Dank je. InteressantAnja schreef:Gaitema schreef:Okee, dank jeAnja schreef:BLE is de afkorting voor een buitenlichamelijke ervaring.Gaitema schreef:Wat is een BLE?
Ik zal deze topic niet verder vervuilen met wetenschappelijk en filosofische argumentatie die met de Bijbel overeenstemt en die in deze eindtijd nog steeds wordt onderdrukt, hetzij door atheïsten, hetzij door mensen die zeggen gelovig te zijn, hetzij door wetenschappers die het niet kunnen verkroppen dat hun wereldbeeld op zijn kop wordt gezet. Dus eindig ik mijn bijdrage voorlopig door een opdracht mee te geven aan mijn final message in deze topic .
1Kor.2:6-7 Toch spreken wij wijsheid bij hen die daarvoor rijp zijn (...), wat wij spreken, als een geheimenis, is de verborgen wijsheid Gods.2Kor.12:3 En ik weet van een mens (...), of het in het lichaam was, weet ik niet, of dat het buiten het lichaam was, weet ik niet (...)Hos.6:3 Ja, wij willen de HERE kennen, ernaar jagen Hem te kennen.Wie kennis haat, kan God niet kennen.Hand.17:27 opdat zij God zouden zoeken, of zij Hem al tastende vinden mochten, hoewel Hij niet ver is van een ieder van onsSpr.2:3-6 Ja, indien gij tot het inzicht roept en tot de verstandigheid uw stem verheft; indien gij haar zoekt als zilver en naar haar speurt als naar verborgen schatten, dan zult gij de vreze des HEREN verstaan en de kennis Gods vinden. Want de HERE geeft wijsheid, uit zijn mond komen kennis en verstandigheid.-------Spr.1:22 Hoelang zult gij, onverstandigen, het onverstand liefhebben, zullen spotters aan spotternij een welgevallen hebben, en dwazen de kennis haten?
dan een stukje bijdrage nog, als aanvulling op mijn antwoorden over BDE en BLE:
Overigens zijn mensen die een BDE meemaken (een bijna-dood-ervaring) echt geobjectiveerd dood geweest. Met een vlak EEG en een hartstilstand. BDE-ers hebben iets opgevangen van het leven na de dood. Ze hebben gezien hoe het daar is. De één vond het heerlijk en de ander kwam in een hel. Alle overledenen leven daar voort. Ze hebben hen zelf ontmoet. De ervaringen van BDE-ers zijn objectieve aanwijzingen hoe het is om te sterven.
Eerder heb ik het volgende wel eens (ik weet niet meer of het hier was of op Credible, of op GKV) zijdelings een opmerking gemaakt over mensen die gestorven zijn en werkelijk voor enkele dagen in een mortuarium hebben gelegen en toch weer tot leven kwamen. Ik heb toen die casussen niet nader genoemd, omdat ik vond dat het misschien te schokkend zou kunnen zijn voor sommige mensen. Nu ga ik ze toch noemen.
Ik noem twee casi die in de wetenschappelijke literatuur bekend zijn. De eerste is de casus van een man waarvan de romp letterlijk in twee stukken verbrijzelde toen hij tussen twee auto's klem kwam te zitten die tegen elkaar botsten op een parkeerplaats. Alleen zijn ruggengraat bleef intact. In een academisch ziekenhuis werd hij dood verklaard. Studenten medicijnen zagen het lijk en vroegen toestemming voor experimenten. Die toestemming kregen ze, waarna ze van alles aan apparatuur op hem begonnen aan te sluiten en te bewegen. Na een uur van dolle pret ( ) zag een van de studenten dat de hartmonitor opeens pieptonen begon te registreren. Er werd een arts bij geroepen. Niet omdat ze dachten dat het lijk terug tot leven kwam, maar omdat ze dachten dat er iets mis was met de apparatuur.
Twee jaar en 24 operaties later is de overleving van deze man een nationaal bekende medische geschiedenis. Deze man, Rick Bradshaws, had een diepe BDE. Tijdens die ervaring zag hij niet alleen wat de studenten met zijn lichaam deden, maar bezocht hij ook andere vormen van bestaan. Rick Bradshaw was meer dan een uur morsdood.
De tweede casus is die van George Rodonaia. Deze persoon was een dissident uit Tiblisi (Georgië) en werd in 1976 tweemaal overreden door een auto die werd bestuurd door leden van de KGB. Hij werd naar een ziekenhuis gebracht, dood veklaard en ingevroren. Na drie dagen werd Rodonaia uit de vriezer gehaald. Een team van artsen begon toen de onderkant van zijn romp in tweeën te snijden. Terwijl het mes door het vlees sneed, lukte het George zijn ogen open te doen. Eén arts, die dacht dat het om een reflex ging, sloot ze meteen weer. Opnieuw opende George zijn ogen, weer deed de arts ze dicht. George opende zijn ogen nóg een keer, maar dit keer sprong de arts achteruit en begon te schreeuwen. Later maakte George melding van een buitengewoon diepe BDE. Ook deze man was morsdood.
Voor bronnen, zie o.a. Atwater 1995; p. 32-33 Beyond the Light: The Mysteries and Revelations of Near-death Experiences
PS1. Er zijn ook gevallen bekend van iemand die kanker had en die ook nadat hij allang was afgelegd, weer tot leven kwam. Genezen van kanker en al. De bron hiervan heb ik even niet bij de hand, daarvoor moet ik op zoek in mijn literatuur. Toen ik deze kennis verkreeg, was ik ervan overtuigd deze kennis nooit zelf te hoeven (of mogen) doorgeven. Dat blijkt nu anders, en dat betekent dat ik soms op zoek moet gaan naar een speld in de hooiberg van mijn studiemateriaal. Mocht ik daar nog een bron van vinden, dan zal ik het zeker niet nalaten die ook nog te vermelden.
