Ik moet zeggen dat ik op dit moment mijn uittredingen niet meer heb. Ik ben ermee gestopt, omdat het te gevaarlijk werd. Ik spreek dus over het verleden. Ik heb bij mijn uittredingen ook vrijwel nooit entiteiten ontmoet. Alleen bij de laatste uittredingen toen ik blijkbaar door entiteiten werd aangevallen. Dat was mede een reden om ermee te stoppen.peda schreef: 25 jan 2019, 14:16 Hallo Zolderworm,
Ik heb geen antenne voor het numineuze. Ik bid nooit, omdat ik niet ervaar dat aan de "'Andere Kant "' wordt geluisterd, laat staan dat ik antwoord retour krijg op mijn gebedswoorden. Ik ervaar Jezus ( hoe Zoon ook wordt geinterpreteerd ) niet en ook niet de Heilig gesproken Maria. Voor mij zijn het 2 millennia geleden gestorven mensen, die zich niet meer na hun dood melden. Ik ervaar de Zolderwormse uittredingen niet en heb ook nog nooit een BDE gehad. Jouw ontmoetingen met entiteiten in de astrale wereld, heb ik nooit beleefd. Het "'Onuitsprekelijke"' dat de mystici ervaren bij hun Bron-ontmoeting , ik weet er niets van of over te vertellen, althans niet uit eigen meemaken. Zo kan ik nog lang doorgaan. Moet ik nu al deze voor mij "'vreemde"' ervaringen in de prullenmand gooien omdat ik er nooit wat van heb gemerkt. Of de ene ervaring serieus nemen en over een andere ervaring lacherig doen? Zelf meen ik dat alle bijzondere ervaringen voortspruiten uit de menselijke hersenen ( de Swaab-variant ) en niet het geleverde gevolg is van een Bron-zender die buiten de stoffelijke wereld staat. Maar hard bewijzen, kan ik mijn mening uiteraard niet. Hersenonderzoek geeft daarover geen uitkomst. Maar wanneer er een Andere Wereld zou bestaan, hoe zou ik dan moeten weten dat het de door jou beschreven wereld is, of die van Anja, of die van Peter 79, of die van Messenger en zo kan ik nog vele namen noemen. Krishnamurti probeerde deze eventuele "' Andere Wereld "" niet eens in te vullen en dat spreekt mij wel aan. Gewoon openlaten, zo is ten diepste mijn credo en geen ervaringsvariant boven de andere plaatsen.
Je kunt natuurlijk erover denken wat je het meest waarschijnlijk vindt. Als een oud volk van duizenden jaren geleden, in casu de Israëlieten, uitgebreide geschiedenissen hebben geschreven waarin een God voorkomt, die feitelijk een soort oorlogsgod is, die altijd voor die Israëlieten kiest, en die handelingen die in de ogen van de meeste Israëlieten pertinent fout waren, ogenblikkelijk afstraft, en zulks zeer rigoureus en meedogenloos, dan is de kans vrij groot dat de Israëlieten die God gewoon verzonnen hebben en dat deze God niet echt bestaat. Zoals zoveel volken hun god of goden hebben verzonnen, die hun medestanders zijn en dingen die in hun ogen slecht zijn, afstraft.
Als anno 2019 sommige mensen beweren contact te hebben met die God, dan is dat vervolgens nogal onwaarschijnlijk.
Ook dat Jezus, met al de wonderen die aan hem worden toegeschreven, echt heeft bestaan, is niet echt erg waarschijnlijk. Zeker als je beseft dat het eerste verhaal over hem pas veertig jaar na zijn dood werd opgeschreven. Wie kon zich toen nog herinneren wat hij allemaal gezegd of gedaan heeft?
Ik geef toe dat het misschien ook niet echt waarschijnlijk is dat de astrale wereld bestaat. Maar er zijn mensen in deze tijd die beweren deze te ervaren, die er boeken over hebben geschreven, waarin grotendeels dezelfde soort ervaringen worden beschreven. Dat maakt het al iets waarschijnlijker dan het bestaan van een God, zoals die wordt beschreven in de wilde verhalen van een primitief volk, zo'n tweeduizend jaar geleden en daarvoor. Een God, die zich bovendien direct met de mensen en de wereld bemoeit, terwijl we tegenwoordig nergens een God zien die zich met de mensen en de wereld bemoeit. Dus is het niet echt waarschijnlijk dat deze God echt bestaat.
Bovendien zit er hier op het forum iemand die vertelt van persoonlijke uittredingservaringen, die over het algemeen best wel als betrouwbaar overkomt.

Bovendien is die astrale wereld op zich helemaal niet zo fantastisch, omdat tachtig procent van de uittredingen zich afspelen in een wereld die eigenlijk een exacte kopie is van de stoffelijke wereld.
Het is natuurlijk zo dat je zelf nooit spookverschijnselen hebt meegemaakt. Dus dat maakt het ook wat lastiger. Maar voor mensen die dat wel hebben meegemaakt is het wat gemakkelijker te geloven in die astrale wereld.
Maar het is niet mijn doel om anderen koste wat het kost te overtuigen. Ik vertel gewoon soms over mijn ervaringen. En verder is het: take it or leave it.