Ik ben er zo langzamerhand ook wel klaar mee.Zolderworm schreef: Dat bedoel ik dus: steeds op één punt blijven hameren, en verder niet serieus op andere tegenargumenten willen ingaan. Een verder gesprek is dan niet zinvol.
Paranormale gebeurtenissen
-
- Man/Vrouw: M
Re: Paranormale gebeurtenissen
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
-
O, die had ik nog niet gezien. Maar die bewaar ik voor later, want ik ga er nu even mee stoppen, want ik moet nog andere dingen doen vandaag.JW88 schreef:Lees aub even mijn uitgebreide vorige reactie op jouw eerdere post.Zolderworm schreef:Dat bedoel ik dus: steeds op één punt blijven hameren, en verder niet serieus op andere tegenargumenten willen ingaan. Een verder gesprek is dan niet zinvol.JW88 schreef:Ja sorry hoor, moet ik hier serieus op in gaanJerommel schreef:Die hebben blijkbaar geen zin (vooralsnog) om zich wetenschappelijk te laten bewijzen.
Met deze redenatie kan iedereen dus maar alles gaan claimen en roepen en dan als argument gebruiken: Ja maar blijkbaar hebben mijn krachten nog geen zin om zich wetenschappelijk te laten bewijzen
Wist je dat ik ook kan vliegen? Ik kan het alleen als niemand kijkt en er niemand in de buurt is, want blijkbaar hebben mijn krachten nog geen zin om zich wetenschappelijk te laten bewijzen
Hou toch op aub....
Only dead fish go with the flow
-
- heet nu: Snelheid
Klopt helemaal sommigen naar alle waarschijnlijkheid hebben veel mensen die gaven van helderziendheid enz enz;maar ja ook daar praten ze niet over want dan worden ze voor gek versleten wat integendeel het geval is.callista schreef:Wat een idiote uitspraak en "verklaring".....heb je er ook ervaring mee dat je zo spreekt?Jerommel schreef:Het punt is dat de paranormale zaken niet van de mens komen, maar van ... hoe je het ook wilt noemen ... (geesten, demonen, goden, voorouders, (gevallen) engelen, het komt iig van 'wezens')
Die hebben blijkbaar geen zin (vooralsnog) om zich wetenschappelijk te laten bewijzen.
Het is dan ook BOVEN-natuurlijk per slot van rekening.
(Buiten-natuurlijk mag ook).
Sommige mensen zijn gewoon paranormaal begaafd en niet paranormaal bezeten zoals jij het doet voorkomen......dat is weer iets geheel anders.
Het gebied is moeilijk te omschrijven, want ook vormen van helderziendheid, heldervoelendheid of helderhorendheid kunnen eronder vallen....of ook een zeer sterke intuïtie zoals ook bij dieren veelvuldig voorkomt.
En dat hoeft dan niet altijd te maken te hebben met bovennatuurlijk......het kan ook gewoon in jezelf zitten...je zou het ook als een gave kunnen zien.
Beroemde mensen waar om zo maar te noemen helderziendheid bekend was en dat nog verder ging dan helderziendheid zou men kunnen noemen Jean Baptiste Marie Vianney Priester.
Gelukkig maar dat die gaven er zijn.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
-
Katholieken verblind door hang naar mystiek, geen onderscheid der geesten meer....
Niet alleen Katholieken overigens, Pinkster, Charismatische en Evangelische (enz) stromingen ook, misschien nog wel meer zelfs...
Niet alleen Katholieken overigens, Pinkster, Charismatische en Evangelische (enz) stromingen ook, misschien nog wel meer zelfs...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
-
Er wacht nog een post op je....pyro schreef:Inderdaad. Maar ja, als ik hem daarop wijs, herhaalt JW slechts de oorspronkelijke vraag met de opmerking dat er deze keer nu echt toch eens antwoord moet komen...Zolderworm schreef: Het probleem is dat je met mensen die ervan overtuigd zijn dat ze een missie hebben, moeilijk een gewoon gesprek kunt hebben, waarbij verschillende aspecten van de zaak voor het voetlicht treden. Ze blijven maar op één punt hameren, waarin ze menen gelijk te hebben. En al het andere zijn "trucjes om gelijk te krijgen".