PS.2. Overigens is de research van mevrouw Atwater geverifieerd en gepubliceerd in The Lancet.
PS.3 Ik vond net wat videomateriaal (voor mij ook voor het eerst dat ik het zie) op youtube. In deze video vertelt mevrouw Atwater in ongeveer de 18e minuut ook van het geval van George Rodonaia: https://www.youtube.com/watch?v=QL1zGoNLAW4
Eindtijd
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Re: Eindtijd
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
-
Vriendelijkheid kent ook zijn grenzen. Als je met iemand een discussie wilt aangaan, lees dan wat de ander te vertellen heeft. Gaitema blijft, net als Alpha, zijn eigen riedeltje afsteken, zonder echt in te gaan op mijn betoog. Ik ontzeg hem uiteraard geen eigen mening maar laat hij die dan ook verdedigen en kom met redelijke argumenten waar de ander fout zit. Alleen maar roepen dat ie beledigd is, vind ik zo kinderachtig.Anja schreef:Dat jij andermans opmerkingen warrig vindt, dat kan. Ik ben het niet met je eens en versta zowel wat Gaitema zegt, als wat jij zegt. En in mijn beleving is daarin helemaal geen tegenstrijdigheid. Maar de manier waarop jij Gaitema antwoordt, vind ik ook niet vriendelijk. Jammer dat je je irritatie je relatie tot je medebroeder zo laat bepalen.
Het is wel strijdig. Jezus staat voor de menswording Gods. Dan kun je niet zeggen Jezus is een schepping Gods. Alleen zijn materiële lichaam is een schepping Gods, niet zijn geest, want dat is Vadergeest in al zijn volheid.Anja schreef:Dit is helemaal niet strijdig met wat Gaitema zegt. Gaitema belicht slechts een ander aspect van het evangelie.Inktvlam schreef:Nee. Hij is NIET zoals jij en ik. Het is ook strijdig met wat je verder beweert. Je moet onderscheid maken tussen het menselijke (Mensenzoon) en het goddelijke in Jezus. Zijn geest is nou juist de Vadergeest in al zijn volheid.Gaitema schreef:Jezus is net als jij en ik door God ontstaan, dus heeft een eigen geest net als jij en ik naast de Vader.
– Want in Hem woont heel de volheid van de Godheid lichamelijk (of wezenlijk) (Kol. 2:9).
– Want het heeft de Vader behaagd dat in Hem heel de volheid wonen zou (Kol.1:19).
Gaitema doet Jezus tekort. Welk mens kan zeggen: “Mij is gegeven alle macht in de hemel en op aarde” (Mat.28:18)? Dan kun je toch niet zeggen dat Jezus gewoon een mens is zoals wij. Nogmaals, het gaat om de menswording God. “God zal zijn majesteit met niemand anders delen” (Jes.42:8 ).Anja schreef:Dat is dan ook helemaal niet wat Gaitema zegt.Inktvlam schreef:Tja, eenheid met de Vader. Jij kunt ook één zijn met de Vader. Bij Jezus gaat dat veel verder.Gaitema schreef:Alleen Jezus is hierin uniek, dat Hij nooit van de Vader is afgeweken, zoals jij dat bijvoorbeeld wel gedaan hebt,
dus wie ben jij dat je mij zult beoordelen? Je bent niets meer dan wie ook van ons..
Jezus daarin tegen, Hij heeft ons geschapen. Niet door eigen, maar door Gods kracht.
Zijn hele God zijn, is gewoon stomweg een feit, door zijn eenheid met God.
Daarmee is Jezus zelf niet de Vader. Als Jezus zegt dat wie Hem gezien heeft, de Vader gezien heeft,
dan herkennen ze hoe God de Vader door Jezus heen werkt. Dus dat Jezus in alles één is met de Vader in doen en laten.
– “Geloof Mij, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is” (Joh.14:11).
Er zit geen millimeter ruimte tussen Vader en Zoon. Vader en Zoon zijn niet te scheiden. Zoals de vlam en het licht niet te scheiden zijn.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
-
- Man/Vrouw: V
Maar Yeshua heeft zich vernederd. Zie het eerste gedeelte van onderstaande tekst. Na die tijd is Hij verhoogdInktvlam schreef: Gaitema doet Jezus tekort. Welk mens kan zeggen: “Mij is gegeven alle macht in de hemel en op aarde” (Mat.28:18)? Dan kun je toch niet zeggen dat Jezus gewoon een mens is zoals wij. Nogmaals, het gaat om de menswording God. “God zal zijn majesteit met niemand anders delen” (Jes.42:8 ).
Dit is een vertaalaantekening van het NBG:Filip. 2:6 Hij die de gestalte van God» had, hield» zijn gelijkheid aan God» niet vast», 7 maar deed er afstand van. Hij nam de gestalte» aan van een slaaf» en werd gelijk aan een mens. En als mens verschenen, 8 heeft hij zich vernederd en werd gehoorzaam tot in de dood – de dood aan het kruis. 9Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de naam geschonken die elke naam te boven gaat, 10opdat in de naam van Jezus elke knie zich zal buigen», in de hemel, op de aarde en onder de aarde, 11en elke tong zal belijden»: ‘Jezus Christus is Heer,’ tot eer van God, de Vader.
