Door het verruimen van bewustzijn en meer hersencapaciteit te verwerven stelden wij ons onbewust open voor een kracht die de aarde bereikt heeft via deze golven. Deze kracht inspireerde mensen te bouwen en wij spiegelden onszelf eerst aan die kracht. As above, so below. Maar dan is de kennis gecorrumpeerd en zijn mensen leugens beginnen verspreiden over de kracht om er persoonlijke belangen uit te halen. Men is de mens beginnen misleiden en die kracht beginnen verdraaien. "Laat ons verwarring in hun taal bereiken zodat zij nooit meer als één volk zullen zijn."
Dat zijn dus de leiders die religie uitvonden om deze kracht te misbruiken waaruit een monotheïsme ontstond. De eerste mensen wisten dit, maar uit angst leerden ze toch hun kinderen mee te lopen in het nieuwe verhaal omdat ze anders een kopje kleiner werden gemaakt. De waarheid stierf uit en mensen volgden mee in het verhaal omdat zij over heen de generaties niet beter wisten.

En alzo ontstond de erfzonde. Wij zijn geboren in een leugen omdat wij de kennis niet meer toepassen voor eigen belang, wij hebben de kennis afgegeven voor andermans belang.
Het zou een verhaal van Jan van Rijckenborgh kunnen zijn. NASA maakt gebruik van elektromagnetische golven. Maar omdat wij als mensen geen wandelende radio's zijn kan ons bewustzijn daar niets mee. Dus, ik geloof echt niet dat wij daardoor beïnvloed worden. Dat mensen leugens zijn gaan verspreiden om er persoonlijke belangen uit te halen, komt omdat wij in de grond egoïstisch zijn. Dat zit in onze aard. Met krachten heeft dat volgens mij niets te maken. En zeker niet met elektromagnetische golven.
Toepassingen van elektromagnetische straling

Een toepassing daterend van ver vóór het ontdekken van de natuurkundige achtergrond (en ook toegepast door dieren) is uiteraard het gezichtsvermogen dat gebruikmaakt van licht. Naast het natuurlijke licht zijn er lampen die ten behoeve hiervan licht produceren. Een boek, een display, enz. creëren contrast zodat tekst en afbeeldingen zichtbaar worden. Kleuren zorgen voor extra informatie of verfraaiing. Er zijn ook optische hulpmiddelen zoals lenzen en spiegels.

Ook elektromagnetische straling van lagere frequenties wordt veel gebruikt voor draadloze communicatie / gegevensoverdracht. De capaciteit van een frequentiebereik wordt bepaald door de bandbreedte in absolute zin, dus de capaciteit per frequentie-decade is veel groter bij hoge frequenties. De frequentiekeuze hangt echter ook af van benodigde zend- en ontvangstantenne, doordringbaarheid van de atmosfeer (en eventueel geleiding door het aardoppervlak of een luchtlaag), al of niet gewenste doordringbaarheid van muren, enzovoort. Het kan gaan om zeer uiteenlopende afstanden, bijvoorbeeld een paar centimeter bij het in- uitchecken met een OV-chipkaart tot miljarden kilometers van en naar een ver ruimtevaartuig of station. Al kort na de uitvinding van apparatuur waarmee radiosignalen kunnen worden opgewekt en ontvangen, ontstonden de eerste apparaten die waren bedoeld voor communicatie op zee, waar draadverbindingen onmogelijk zijn. Ook in de lucht- en ruimtevaart is communicatie zonder elektromagnetische signalen ondenkbaar. De bekendste toepassing is echter in de omroep, voor het uitzenden van radio- en televisieprogramma's.

Naast het ontvangen van doelbewust uitgezonden signalen is er ook het opvangen van straling uit de ruimte ten behoeve van de astronomie (ook over nog veel grotere afstanden).

Een straalkachel produceert straling die bij inval, bijvoorbeeld op het lichaam, warmte produceert.

Microgolven worden gebruikt in een magnetron, voor het verwarmen van voedsel en industriële toepassingen.

