STELLING;Trump belichaamt de vrije wereld helaas niet.
-
- Man/Vrouw: V
Re: STELLING;Trump belichaamt de vrije wereld helaas niet.
On-topic: de pas gekozen Amerikaanse president heeft een gigantisch ego. Maar heeft ook géén enkele zelfreflectie.
Wat dat betreft is zowel Amerika als de wereld nu vooralsnog helaas puur overgeleverd aan zijn nukken en grillen.
Wat dat betreft is zowel Amerika als de wereld nu vooralsnog helaas puur overgeleverd aan zijn nukken en grillen.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
-
- Man/Vrouw: M
Ben je wel is in de VS geweest......zo zijn ze allemaal daarbij is Trump een barbaar in alle opzichten en heel die familie is bizar.Maar goed we moeten Trump ook bedanken Europa Nederland eindelijk wakker......................EIGEN BROEK OPHOUDEN....................... werd een keer tijd.Yours schreef: 06 mar 2025, 13:33 On-topic: de pas gekozen Amerikaanse president heeft een gigantisch ego. Maar heeft ook géén enkele zelfreflectie.
Voorts moeten wij van de VS af wat wij al jaren roepen in de intieme vrienden kring.
Ga je de binnenlanden in van de VS is het een 3e wereldland.
Nu maar Nederland eerst Europa eerst.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Iemand die zichzelf superieur of inferieur voelt (en bij ego is dat altijd het geval) ziet bij een ander ook een ego. Zo werkt dat nu eenmaal in het veld van goed en kwaad. Ik vermoed dat 'ze' bij mij superioriteit zien, dus voelen ze zichzelf inferieur. Of beangstigd het ze dat ik iets schijn te weten wat zij niet weten? Ik kan er alleen maar naar raden.Yours schreef: 06 mar 2025, 13:31
Ze signaleren juist een groot ego bij jou en daarnaast lezen ze al die (ver-)oordelende bijbelteksten. Ze kunnen je wat dat betreft het beste negeren. Maar het is tegelijkertijd logisch dat er gereageerd wordt, want men kan/wil het allemaal niet over de kant laten gaan en geven je daarom blijvend tegengas.
Wat er speelt is dat het ego zichzelf vergelijkt met 'anderen' en dat is tevens het oordeel. (Of de maat nemen). Maar je kunt prima een mening hebben over Donald Trump zonder 'jezelf' te vergelijken met Donald Trump.
In de liefde kun je alleen maar teleurgesteld worden door jezelf.
-
Zoals ik het waarneem, beweegt op G G iedere aktieve deelnemer zich in het door Tufkah genoemde "' veld van goed en kwaad "".
Dat geldt ook voor mij zelf. Ik lever met mijn denkvermogen reacties die al of niet verbonden zijn met voorafgaande opmerkingen van anderen.
Bij Tufkah doet het denken niet mee, maar bij mij staat de kwaliteit van het denken op een ereplaats in de schijnwerper.
Ik volg het credo van Descartes "" ik denk, dus ben ik "", kortom het denkende ik, voor mij dominant, voor Tufkah het denkende ik volstrekt oninteressant.
De bekende bonte stoet.
Dat geldt ook voor mij zelf. Ik lever met mijn denkvermogen reacties die al of niet verbonden zijn met voorafgaande opmerkingen van anderen.
Bij Tufkah doet het denken niet mee, maar bij mij staat de kwaliteit van het denken op een ereplaats in de schijnwerper.
Ik volg het credo van Descartes "" ik denk, dus ben ik "", kortom het denkende ik, voor mij dominant, voor Tufkah het denkende ik volstrekt oninteressant.
De bekende bonte stoet.
-
Tufkah is gewoon een stronteigenwijze meneer die zo vastzit in z'n persoonlijke waan/bubbel dat zelfs een heel leger aan andere forumdeelnemers hem niet op andere gedachten kan brengen want in zijn eigen beleving heeft hij geen gedachten meer én hij ziet alle andere forumdeelnemers als natuurlijke (=mindere) mensen. Hij heeft zelf zogenaamd geen ego, geen gedachten, alleen het zogenaamd geestelijk zijn en de liefde van de Vader. Ik noem dat de waan en de blinde vlek van Tufkah. Het is alleen zo jammer dat de welbekende riedel van Tufkah in elk topic door Tufkah geventileerd schijnt te moeten worden. Het wordt een beetje vermoeiend om overal datzelfde gewauwel te moeten tegenkomen.
On topic: Trump belichaamt alles wat Jezus niet is. Lees voor de grap eens Galaten 5:22 en vraag je af of Trump ook maar over één van die eigenschappen beschikt.
On topic: Trump belichaamt alles wat Jezus niet is. Lees voor de grap eens Galaten 5:22 en vraag je af of Trump ook maar over één van die eigenschappen beschikt.
