Israelische politiek

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Vreugdevol
Berichten: 1309
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Messenger schreef: 01 sep 2024, 11:00
Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 10:58

Volgens bronnen uit het verleden was dat land woest en ledig, geen redenen dus om twee staten op te richten. Hamas en co komen oorspronkelijk uit Egypte waarbij hun voorvaders vrienden waren met Hitler.
Je bedoelt de bijbel?
De Palestijnen woonden er al en die werden 'vergeten'.
Ik bedoel niet persé de bijbel, maar historicus. Palestijnen bestonden toen niet, althans ik vind ze niet terug in bronnen van het verleden. Arabieren die uit rond liggende landen naar Israël toe zijn gekomen hebben die naam recent aangenomen om een zaak tegen Israël te maken.

Iedereen weet dat een Romein het gebied omgedoopt heeft tot palestina na de verbanning van de joden om ze te bespotten.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Messenger schreef: 01 sep 2024, 10:35
Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 09:41 Ik sta volledig achter Israël.
Ik vind geweld van beide kanten vreselijk. Ik kies geen partij in dit conflict, dat zijn oorsprong vindt in een blunder door Groot-Brittannië.

Zolang geen van de partijen kiest voor iets anders dan geweld, blijft de vicieuze cirkel van geweld op geweld bestaan en steeds meer leed veroorzaken.
Bs"d

Welnee. Als de tegenstander verpletterend verslagen en/of uitgeroeid wordt, dan is het heerlijk rustig en heerst er vrede.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10622
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 11:06
Messenger schreef: 01 sep 2024, 10:35
Ik vind geweld van beide kanten vreselijk. Ik kies geen partij in dit conflict, dat zijn oorsprong vindt in een blunder door Groot-Brittannië.

Zolang geen van de partijen kiest voor iets anders dan geweld, blijft de vicieuze cirkel van geweld op geweld bestaan en steeds meer leed veroorzaken.
Bs"d

Welnee. Als de tegenstander verpletterend verslagen en/of uitgeroeid wordt, dan is het heerlijk rustig en heerst er vrede.
Dat denken beide partijen inderdaad.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3032
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 10:58
Messenger schreef: 01 sep 2024, 10:55
Groot-Brittannië had het mooier kunnen oplossen door direct twee staten te creëren.
Volgens bronnen uit het verleden was dat land woest en ledig, geen redenen dus om twee staten op te richten. Hamas en co komen oorspronkelijk uit Egypte waarbij hun voorvaders vrienden waren met Hitler.
Pure geschiedsvervalsing.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Messenger schreef: 01 sep 2024, 11:00
Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 10:58

Volgens bronnen uit het verleden was dat land woest en ledig, geen redenen dus om twee staten op te richten. Hamas en co komen oorspronkelijk uit Egypte waarbij hun voorvaders vrienden waren met Hitler.
Je bedoelt de bijbel?
De Palestijnen woonden er al en die werden 'vergeten'.
Bs"d

Nee, die arabieren die zich nu "palestijnen" noemen die woonden er niet al. Israel was vrijwel helemaal leeg:


Toen de joodse pioneers terug begonnen te keren naar Israel waren er geen andere volken in Israel.

Er is wel gedurende de laatste 2000 jaar een joodse aanwezigheid geweest in Israel. Er zijn altijd joodse gemeenschappen geweest.

1695 De Nederlander Relandi doet wetenschappelijk verslag van zijn reis door het land. Zijn conclusies:

1. Alle plaatsnamen hebben een Joodse, Griekse of Romeinse oorsprong. (Dat is overigens nog steeds zo, met als enige uitzondering het Arabische Ramallah.)

2. Van een Arabische cultuur of weerslag in bijvoorbeeld de architectuur is geen sprake.

3. Het land is dunbevolkt. Er wonen nauwelijks Arabieren. Dat zijn dan voornamelijk bedouinen op doorreis, die komen werken als seizoensarbeiders.

Voorbeelden: in Jeruzalem wonen 5.000 mensen, meest Joden en wat christenen. In Gaza wonen 550 mensen, de helft Joden, de rest meest christenen. De Joden houden zich vooral met landbouw bezig, de christenen met handel en transport.


1881 "Het is geen overdrijving te zeggen dat er in Judea over een afstand van mijlen geen bewoning en geen levend wezen te zien is" (Arthur Penrhyn Stanley, de grote Britse cartograaf)

Palestine was a denuded, derelict, and depopulated country. The writings of travelers who visited Palestine in the eighteenth and throughout the nineteenth century are filled with descriptions of its emptiness, its desolation. In 1738, Thomas Shaw wrote of the absence of people to till Palestine's fertile soil.

