De knecht van de Heer?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
Eliyahu
Man/Vrouw: M

Re: De knecht van de Heer?

Bericht door Eliyahu »

Wilsophie schreef:
Eliyahu schreef:
Wilsophie schreef: Zij waren wat een Priestervolk zou moeten zijn een Knecht des Heeren, de term voor de Messias ,maar ook voor het volk van God.
Bs'd

Dat de "knecht des HEREN" Israel is, dat is letterlijk te lezen in vele plaatsen in Jesaja.

Maar waar kunnen we lezen in Jesaja of in de rest van het OT dat de knecht de messias is?
Weet je dat echt niet?
Bs'd

Echt niet. Ik zal het je nog sterker vertellen, NERGENS in Jesaja, en NERGENS in de hele Tanach wordt de messias ooit aangeduid met "knecht van God".
Geloof je in de Messias dan?
Ik geloof dat de messias gaat komen.
Waarom schrijf je het dan niet met een hoofdletter?
Waarom wel? De messias zal niet God, niet goddelijk, niet de zoon van God zijn, maar gewooon een mens. Niet geboren uit een maagd, maar uit de gewone vereniging van man en vrouw.
Dat stoort mij enorm in een topic als Bijbelstudie. En ik zeg dat ook omdat ik ooit een zware reprimande kreeg omdat ik Allah niet met een hoofdletter schreef en sindsdien let ik er voor mij zelf op dat ik dat zorgvuldig wel doe.
Ik zal je teksten geven over de Messias Die de Knecht des Heeren wordt genoemd als je eerst zegt welke Messias jij bedoelt?
Er zijn reeds vele messiassen geweest, maar met DE messias bedoelen we natuurlijk de messias die aan het einde der tijden komt, die de hele wereld gaat veroveren, de vijanden van Israel gaat verslaan, en die vrede en voorspoed en kennis van God gaat brengen aan de hele wereld.
Want voor mij is dat de Zoon van God Die Zijn Leven gaf voor de wereld en kwam als Redder der wereld. In eerste plaats voor Zijn eigen volk.
Geloof je in Jezus Christus? Want we zijn in het subforum "Bijbelstudie".
Ik geloof niet dat hij de messias was.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Wilsophie
Man/Vrouw: V

Bericht door Wilsophie »

Eliyahu schreef:
Wilsophie schreef:
Eliyahu schreef:
Wilsophie schreef: Zij waren wat een Priestervolk zou moeten zijn een Knecht des Heeren, de term voor de Messias ,maar ook voor het volk van God.
Bs'd

Dat de "knecht des HEREN" Israel is, dat is letterlijk te lezen in vele plaatsen in Jesaja.

Maar waar kunnen we lezen in Jesaja of in de rest van het OT dat de knecht de messias is?
Weet je dat echt niet?
Bs'd

Echt niet. Ik zal het je nog sterker vertellen, NERGENS in Jesaja, en NERGENS in de hele Tanach wordt de messias ooit aangeduid met "knecht van God".
Geloof je in de Messias dan?
Ik geloof dat de messias gaat komen.
Waarom schrijf je het dan niet met een hoofdletter?
Waarom wel? De messias zal niet God, niet goddelijk, niet de zoon van God zijn, maar gewooon een mens. Niet geboren uit een maagd, maar uit de gewone vereniging van man en vrouw.
Dat stoort mij enorm in een topic als Bijbelstudie. En ik zeg dat ook omdat ik ooit een zware reprimande kreeg omdat ik Allah niet met een hoofdletter schreef en sindsdien let ik er voor mij zelf op dat ik dat zorgvuldig wel doe.
Ik zal je teksten geven over de Messias Die de Knecht des Heeren wordt genoemd als je eerst zegt welke Messias jij bedoelt?
Er zijn reeds vele messiassen geweest, maar met DE messias bedoelen we natuurlijk de messias die aan het einde der tijden komt, die de hele wereld gaat veroveren, de vijanden van Israel gaat verslaan, en die vrede en voorspoed en kennis van God gaat brengen aan de hele wereld.
Want voor mij is dat de Zoon van God Die Zijn Leven gaf voor de wereld en kwam als Redder der wereld. In eerste plaats voor Zijn eigen volk.
Geloof je in Jezus Christus? Want we zijn in het subforum "Bijbelstudie".
Ik geloof niet dat hij de messias was.
Dat is duidelijk, maar dan hoort je post niet in dit subforum thuis.