-
Om een mening te vormen doet het denken altijd mee. Een mening vormen zonder te denken is niet mogelijk. Met Cartesiaanse "" ik denk, dus ben ik "" doe ik dan weer niet mee. Het denken denkt zichzelf en denkt dat het denken synoniem is aan "Ik ben".peda schreef: 06 mar 2025, 15:51 Zoals ik het waarneem, beweegt op G G iedere aktieve deelnemer zich in het door Tufkah genoemde "' veld van goed en kwaad "".
De bekende bonte stoet.
-
Hallo Tufkah,Tufkah schreef: 06 mar 2025, 16:56Om een mening te vormen doet het denken altijd mee. Een mening vormen zonder te denken is niet mogelijk. Met Cartesiaanse "" ik denk, dus ben ik "" doe ik dan weer niet mee. Het denken denkt zichzelf en denkt dat het denken synoniem is aan "Ik ben".peda schreef: 06 mar 2025, 15:51 Zoals ik het waarneem, beweegt op G G iedere aktieve deelnemer zich in het door Tufkah genoemde "' veld van goed en kwaad "".
De bekende bonte stoet.
Zelf doe ik mee in de wereld van de grotbewoners, daarom ook Descartes.
In het Licht sta ik niet, dus de Licht-wereld is mij ten diepste vreemd en al moge de Licht-wereld bestaan, dan heb ik daarvan
inhoudelijk persoonlijk geen enkel weten.
Wanneer ik het heb, over de negatieve theologie, dan ben ik wel consequent en benoem het, zonder er een invulling aan te geven.
Maar met de grot-bewoner Trump heeft dit betoog geen fluit te maken, eerder is het Licht-onderwerp als doordenking passend in Peda's spreekuur.
-
Men is wel ver van het onderwerp geraakt.
Ik zou willen zeggen er is nooit iemand geweest die de vrije wereld belichaamde.
Wel zijn er \at geweest die het claimde.
Ik zou willen zeggen er is nooit iemand geweest die de vrije wereld belichaamde.
Wel zijn er \at geweest die het claimde.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Wat dacht je van een Mandela?Tiberius Claudius schreef: 06 mar 2025, 17:13
-
peda schreef: 06 mar 2025, 17:09Hallo Tufkah,Tufkah schreef: 06 mar 2025, 16:56
Om een mening te vormen doet het denken altijd mee. Een mening vormen zonder te denken is niet mogelijk. Met Cartesiaanse "" ik denk, dus ben ik "" doe ik dan weer niet mee. Het denken denkt zichzelf en denkt dat het denken synoniem is aan "Ik ben".
Zelf doe ik mee in de wereld van de grotbewoners, daarom ook Descartes.
In het Licht sta ik niet, dus de Licht-wereld is mij ten diepste vreemd en al moge de Licht-wereld bestaan, dan heb ik daarvan
inhoudelijk persoonlijk geen enkel weten.
Wanneer ik het heb, over de negatieve theologie, dan ben ik wel consequent en benoem het, zonder er een invulling aan te geven.
Maar met de grot-bewoner Trump heeft dit betoog geen fluit te maken, eerder is het Licht-onderwerp als doordenking passend in Peda's spreekuur.
Dat Trump een grot-bewoner is daar zijn we het over eens. Aan Trump kunnen we zien dat naarmate men "de grot" wenst te overheersen, het grot-bewoner zijn groeit.
De grot staat voor "de wereld" , maar dat heb je vast wel begrepen.
-
Mandela was ook een terrorist zat niet voor niets zo lang vast, en ZA nu een schurkenstaat,veilige op straat lopen is er niet meer bij; mensen die het kunnen betalen veranderen hun huis in een vesting; tja lekkere vrije wereld.Tufkah schreef: 06 mar 2025, 17:38Wat dacht je van een Mandela?Tiberius Claudius schreef: 06 mar 2025, 17:13
Voorts de Vrije Wereld zit in iemands hart en die harten zijn zeldzaam.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Mandela streed tegen Apartheid en zat het grootste deel van zijn leven in gevangenis om die reden.Snelheid schreef: 06 mar 2025, 18:30Mandela was ook een terrorist zat niet voor niets zo lang vast, en ZA nu een schurkenstaat,veilige op straat lopen is er niet meer bij; mensen die het kunnen betalen veranderen hun huis in een vesting; tja lekkere vrije wereld.
Het was destijds een schurkenstaat.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Tja dat werd jou wijs gemaakt door de toenmalige ook linkse media;niets is minder waar;die zogenaamde arme zwarte man en vrouw die zo apart gezet werden maken nu apartheid mee;misdaad tiert welig het over grote deel van de zwarten arm als ze niet tot de juiste stam behoren......................het is nu ZA dus het land van de apartheid ten voeten uit.Messenger schreef: 06 mar 2025, 18:35Mandela streed tegen Apartheid en zat het grootste deel van zijn leven in gevangenis om die reden.Snelheid schreef: 06 mar 2025, 18:30
Mandela was ook een terrorist zat niet voor niets zo lang vast, en ZA nu een schurkenstaat,veilige op straat lopen is er niet meer bij; mensen die het kunnen betalen veranderen hun huis in een vesting; tja lekkere vrije wereld.