Röntgenstraling heeft medische toepassingen.
Gammastraling komt vrij bij kernreacties en speelt dus een rol bij het bestuderen daarvan. Dit is het deel van het elektromagnetische spectrum met de allerkortste golflengten en dus de hoogste energie per foton.
Bron: Wikipedia
Only dead fish go with the flow
peda

Bericht door peda »

Zolderworm schreef:
Fundamenteel schreef:

Het zou een verhaal van Jan van Rijckenborgh kunnen zijn. NASA maakt gebruik van elektromagnetische golven. Maar omdat wij als mensen geen wandelende radio's zijn kan ons bewustzijn daar niets mee. Dus, ik geloof echt niet dat wij daardoor beïnvloed worden. Dat mensen leugens zijn gaan verspreiden om er persoonlijke belangen uit te halen, komt omdat wij in de grond egoïstisch zijn. Dat zit in onze aard. Met krachten heeft dat volgens mij niets te maken. En zeker niet met elektromagnetische golven.
De grote vraag is natuurlijk hoe een Bovenwereld een werking uitoefent op onze werkelijkheid. Kan een Bovenwereld de dna in zijn structurele opbouw beinvloeden. Kan een Bovenwereld de menselijke hersenen inspireren en telepathie toepassen. Vanaf zo ongeveer den beginne hebben nadenkende mensen daarover hun hoofd gebroken. Hoe kan het dat .......Vroeger dacht men dat de werkende kracht het pneuma was, of aether of een soort van spiritueel veld al of niet van morfogenetische aard. En nog reeksen aan alternatieve oplossingen werden bedacht. Hoe zet God toch in hemelsnaam onze hersenen in beweging. Hoe krijgt God het voor elkaar. De almachtige lukt het wel, zo de gelovige en de mens hoeft niet te weten hoe het gebeurt. Maar zo'n aan het denken voorbijgaand standpunt bevredigt in deze tijd steeds minder mensen. Kortom het blijft bij de dualisten gissen en speculeren. Dat is ook de kracht van de positie van het a-theïsme dat stelt "' laat die overbrenging/overbrenger eindelijk toch eens zien"". En als je het niet kunt laten zien, bestaat het ook niet en wordt er fantasie en inbeelding gevolgd. Het is in mijn ogen dus speculatief denken ( geloven ) wanneer iemand verklaringen afgeeft, gebaseerd op niet waar te nemen/ aan te tonen fenomenen ( krachten, golven, velden ). Dat overal de bevoorrechte priesterkaste hun voorname positie ( egoisme ) op allerhande wijze probeerden te handhaven en naar hun hand wisten te zetten, toont de geschiedenis. Druiden, medicijnmannen, sjamanen, priesters gelovend in animisme, monotheïsme alsook polytheisme, allen deden mee. Hocus-pocus in allerlei vormen werd ruim toegepast om de onderdanen ( via angst of het beloven van uiteindelijk groot geluk) in het gareel te houden en daarmede hun bijzondere positie te continueren.
Alpha

Bericht door Alpha »

@Yolanda; Dat ben ik wel met je eens.

Handelingen 15:20 maar hun te schrijven zich te onthouden van dingen die door afgoden zijn bezoedeld en van hoererij en van het verstikte en van bloed.

Handelingen 15:29 U te blijven onthouden van dingen die aan afgoden ten slachtoffer zijn gebracht en van bloed en van al wat verstikt is en van hoererij. Indien GIJ U nauwlettend voor deze dingen wacht, zal het U goed gaan. Wij wensen U een goede gezondheid toe!” NWV.