Ik geloof dat de Here Jezus ook een Profeet genoemd wordt in de Bijbel en Mozes en Jozua en vele profeten worden de "Knecht des Heeren" genoemd.

Amen2005 schreef:
[modbreak Trajecto] Citaattekst geschrapt.
Kopiëren van de tekst van een artikel voor driekwart is verboden, tenzij men de toestemming ervoor heeft.
Dit geeft een officiële waarschuwing. Over het kopiëren is reeds vaak genoeg iets gezegd.

Bron:
De knecht des HEREN
AMEN 58 - januari 2005:
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Wilsophie schreef:Dat is duidelijk, maar dan hoort je post niet in dit subforum thuis.
Bs'd

Ik geloof in het overgrote deel van jouw bijbel, namelijk het OT, de hebreeuwse bijbel, de Tanach, en ik spreek daar over.

Dus het past hier prima.
Ik geloof dat de Here Jezus ook een Profeet genoemd wordt in de Bijbel en Mozes en Jozua en vele profeten worden de "Knecht des Heeren" genoemd.
Velen worden "knecht van God" genoemd, maar de messias dus nooit, zoals ook in dat artikel in AMEN toegegeven wordt.

Israel wordt heel vaak in Jesaja "de knecht van God" genoemd, ik heb daar al voorbeelden van gegeven hierboven. En dat is niet alles, er zijn meer plaatsten in Jesaja waar Israel de knecht van God genoemd wordt, maar in mijn voorbeelden kan je het mooi in één zin vangen.

Wat er ook wordt toegegeven in dat artikel in AMEN, HIER te vinden, is dat Jesaja 42 ontegenzeggelijk over Israel spreekt. Ik citeer:

"Tegelijk moeten we constateren dat áls we deze belangrijke gedeelten doorlezen, we nergens de titel 'Knecht des HEREN' tegenkomen! In het hele boek Jesaja vinden we deze titel slechts eenmaal terug en wel in Jesaja 42:19. Daar staat: "Wie is er blind dan Mijn knecht en doof als de bode die Ik zend? Wie is er blind als de volmaakte en blind als de Knecht des HEREN?". Wie het verband leest waarin dit vers staat, ontdekt dat het niet gaat om een verwijzing naar Gods Zoon, maar om het volk Israël."

En de exacte uitspraak "knecht des HEREN" vinden we misschien maar eenmaal in Jesaja, maar als God spreekt en Hij heeft het over "Mijn knecht", dan gaat het natuurlijk ook over de knecht des HEREN. En in die vorm komen we de knecht des HEREN heel wat keer tegen in Jesaja, meestal sprekend over Israel:

Jesaja 44:21; “Denk hieraan, Jakob; Israel, want gij zijt mijn knecht; Ik heb u geformeerd, gij zijt mijn knecht, Israel; gij wordt door Mij niet vergeten.”

Ook al wordt hier niet de exacte uitspraak "knecht des HEREN" gebruikt, niemand zal ontkennen dat het hier over de knecht des HEREN gaat.

En ondanks het feit dat Jesaja 42 ontegenzeggelijk over Israel gaat, zoals toegegeven door AMEN, toch brengt Matteus het als een tekst die over de messias zou gaan: Matteus 12:16-21; “En Hij verbood hun ten strengste Hem bekend te maken, Opdat vervuld zou worden het woord, gesproken door de profeet Jesaja, toen hij zeide: Zie, mijn knecht, die Ik verkoren heb, mijn geliefde, in wie mijn ziel een welbehagen heeft; Ik zal mijn Geest op Hem leggen en Hij zal de heidenen het oordeel verkondigen. Hij zal niet twisten of schreeuwen, en niemand zal op de pleinen zijn stem horen. Het geknakte riet zal Hij niet verbreken en de walmende vlaspit zal Hij niet uitdoven, voordat Hij het oordeel tot overwinning heeft gebracht. En op zijn naam zullen de heidenen hopen.”

Maar het gaat dus helder en duidelijk over Israel.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Zie mijn reactie over de moderatie in feedback.