Voorts is de opmerking dat de parapsychologie geen enkel resultaat heeft, te simplistisch.Het gaat JW slechts om een enkel punt, inderdaad. Dat van bedrog. En van dat punt overschat hij de reikwijdte.[...]
Heb je ooit wel eens een standaardwerk over de parapsychologie gelezen? Hoe kun je er dan iets zinnigs over zeggen, behalve dat je anderen napraat?
En ten tweede als al dat onderzoek daadwerkelijk wel resultaat op heeft geleverd en heeft aangetoond dat er daadwerkelijk mensen bestaan met paranormale of bovennatuurlijk krachten, kun je me die resultaten dan aub even laten zien.
-
- Man/Vrouw: V
Nogmaals...je snapt er niets van en {niet-toegestaan woord} maar een eind weg.Jerommel schreef:Katholieken verblind door hang naar mystiek, geen onderscheid der geesten meer....
Helaas is de mystiek grotendeels verdwenen uit het christendom en neem men alles letterlijk [sommigen uitgezonderd]....en spreekt men zelfs voor God. en soms of vaak weet men het zelfs nog beter.....
Daarmee is de spiritualiteit en de verwondering grotendeels verdwenen.
Laatst gewijzigd door callista op 07 jan 2016, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als je zelf de onzinnigheid van die uitspraak niet snap kan ik je dat niet uitleggen....Jerommel schreef:Dat lijkt me logisch, als je er zelf een topic over begint.JW88 schreef:Ja sorry hoor, moet ik hier serieus op in gaanJerommel schreef:Die hebben blijkbaar geen zin (vooralsnog) om zich wetenschappelijk te laten bewijzen.
Ik ga weer even verder met vliegen, het lukt nog steeds alleen maar als er niemand bij is, want mijn krachten hebben nog geen zin om zich wetenschappelijk te bewijzen....
-
Jerommel schreef:Katholieken verblind door hang naar mystiek, geen onderscheid der geesten meer....
Duidelijk een bewijs dat je niet weet wat Katholieken zijn.
Hang naar mystiek NIET dus
Wel hang naar WAARHEID.
-
Ik heb vrij veel tijd en aandacht besteed aan het uitleggen waarom je niet het soort antwoord kunt krijgen dat je verwacht. Met bot doordrammen van steeds dezelfde vragen bereik je niets.JW88 schreef: Er wacht nog een post op je....
En ten tweede als al dat onderzoek daadwerkelijk wel resultaat op heeft geleverd en heeft aangetoond dat er daadwerkelijk mensen bestaan met paranormale of bovennatuurlijk krachten, kun je me die resultaten dan aub even laten zien.
-
Niet bluffen.JW88 schreef:Als je zelf de onzinnigheid van die uitspraak niet snap kan ik je dat niet uitleggen....Jerommel schreef:Dat lijkt me logisch, als je er zelf een topic over begint.JW88 schreef:Ja sorry hoor, moet ik hier serieus op in gaanJerommel schreef:Die hebben blijkbaar geen zin (vooralsnog) om zich wetenschappelijk te laten bewijzen.
Je begint een topic er over maar de inhoud boeit je dus niet.
Typisch JW88 weer...
-
Het enige wat jij tot nu toe hebt gedaan is commentaar op mij leveren, je bent nog vrijwel nergens inhoudelijk op ingegaan, ik heb verschillende argumenten aangeleverd en vragen aan je gesteld, maar je vertikt het op er iets mee te doen, je gaat continu door met commentaar leveren, en het ergste is nog wel dat het gene waarvan je bij beschuldigd, namelijk '' niet welwillend zijn tot een gesprek'' je zelf ook allerminst bent.pyro schreef:Ik heb vrij veel tijd en aandacht besteed aan het uitleggen waarom je niet het soort antwoord kunt krijgen dat je verwacht. Met bot doordrammen van steeds dezelfde vragen bereik je niets.JW88 schreef: Er wacht nog een post op je....
Veilig van de zijlijn commentaar op anderen geven zonder inhoudelijk je eigen mening uit te leggen over het onderwerp is wel het makkelijkste wat er is.
