Bs'dWilsophie schreef:Weet je dat echt niet?Eliyahu schreef:Bs'dWilsophie schreef: Zij waren wat een Priestervolk zou moeten zijn een Knecht des Heeren, de term voor de Messias ,maar ook voor het volk van God.
Dat de "knecht des HEREN" Israel is, dat is letterlijk te lezen in vele plaatsen in Jesaja.
Maar waar kunnen we lezen in Jesaja of in de rest van het OT dat de knecht de messias is?
Echt niet. Ik zal het je nog sterker vertellen, NERGENS in Jesaja, en NERGENS in de hele Tanach wordt de messias ooit aangeduid met "knecht van God".
Ik geloof dat de messias gaat komen.Geloof je in de Messias dan?
Waarom wel? De messias zal niet God, niet goddelijk, niet de zoon van God zijn, maar gewooon een mens. Niet geboren uit een maagd, maar uit de gewone vereniging van man en vrouw.Waarom schrijf je het dan niet met een hoofdletter?
Er zijn reeds vele messiassen geweest, maar met DE messias bedoelen we natuurlijk de messias die aan het einde der tijden komt, die de hele wereld gaat veroveren, de vijanden van Israel gaat verslaan, en die vrede en voorspoed en kennis van God gaat brengen aan de hele wereld.Dat stoort mij enorm in een topic als Bijbelstudie. En ik zeg dat ook omdat ik ooit een zware reprimande kreeg omdat ik Allah niet met een hoofdletter schreef en sindsdien let ik er voor mij zelf op dat ik dat zorgvuldig wel doe.
Ik zal je teksten geven over de Messias Die de Knecht des Heeren wordt genoemd als je eerst zegt welke Messias jij bedoelt?
Ik geloof niet dat hij de messias was.Want voor mij is dat de Zoon van God Die Zijn Leven gaf voor de wereld en kwam als Redder der wereld. In eerste plaats voor Zijn eigen volk.
Geloof je in Jezus Christus? Want we zijn in het subforum "Bijbelstudie".