In 1785, Constantine Francois Volney described the "ruined" and "desolate" country. He had not seen the worst. Pilgrims and travelers continued to report in heartrending terms on its condition. Almost sixty years, later, Alexander Keith, recalling Volney's description, wrote: "In his day the land had not fully reached its last degree of desolation and depopulation." (17)

In 1835, Alphonse de Lamertine could write:

"Outside the gates of Jerusalem we saw indeed no living object, heard no living sound, we found the same void, the same silence, ... as we would have expected before the entombed gates of Pompeii or Herculaneum .... a complete eternal silence reigns in the town, on the highways, in the country .... the tomb of a whole people. (18 )

Mark Twain, who visited Palestine in 1867, wrote of what he saw as he traveled the length of the country:

"Desolate country whose soil is rich enough, but is given over wholly to the weeds - a silent mournful expanse ... A desolation is here that not even imagination can grace with the pomp of life and action. We reached Tabor safely. .... We never saw a human being on the whole route."

And again:

"There was hardly a tree or a shrub anywhere. Even the olive and the cactus, those fast friends of a worthless soil, had almost deserted the country."

So overwhelming was his impression of an irreversible desolation that he came to the grim conclusion that Palestine would never come to life again. As he was taking his last view of the country, he wrote:

"Palestine sits in sackcloth and ashes. Over it broods the spell of a curse that has withered its fields and fettered its energies. Palestine is desolate and unlovely. .... Palestine is no more of this workday world. It is sacred to poetry and tradition, it is dreamland."

17 Thomas Shaw, Travels and Observations Relating to Several Parts of Barbary and the Levant (London 1767) p. 331ff.; Constantine Francois Volney, Travels Through Syria and Egypt on the years 1783, 1784, and 1785 (London 1787); Alexander Keith, The Land of Israel (Edinburgh, 1844) p. 465

18 Recollections of the East, Vol. I (London, 1845) pp. 268, 308.

Toen Mark Twain in de 19e eeuw door palestina reisde schreef hij: "1867 Mark Twain reisde door het hele land en beschreef het aldus: "Het verlaten land waarvan de grond rijk genoeg is, maar overgegeven aan onkruid en overwoekert in stilte het land. De verlatenheid hier is niet voor te stellen. We bereikten veilig de berg Tabor en we zagen geen enkel mens op de hele route. Er was nergens een boom te zien, zelfs geen olijf of cactus. Zelfs deze vrienden van arme grond hadden het land bijna verlaten.

Palestina zit in zak en as. Over het land hangt de uitwerking van een vloek dat haar velden heeft overwoekerd en haar energie heeft uitgezogen. Palestina is verlaten en lelijk. Het land behoort niet meer tot de werkzame wereld".

1881 "Het is geen overdrijving te zeggen dat er in Judea over een afstand van mijlen geen bewoning en geen levend wezen te zien is" (Arthur Penrhyn Stanley, de grote Britse cartograaf)

Er leefde toen praktisch geen mens.


Maar met de joden kwam het geld, en waar aas is zijn gieren, en toen kwamen de arabieren.

Hier is wat Kennedy daar over te zeggen had: http://tinyurl.com/arab-influx
Laatst gewijzigd door Eliyahu op 01 sep 2024, 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 11:15
Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 10:58

Volgens bronnen uit het verleden was dat land woest en ledig, geen redenen dus om twee staten op te richten. Hamas en co komen oorspronkelijk uit Egypte waarbij hun voorvaders vrienden waren met Hitler.
Pure geschiedsvervalsing.
Bs"d

Het is de realiteit.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3032
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 11:21
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 11:15
Pure geschiedsvervalsing.
Bs"d

Het is de realiteit.
Gewoon de grootste kul die er is.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 11:23
Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 11:21

Bs"d

Het is de realiteit.
Gewoon de grootste kul die er is.
Bs"d

De feiten en de bronnen die ik breng zeggen dat ik gelijk heb.

Jij brengt geen enkele feiten of bronnen, je roept alleen maar wat.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10622
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 11:26
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 11:23
Gewoon de grootste kul die er is.
Bs"d

De feiten en de bronnen die ik breng zeggen dat ik gelijk heb.

Jij brengt geen enkele feiten of bronnen, je roept alleen maar wat.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiede ... sra%C3%ABl

In de link de geschiedenis van Israël.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Vreugdevol
Berichten: 1309
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 11:26
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 11:23
Gewoon de grootste kul die er is.
Bs"d

De feiten en de bronnen die ik breng zeggen dat ik gelijk heb.

