Interessant, Messenger.....Messenger schreef: 01 jan 2021, 01:46Het was een serie eurekamomenten, zoals kwartjes die ineens op hun plaats vielen, ik noem het ook wel zip-bestandjes in mijn bewustzijn die werden uitgepakt.Maria K schreef: 31 dec 2020, 15:55Je kreeg dat door, schrijf je.Messenger schreef: 31 dec 2020, 15:27Dat inzicht kreeg ik door, maar is eigenlijk universeel. Christenen, moslims en andere gelovigen delen de meeste van de genoemde kenmerken. Het is alleen vaak zo dat ze die kenmerken verlaten in de verdere gedachtegangen in het geloof.Leerling schreef: 31 dec 2020, 14:16Okay..., interessant.Messenger schreef: 31 dec 2020, 12:59 God is
- échte en dus onvoorwaardelijke liefde (vandaar de écht vrije wil);
- almachtig;
- volmaakt;
- onkwetsbaar;
- alomtegenwoordig;
- alwetend;
- alziend;
- behoefteloos.
En hoe kom je daar aan? Heb je dat zelf bedacht?
De vaste fundamentele bakens zoals hierboven lijkt men dan te vergeten.
Het klinkt mi. nu, alsof je op een bepaalde tijd iets begreep "uit de signalen" van buitenaf (of bovenaf), die je kreeg.
Iets anders dan ik beschreef, hoe ik tot inzicht dacht te komen, omdat er binnen mij bestaande stukjes op hun plaats vielen.
Of bedoel je met "iets doorkrijgen", net als ik "er begrip voor krijgen"?
Ook al zijn deze eigenschappen, in deze mate aangegeven, voor de mens niet mogelijk, het zijn toch menselijke begrippen.
Dus mi. een godsbeeld wat leunt op eigenschappen binnen menselijk denken en dus ook op een mensbeeld.
Maar zeker is het een beschrijving van wat je een aparte entiteit zou kunnen noemen.
Klopt dat laatste ook met jouw gedachten?
Als mens heb ik een mensbeeld, als Ork zou ik een orkbeeld gehad hebben.
Maar het Godsbeeld overstijgt het mensbeeld, in wezen elk leven-beeld.
Het mooiste was dat ik bevestiging kreeg in de boeken van Neale Donald Walsch die mijn 8 kenmerken ondersteunen.
Dat sterkte mij in mijn spiritualiteit, dat was een feest van grote herkenning.
Nu hebben we natuurlijk allemaal wel eens eureka-momenten, zonder dat we de oorsprong daarvan toeschrijven aan een uitwendige bron.
Ik vroeg me af, omdat je ook de naam Messenger gebruikt, zie je jezelf als een soort medium die dingen doorkrijgt, en dat je hier op dit forum bent om dingen aan anderen door te geven?
Of was dat gewoon een andere reden....