Het ging om de transformatie waar Peda en ik het over hadden, namelijk de natuuroverstijgende transformatie. Daar had je een uitspraak over. De vraag is dan: heb je daar kennis over, als je er een uitspraak over doet? Dat jij een eigen interpretatie van de innerlijke transformatie hebt, dat is bekend. Maar daar hadden Peda en ik het niet over. Dus ik zou zeggen: verdiep je eerst eens in de natuuroverstijgende transformatie, voordat je er iets over zegt.GeertN schreef:Ik ben ook een onderdeel van wij, dus, ik kan jou ook die vraag stellen. Voor mij is er slechts een innerlijke transformatie, en dat is de wedergeboorte. Er zijn meerdere mensen die hierover geschreven hebben. Naar mijn mening staat de meest acurate beschrijving in de Bijbel. Geloof je dat ook? Of wijs je deze beschrijving volledig af? Hoe denk je over de beschrijving van ineke-kitty, waar ik mijn handtekening onder kan zetten?Zolderworm schreef:Weet je wel over welke transformatie wij het hier hebben?
Innerlijke transformatie
-
- Man/Vrouw: M
Re: Innerlijke transformatie
Only dead fish go with the flow
-
Zeker. Ik weet waar ik over praat. Maar, behoefte aan een overhoring heb ik niet. Ik wil graag van gedachten wisselen, waarbij ik hoop dat je mijn visie respecteert (dat is iets anders dan onderschrijven). De transformatie waarover ik spreek is ook zeker de natuuroverstijgende transformatie. Daar kan je het niet mee oneens zijn? Je moet erkennen dat als ik gelijk heb, dat deze transformatie bovennatuurlijk is. Je mag mijn ongelijk proberen te bewijzen.Zolderworm schreef:Het ging om de transformatie waar Peda en ik het over hadden, namelijk de natuuroverstijgende transformatie. Daar had je een uitspraak over. De vraag is dan: heb je daar kennis over, als je er een uitspraak over doet?
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn!
-
Wat houdt de natuuroverstijgende transformatie dan volgens jou in? Ik wil wel even vaststellen dat je dat weet, voordat we hier verder over gaan praten. Maar, misschien weet je het.GeertN schreef:Zeker. Ik weet waar ik over praat. Maar, behoefte aan een overhoring heb ik niet. Ik wil graag van gedachten wisselen, waarbij ik hoop dat je mijn visie respecteert (dat is iets anders dan onderschrijven). De transformatie waarover ik spreek is ook zeker de natuuroverstijgende transformatie. Daar kan je het niet mee oneens zijn? Je moet erkennen dat als ik gelijk heb, dat deze transformatie bovennatuurlijk is. Je mag mijn ongelijk proberen te bewijzen.Zolderworm schreef:Het ging om de transformatie waar Peda en ik het over hadden, namelijk de natuuroverstijgende transformatie. Daar had je een uitspraak over. De vraag is dan: heb je daar kennis over, als je er een uitspraak over doet?
Maar als je het niet weet, is dat geen schande. Alleen kun je dan niet aan dat onderdeel van het gesprek meedoen.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 06 jul 2017, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nogmaals, ik heb geen zin in een overhoring. Ik heb mijn visie gegeven, Ik besef dat het jouw visie niet is.Zolderworm schreef:Wat houdt de natuuroverstijgende transformatie dan volgens jou in? Ik wil wel even vaststellen dat je dat weet, voordat we hier verder over gaan praten. Maar, misschien weet je het.
Misschien is het boekje van Hans den Haan (Natuuroverstijgende transformatie van lichaam en geest) interessant voor jou? Of misschien ken je het zelfs? Het is een tamelijk eenvoudig boekje. Ik deel zijn visie niet, maar misschien is dit een startpunt. We zouden ook beide uitgangspunten kunnen behandelen. Wie weet waar we uitkomen? Je beseft wel dat er verschillende startpunten mogelijk zijn? Zin of onzin, dat is de vraag. Mijn startpunt ken je inmiddels. Daar reageer je trouwens niet op (en inderdaad, ik reageer ook niet op jouw startpunt). Zie je een mogelijkheid om tot elkaar te komen? Ik ben echt benieuwd!
