Messenger schreef: 09 jan 2024, 12:43
Alpha schreef: 09 jan 2024, 11:24
Je moet de Bijbel eens een keer grondig door lezen.
Dan kan je mogelijk zien dat het een handleiding is, hoe je in het paradijs, de "nieuwe" aarde, kan komen.
Ik 'moet' niks en jij ook niet. Ik kan je de werken van Neale Donald Walsch aanbevelen.
Alpha schreef:
Je gedrag wordt wel degelijk beoordeeld, mensen die 1 Kor. 6:9, 10; Openb. 21:8 negeren, kunnen niet in Gods koninkrijk, de "nieuwe" aarde, komen.
Ik word niet beoordeeld vanwege de onvoorwaardelijk vrije wil en ik bevind me nu reeds in Gods koninkrijk.
Alpha schreef:
Doordat mensen de Bijbelse handleiding negeren, wordt de aarde kapot gemaakt.
Kijk om je heen, de problemen op aarde nemen sterk toe.
De bijbel heeft voorzegt dat de tijd van het einde gepaard gaat met oorlogen, epidemieën, aardbevingen, dat mensen de aarde zullen bederven, afgoden gaan dienen ect.
Ik heb dat meerdere malen met teksten aangetoond.
JG zijn slechte eindtijdvoorspellers, voorspellingen zijn niet uitgekomen.
Problemen op Aarde zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn.
Alpha schreef:
Als de mens sterft, is hij dood, is hij zich van niets meer bewusten vergaan zijn gedachten.
Hij houdt op te bestaan.
De mens houdt niet op te bestaan omdat de ziel van die mens, als Godsdeel, onkwetsbaar is. We veranderen slechts van vorm.
Alpha schreef:
Omdat je het teveel werk vindt de bijbel na te slaan, geef ik hier de bedoelde teksten.
Je kan dan niet zeggen dat je het niet wist.
Prediker 9:
5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.
6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan.
Psalm 146:4 Zijn geest gaat uit, hij keert terug naar de grond. Op die dag vergaan zijn gedachten.
Jesaja 26:
10 Al wordt er gunst getoond aan slechte mensen, ze zullen geen rechtvaardigheid leren.
Zelfs in het land van oprechtheid zullen ze het slechte doen en ze zullen de majesteit van Jehovah niet zien
11 Jehovah, uw hand is opgeheven, maar ze zien het niet. Ze zullen uw ijver voor uw volk zien en te schande worden gemaakt.
Uw vuur zal uw tegenstanders verteren.
14 Ze zijn dood, ze zullen niet leven. Ze zijn machteloos in de dood en zullen niet opstaan. Want u hebt uw aandacht op hen gericht om hen uit te roeien en elke herinnering aan hen uit te wissen. NWV.
De vergelijkingen met de aardse overheid gaan wel degelijk op.
Die regels zijn bedoeld om problemen en ellende te voorkomen.
Ook dat kan je dagelijks om je heen zien, wat er gebeurd, als mensen die regels overtreden.
De krant staat er dagelijks vol van.
Doe je oogkleppen eens af en zie wat er om je heen gebeurd.
De aangehaalde teksten zijn er om de gelovige schare bijeen te houden middels angst voor de dood en angst voor God.
Op mij werkt dat allang niet meer.
Wat Donald betreft, als je de Bijbelse waarschuwing had gelezen was je dit tegengekomen:
2 Timotheüs 4:
3 Want er komt een tijd dat ze de gezonde leer niet verdragen maar hun eigen verlangens volgen en leraren om zich heen verzamelen die hun vertellen wat ze graag willen horen.
4 Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren en zullen aandacht besteden aan verzinsels. NWV.
Je hebt ook mensen die de waarschuwingsborden aan het strand niet lezen en dan problemen krijgen.
Dan zijn er mensen die graag de helpende hand aanbieden, maar sommigen zijn eigenwijs.
Die accepteren een reddingsboei niet en sommigen verzetten zich tegen de hulp.
Dan blijkt dat je kennelijk liever naar verhaaltjes luistert, dan naar datgene wat de bijbel zegt.
In Gods koninkrijk komt geen oorlog of misdaad meer voor.
Jesaja 42:9 Kijk! De eerste dingen zijn gebeurd. Nu kondig ik nieuwe dingen aan. Nog voordat ze verschijnen, vertel ik jullie erover.’
Is er nu nooit meer oorlog, is er nu geen misdaad meer?
Jg voorspellen niet, zij citeren slechts de bijbel.
Zoals dit:
Openbaring 21: 3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’
5 Hij die op de troon zat [JHWH], zei: ‘Kijk! Ik maak alles nieuw.’ Ook zei hij: ‘Schrijf, want deze woorden zijn betrouwbaar en waar.’
6 En hij [JHWH] zei tegen me: ‘Ze zijn werkelijkheid geworden! Ik ben de Alfa en de Omega, het begin en het einde. Aan iedereen die dorst heeft, zal ik vrij te drinken geven uit de bron met leven gevend water.
Titus 1:2b dat God, die niet kan liegen, lang geleden heeft beloofd.
Openbaring 1:8 ‘Ik ben de Alfa en de Omega,’ zegt Jehovah God, ‘hij die is en die was en die komt, de Almachtige.’
Daniël 2:44 In de dagen van die koningen zal de God van de hemel een koninkrijk oprichten dat nooit vernietigd zal worden. En dat koninkrijk zal nooit aan een ander volk worden overgedragen. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken. Als enige zal het eeuwig blijven bestaan, NWV.
In Gods koninkrijk zijn er geen andere koninkrijken meer, die zijn vernietigd.
Wat de ziel betreft, die is volgens de Bijbel sterfelijk, arme ziel.
Mensen hoeven niet bang te zijn voor de schepper, in tegendeel.
Vandaar deze zekerheid:
Lukas 21:28 Als die dingen beginnen te gebeuren, ga dan rechtop staan en hef je hoofd op, want je bevrijding is dichtbij.’ NWV.
Deze dingen zijn Bijbelse waarschuwingen, waardoor je de eindtijd kan herkennen.
Deze dingen, profetieën, bestaan uit 24 onderdelen en zijn duidelijk herkenbaar, zoals Mt 24:14.
Als je de Bijbel bestudeert kan je dat weten.
Maar je laat kennelijk liever je oren kittelen door Donald.
„Er zal een tijdsperiode komen dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar zich overeenkomstig hun eigen begeerten tal van leraren zullen bijeenbrengen om hun oren te laten kittelen; en zij zullen hun oren van de waarheid afwenden en zich daarentegen tot onware verhalen keren” (2 Timotheüs 4:3, 4).