Jij brengt geen enkele feiten of bronnen, je roept alleen maar wat.
Precies.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3032
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 11:26
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 11:23
Gewoon de grootste kul die er is.
Bs"d

De feiten en de bronnen die ik breng zeggen dat ik gelijk heb.

Jij brengt geen enkele feiten of bronnen, je roept alleen maar wat.
De geschiedenis van dat gebied is algemeen bekend en die is totaal anders dan de geschiedvervalsing van de Zionisten.
Ik ben ook niet van plan om hier te gaan aantonen dat Koning Willem I heeft bestaan.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3032
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 11:44
Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 11:26

Bs"d

De feiten en de bronnen die ik breng zeggen dat ik gelijk heb.

Jij brengt geen enkele feiten of bronnen, je roept alleen maar wat.
Precies.
Nee jullie spuien geschiedvervalsingen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Vreugdevol
Berichten: 1309
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 11:15 Pure geschiedsvervalsing.
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 11:50 Nee jullie spuien geschiedvervalsingen.
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 11:23 Gewoon de grootste kul die er is.
Dit is je beste "argument"?
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Vreugdevol
Berichten: 1309
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Tufkah
Berichten: 2261
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tufkah »

Een leugen herhalen maakt hem nog niet waar, de Palestijnen woonden er eerder dan de Joden. De nazi's bedienden zich ook van de leugen om genocide te plegen. Nu herhaalt de geschiedenis zich, maar dan met de Zionisten als beulen.

https://nos.nl/artikel/2535353-israel-v ... -amerikaan

Onderwijl zijn er weer 6 gegijzelden dood. Zou Netanyahu eindelijk eens verantwoording nemen? We kennen het antwoord al.
De Amerikaanse president Biden heeft de familie van de 23-jarige Goldberg-Polin gecondoleerd. "Ik ben er kapot van en ben woedend", zegt de president.
De hypocrisie van Biden is ook tenenkrommend, de VS verschaft de middelen voor de genocide op de Palestijnen. Maar bij de dagelijkse tientallen doden aan Palestijnse kant hoor je Biden niet......
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Tufkah
Berichten: 2261
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tufkah »

Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 11:48
Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 11:26

Bs"d

De feiten en de bronnen die ik breng zeggen dat ik gelijk heb.

Jij brengt geen enkele feiten of bronnen, je roept alleen maar wat.
De geschiedenis van dat gebied is algemeen bekend en die is totaal anders dan de geschiedvervalsing van de Zionisten.
Ik ben ook niet van plan om hier te gaan aantonen dat Koning Willem I heeft bestaan.

Laat je niet uit de tent lokken. Het is net zoals met Holocaust ontkenners, ze ontkennen de Holocaust alleen maar om een discussie aan te zwengelen. Iedereen kent de waarheid omtrent de overname van Palestina door de Zionisten.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
peda
Berichten: 21408
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door peda »

Op een ander forum zorgt het onderwerp nu juist voor vol-op beleving, vandaar de 500 pagina's aan inbreng.
Haal die 500 pagina's weg op het betreffende forum en er blijft vervolgens weinig forum-beleving over aldaar.
Een goed topic ( onderwerp ) triggert een heel forum, de praktijk bewijst het.
Tufkah
Berichten: 2261
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tufkah »

De preoccupatie van veel christenen betreffende Israel zorgt er nu eenmaal voor dat de genocide die Israel momenteel pleegt meer de aandacht trekt dan de genocide van China op de Oeigoeren. Of de toestand in Sudan.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 11:50
Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 11:44

Precies.
Nee jullie spuien geschiedvervalsingen.
Bs"d

Geraaskal zonder onderbouwing gaat zonder onderbouwing de afvalbak in.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3032
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

Tufkah schreef: 01 sep 2024, 12:35
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 11:48
De geschiedenis van dat gebied is algemeen bekend en die is totaal anders dan de geschiedvervalsing van de Zionisten.
Ik ben ook niet van plan om hier te gaan aantonen dat Koning Willem I heeft bestaan.

Laat je niet uit de tent lokken. Het is net zoals met Holocaust ontkenners, ze ontkennen de Holocaust alleen maar om een discussie aan te zwengelen. Iedereen kent de waarheid omtrent de overname van Palestina door de Zionisten.
Laat ik ook niet.