Het Griekse woord dat wordt gebruikt in Filippenzen 2:6 (gestalte van God) en 2:7 (gestalte van een slaaf) is morfê. In Filippenzen 2:6 staat en morfêi theou huparchôn ‘hij was in de gestalte van God’, en in Filippenzen 2:7 morfên doulou labôn ‘hij nam de gestalte van een slaaf aan’. De term ‘gestalte’ is niet zonder problemen, zo meenden verschillende supervisoren tijdens de totstandkoming van De Nieuwe Bijbelvertaling (NBV). Bij ‘gestalte’ denkt men namelijk in eerste instantie aan iemands postuur. Maar er is in de discussie rond de NBV geen alternatief opgekomen dat de vertalers bruikbaar vonden. Het Griekse woord morfê betekent veelal ‘outward form’, ‘appearance’ en heeft betrekking op de gestalte of vorm waarin iets of iemand verschijnt, het zichtbare voorkomen. Men zou het ter verduidelijking zo kunnen formuleren: ‘Hij die het aanzien van God had … werd zo onaanzienlijk als een slaaf.’ Het gaat om het aanzien en het voorkomen dat hoort bij een bepaalde positie: het aanzien van God versus de onaanzienlijkheid van een slaaf.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
-
Ja, vernederd vanuit zijn eigen wil. Dat doet niets af aan zijn status. Jezus heeft de diepste deemoed en liefde neergezet tegenover de grootste hoogmoed (de farizeeën, de tempelpriesters). Hij die aan het kruis zijn grootste vijanden en folteraars nog zegende en hen zelfs vanwege hun onwetendheid verontschuldigde, bewijst daarmee zijn grootheid.Adinomis schreef:Maar Yeshua heeft zich vernederd. Zie het eerste gedeelte van onderstaande tekst. Na die tijd is Hij verhoogd.Inktvlam schreef:Gaitema doet Jezus tekort. Welk mens kan zeggen: “Mij is gegeven alle macht in de hemel en op aarde” (Mat.28:18)? Dan kun je toch niet zeggen dat Jezus gewoon een mens is zoals wij. Nogmaals, het gaat om de menswording God. “God zal zijn majesteit met niemand anders delen” (Jes.42:8 ).
-
Ik snap nooit dat mensen zich telkens weer proberen te verheffen tot Christus 'niveau enerzijds, en anderzijds Christus willen relativeren tot "iemand als jij en ik".
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
-
Ligt hier dan niet ook een stuk verantwoordelijkheid bij de gene die de ergernis opwekt, bijvoorbeeld door "warrig" om de brei heen te draaien?Inktvlam schreef:Dat is helemaal niet belangrijk. Als jij na een duidelijke uitleg met warrige opmerkingen blijft komen, dan irriteert mij dat.Gaitema schreef:Ik vind toch jouw manier van reageren niet vriendelijk. Je kraakt steeds de ander af, heb je dat van jezelf ook door?
[modbreak Trajecto] Dan tel je maar even tot tien en wacht met antwoorden totdat je weer gewoon welwillend kunt wezen. Dat is hier de bedoeling.
Moet diegene dan niet ook beter even tot 10 tellen (dat wil zeggen, even checken wat je nu eigenlijk schrijft) voordat er gepost wordt?
Er zijn immers niet veel serieuzere zaken te bespreken dan het komende lot van de wereld en hoe daar wel of niet in te staan.
Niet iets om luchtig over te doen dus.
oowww... dit is natuurlijk off-topic EN het is reageren op een mod-break...
[modbreak Trajecto] Precies!
Verder: Nadenken en als je iets geschreven hebt het nog even checken voordat je het post is een goede zaak, maar dat je ook eens dingen schrijft die een ander warrig vindt zal toch wel eens gebeuren. Laten we allemaal proberen gewoon vriendelijk te blijven, dan houden we het prettig.
-
Ik wil best het één en ander verduidelijken als men mij niet begrijpt, maar als de geest van het gesprek niet goed is, ga ik niet reageren. Ik gooi geen parels voor de zwijnen. Daarmee bedoel ik niemand persoonlijk. Ik weet echter dat de duivel altijd onder de christenen aan het werk is. En Jezus is niet God de Vader, wel God door God, maar niet van zichzelf. Hij is de Vader ook niet, maar een Zoon van Hem in wie Gods Geest huist. Niemand kan zijn geloof door mijn strot duwen met bruut geweld. Wie bruut geweld gebruikt dwaalt.
In de bijbel staat ook:
Hebreeën 1: 5
" Mijn Zoon zijt Gij; Ik heb U heden verwekt"
Hebreeën 1:8-9
"Uw troon, o God, is in alle eeuwigheid en de scepter der rechtvaardigheid is de scepter van Zijn koningschap. Gerechtigheid hebt Gij liefgehad en ongerechtigheid hebt Gij gehaat; daarom heeft U, o God, uw God met vreugdeolie gezalft boven uw deelgenoten."
Hebreeën 1: 13
" Zet U aan mijn rechterhand, totdat Ik uw vijanden gemaakt heb tot een voetbank voor uw voeten."
Het is duidelijk, dat Jezus van alles is door de Vader, door Hem God wordt genoemd en naast Hem is geplaatst, maar niet zelf de Vader is. Hoe? Door Gods Geest die in de Goddelijke Geest Jezus woont. Als de Zoon van God in de mensen Zoon.
In de bijbel staat ook:
Hebreeën 1: 5
" Mijn Zoon zijt Gij; Ik heb U heden verwekt"
Hebreeën 1:8-9
"Uw troon, o God, is in alle eeuwigheid en de scepter der rechtvaardigheid is de scepter van Zijn koningschap. Gerechtigheid hebt Gij liefgehad en ongerechtigheid hebt Gij gehaat; daarom heeft U, o God, uw God met vreugdeolie gezalft boven uw deelgenoten."
