Ja precies, je gooit alles op één hoop. Als we dat ook zo zien, dan zijn we zijn wederkomstdatum aan het vaststellen volgens jou. Dat vind ik irritant.Riemer schreef:Voor de goede orde even de TS:Gaitema schreef:Volgens mij is dat niet de bedoeling van de topic opener. Het is heel irritant als we kijken naar de tekenen van deze tijd en daarin Jezus snel verwachten, als we vervolgens op één hoop gegooid worden met mensen die berekeningen doen.Riemer schreef:Kan best zijn maar hoe verklaar je dan al die andere data waar mensen op kwamen?Wilsophie schreef:Ach "The old time religion" was good enough for me.Ze vraagt naar hoe de ander het ziet, mijn opmerkingen vallen imo daar gewoon binnen.Special angel schreef:De bijbel spreekt over de eindtijd.
Zie jij de tekenen van de eindtijd wel of al?
Ik zie vooral de rampen, oorlogen, natuurgeweld, extreme ,extreme weersberichten, nieuwsberichten, journaals, honger, verdriet, eenzaamheid, bep sterfgevallen, etc, als tekenen van de eindtijd.
Zie jij dat ook zo ?
Mvg
Sa.
Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik dat graag.
De passages staan niet "om die reden" in de bijbel, maar ter bemoediging als we dergelijke zaken tegen komen in onze levens.
Je gaat ook voorbij aan mijn punt:
als je niets anders dan nood om je heen ziet en je er moedeloos van wordt, dan biedt het christendom daarop het antwoord van verlossing.
Het is makkelijk als het je wel gaat om te zeggen "ach, waarom maak jij je druk?"
Maar als je zorgen hebt over hoe het nu verder moet en de problemen van de wereld als uitzichtloos en vergankelijk ziet, dan geeft Jezus daarop "het verlossende evangelie"
De heiligen in de hemel roepen het in de bijbel: "hoelang nog Heer moet dit alles nog doorgaan?!"
De Heer antwoord: "tot de laatste Mij is gaan toebehoren, houdt moet."
Zoals David het in de Psalmen zingt: "jongelingen geven de moed op, anderen zullen hernieuwde krachten vinden. Ze stijgen op als arenden! Snel wandelend worden zij niet mat!"
Daarover kreeg ik een preek in de kerk. Het werd verkondigd door een gastdominee in de kerk van de vrij evangelische gemeente in de gezamenlijke avonddienst:"
"het is geen rennende worden zij niet moe, maar snel wandelende worden zij niet mat"
Dat wordt volgens de dominee bewust zo gepreekt. Je rent als christen niet door het leven, maar wandelt door de problemen heen van het leven, maar ondanks alles lopen ze gewoon door en verliezen ondanks alle weerstand niet de glans van hun geloof.
Wat er ook allemaal op hun pad komt, hoe vaak ze zelfs de dood in de ogen kunnen kijken: "snel wandelende worden zij niet mat!"
Zo is het met de tekenen van deze tijd: hoe moet het nou met de problemen? Niemand heeft het antwoord. De aarde wordt ontwijd!
"Kijk, de verlosser zal uit Sion komen!"
als mensen problemen in deze tijd zien, heb je er niets aan als mensen zeggen: "negeer het!"
Nee, je wil oplossingen en "de oplossing" hebben wij!
Jezus Christus! De Koning die zal overwinnen! Halleluja!