Tel uit je winst.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Dan moet je er wel bij vertellen dat die armoede voor een groot deel te wijten is aan het gebrek aan kansen voor de zwarte bevolking ten tijde van de apartheid.Snelheid schreef: 06 mar 2025, 18:41Tja dat werd jou wijs gemaakt door de toenmalige ook linkse media;niets is minder waar;die zogenaamde arme zwarte man en vrouw die zo apart gezet werden maken nu apartheid mee;misdaad tiert welig het over grote deel van de zwarten arm als ze niet tot de juiste stam behoren......................het is nu ZA dus het land van de apartheid ten voeten uit.Messenger schreef: 06 mar 2025, 18:35
Mandela streed tegen Apartheid en zat het grootste deel van zijn leven in gevangenis om die reden.
Tel uit je winst.
-
Als ze is gewoon gaan werken en dat geldt voor meer Afrikaanse landen zouden ze het goed hebben,neen ze gaan liever roven en stelen. Wordt is wakker en ga is op reis naar dat werelddeelMullog schreef: 06 mar 2025, 18:44Dan moet je er wel bij vertellen dat die armoede voor een groot deel te wijten is aan het gebrek aan kansen voor de zwarte bevolking ten tijde van de apartheid.Snelheid schreef: 06 mar 2025, 18:41
Tja dat werd jou wijs gemaakt door de toenmalige ook linkse media;niets is minder waar;die zogenaamde arme zwarte man en vrouw die zo apart gezet werden maken nu apartheid mee;misdaad tiert welig het over grote deel van de zwarten arm als ze niet tot de juiste stam behoren......................het is nu ZA dus het land van de apartheid ten voeten uit.
Tel uit je winst.
dan kom je er wel achter.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Inderdaad. Mandela belichaamde de vrije wereld omdat hij vrijheid wilde voor blank én zwart. En omdat hij dat wilde ontnam het apartheidsbewind hem de vrijheid. Daarnaast is zijn enorme vergevingsgezindheid een voorbeeld voor ons allen. Als iemand het Evangelie heeft begrepen is het Mandela wel.Messenger schreef: 06 mar 2025, 18:35Mandela streed tegen Apartheid en zat het grootste deel van zijn leven in gevangenis om die reden.Snelheid schreef: 06 mar 2025, 18:30
Mandela was ook een terrorist zat niet voor niets zo lang vast, en ZA nu een schurkenstaat,veilige op straat lopen is er niet meer bij; mensen die het kunnen betalen veranderen hun huis in een vesting; tja lekkere vrije wereld.
-
Vertaling:Snelheid schreef: 06 mar 2025, 19:42Als ze is gewoon gaan werken en dat geldt voor meer Afrikaanse landen zouden ze het goed hebben,neen ze gaan liever roven en stelen. Wordt is wakker en ga is op reis naar dat werelddeelMullog schreef: 06 mar 2025, 18:44
Dan moet je er wel bij vertellen dat die armoede voor een groot deel te wijten is aan het gebrek aan kansen voor de zwarte bevolking ten tijde van de apartheid.
dan kom je er wel achter.
Als ze eens gewoon gaan werken en dat geldt voor meer Afrikaanse landen zouden ze het goed hebben,neen ze gaan liever roven en stelen. Wordt eens wakker en ga eens op reis naar dat werelddeel dan kom je er wel achter.
-
- Moderator
Dat wordt jou nu wijsgemaakt door de extreem-rechtse media. Destijds vertelden alle media hetzelfde verhaal. De Trump-PVV wereld is niet de echte wereld.Snelheid schreef: 06 mar 2025, 18:41Tja dat werd jou wijs gemaakt door de toenmalige ook linkse media;niets is minder waar;die zogenaamde arme zwarte man en vrouw die zo apart gezet werden maken nu apartheid mee;misdaad tiert welig het over grote deel van de zwarten arm als ze niet tot de juiste stam behoren......................het is nu ZA dus het land van de apartheid ten voeten uit.Messenger schreef: 06 mar 2025, 18:35
Mandela streed tegen Apartheid en zat het grootste deel van zijn leven in gevangenis om die reden.