Hebreeën 1: 13
" Zet U aan mijn rechterhand, totdat Ik uw vijanden gemaakt heb tot een voetbank voor uw voeten."
Het is duidelijk, dat Jezus van alles is door de Vader, door Hem God wordt genoemd en naast Hem is geplaatst, maar niet zelf de Vader is. Hoe? Door Gods Geest die in de Goddelijke Geest Jezus woont. Als de Zoon van God in de mensen Zoon.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 23 mar 2015, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De geest van een gesprek wordt gemaakt door de gespreksdeelnemers.
Welke parels bedoel je?
Wie zijn zwijnen?
Och, is het de duivel weer?
Is dit jouw idee van de gespreksgeest nu?
Mijn ergernis is iig alweer gewekt...
(maar daar is wellicht niet zo veel voor nodig...)
Welke parels bedoel je?
Wie zijn zwijnen?
Och, is het de duivel weer?
Is dit jouw idee van de gespreksgeest nu?
Mijn ergernis is iig alweer gewekt...
-
- Site Admin
Ha ha, daar lijkt het inderdaad op.Jerommel schreef: Mijn ergernis is iig alweer gewekt...
Nou, denk liever over het topic en zeg iets in het kader daarvan!
Nulla aetas ad discendum sera
-
Tja.. Nou het is balen dat in deze tijd, die toch tekenen heeft van een soort eindtijd, of iig grote veranderingen, je maar nauwelijks een inhoudelijk gesprek kunt voeren over de dingen van de eindtijd.
Het is ook voorzegd in de Bijbel, dat er mensen niet meer horen willen, niet meer de Waarheid verdragen en de Waarheid daarom verwerpen, maar omdat hun gehoor verwend is zich leraars bijeenhalen die zeggen wat ze willen horen.
Ook binnen de Gemeente is dit een trend, of moet je zeggen dat de Gemeente (in onze westerse cultuur) op sterven na dood is?
Het is ook voorzegd in de Bijbel, dat er mensen niet meer horen willen, niet meer de Waarheid verdragen en de Waarheid daarom verwerpen, maar omdat hun gehoor verwend is zich leraars bijeenhalen die zeggen wat ze willen horen.
Ook binnen de Gemeente is dit een trend, of moet je zeggen dat de Gemeente (in onze westerse cultuur) op sterven na dood is?
-
God is Licht en in Hem is geen spoor van duisternis.
Waar mensen een ander hun geloof wil opleggen en dat met krachttermen denkt te bereiken, is op zijn minst God niet aan het werk en staat er gewoon bij te kijken.
Waar mensen een ander hun geloof wil opleggen en dat met krachttermen denkt te bereiken, is op zijn minst God niet aan het werk en staat er gewoon bij te kijken.
-
"Opleggen"?
Vergeet je niet dat je hier vrijwillig komt?
(hoewel de verslavende werking mij ook zeer bekend is...)
Je vorige bericht sprak van parelen, zwijnen en de duivel.
Zijn dat geen krachttermen?
Het had verder weinig met de inhoud van het topic te maken.
Verder oordeel je nu nogal, vult even voor God in hoe Hij er mee om gaat...
Maargoed, een geloofsgesprek over de eindtijd dus.
Volgens de Bijbel dienen we te waken voor misleiding en tevens dienen we de misleidingen uit te lichten ter waarschuwing.
Vergeet je niet dat je hier vrijwillig komt?
(hoewel de verslavende werking mij ook zeer bekend is...)
Je vorige bericht sprak van parelen, zwijnen en de duivel.
Zijn dat geen krachttermen?
Het had verder weinig met de inhoud van het topic te maken.
Verder oordeel je nu nogal, vult even voor God in hoe Hij er mee om gaat...
Maargoed, een geloofsgesprek over de eindtijd dus.
Volgens de Bijbel dienen we te waken voor misleiding en tevens dienen we de misleidingen uit te lichten ter waarschuwing.
-
Jerommel: geloof jij dat Jezus God de Vader zelf is? Inktvlam beweerd dat en daar haakte ik op in.
Waarom is Jezus dan met Zijn Vader in gesprek? Is het een toneelstuk dat Hij opvoert?
Wie riep dan aan het kruis: "Mijn God, Mijn God, waarom hebt U mij verlaten?"?
Wie riep er tot Hem: " Vader, laat deze beker aan Mij voorbij gaan" en
"Aan U beveel ik Mijn Geest"
En wat bedoeld Jezus met:
" Wanneer Ik terug kom weten de engelen niet en zelfs Ik niet, alleen de Vader."
en "Ik ben de wijnstok en de Vader is de landman"
en "Vader, vergeef het ze, want ze weten niet wat zij doen."
En "Ik zal de Vader vragen of Hij mijn plaatsvervanger zal zenden.."
Johannes 8:18-19
"Ik ben het, die van Mijzelf getuig, en ook de Vader, die Mij gezonden heeft, getuigt van Mij. Zij dan zijden tot Hem: 'waar is Uw Vader?' Jezus antwoordde: 'Noch Mij, noch de Vader kent gij: Indien gij Mij kendet, zoudt gij ook Mijn Vader kennen. ' "
Sprak Jezus tot zichzelf?
Nee, Hij sprak tot Zijn Vader
Waarom is Jezus dan met Zijn Vader in gesprek? Is het een toneelstuk dat Hij opvoert?
Wie riep dan aan het kruis: "Mijn God, Mijn God, waarom hebt U mij verlaten?"?