Maar dat valt m.i. wèl binnen de christelijke moraal.
Zoals ook weergegeven in de tekst: 1 Kor. 6:9-10.
Laatst gewijzigd door Alpha op 05 apr 2017, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpha

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef:Dat mensen leugens zijn gaan verspreiden om er persoonlijke belangen uit te halen, komt omdat wij in de grond egoïstisch zijn. Dat zit in onze aard.
Ik ben het geheel met je eens dat mensen graag het profijtbeginsel benutten ten koste van anderen.
Dat het per definitie in de menselijke aard zit, is m.i. niet waar.
De "gulden regel" spreekt dat m.i. tegen.
Fundamenteel

Bericht door Fundamenteel »

Zolderworm schreef: Het zou een verhaal van Jan van Rijckenborgh kunnen zijn. NASA maakt gebruik van elektromagnetische golven. Maar omdat wij als mensen geen wandelende radio's zijn kan ons bewustzijn daar niets mee. Dus, ik geloof echt niet dat wij daardoor beïnvloed worden. Dat mensen leugens zijn gaan verspreiden om er persoonlijke belangen uit te halen, komt omdat wij in de grond egoïstisch zijn. Dat zit in onze aard. Met krachten heeft dat volgens mij niets te maken. En zeker niet met elektromagnetische golven.
Niet alleen elektromagnetische golven. Gewoon golven in het algemeen.
Zoals peda aanhaalde speelt zich dat af in de morfogenetische velden.

Kijk hoe alles gelijkaardigheden vertoont, de gulden snede. Hoe golven in de zee in spiraal draaien, hoe bloemen groeien, bekijk een romanesco kool. Dat is allemaal door die kracht dat zichzelf uitdrukt volgens een vast patroon waarin ik dan creatie zie. Ik weet niet hoe het dat doet, maar het resultaat is schitterend. Allemaal wiskunde waarin de architect ons het nakijken geeft.

Ja het heeft het leven gedirigeerd naar al dat wat is. Het kan alles beïnvloeden en doet dat ook peda. Het trekt zichzelf steeds naar een hoger niveau van "zijn". Het universum is intelligent, het creëert en is zich zelfbewust geworden door het leven.
Tegelijk plaagt deze kracht mij, want telkens ik er vat op denk te hebben, draait het zich helemaal om en kom ik op tegenstrijdigheden.

Volgens mij werden Adam en Eva zich bewust van deze kracht.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Zolderworm

Fundamenteel schreef:
Zolderworm schreef: Het zou een verhaal van Jan van Rijckenborgh kunnen zijn. NASA maakt gebruik van elektromagnetische golven. Maar omdat wij als mensen geen wandelende radio's zijn kan ons bewustzijn daar niets mee. Dus, ik geloof echt niet dat wij daardoor beïnvloed worden. Dat mensen leugens zijn gaan verspreiden om er persoonlijke belangen uit te halen, komt omdat wij in de grond egoïstisch zijn. Dat zit in onze aard. Met krachten heeft dat volgens mij niets te maken. En zeker niet met elektromagnetische golven.
Niet alleen elektromagnetische golven. Gewoon golven in het algemeen.
Zoals peda aanhaalde speelt zich dat af in de morfogenetische velden.
Golven in het algemeen? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Kijk hoe alles gelijkaardigheden vertoont, de gulden snede. Hoe golven in de zee in spiraal draaien, hoe bloemen groeien, bekijk een romanesco kool. Dat is allemaal door die kracht dat zichzelf uitdrukt volgens een vast patroon waarin ik dan creatie zie. Ik weet niet hoe het dat doet, maar het resultaat is schitterend. Allemaal wiskunde waarin de architect ons het nakijken geeft.
Dat zit hem in het DNA, en is voor het betreffende organisme een vorm die zorgt voor een grote overlevingskans. Ik zou daar niet al te mythisch over doen.
Ja het heeft het leven gedirigeerd naar al dat wat is. Het kan alles beïnvloeden en doet dat ook peda. Het trekt zichzelf steeds naar een hoger niveau van "zijn". Het universum is intelligent, het creëert en is zich zelfbewust geworden door het leven.
Tegelijk plaagt deze kracht mij, want telkens ik er vat op denk te hebben, draait het zich helemaal om en kom ik op tegenstrijdigheden.
Ik geloof beslist wel dat bewustzijn de basis is van het universum. Maar dat creëren en zichzelf bewust worden zie ik niet zo. Ik denk dat 99 procent een zelf-ontwikkelend proces is (waarbij ik enige ruimte wil overlaten voor mogelijke telekinetische beïnvloeding van het DNA), en dat naarmate de materiële mogelijkheden groeien ook het zelfbewustzijn groeit.
Volgens mij werden Adam en Eva zich bewust van deze kracht.
Adam en Eva hebben,volgens mij, nooit bestaan. De mens heeft zich ontwikkeld vanuit de Australopithecus, via de Homo Habilis en de Homo Erectus naar de Homo Sapiens.
Piebe Paulusma