Overigens is het juist Eliyahu dat Jesaja maar één tekst geeft die niet over Israël gaat, maar ik had daarbij ook andere argumenten genoemd die m.i. van kracht zijn t.a.v. de functie van de Profeet.
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

Eliyahu schreef: Dat de "knecht des HEREN" Israel is, dat is letterlijk te lezen in vele plaatsen in Jesaja.

Een Vader noemt Zijn Zoon nooit een knecht. Jezus is God. Geen knecht.

Onderbouwd heb ik dat al hier en hier

Ik schrijf hier in principe niet meer, maar ik wilde je toch even bedanken voor je heldere uiteenzetting, ik heb het graag gelezen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 04 aug 2014, 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Piebe

Bericht door Piebe »

Wilsophie schreef:
Piebe schreef:Israël is Jezus en Jezus is de Christus, Gods eerstgeboren zoon. Het gaat immers altijd over de zoon i.p.v. vele zonen.
Dat is niet zo want ze zijn terzijde gezet, in Handelingen wordt duidelijk gezegd dat God een ander volk heeft verkozen voor Zijn Naam en dat is de Gemeente en zoals zo vaak in de Bijbel wordt de 2e zoon de erfgenaam en niet de eerstgeborene.
Ik weet dat sommige theoriën en theologiën dit zien in het kader van vervanging, maar dat is niet zo want God zal in de toekomst met Zijn volk Zijn plan voltooien, maar dat is niet met dit huidige volk ,maar met beide huizen Juda EN Israël en zolang de 10 stammen in de verstrooiing zijn en het nog de genadetijd is staat de klok met Israël stil. Zo lees ik in de Bijbel. Hun val is ons tot heil geworden, en zijn gelovigen van nu geënt op Christus samen overigens met de gelovige Jood.
Weet je eigenlijk wel wat Israël betekent? Een christen die loochent dat Jezus Israël is, ga je schamen zeg!
Piebe

Bericht door Piebe »

Anja schreef:
Eliyahu schreef: Dat de "knecht des HEREN" Israel is, dat is letterlijk te lezen in vele plaatsen in Jesaja.

Ik schrijf hier in principe niet meer, maar ik wilde je toch even bedanken voor je heldere uitleg, ik heb het graag gelezen.
Wie zichzelf verhoogd zal vernederd worden, maar wie zichzelf vernedert in de hoedanigheid van een knecht zal verhoogd worden. Jezus Christus was dus absoluut de knecht des Heren Israël waar over geschreven staat.

De uitleg van Eliyahu is niet helder maar troebel, hij is verblind en ziet niet wie de Christus is.
Piebe

Bericht door Piebe »

Wilsophie schreef:Zie mijn reactie over de moderatie in feedback.

Overigens is het juist Eliyahu dat Jesaja maar één tekst geeft die niet over Israël gaat, maar ik had daarbij ook andere argumenten genoemd die m.i. van kracht zijn t.a.v. de functie van de Profeet.
Teksten geven? Het is geen gokkast.
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

Piebe schreef:
Anja schreef:

Ik schrijf hier in principe niet meer, maar ik wilde je toch even bedanken voor je heldere uitleg, ik heb het graag gelezen.
Wie zichzelf verhoogd zal vernederd worden, maar wie zichzelf vernedert in de hoedanigheid van een knecht zal verhoogd worden. Jezus Christus was dus absoluut de knecht des Heren Israël waar over geschreven staat.

De uitleg van Eliyahu is niet helder maar troebel, hij is verblind en ziet niet wie de Christus is.
Dat Eliyahu niet in het Nieuwe Testament gelooft, maakt nog niet dat zijn uiteenzettingen m.b.t. het Oude Testament niet helder zijn. Ik vind zijn uitleg glashelder. Ook in andere topics. Ik hoef het niet met hem in alles eens te zijn, om hem wel te waarderen om zijn heldere bijdrage, Piebe.