Wie riep er tot Hem: " Vader, laat deze beker aan Mij voorbij gaan" en
"Aan U beveel ik Mijn Geest"
En wat bedoeld Jezus met:
" Wanneer Ik terug kom weten de engelen niet en zelfs Ik niet, alleen de Vader."
en "Ik ben de wijnstok en de Vader is de landman"
en "Vader, vergeef het ze, want ze weten niet wat zij doen."
En "Ik zal de Vader vragen of Hij mijn plaatsvervanger zal zenden.."
Johannes 8:18-19
"Ik ben het, die van Mijzelf getuig, en ook de Vader, die Mij gezonden heeft, getuigt van Mij. Zij dan zijden tot Hem: 'waar is Uw Vader?' Jezus antwoordde: 'Noch Mij, noch de Vader kent gij: Indien gij Mij kendet, zoudt gij ook Mijn Vader kennen. ' "
Sprak Jezus tot zichzelf?
-
Dat zijn vragen mbt de Triniteit.
God is 1 en toch 3.
"1 What, 3 Who's".
Maar ook mbt Christus de Mensenzoon tov God de Zoon.
Ook "de Geest van Christus" die tegelijk de Heilige Geest is.
Welke mens denkt de persoonlijkheid van God te begrijpen?
Klinkt eerder als een mogelijke valse eindtijds-claim.
"Ze zullen zeggen: "Hij is hier" en "Daar is Hij", maar Ik ben het niet."
God is 1 en toch 3.
"1 What, 3 Who's".
Maar ook mbt Christus de Mensenzoon tov God de Zoon.
Ook "de Geest van Christus" die tegelijk de Heilige Geest is.
Welke mens denkt de persoonlijkheid van God te begrijpen?
Klinkt eerder als een mogelijke valse eindtijds-claim.
"Ze zullen zeggen: "Hij is hier" en "Daar is Hij", maar Ik ben het niet."
-
Dank je Jerommel. Duidelijk dus dat Jezus een ander persoon is dan God de Vader en dat je in de Heilige Geest Jezus herkent.
God volledig begrijpen doen we stap bij stap.. Eens zullen we Hem volledig kennen.
God volledig begrijpen doen we stap bij stap.. Eens zullen we Hem volledig kennen.
-
Jezus zei in Johannes 8:54
"Als Ik Mijzelf eer, betekent Mijn eer niets; mijn Vader is het, die Mij eert, van wie gij zegt: Hij is onze God, en gij kent Hem niet, maar Ik ken Hem. En indien Ik zou zeggen: Ik ken Hem niet, dan zou Ik u gelijk zijn, een leugenaar; doch Ik ken Hem en Zijn woord bewaar Ik. Uw vader Abraham heeft zich erop verheugd mijn dag te zien en hij heeft die gezien en zich verblijd."
Vers 59:
"Voor waar, voor waar Ik zeg u: Eer Abraham was, 'Ben IK' "
Als je met Jezus in gesprek komt, kom je met God de Vader in gesprek, die met Hem al voor Abrahams ontstaan alles deed, door Zijn Geest die in Jezus' Geest werkt.
"Als Ik Mijzelf eer, betekent Mijn eer niets; mijn Vader is het, die Mij eert, van wie gij zegt: Hij is onze God, en gij kent Hem niet, maar Ik ken Hem. En indien Ik zou zeggen: Ik ken Hem niet, dan zou Ik u gelijk zijn, een leugenaar; doch Ik ken Hem en Zijn woord bewaar Ik. Uw vader Abraham heeft zich erop verheugd mijn dag te zien en hij heeft die gezien en zich verblijd."
Vers 59:
"Voor waar, voor waar Ik zeg u: Eer Abraham was, 'Ben IK' "
Als je met Jezus in gesprek komt, kom je met God de Vader in gesprek, die met Hem al voor Abrahams ontstaan alles deed, door Zijn Geest die in Jezus' Geest werkt.
-
Voor mij is het zoals met de Farao en koning Jozuf.
In de Farao's autoriteit handelde Jozuf, zo Jezus in Zijn Vaders macht.
Zoals een man en vrouw in het huwelijk voor God niet langer twee, maar één zijn, zo is het met Jezus Christus en God de Vader.
God oordeeld in Jezus Christus op de dag van het oordeel en in Gods kracht komt Jezus op de wolken. God zal aan Zijn voeten heel de wereld onderwerpen. Ieder tong zal Zijn naam belijden.
Als heel de wereld aan de voeten van Jezus is onderworpen, zal Jezus zich aan Zijn Vader onderwerpen. Daarna zullen we allen één zijn. God in ons en wij in Hem.
In de Farao's autoriteit handelde Jozuf, zo Jezus in Zijn Vaders macht.
Zoals een man en vrouw in het huwelijk voor God niet langer twee, maar één zijn, zo is het met Jezus Christus en God de Vader.
God oordeeld in Jezus Christus op de dag van het oordeel en in Gods kracht komt Jezus op de wolken. God zal aan Zijn voeten heel de wereld onderwerpen. Ieder tong zal Zijn naam belijden.
Als heel de wereld aan de voeten van Jezus is onderworpen, zal Jezus zich aan Zijn Vader onderwerpen. Daarna zullen we allen één zijn. God in ons en wij in Hem.
-
Hij sprak tot de Vadergeest in hemzelf.Gaitema schreef:Sprak Jezus tot zichzelf?
Zijn menselijke ziel moest zich verenigen met de goddelijke geest.
viewtopic.php?f=25&t=2253&start=6
viewtopic.php?f=9&t=2217&start=254
-
Ik heb je wel begrepen en je mag het ook zo zien.