-
Heb je dat boek gelezen? Ik ken het zowat uit mijn hoofd. Dan weet je in ieder geval wat natuuroverstijgende transformatie is, en is het, wat mij betreft, prima als je ook met dat onderdeel meedoet. In dat geval: welkom bij de club.GeertN schreef:Nogmaals, ik heb geen zin in een overhoring. Ik heb mijn visie gegeven, Ik besef dat het jouw visie niet is.Zolderworm schreef:Wat houdt de natuuroverstijgende transformatie dan volgens jou in? Ik wil wel even vaststellen dat je dat weet, voordat we hier verder over gaan praten. Maar, misschien weet je het.
Misschien is het boekje van Hans den Haan (Natuuroverstijgende transformatie van lichaam en geest) interessant voor jou? Of misschien ken je het zelfs? Het is een tamelijk eenvoudig boekje. Ik deel zijn visie niet, maar misschien is dit een startpunt. We zouden ook beide uitgangspunten kunnen behandelen. Wie weet waar we uitkomen? Je beseft wel dat er verschillende startpunten mogelijk zijn? Zin of onzin, dat is de vraag. Mijn startpunt ken je inmiddels. Daar reageer je trouwens niet op (en inderdaad, ik reageer ook niet op jouw startpunt). Zie je een mogelijkheid om tot elkaar te komen? Ik ben echt benieuwd!
-
Dank je voor je welkom. Waarschijnlijk niet bij de club, maar wel bij het gesprek. Besef wel dat ik een totaal ander startpunt heb. Ik wil me zeker verplaatsen in jouw startpunt (of dat van Hans den Haan). Kan jij je ook verplaatsen in mijn startpunt? Misschien is het lastiger dan de kabinetsformatie, maar wie weet?Zolderworm schreef:Heb je dat boek gelezen? Dan weet je in ieder geval wat natuuroverstijgende transformatie is, en is het, wat mij betreft, prima als je ook met dat onderdeel meedoet. In dat geval: welkom bij de club.
-
Ja, maar: heb je het boek gelezen? Ik ben gewoon even nieuwsgierig. (Als het niet zo is, dan is dat natuurlijk prima.)GeertN schreef:Dank je voor je welkom. Waarschijnlijk niet bij de club, maar wel bij het gesprek. Besef wel dat ik een totaal ander startpunt heb. Ik wil me zeker verplaatsen in jouw startpunt (of dat van Hans den Haan). Kan jij je ook verplaatsen in mijn startpunt? Misschien is het lastiger dan de kabinetsformatie, maar wie weet?Zolderworm schreef:Heb je dat boek gelezen? Dan weet je in ieder geval wat natuuroverstijgende transformatie is, en is het, wat mij betreft, prima als je ook met dat onderdeel meedoet. In dat geval: welkom bij de club.
-
Deels en daarnaast een samenvatting. Ik lees redelijk veel, en leg ook snel weer iets weg als het mij niet (geheel) aanspreekt. Ik kan me niet in het boek vinden, hoewel ik de gedachtengang hier en daar zeker interessant vond. Het bovennatuurlijke aspect van de mens, bijvoorbeeld, en dan is mijn interesse toch wel weer gewekt. Grootste bezwaar is het uitgangspunt dat we als mens een onderdeel van de natuur zijn (het is wel zo, maar je zult begrijpen dat ik een andere kijk daarop heb) en dat een volgende evolutieperiode aan de orde komt. Ik ontken variatie niet, maar de wijze waarop het hier wordt gepresenteerd is niet mijn manier. Ik loop nu een beetje op de zaken vooruit, en zie het alsjeblieft niet als belemmering om je gedachtengang te geven. Ik sta open voor kritiek.Zolderworm schreef:Ja, maar: heb je het boek gelezen? Ik ben gewoon even nieuwsgierig. (Als het niet zo is, dan is dat natuurlijk prima.)
Ik ben christen, en inderdaad, een wedergeboren christen.
Maar, ooit geloofde ik in reincarnatie. Daarnaast heb ik me behoorlijk verdiept in het boeddhisme. Tevens heb ik redelijk wat van Erich von Däniken gelezen. Ik heb een redelijke spirituele zoektocht achter de rug.