God zélf is zowel Schepper als Verlosser. (zie de links naar de onderbouwing in mijn vorige bericht). Misschien dat jij dat niet gelooft, zoals de mensen die de Drie-Eenheid niet geloven, maar ik dus wel. En het Israël dat Eliyahu beschrijft, gelooft dat in elk geval ook. Dat zij geen duidelijkheid hebben over de Here Jezus, maakt nog niet dat zij niet in dezelfde God geloven.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Piebe

Bericht door Piebe »

Misschien niet volgens de wet van Anja, maar onder de wet van Christus zullen zij hem allen kennen, van klein tot groot dus is er geen verwarring.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Piebe schreef:Misschien niet volgens de wet van Anja, maar onder de wet van Christus zullen zij hem allen kennen, van klein tot groot dus is er geen verwarring.
Zeker, ik denk dat als we binnen het Christendom elkaar ziende in Christus dat ook moeten doen met mensen die niet in Christus geloven en zelfs schrijven dat de komende Messias niet uit God geboren is, maar gewoon uit 2 mensen, dan is dat toch een argument voor mij althans om hem niet als een Christen te zien of aanvaarden.
Je mag dan het OT glashelder uitleggen, wat nog maar de vraag is en je het OT niet leest in het Licht van het NT en andersom dan hang je een religie aan die ik niet deel en als Anja dat wel doet dan zegt dat alles over haar geloofsbeleving, maar dat had ik al via andere invalshoeken geconstateerd. Haar religeus 'beleven" is niet wat ik beleef aan de wet van Christus waar wij Hem zouden kennen en de kracht van Zijn opstanding.
Het houden van 613 midwods schijnt trouwens in de praktijk onmogelijk te zijn en bij één overtreding ben je de dood schuldig, dat is een leven onder het oude verbond.
Afgezien nog van het feit dat iemand die Christus niet aanvaard heeft als Zijn Persoonlijke Verlosser en deze Messias niet erkent als de Zoon van God blijft in mijn optiek gewoon een heiden. Ik wil wat dat betreft geen water bij de wijn doen in een topic over de Schrift. Dan zou ik de Heer verloochenen.

[modbreak Trajecto] Hier ga je een bespreking houden van de religieuze beleving van een andere forummer en die is niet alleen off-topic maar in de hele toonzetting is hij ook nog zodanig dat het de suggestie wekt dat je andere houdingen/gedachten/geloofsbeleving wilt plaatsen in een sfeer van verwerpelijkheid.
Dit geheel is dus ook tegen de basis van dit forum waarin respectvol van gedachten uitwisselen over verschillende geloofsvisies primair als bedoeling geldt.
Zoiets s.v.p. niet meer doen dus.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Piebe schreef:Misschien niet volgens de wet van Anja, maar onder de wet van Christus zullen zij hem allen kennen, van klein tot groot dus is er geen verwarring.
Bs'd

Jeremia 31:31-34; "Zie, de dagen komen, luidt het woord van J-H-W-H, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda een nieuw verbond sluiten zal. Niet zoals het verbond, dat ik met hun vaderen gesloten heb ten dage dat Ik hen bij de hand nam, om hen uit het land Egypte te leiden: Mijn verbond dat zij verbroken hebben, hoewel Ik heer over hen ben, luidt het woord van J-H-W-H. Maar dit is het verbond dat ik met het huis van Israel sluiten zal na deze dagen, luidt het woord van J-H-W-H: Ik zal Mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn. Dan zullen zij niet meer een ieder zijn naaste en een ieder zijn broeder leren: Kent J-H-W-H: want zij allen zullen Mij kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen, luidt het woord van J-H-W-H, want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonden niet meer gedenken."

Dus wie zal er gekend worden? Over wie zal er geen verwarring meer zijn?
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Wilsophie schreef: Het houden van 613 midwods schijnt trouwens in de praktijk onmogelijk te zijn en bij één overtreding ben je de dood schuldig, dat is een leven onder het oude verbond.
Bs'd

Het overgrote deel van de geboden draag niet de doodstraf bij overtreding, dus het is niet zo dat je zo snel de dood schuldig bent.
Afgezien nog van het feit dat iemand die Christus niet aanvaard heeft als Zijn Persoonlijke Verlosser en deze Messias niet erkent als de Zoon van God blijft in mijn optiek gewoon een heiden. Ik wil wat dat betreft geen water bij de wijn doen in een topic over de Schrift. Dan zou ik de Heer verloochenen.
Hoe zit het met het verloochenen van het allereerste gebod wat God gegeven heeft op de berg Sinaï?

“Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN."
Exodus 20:1-3
Piebe

Bericht door Piebe »

Wie Jezus Christus niet erkent als Messias is geen echte jood, dát is wat ik met heel mijn hart geloof. Een echte jood gelooft in Christus en hoeft niet te uiten dat hij joods is middels klederdracht en haarstijl, want hij weet als zoon van David: dat is ijdelheid.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Dat gebod op de Sinai werd gegeven aan de Joden en zij hebben in de woestijn dat al dik en dik overtreden en werden er ook voor gestraft.
Ik ben geen Jood en ben niet genaderd tot de Sinai met een stenen tafel met wetten, maar ik ben onder het nieuwe verbond genaderd tot Sion waar ik een wet in mijn binnenste heb ontvangen, geschreven in mijn hart.
En ik heb maar Eén God te aanbidden en dat doe ik dan ook.
Piebe

Bericht door Piebe »

Eliyahu schreef:
Bs'd

Jeremia 31:31-34; "Zie, de dagen komen, luidt het woord van J-H-W-H, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda een nieuw verbond sluiten zal. Niet zoals het verbond, dat ik met hun vaderen gesloten heb ten dage dat Ik hen bij de hand nam, om hen uit het land Egypte te leiden: Mijn verbond dat zij verbroken hebben, hoewel Ik heer over hen ben, luidt het woord van J-H-W-H. Maar dit is het verbond dat ik met het huis van Israel sluiten zal na deze dagen, luidt het woord van J-H-W-H: Ik zal Mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn. Dan zullen zij niet meer een ieder zijn naaste en een ieder zijn broeder leren: Kent J-H-W-H: want zij allen zullen Mij kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen, luidt het woord van J-H-W-H, want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonden niet meer gedenken."

Dus wie zal er gekend worden? Over wie zal er geen verwarring meer zijn?
Voor jou een vraag voor mij een weet.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Piebe schreef:Wie Jezus Christus niet erkent als Messias is geen echte jood, dát is wat ik met heel mijn hart geloof. Een echte jood gelooft in Christus en hoeft niet te uiten dat hij joods is middels klederdracht en haarstijl, want hij weet als zoon van David: dat is ijdelheid.

Bs'd

Een echte jood kan tot twee tellen; hij weet: 1 + 1 = 2, en niet 1.

Hij weet: Een "God de Vader" en een "God de Zoon", dat is TWEE (2) goden, en niet één, en hij weet: Dat is dus afgodendienst.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

De wetenschap is dat wij Christus zouden kennen en de kracht van Zijn opstanding. En wat je niet kent Eli zul je ook niet eten, want we zijn maar gewone boeren Hollanders en gelukkig maar.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Wilsophie schreef:Dat gebod op de Sinai werd gegeven aan de Joden en zij hebben in de woestijn dat al dik en dik overtreden en werden er ook voor gestraft.
Ik ben geen Jood en ben niet genaderd tot de Sinai met een stenen tafel met wetten, maar ik ben onder het nieuwe verbond genaderd tot Sion waar ik een wet in mijn binnenste heb ontvangen, geschreven in mijn hart.
Bs'd

Het verbod op afgodendienst is gegeven aan Adam als onderdeel van de Noachidische geboden. Het is dus veel ouder dan de wetgeving op Sinaï en het is bindend voor niet-joden.
Welke is dat? God de Vader of God de Zoon?
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Eliyahu schreef:
Piebe schreef:Wie Jezus Christus niet erkent als Messias is geen echte jood, dát is wat ik met heel mijn hart geloof. Een echte jood gelooft in Christus en hoeft niet te uiten dat hij joods is middels klederdracht en haarstijl, want hij weet als zoon van David: dat is ijdelheid.

Bs'd

Hij weet: Een "God de Vader" en een "God de Zoon", dat is TWEE (2) goden, en niet één, en hij weet: Dat is dus afgodendienst.
Dat vind ik nu zo een domme redenering. Want als morgen de wetenschap besluit dat 1 + 1 drie is, dan duvelt de wiskunde in elkaar en elke rekenformule.
Jij zou toch moeten weten dat de Aleph en de Beth samen een drie vormen en dat de Magen David spreekt over de pyramidevorm van de driehoek en dat dubbel zodat er een ster ontstaat en het woord ABBA door Welke wij Hem Vader mogen noemen, en "Niemand komt tot de Vader dan door MIJ" zegt de Here Jezus dus laat die getalspelletjes achterwege en gebruik dan liever het Joodse Alpha Beth. Want God heeft de wereld de schepping dus de 2 in Zichzelf en met Zichzelf verzoend. En zo kwam er weer een éénheid tot stand na een gezaaide dualiteit.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Eliyahu schreef:
Wilsophie schreef:Dat gebod op de Sinai werd gegeven aan de Joden en zij hebben in de woestijn dat al dik en dik overtreden en werden er ook voor gestraft.
Bs'd