En als je dan daadwerkelijk het niet eens bent met mijn stelling dat jaren van parapsuchologisch onderzoek niks heeft opgelverd, weiger je met bewijzen te komen waarom dan het geval is, wat zwak Pyro, gewoon iets roepen en het dan niet onderbouwen, je verwijt mensen steeds dingen die jezelf net zo goed doet.
-
Nee hoor, er zijn dwalingen genoeg om dat te faciliteren in een Christelijke saus.callista schreef:Nogmaals...je snapt er niets van en {niet-toegestaan woord} maar een eind weg.Jerommel schreef:Katholieken verblind door hang naar mystiek, geen onderscheid der geesten meer....
Helaas is de mystiek grotendeels verdwenen uit het christendom en neem men alles letterlijk [sommigen uitgezonderd]....en spreekt men zelfs voor God. en soms of vaak weet men het zelfs nog beter.....
Verwonderen kan iedereen zich, als ie de werkelijkheid beziet.
Tenminste, als je niet bent dichtgetimmerd door naturalistische sprookjes van dode dingen die zonder reden bestaan en de grootste wonderlijkheden voortbrengen....
-
Hou aub toch op met dat ''bluffen'' typisch Jerommel, dat heb ik nou al ontelbaar vaak gehoord, verzin eens wat nieuws aub, iedereen is daar wel klaar mee.
Ik kan nu ook al complete tafels laten zweven met mijn paranormale krachten, maar alleen als niemand het ziet, want mijn krachten hebben vooralsnog geen zin om zich wetenschappelijk te laten bewijzen
Ik kan nu ook al complete tafels laten zweven met mijn paranormale krachten, maar alleen als niemand het ziet, want mijn krachten hebben vooralsnog geen zin om zich wetenschappelijk te laten bewijzen
-
Inderdaad, iedereen is wel klaar met jou.JW88 schreef:Hou aub toch op met dat ''bluffen'' typisch Jerommel, dat heb ik nou al ontelbaar vaak gehoord, verzin eens wat nieuws aub, iedereen is daar wel klaar mee.
-
Ja wil je nou echt heen en weer gaan bekvechten, ik ben daar wel klaar mee, als je niks inhoudelijk en zinnigs toe te voegen hebt reageer dan gewoon niet, die uitspraak van je: ''(geesten, demonen, goden, voorouders, (gevallen) engelen, het komt iig van 'wezens') Die hebben blijkbaar geen zin (vooralsnog) om zich wetenschappelijk te laten bewijzen.'', is echt 1 van de domste uitspraken die ik hier ooit heb gehoord, maar goed ik kan je dat toch niet uitleggen, dus dan houdt het op....Jerommel schreef:Inderdaad, iedereen is wel klaar met jou.JW88 schreef:Hou aub toch op met dat ''bluffen'' typisch Jerommel, dat heb ik nou al ontelbaar vaak gehoord, verzin eens wat nieuws aub, iedereen is daar wel klaar mee.
-
Vaarwel dan, JW88.
Ergens mocht ik je wel, maar je combineert onbenul met oogkleppen en bluf op onuitstaanbare wijze.
Een geloofsgesprek ligt zodoende buiten je mogelijkheden.
Het beste, en nog een fijn 2016 gewenst.
Ergens mocht ik je wel, maar je combineert onbenul met oogkleppen en bluf op onuitstaanbare wijze.
-
Mystiek verdwenen tja is dat niet wat te ver------De Mystiek is toch volop aanwezig in Katholiek.Orthodox.Anglicana.callista schreef:Nogmaals...je snapt er niets van en {niet-toegestaan woord} maar een eind weg.Jerommel schreef:Katholieken verblind door hang naar mystiek, geen onderscheid der geesten meer....
En te denken de Christenen van de Nadere Reformatie zij noemen het bevindelijkheid.
Maar je hebt gelijk als je het hebt over de evangelische hoek daar is inderdaad Mystiek,spiritualiteit en de verwondering geheel verdwenen.
-
Nee hoor, absoluut niet.
Het is alleen niet de Katholieke "soort" mystiek en spiritualiteit die men in de modernere kringen wil beleven.
Het is alleen niet de Katholieke "soort" mystiek en spiritualiteit die men in de modernere kringen wil beleven.