Het is gewoon onmogelijk om mensen die in geschiedvervalsingen geloven te overtuigen.
Ik beperk me dus tot het vermelden ervan.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3032
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 12:49
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 11:50
Nee jullie spuien geschiedvervalsingen.
Bs"d

Geraaskal zonder onderbouwing gaat zonder onderbouwing de afvalbak in.
Jouw geschiedsvervalsingen liggen daar uiteraard al.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Tufkah schreef: 01 sep 2024, 12:33 Een leugen herhalen maakt hem nog niet waar, de Palestijnen woonden er eerder dan de Joden.
Bs"d

Waren die arabieren er al 3300 jaar geleden? Dat is wanneer de Joden er waren.
De nazi's bedienden zich ook van de leugen om genocide te plegen. Nu herhaalt de geschiedenis zich, maar dan met de Zionisten als beulen.
Die arabieren beginnen een oorlog, en dan janken als ze op hun donder krijgen? :?
https://nos.nl/artikel/2535353-israel-v ... -amerikaan

Onderwijl zijn er weer 6 gegijzelden dood. Zou Netanyahu eindelijk eens verantwoording nemen? We kennen het antwoord al.
De arabieren martelen, verkrachten, en vermoorden gijzelaars, en Netanyahu moet daarvoor de verantwoordelijkheid nemen???
De Amerikaanse president Biden heeft de familie van de 23-jarige Goldberg-Polin gecondoleerd. "Ik ben er kapot van en ben woedend", zegt de president.
De hypocrisie van Biden is ook tenenkrommend, de VS verschaft de middelen voor de genocide op de Palestijnen. Maar bij de dagelijkse tientallen doden aan Palestijnse kant hoor je Biden niet......
Als ze geen slachtoffers willen, dan moeten ze geen oorlog beginnen.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Tufkah
Berichten: 2261
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tufkah »

Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 12:54

Waren die arabieren er al 3300 jaar geleden? Dat is wanneer de Joden er waren.

De Joden uit Bijbelse tijden hebben niks van doen met degenen die zich nu Joden noemen. De huidige Joden zijn deels Europeanen en deels Arabieren. De Bijbelse Joden zijn opgelost in de diaspora. Blijft over een clubje land-dieven. Zoek jij voor mij even op in de 10 geboden of je mag stelen.....?

Overigens zijn de Joden niet bijzonder, veel volkeren zijn land-dieven geweest: de Amerikanen, de Russen, de Turken en ook de Nederlanders.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Tufkah schreef: 01 sep 2024, 13:01
Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 12:54

Waren die arabieren er al 3300 jaar geleden? Dat is wanneer de Joden er waren.

De Joden uit Bijbelse tijden hebben niks van doen met degenen die zich nu Joden noemen.
Bs"d

DNA onderzoeken wijzen anders uit.
De huidige Joden zijn deels Europeanen en deels Arabieren.
En varkens kunnen vliegen.
De Bijbelse Joden zijn opgelost in de diaspora. Blijft over een clubje land-dieven. Zoek jij voor mij even op in de 10 geboden of je mag stelen.....?
En van wie zouden ze het land gestolen hebben?
Overigens zijn de Joden niet bijzonder, veel volkeren zijn land-dieven geweest: de Amerikanen, de Russen, de Turken en ook de Nederlanders.
Waarom zeur je dan zo over de Joden?
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
peda
Berichten: 21408
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door peda »

Tufkah schreef: 01 sep 2024, 13:01
Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 12:54

Waren die arabieren er al 3300 jaar geleden? Dat is wanneer de Joden er waren.

De Joden uit Bijbelse tijden hebben niks van doen met degenen die zich nu Joden noemen. De huidige Joden zijn deels Europeanen en deels Arabieren. De Bijbelse Joden zijn opgelost in de diaspora. Blijft over een clubje land-dieven. Zoek jij voor mij even op in de 10 geboden of je mag stelen.....?

Overigens zijn de Joden niet bijzonder, veel volkeren zijn land-dieven geweest: de Amerikanen, de Russen, de Turken en ook de Nederlanders.
In het oeroude verleden waren er regelmatig ook grote land-verhuizingen, waarover niemand per heden nog rept.
De Joden leven evenwel per heden en het heden is wel degelijk voor de huidige aardbewoners van belang. Op het andere forum is er sprake van de volgende zienswijzen die verlopen langs de volgende liniaal:
Israel heeft geen bestaansrecht
Israel heeft bestaansrecht plus recht op gebiedsuitbreiding.
Bij zulke enorme tegenstellingen, waarbij iedere positie op de liniaal wel op een goede wijze kan worden onderbouwd,
is het niet vreemd dat het Israel-onderwerp een eindeloze reeks aan inbreng genereert.
De huidige situatie speelt in op de momentane oorlog, maar dit topic zelve werd geopend in 2022 toen de huidige "' clash "' helemaal niet dominant was, maar de eerdergenoemde uiterste posities op de liniaal wel degelijk werden ingenomen.
Israel weg, versus Groot-Israel, is de toekomst in de regio.