-
Als aanvulling op mijn vorige berichten: een klassiek voorbeeld van een bijnadoodervaring van een piloot van de Britise koninklijke luchtmacht. Ook het oordeel beschrijft hij ( de mens oordeelt namelijk zelf, omdat een stukje van God - Bewustzijn - IN de mens aanwezig is. Een mens KAN niet niet-weten.
http://youtu.be/NIRX8drboAI
Dan een tweede voorbeeld van een mevrouw die in 1981 na een bijnadoodervaring genezen bleek van kanker. Zij had terminale schildklierkanker. Er zijn meer van dergelijke voorbeelden wereldwijd. Kennelijk is het mogelijk dat het etherisch lichaam bij de bijnadoodervaring door God wordt genezen, waarna ook de fysiek geneest. http://youtu.be/-X7b5pc-20k. Dit is niet hetzelfde voorbeeld als dat ik las in de literatuur, maar toch een voorbeeld.
Maar voor mij was een van de meest indrukwekkende voorbeelden van buitengewone ervaringen eentje die op college werd getoond. Dit omdat ik , onder de de vele andere ervaringen die ik heb mogen ontvangen, dit zelf ook heb meegemaakt. Er werd een documentaire getoond, die een van onze docenten ooit op zo'n oude VHS-videoband had opgenomen. De documentaire ging over een Amerikaanse luchtmachtbasis, waar een paar straaljagerpiloten tijdens lunchtijd in de kantine een kopje koffie dronken. Op gegeven moment loopt er een collega-straaljagerpiloot van hen de kantine binnen. Ze praten vrolijk met hem. Een of enkele uur(en) later wordt hen door de leiding van de luchtmacht het droevige bericht medegedeeld dat hun collega - die zij dus net nog in de kantine hadden ontmoet en met wie zij hadden gesproken - die ochtend vroeg met zijn straaljager was gecrasht en was overleden. De betreffende piloot was allang dood vóór lunchtijd. Zijn collega's die met hem spraken tijdens lunchtijd, konden het niet geloven. Zij hadden hem zelf gezien. En zij baalden er achteraf van dat ze hem niet de hand hadden geschud, want dan hadden ze geweten of hij tastbaar was geweest. Dit is ooit, in de jaren 70/80 gewoon op televisie geweest. Die documentaires zijn uitgezonden.
God heeft dus aan de mensen tekenen te over gegeven, ook en juist ook aan wetenschappers. Mevrouw Atwater, in het interview waar ik eerder een link van plaatste, merkt dan ook niet voor niets op dat de mensen die terugkeerden uit de dood ( want de voorbeelden daar genoemd waren van morsdode mensen, met niet alleen een hartstilstand en gestopte ademhaling,maar ook met een FLATLINE e.e.g. , en niet voor drie minuten maar voor minstens een uur tot drie dagen)juist in situaties terugkeerden waarin het kon worden onderzocht en waarin men er niet omheen kon.
http://youtu.be/NIRX8drboAI
Dan een tweede voorbeeld van een mevrouw die in 1981 na een bijnadoodervaring genezen bleek van kanker. Zij had terminale schildklierkanker. Er zijn meer van dergelijke voorbeelden wereldwijd. Kennelijk is het mogelijk dat het etherisch lichaam bij de bijnadoodervaring door God wordt genezen, waarna ook de fysiek geneest. http://youtu.be/-X7b5pc-20k. Dit is niet hetzelfde voorbeeld als dat ik las in de literatuur, maar toch een voorbeeld.
Maar voor mij was een van de meest indrukwekkende voorbeelden van buitengewone ervaringen eentje die op college werd getoond. Dit omdat ik , onder de de vele andere ervaringen die ik heb mogen ontvangen, dit zelf ook heb meegemaakt. Er werd een documentaire getoond, die een van onze docenten ooit op zo'n oude VHS-videoband had opgenomen. De documentaire ging over een Amerikaanse luchtmachtbasis, waar een paar straaljagerpiloten tijdens lunchtijd in de kantine een kopje koffie dronken. Op gegeven moment loopt er een collega-straaljagerpiloot van hen de kantine binnen. Ze praten vrolijk met hem. Een of enkele uur(en) later wordt hen door de leiding van de luchtmacht het droevige bericht medegedeeld dat hun collega - die zij dus net nog in de kantine hadden ontmoet en met wie zij hadden gesproken - die ochtend vroeg met zijn straaljager was gecrasht en was overleden. De betreffende piloot was allang dood vóór lunchtijd. Zijn collega's die met hem spraken tijdens lunchtijd, konden het niet geloven. Zij hadden hem zelf gezien. En zij baalden er achteraf van dat ze hem niet de hand hadden geschud, want dan hadden ze geweten of hij tastbaar was geweest. Dit is ooit, in de jaren 70/80 gewoon op televisie geweest. Die documentaires zijn uitgezonden.
God heeft dus aan de mensen tekenen te over gegeven, ook en juist ook aan wetenschappers. Mevrouw Atwater, in het interview waar ik eerder een link van plaatste, merkt dan ook niet voor niets op dat de mensen die terugkeerden uit de dood ( want de voorbeelden daar genoemd waren van morsdode mensen, met niet alleen een hartstilstand en gestopte ademhaling,maar ook met een FLATLINE e.e.g. , en niet voor drie minuten maar voor minstens een uur tot drie dagen)juist in situaties terugkeerden waarin het kon worden onderzocht en waarin men er niet omheen kon.
Solo Christo
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
-
Ik rangschik dit onder de fantasieverhalen.Anja schreef: God heeft dus aan de mensen tekenen te over gegeven, ook en juist ook aan wetenschappers.