Tel uit je winst.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
-
Die belichaamde voor velen het verzet in Zuid Afrika tegen de apartheid dat is iets heel anders als de vrije wereld.Tufkah schreef: 06 mar 2025, 17:38Wat dacht je van een Mandela?Tiberius Claudius schreef: 06 mar 2025, 17:13
-
De "vrije wereld" hoeft geen afgebakend territorium te zijn. Iemand die de vrije wereld belichaamt , belichaamt dat door zijn voorbeeldfunctie. En je kan moeilijk de zwarten gaan verwijten dat zij onvrij waren in het ZA van de apartheid. Mandela kwam op voor gelijke rechten van blank en zwart en daarom is hij de belichaming van de vrije wereld.Tiberius Claudius schreef: 07 mar 2025, 09:13Die belichaamde voor velen het verzet in Zuid Afrika tegen de apartheid dat is iets heel anders als de vrije wereld.
Donald Trump is precies het tegendeel van Mandela: hij stelt al jaren de Amerikanen voorop ten opzichte van anderen (Dat doen alle nationalisten). En met Amerikanen bedoeld hij dan degenen waarvan hij vindt dat het Amerikanen zijn. Nationalisten belichamen nooit de vrije wereld.
-
Kennedy deed niet anders.Tufkah schreef: 07 mar 2025, 09:56De "vrije wereld" hoeft geen afgebakend territorium te zijn. Iemand die de vrije wereld belichaamt , belichaamt dat door zijn voorbeeldfunctie. En je kan moeilijk de zwarten gaan verwijten dat zij onvrij waren in het ZA van de apartheid. Mandela kwam op voor gelijke rechten van blank en zwart en daarom is hij de belichaming van de vrije wereld.Tiberius Claudius schreef: 07 mar 2025, 09:13
Die belichaamde voor velen het verzet in Zuid Afrika tegen de apartheid dat is iets heel anders als de vrije wereld.
Donald Trump is precies het tegendeel van Mandela: hij stelt al jaren de Amerikanen voorop ten opzichte van anderen (Dat doen alle nationalisten). En met Amerikanen bedoeld hij dan degenen waarvan hij vindt dat het Amerikanen zijn. Nationalisten belichamen nooit de vrije wereld.
-
PVV je weet toch dat ik niets van politieke partijen moet hebben geen enkele.Bonjour schreef: 07 mar 2025, 08:47Dat wordt jou nu wijsgemaakt door de extreem-rechtse media. Destijds vertelden alle media hetzelfde verhaal. De Trump-PVV wereld is niet de echte wereld.Snelheid schreef: 06 mar 2025, 18:41
Tja dat werd jou wijs gemaakt door de toenmalige ook linkse media;niets is minder waar;die zogenaamde arme zwarte man en vrouw die zo apart gezet werden maken nu apartheid mee;misdaad tiert welig het over grote deel van de zwarten arm als ze niet tot de juiste stam behoren......................het is nu ZA dus het land van de apartheid ten voeten uit.
Tel uit je winst.
Oja zou zeggen ga er is heen ,ben er vorig jaar geweest;levens gevaarlijk land en nu het land van de apartheid ten voeten uit; o ja als je gaat schaf daar een wapen aan en huur een beveiliging in
Veel plezier in dat vrije land waar iedereen achter hoge muren woont.En voor de zwarte net zo als al hij /zij niet tot de juiste heersende stam behoort kan die zwarte het schudden;apartheid ten voeten uit.
En de Trumpwereld tja Europa is nou wel wakker geworden door die Trump wereld ;werd een keer tijd.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
De elite van Hamas huldigt denkbeelden die in de visie van Trump inmiddels geheel gedateerd zijn.
Gedateerde denkbeelden mogen in kleurrijke klederdracht herdacht worden in de woestijn, maar niet in de realiteit van alle dag.
Weg met de Hamas-elite dat is wat Trump nastreeft. Vertrekt de elite niet vrijwillig, dan wordt de elite uit Gaza weggebombardeerd.
Wie tijdens dit bombardement als niet elite op de verkeerde plaats zit, heeft dan pech. Collaterale schade, zo heet zulks en hoe hoog deze collaterale
schade moge zijn, dat bepaalt de bombardeerder en niet een onbeduidende, oprispende, zich binnen of buiten Gaza bevindende nietszeggende dwerg.
Gedateerde denkbeelden mogen in kleurrijke klederdracht herdacht worden in de woestijn, maar niet in de realiteit van alle dag.
Weg met de Hamas-elite dat is wat Trump nastreeft. Vertrekt de elite niet vrijwillig, dan wordt de elite uit Gaza weggebombardeerd.
Wie tijdens dit bombardement als niet elite op de verkeerde plaats zit, heeft dan pech. Collaterale schade, zo heet zulks en hoe hoog deze collaterale
schade moge zijn, dat bepaalt de bombardeerder en niet een onbeduidende, oprispende, zich binnen of buiten Gaza bevindende nietszeggende dwerg.
-
-
Dat gebeurde er echt knok partij tussen Trump,Vance en Zelynski.
VERITAS VOS LIBERABIT.