-
Pas maar op met je continue bluf uitspraken....heb je dit niet gelezen?Jerommel schreef:Vaarwel dan, JW88.
Modbreak Tin: Hierbij een officiele waarschuwing
"blaaskaak" , en met name ook het woord "bluffer" (dat ik je veelvuldig zie gebruiken) passen niet in een normaal gesprek. Deze woorden dus niet meer gebruiken, leveren vanaf nu iedere keer een officiële waarschuwing op!
-
Iemand die bluf toepast is niet meteen "een bluffer".
Het eerste is op de inhoud, het 2e op de man.
Verder geen idee waar je die modbreak vandaan hebt.
-
Ik beschuldig je nergens in deze draad van gebrek aan welwillendheid.JW88 schreef: Het enige wat jij tot nu toe hebt gedaan is commentaar op mij leveren, je bent nog vrijwel nergens inhoudelijk op ingegaan, ik heb verschillende argumenten aangeleverd en vragen aan je gesteld, maar je vertikt het op er iets mee te doen, je gaat continu door met commentaar leveren, en het ergste is nog wel dat het gene waarvan je bij beschuldigd, namelijk '' niet welwillend zijn tot een gesprek'' je zelf ook allerminst bent.
Veilig van de zijlijn commentaar op anderen geven zonder inhoudelijk je eigen mening uit te leggen over het onderwerp is wel het makkelijkste wat er is.
En als je dan daadwerkelijk het niet eens bent met mijn stelling dat jaren van parapsychologisch onderzoek niks heeft opgeleverd, weiger je met bewijzen te komen waarom dan het geval is, wat zwak Pyro, gewoon iets roepen en het dan niet onderbouwen, je verwijt mensen steeds dingen die jezelf net zo goed doet.
Ik constateer alleen dat ik iemand voor wie 'geen sluitend bewijs' hetzelfde betekent als 'geen enkel resultaat' geen zinvol antwoord kan geven. Let wel, dat is geen beschuldiging en ook geen verwijt. Al vind ik het op zich jammer.
-
Ik heb wel vaker de indruk dat je niet alles goed leest...lees je de Bijbel ook zo selectief?Jerommel schreef:Iemand die bluf toepast is niet meteen "een bluffer".
-
Prima, dan wijzig ik de vraag, hoe kan het dat jaren van parapsychologisch onderzoek geen sluitend bewijs heeft opgeleverd? Misschien kun je daar dan wel op antwoorden.pyro schreef:Ik beschuldig je nergens in deze draad van gebrek aan welwillendheid.JW88 schreef: Het enige wat jij tot nu toe hebt gedaan is commentaar op mij leveren, je bent nog vrijwel nergens inhoudelijk op ingegaan, ik heb verschillende argumenten aangeleverd en vragen aan je gesteld, maar je vertikt het op er iets mee te doen, je gaat continu door met commentaar leveren, en het ergste is nog wel dat het gene waarvan je bij beschuldigd, namelijk '' niet welwillend zijn tot een gesprek'' je zelf ook allerminst bent.
En als je dan daadwerkelijk het niet eens bent met mijn stelling dat jaren van parapsychologisch onderzoek niks heeft opgeleverd, weiger je met bewijzen te komen waarom dan het geval is, wat zwak Pyro, gewoon iets roepen en het dan niet onderbouwen, je verwijt mensen steeds dingen die jezelf net zo goed doet.
Ik constateer alleen dat ik iemand voor wie 'geen sluitend bewijs' hetzelfde betekent als 'geen enkel resultaat' geen zinvol antwoord kan geven. Let wel, dat is geen beschuldiging en ook geen verwijt. Al vind ik het op zich jammer.
-
Ik denk eerder vaarwel Jerommel als ik zo die modbreak lees....Jerommel schreef:Iemand die bluf toepast is niet meteen "een bluffer".
-
Ook hier weer je weet niet wat Mystiek is , je hebt daar geen soorten in.Mystiek is Mystiek.Ga je eerst maar is verdiepen wat Mystiek nou eigenlijk is. Zo ook spiritualiteitJerommel schreef:Nee hoor, absoluut niet.