small brother schreef: ↑18 apr 2023, 23:18
Messenger schreef: ↑17 apr 2023, 23:10
Wat is volgens jou in de natuur gewoon onmogelijk?
Een man kan geen vrouw zijn. Een zaadgevende, kan niet bevrucht worden en een kind baren, en een eierstokdrager kan geen zaad geven.
Het vrouw of man zijn hangt niet af van de lichaamsbouw of voortplantingsorganen. Het is een identiteit en dat het lichaam daar van afwijkt is alleen maar hinderlijk voor de persoon in kwestie die zich daar niet in thuis voelt.
Bedoel je te zeggen dat iemand die voelt dat hij homo is, dit zichzelf wijsmaakt en dat de werkelijkheid anders is?
Small Brother schreef:
Waarom zeg je "bedoel je te zeggen?" Dat is in deze setting tendentieuze en onheuze praat. Wat ik zeg, zeg ik.
Ik had geen idee waar je precies op doelde en waar je heen wilde, dus vroeg ik opheldering.
Small Brother schreef:
Een mens kan alles voelen wat zijn gevoel hem doet voelen. Maar een man kan niet door zijn gevoel zichzelf tot vrouw maken.
Het gevoel is leidend en bepaalt wat men wil zijn, wat natuurlijk aanvoelt. Fysiek gelden weliswaar beperkingen, maar tegenwoordig is de medische wetenschap in staat het lichaam aan te passen.
Small Brother schreef:
Net zomin als jij door je gevoel weer een kleuter kunt worden. Je gevoel heeft geen fysische eigenschappen, maar is slechts een ingekapselde emotie, die hoogstens dat gevoel inhoud kan geven door de realiteit anders te beleven dan die is. Maar die realiteit wordt daar niet anders van. Slechts het gevoel wordt wat het gevoel zichzelf doet voelen. Daar kun je wel prachtige nieuwe zelfbedachte termen voor gaan gebruiken, maar dat verandert niets aan de fysische realiteit. Wat wel verandert, is dat het gevoel een geest kan beheersen en die geest kan een lichaam beheersen. Maar nog steeds gaat dat over een gevoel, dat niet meer is dan een belevingsverschijnsel, afwijkend van de realiteit.
Het fysieke lichaam is slechts een lichaam. Het gevoel is waar het om draait. Met de huidige stand van de medische wetenschap kunnen lichamen van mannen gelijken op dat van vrouwen en omgekeerd.
Waar heb je het toch over? Deze hele reactie is onbegrijpelijke wartaal. Vertel eens wat je dwars zit in gewone taal.
Small Brother schreef:
Jij zit mij dwars door wat ik zeg af te doen als onbegrijpelijke wartaal. Dat jij kennelijk zo weinig begrijpt, mag je niet als last bij een ander leggen. Je mag dus niet je eigen tekorten als grond inbrengen om te gaan schelden op een ander.
Jij begint volgens mij over transgenders en het gaat in dit onderwerp over mannen die zich de rol aanmeten van een (over the top) vrouw voor zolang de performance duurt, waarna zij gewoon als man verder gaan. Transgenders hebben niets te maken met dragqueens.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.