Het verbod op afgodendienst is gegeven aan Adam als onderdeel van de Noachidische geboden. Het is dus veel ouder dan de wetgeving op Sinaï en het is bindend voor niet-joden.
Welke is dat? God de Vader of God de Zoon?
Ik moet zeggen dat God de Zoon een term is die niet in de Bijbel voorkomt en Noachidische geboden lees ik nergens in de Bijbel. Die ken ik ook niet.
En bindend is een wet nooit als het om geloof gaat.
Wie Hem aanbidden die bidden in Geest en Waarheid. Of Geestelijke Waarheid of in de Ware Geest en dat antwoord lijkt me voldoende.
Piebe

Bericht door Piebe »

Eliyahu schreef:

Bs'd

Voorzeker, ik ben onverstandiger dan iemand anders,
ik heb geen menselijk inzicht.
Ik heb geen wijsheid geleerd
en de kennis van heiligen niet bezeten.
Wie is er naar de hemel opgestegen en vandaar neergedaald?
Wie heeft de wind in zijn handen verzameld?
Wie heeft de wateren in een kleed gebonden?
Wie heeft alle einden der aarde vastgesteld?
Hoe is Zijn Naam en hoe is de Naam van Zijn Zoon, u weet het immers?
(Spr 30,2-4)

Volgens jou heeft een echte jood dan een conflict met de zoon van David, want Salomo was David zijn zoon en hij schreef dit.

En Jesaja zei:

Luister naar Mij, Jakob, Israël, Mijn geroepene: Ik ben Dezelfde, Ik ben de Eerste, ook ben Ik de Laatste. (Jes 48,12)

1 + 1 = 2 toch Elijahu? Do you hear that? I love it when i'm right! :clown:
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Piebe schreef:
Eliyahu schreef:

Bs'd

Voorzeker, ik ben onverstandiger dan iemand anders,
ik heb geen menselijk inzicht.
Ik heb geen wijsheid geleerd
en de kennis van heiligen niet bezeten.
Wie is er naar de hemel opgestegen en vandaar neergedaald?
Wie heeft de wind in zijn handen verzameld?
Wie heeft de wateren in een kleed gebonden?
Wie heeft alle einden der aarde vastgesteld?
Hoe is Zijn Naam

Bs'd

"Dan zullen zij weten, dat U - Uw Naam is J-H-W-H - U alleen de Allerhoogste bent over de hele aarde"
Ps 83:19

en hoe is de Naam van Zijn Zoon, u weet het immers? (Spr 30,2-4)
Ik weet het: "Dan moet u tegen de farao zeggen: Zo zegt J-H-W-H: Mijn zoon, Mijn eerstgeborene, is Israël.
23 Daarom zeg Ik tegen u: Laat Mijn zoon gaan, zodat hij Mij kan dienen. Maar u hebt geweigerd hem te laten gaan, zie, Ik zal uw zoon, uw eerstgeborene, doden."
Ex 4
En Jesaja zei:

Luister naar Mij, Jakob, Israël, Mijn geroepene: Ik ben Dezelfde, Ik ben de Eerste, ook ben Ik de Laatste. (Jes 48,12)
"Zo zegt J-H-W-H, de Koning van Israël, zijn Verlosser, J-H-W-H van de legermachten: Ik ben de Eerste en Ik ben de Laatste, en buiten Mij is er geen God."
Jes 44:6
Laatst gewijzigd door Eliyahu op 04 aug 2014, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Piebe

Bericht door Piebe »

Ja nu geldt je optelsommetje niet meer, dat idee had ik al.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Piebe schreef:Ja nu geldt je optelsommetje niet meer, dat idee had ik al.

:naughty:
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 04 aug 2014, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.