Men kan nobele gedachten hebben en mooie woorden spreken met betrekking tot armoede, kinderarbeid en slavernij...Petra schreef: 26 mar 2020, 03:31 Maar sja.. ik zie een jaloerse God die erg veel aanbidding en aandacht nodig heeft voor ie 'n keertje in beweging wil komen. Nou vind ik jaloezie sowieso al beklemmend, en dan denk ik.. zit maar steeds jaloers te zijn, boos te worden en straffen uit te delen.. er hebben gisteren miljoenen mensen met de paus samen gebeden vanwege corona... hoeveel aanbidders heb je nodig dan?
Het is je eigen schepping: STOP met het doorschuiven van je eigen verantwoordelijkheden naar je gebrekkige schepseltjes.
Maak geen valse beloften!
Houd op met jezelf verstoppen!
Neem je verantwoordelijkheid!
Geen woorden maar daden.. . dus kom maar 's op met dat paradijs. Worden we allemaal vast heeeeeel lief.
Voor een God met karakter ben ik zeker niet te beroerd om ook gezellig te aanbidden enzo.
Daarmee staan 2 van de 3 scheppingsinstrumenten in de goede richting.
Als de daden (3e scheppingsinstrument) niet corresponderen met gedachte en woord, komt van de nobelheid niets terecht.
Denk hierbij aan de onderliggende gedachten, woorden en daden waar ik het eerder over had.
Voorbeeld : we denken en bewoorden dat we armoede, uitbuiting, kinderarbeid en slavernij willen tegengaan. Tegelijk zijn er velen met deze nobele gedachten en woorden niet in staat uiterst goedkope kleding te weerstaan waarbij ze kunnen aanvoelen dat alleen bijvoorbeeld de Primark winst maakt van 1,95 op een kledingstuk van 2,00.
"Het is zoooo voordelig, het kost werkelijk niets!" (Misvatting, want het kost menselijk lijden).
Door te kiezen voor eigen gewin en te blijven kopen van uiterst goedkope kleding, krijg je de uitkomst dat de nobele gedachten en woorden niet worden gemanifesteerd in de werkelijkheid van de wereld.
Onze daadkracht (want het is een machtig scheppingsinstrument) correspondeert niet met onze gedachten en woorden. Met tot gevolg dat armoede, uitbuiting, kinderarbeid en slavernij blijven bestaan.
Hopen en geloven in een God die alles rechtzet is behalve lui en karakterloos bovendien dom, omdat de mens zelf collectief in staat is om aan misstanden zélf een eind te maken.
Dit is geworteld in de overtuiging dat de mens een schepsel is, afhankelijk van de Grote Schepper. Bidden en spreken en afwachten wat God gaat doen daaraan is niet afdoende.
Gedachten en woorden moeten worden omgezet in (scheppings-)daden.
De mens zal zich moeten zien als (mede-)schepper. De mens moet van het volgende doordrongen zijn : Gij zijt God.