Mevrouw Atwater, in het interview waar ik eerder een link van plaatste, merkt dan ook niet voor niets op dat de mensen die terugkeerden uit de dood ( want de voorbeelden daar genoemd waren van morsdode mensen, met niet alleen een hartstilstand en gestopte ademhaling,maar ook met een FLATLINE e.e.g. , en niet voor drie minuten maar voor minstens een uur tot drie dagen)juist in situaties terugkeerden waarin het kon worden onderzocht en waarin men er niet omheen kon.
Iemand die morsdood is en zelfs gedurende drie dagen lang .... zal nooit meer levend worden.
Schijndood zou ik het liever noemen.
Bij gebrek aan zuurstof in de hersenen kunnen zich allerlei verschijnselen voordoen....
God heeft daar weinig tot niets mee te maken...i.m.o.
En diegenen die dat wel zo zien moeten zich dan maar eens afvragen waarom die gevallen zo zeldzaam zijn......
-
Goh, jij weet het beter dan artsen dus, wetenschappers die dit in The Lancet publiceren. Zoveel hoogmoed....callista schreef:Ik rangschik dit onder de fantasieverhalen.Anja schreef: God heeft dus aan de mensen tekenen te over gegeven, ook en juist ook aan wetenschappers.
Mevrouw Atwater, in het interview waar ik eerder een link van plaatste, merkt dan ook niet voor niets op dat de mensen die terugkeerden uit de dood ( want de voorbeelden daar genoemd waren van morsdode mensen, met niet alleen een hartstilstand en gestopte ademhaling,maar ook met een FLATLINE e.e.g. , en niet voor drie minuten maar voor minstens een uur tot drie dagen)juist in situaties terugkeerden waarin het kon worden onderzocht en waarin men er niet omheen kon.
Iemand die morsdood is en zelfs gedurende drie dagen lang .... zal nooit meer levend worden.
Schijndood zou ik het liever noemen.
Bij gebrek aan zuurstof in de hersenen kunnen zich allerlei verschijnselen voordoen....
God heeft daar weinig tot niets mee te maken...i.m.o.
En diegenen die dat wel zo zien moeten zich dan maar eens afvragen waarom die gevallen zo zeldzaam zijn......
Trajecto:
Verder over BDE en BLE in:
http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 368#p89368
(Het wordt in dit forum niet echt gerekend tot iets voor het subforum Bijbelstudie en het topic Eindtijd, maar men kan van mening verschillen. In ieder geval gaat het gesprek erover verder in het topic dat via de link bereikbaar is.)
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 25 mar 2015, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo
-
Ik zie dat mystieke zaken de Bijbelse leer verdringen.
God is tegen spiritistische of occulte zaken.
Waarom?
De Bijbel:
Handelingen 16:
16 En het geschiedde toen wij onderweg waren naar de gebedsplaats, dat een zeker dienstmeisje met een geest, een waarzeggende demon, ons tegemoet kwam. Zij verschafte haar meesters gewoonlijk groot gewin door de kunst van het voorspellen te beoefenen.
17 Dit meisje bleef Paulus en ons volgen, terwijl zij de volgende woorden riep: „Deze mensen zijn slaven van de Allerhoogste God, die ulieden de weg der redding verkondigen.”
18 Dit bleef zij vele dagen achtereen doen. Ten slotte begon het Paulus te vervelen, en hij keerde zich om en zei tot de geest: „Ik beveel u in de naam van Jezus Christus van haar uit te gaan.” En in datzelfde uur ging hij uit.
19 Toen nu haar meesters zagen dat hun hoop op gewin was verdwenen, grepen zij Paulus en Silas en sleepten hen naar de marktplaats, naar de regeerders,
Deuteronomium 18:
10 Er dient onder u niemand te worden gevonden die zijn zoon of zijn dochter door het vuur laat gaan, niemand die aan waarzeggerij doet, geen beoefenaar van magie, noch iemand die voortekens zoekt, noch een tovenaar,
11 noch iemand die anderen door een banspreuk bindt, noch iemand die een geestenmedium of beroepsvoorzegger van gebeurtenissen raadpleegt, noch iemand die de doden ondervraagt.
Leviticus 20:27 En wat een man of vrouw betreft in wie een mediamieke of voorzeggende geest blijkt te zijn, zij dienen zonder mankeren ter dood gebracht te worden. Men dient hen met stenen te werpen totdat zij sterven. Hun eigen bloed is op hen.’”
De bron van deze zaken is Satan en zijn demonen.
Jak 2:19 Gij gelooft toch dat er één God is? Daaraan doet gij heel goed. En toch geloven de demonen ook en zij sidderen.
in de eindtijd gebeurt dit:
1 Pe 5:8 Houdt UW zinnen bij elkaar, weest waakzaam. UW tegenstander, de Duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek om iemand te verslinden.
Satan zei in Gen 5:4 „GIJ zult volstrekt niet sterven. Want God weet dat nog op de dag dat GIJ ervan eet, UW ogen stellig geopend zullen worden en GIJ stellig als God zult zijn, KENNEND goed en kwaad.
Hij heeft zelfs engelen bewogen om hun bevoorrechte woonplaats te verlaten.Genesis 6:2-4.
Waarom?
De Bijbel:
Handelingen 16:
16 En het geschiedde toen wij onderweg waren naar de gebedsplaats, dat een zeker dienstmeisje met een geest, een waarzeggende demon, ons tegemoet kwam. Zij verschafte haar meesters gewoonlijk groot gewin door de kunst van het voorspellen te beoefenen.