Vorige week had ik hier weer een JG aan de deur die me waarschuwde voor armageddon. Ik zei: 'wacht u even bij de voordeur, ik wil u iets laten zien.' Waarna ik terugkwam met mijn vlijmscherpe samoerai zwaard uit het lemmet. De man slikte maar ik zei: 'nee, wees maar niet bang, ik doe u niks, ik geef u dit zwaard alleen maar in bruikleen zodat u uw dreigementen kracht kan bijzetten'. Want dat praatje over armageddon hebben we nu wel gehoord, het maakt meer indruk als u bij iemand aanbelt en meteen steekt en dan zegt: 'als u geen lid wordt van het WTG zal God het karwei afmaken met een nog groter zwaard!' Even later werd ik gestoken door de man, maar ik blafte hem toe: 'niet bij mij gekke ninja, maar bij de volgende!' :oops:
Zolderworm

Piebe 2.2 schreef:Vorige week had ik hier weer een JG aan de deur die me waarschuwde voor armageddon. Ik zei: 'wacht u even bij de voordeur, ik wil u iets laten zien.' Waarna ik terugkwam met mijn vlijmscherpe samoerai zwaard uit het lemmet. De man slikte maar ik zei: 'nee, wees maar niet bang, ik doe u niks, ik geef u dit zwaard alleen maar in bruikleen zodat u uw dreigementen kracht kan bijzetten'. Want dat praatje over armageddon hebben we nu wel gehoord, het maakt meer indruk als u bij iemand aanbelt en meteen steekt en dan zegt: 'als u geen lid wordt van het WTG zal God het karwei afmaken met een nog groter zwaard!' Even later werd ik gestoken door de man, maar ik blafte hem toe: 'niet bij mij gekke ninja, maar bij de volgende!' :oops:
Wordt dat de opening van je cabaret-optreden? IJzersterk!
Piebe Paulusma

Zolderworm schreef:
Piebe 2.2 schreef:Vorige week had ik hier weer een JG aan de deur die me waarschuwde voor armageddon. Ik zei: 'wacht u even bij de voordeur, ik wil u iets laten zien.' Waarna ik terugkwam met mijn vlijmscherpe samoerai zwaard uit het lemmet. De man slikte maar ik zei: 'nee, wees maar niet bang, ik doe u niks, ik geef u dit zwaard alleen maar in bruikleen zodat u uw dreigementen kracht kan bijzetten'. Want dat praatje over armageddon hebben we nu wel gehoord, het maakt meer indruk als u bij iemand aanbelt en meteen steekt en dan zegt: 'als u geen lid wordt van het WTG zal God het karwei afmaken met een nog groter zwaard!' Even later werd ik gestoken door de man, maar ik blafte hem toe: 'niet bij mij gekke ninja, maar bij de volgende!' :oops:
Dank je! Het betreffende verhaaltje wordt afgestoken in het directe begin ja, na de eerste paar lachsalvo's. Daarna komt de anekdote met de JG opa die het evangelie op de automatische piloot verspreidt en me stilzwijgend een ontwaakt! krantje bracht op een vroege zaterdagochtend waarop ik grapte: 'nee dank u, ik ben al ontwaakt zoals u ziet.'
Zolderworm

Piebe 2.2 schreef:
Zolderworm schreef:
Dank je! Het betreffende verhaaltje wordt afgestoken in het directe begin ja, na de eerste paar lachsalvo's. Daarna komt de anekdote met de JG opa die het evangelie op de automatische piloot verspreidt en me stilzwijgend een ontwaakt! krantje bracht op een vroege zaterdagochtend waarop ik grapte: 'nee dank u, ik ben al ontwaakt zoals u ziet.'
Ik koop meteen een kaartje voor je eerste voorstelling!