Messenger schreef: 12 aug 2019, 07:41
Gaitema schreef: 12 aug 2019, 04:50
Messenger schreef: 11 aug 2019, 23:31
Gaitema schreef: 11 aug 2019, 22:38De duisternis van Genesis 1:1 komt door de zondeval.
De zondeval heeft nooit plaats gehad. Het is een menselijk sprookje.
Denk je nu werkelijk dat God ons hiervoor geschapen heeft, voor deze tranendal waarin we leven? De zondeval is ook wat anders dan wat de kerken beweren. Wij allemaal zijn in het hemels paradijs geschapen. We zijn in navolging van Lucifer echter God de rug gaan toe keren en dat is de zondeval. Daardoor vielen wij uit de hemel. We hebben al een hele helse verblijf in de scheppingen achter ons gehad, eer we in baarmoeder geweven werden.
Er kan geen zondeval hebben plaatsgehad, omdat zoiets als een zonde niet bestaat in God's ogen. Een zonde kan niet worden begaan omdat er geen gebod bestaat dat je kunt overtreden of schenden.
Ik zet even uit één wat ik "zie" in de zonden.
God is Licht. Hij geeft dat wat goed voor ons is. Zoals de dieren in de natuur door Hem verzorgd wordt, zorgt Hij ook voor ons. Bij de mensen speelt van oorsprong ook een bepaalde bewustzijn op. Namelijk dat hij leeft uit de Bron, zijn God en Schepper. Alles wat hij kan, doet hij vanuit Gods Geest. De zonde is dat de mens zijn schepper en God niet meer erkent en er van los wil komen. Daardoor valt hij van God af en raakt hij Gods Licht kwijt. God schept zo de duisternis, door op het initiatief van de mens van God los te laten komen. God laat daarbij nooit volledig los, want elke mens blijft van Hem en Hij houdt hen in leven. Echter een mens kan voor de duisternis kiezen, door bijvoorbeeld te stelen van anderen, wat van de ander is en noem maar op. Zaken die niet vanuit Gods Geest zouden voortkomen, want God zorgt juist voor Zijn schepping en berooft het niet.
Dit, omdat God échte pure liefde is. Echte liefde is onvoorwaardelijk (dus zonder voorwaarden) en om niet. Die échte liefde geeft een onvoorwaardelijk vrije wil. Een vrij wil dus zonder voorwaarden. Zonder voorwaarden betekent zonder geboden.
Een gebod is dus iets dat niet bestaat, daardoor is er ook geen zonde en daardoor geen zondeval. En zo kan de mens ook geen zondaar zijn. De erfzonde bestaat dus ook niet.
Zoals ik al aangaf, de zonde is het tegenovergestelde doen van wat God zou doen. Doden, stelen, echtbreuk, liegen etc.. De gevolgen die dit met zich mee brengt dient de mens te ondergaan. God laat het recht geschieden.
De mens heeft dit echter wel verzonnen om het 'tranendal' van het leven een verklaring te geven. Echter is er slechts sprake van een tranendal als jouw perceptie dat waarneemt.
Ik heb zo veel lijden bij anderen gezien de laatste tijd, dat die van ons er bij verbleekt. Dan kan ik ze niet zeggen: "geniet maar, al lijdt je, het lijden is slechts immers jouw perceptie."
Er zijn mensen die een andere perceptie hebben en geen tranendal zien.
Je hebt ook daardoor mensen die in het leven 'door de hel gaan' en mensen die in het leven 'door de hemel gaan'.
De een constateert gebrokenheid, de ander ziet de perfectie in het leven.
Iemand die in de brand staat en erdoor sterft, zal daar niet erg blij van kunnen worden. Er zijn dus wel grenzen waarin jouw woorden niet lijken op te gaan.
Ik geef je een getuigenis. We woonden bij het dorpsplein van Bennekom. Daar had op een dag een vrouw zichzelf in de brand gestoken. Mijn vrouw kende haar wel. Ze was iemand die zwaar psychisch leed, al vele jaren. Ze is aan haar verwondingen overleden. Mijn vrouw kwam naar de plaats toe om voor haar er een bloemetje te leggen. Ze hoorde opeens een gil van haar. Ze wist daardoor dat haar geest daar nog verbleef. Ze zei daarop tegen haar: "wat doe je hier nog? Er is hier niks te zoeken, ga maar naar Jezus toe." Daarop zei ze: "zou het helpen?" Ze zei tegen haar: "Ja natuurlijk! ga maar, ik zorg wel voor dit plekje." En daarop ging ze. Mijn vrouw hoorde daarop God zeggen: "je bent een bijzonder begenadigde vrouw."
Dit wat ik hier nu zeg gaat in tegen het confessionele christendom. Het is niet anders. Het is haar ervaring geweest. Het is een uitzondering, dat ik dit deel.
Gelovigen leggen het tranendal of de gebrokenheid die zij waarnemen uit als een straf van God.
Dat klopt naar mijn idee niet. De tegenstander van God doet deze dingen, maar God straft daarmee niet. Hij gebruikt het juist om ons iets te leren. Als je immers steelt en vervolgens in de problemen komt, dan dient dat om er van te leren. Waarom zou je immers als mens stelen, als je weet dat je ook op een liefdevolle manier ontvangt wat je nodig hebt en je ontdekt dat je het juist verliest, als je liefdeloos handelt? Dat zo iemand steelt heeft met het geloof in een illusie te maken. De illusie dat je het geen wat je steelt nodig hebt om er gelukkig van te worden.
De mens zou door God verlaten zijn en worden blootgesteld aan Lucifer. Om na dit tranendal in de volmaakte hemel te geraken, moet je de (juiste en enige) weg naar God zien te vinden via Zijn Zoon waar je in moet geloven en die jouw zonden heeft betaald met zijn kruisdood.
Is dat gegarandeerd dan, dat je de hemel in komt? Nee zeggen gelovigen, want je krijgt het Laatste Oordeel en dan kun je toch naar de hel gestuurd worden. Bovendien zijn de 'kaartjes' mogelijk al uitverkocht voor de hemel, want slechts 144.000 zielen worden toegelaten.
Met andere woorden weet je het met God maar nooit.
Weer een onbijbels beeld. 144.000 zielen is symbolisch voor Israël en je hebt ook de grote menigte die niemand tellen kan. Als je eenmaal in de hemel was, kan je ook niet meer in de Gehenna komen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.