Jerommel schreef: 31 okt 2020, 19:41
Voor mijn eigen gezondheid blijf ik hier ook regelmatig een tijdje weg.
Tot grote opluchting van sommigen...
Nou ja...ik weet dat je het goed bedoelt en zelfkennis is het begin van de wijsheid.
En dan geldt ook voor twijfel...
Volgens Socrates en Descartes dan...
Maar misschien steek je hier toch nog het een en ander op zoals o.a. niet teveel of alleen maar naar complotsites kijken en dat als waarheid zien...
Bastiaan73 schreef: 29 okt 2020, 16:10
Mijn stelling is: religie is gebaseerd op angst. Angst voor het heden, angst voor de toekomst.
Dat zal van christen tot christen verschillen. In mijn familie lijkt religie een kruk om op te steunen. Maar elders ageren de wat meer aangebrande types al snel van 'bekeer je voor het te laat is'. Daar zit wel angst in.
Messenger schreef: 30 okt 2020, 15:51
Waarom moet een mens angst hebben voor een God van echte, zuivere en daardoor onvoorwaardelijke liefde?
Onvoorwaardelijk, zonder geboden/verboden en dus zonder zonde/zondaren, mede ook vanwege de vrije wil. Ook is die liefde om niet en wordt dus niets terugverwacht. Zonder oordeel, zonder straf en zonder hel.
Waarom moet een mens angst hebben voor een God van echte, zuivere en daardoor onvoorwaardelijke liefde?
Onvoorwaardelijk, zonder geboden/verboden en dus zonder zonde/zondaren, mede ook vanwege de vrije wil. Ook is die liefde om niet en wordt dus niets terugverwacht. Zonder oordeel, zonder straf en zonder hel.
We gaan allemaal naar de hemel?
Allereerst van harte welkom!
Waar zouden we anders heen gaan, als er een God is van echte liefde?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
We gaan allemaal naar de hemel?
Er is niet eens een hemel. Misschien gaan we wel helemaal nergens naar toe. Dat zou zomaar kunnen.