17 Dit meisje bleef Paulus en ons volgen, terwijl zij de volgende woorden riep: „Deze mensen zijn slaven van de Allerhoogste God, die ulieden de weg der redding verkondigen.”
18 Dit bleef zij vele dagen achtereen doen. Ten slotte begon het Paulus te vervelen, en hij keerde zich om en zei tot de geest: „Ik beveel u in de naam van Jezus Christus van haar uit te gaan.” En in datzelfde uur ging hij uit.
19 Toen nu haar meesters zagen dat hun hoop op gewin was verdwenen, grepen zij Paulus en Silas en sleepten hen naar de marktplaats, naar de regeerders,
Deuteronomium 18:
10 Er dient onder u niemand te worden gevonden die zijn zoon of zijn dochter door het vuur laat gaan, niemand die aan waarzeggerij doet, geen beoefenaar van magie, noch iemand die voortekens zoekt, noch een tovenaar,
11 noch iemand die anderen door een banspreuk bindt, noch iemand die een geestenmedium of beroepsvoorzegger van gebeurtenissen raadpleegt, noch iemand die de doden ondervraagt.
Leviticus 20:27 En wat een man of vrouw betreft in wie een mediamieke of voorzeggende geest blijkt te zijn, zij dienen zonder mankeren ter dood gebracht te worden. Men dient hen met stenen te werpen totdat zij sterven. Hun eigen bloed is op hen.’”
Jak 2:19 Gij gelooft toch dat er één God is? Daaraan doet gij heel goed. En toch geloven de demonen ook en zij sidderen.
1 Pe 5:8 Houdt UW zinnen bij elkaar, weest waakzaam. UW tegenstander, de Duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek om iemand te verslinden.
Satan zei in Gen 5:4 „GIJ zult volstrekt niet sterven. Want God weet dat nog op de dag dat GIJ ervan eet, UW ogen stellig geopend zullen worden en GIJ stellig als God zult zijn, KENNEND goed en kwaad.
Hij heeft zelfs engelen bewogen om hun bevoorrechte woonplaats te verlaten.Genesis 6:2-4.
-
Wordt het toch nog een Bijbelstudie.Alpha schreef:Ik zie dat mystieke zaken de Bijbelse leer verdringen.
Waarom?
De Bijbel:
Handelingen 16:
Deuteronomium 18:
-
Zeker heeft deze tijd bepaalde "tekenen" ( betekenis), die kenmerkend zijn, omdat de Bijbel erover profeteerd. Ik heb alles teruggelezen en ook hier wordt door mensen die niet in de Bijbel geloven een aandeel geleverd die afwijkt vanwat de Bijbel leert.Jerommel schreef:Tja.. Nou het is balen dat in deze tijd, die toch tekenen heeft van een soort eindtijd, of iig grote veranderingen, je maar nauwelijks een inhoudelijk gesprek kunt voeren over de dingen van de eindtijd.
De 69e en de 70e week van Daniël wordt van tafel geveegd en als je ergens duidelijk met jaartellen geconfronteerd wordt dan is dat wel in dit profetisch boekje.
Op duidelijke wijze worden de wereldrijken chronologisch genoemd en beschreven qua kenmerken van Alexander de Grote tot heden en zien we in de visioenen hoe die jaarweken zijn verlopen en zelfs spreekt het boekje een keer over letterlijk 2300 avonden en morgens, wat best lastig is om te zien wat er mee bedoeld wordt.
Ik ga daar nu niet verder op in, maar het laatste wereldrijk is wel degelijk in onze dagen in ontwikkeling qua contouren en het streven naar een bepaald politiek systeem en het streven naar een wereldreligie is in volle gang.
Dat het alles toegespitst wordt temidden van het Midden_ Oosten lijkt me duidelijk. Toch leven we nog steeds in de onderbreking tussen die 69e en 70e jaarweek, en de Bijbel verklaart deze onderbreking op vele plaatsen en in vele verschillende termen.
God is nog steeds lankmoedig en Hij verzamelt nu een volk voor Zijn Naam uit Jood en heiden en pas als dit voltooid is, dan spreekt de Bijbel over de volheid der tijden en zal de klok gaan lopen. Echter er is nog geen 10 statenbond opgericht ( 10 tenen uit Daniël). Maar dat we in de eindtijd leven van deze bedeling moge voor mij persoonlijk duidelijk zijn. Eindtijd betekent voor mij dus niet zoiets als "einde van de wereld", want daar zijn we nog minstens meer dan 1000 jaar vanaf.
Maar dat de genadetijd ten einde loopt en het plan met Israël en de volkeren binnenkort aanbreekt is duidelijk al zijn we beperkt in ons denken t.a.v. "tijd" enerzijds aan de andere kant is er sinds de herschepping een eenheid in tijd ontstaan, waarin God ook rekent en dat zijn dagen van 24 uur en jaren van 360 dagen.
Zo kun je precies rekenen via de geslachtslijnen wanneer de bedeling van belofte aanbrak en de bedeling van de wet ( als voorbeeld), en kan iedereen weten dat er bij dood en opstanding van de Here Jezus een nieuw tijdperk, of noem het "eeuw" of noem het huishouding aanbrak. De grootste omwenteling in de heils His Story.
En wanneer die ( genoemd) boze eeuw ophoudt wordt duidelijk geprofeteerd.
Bovendien is al eerder aan de orde geweest dat voor de wereld waar het nacht is Hij zal komen als een Dief, maar tegen ons zegt Paulus :" maar gij weet allen zeer wel, dat U deze dag niet zal overvallen, want Gij zijt kinderen des daags, of des lichts zo troost elkander met deze toekomstverwachting". ( vrij vertaald).