Ik bedoel niet dat jij hem zegt wat te doen, maar dat je zegt dat iets het noodzakelijk maakte dat God dat deed.Robert Frans schreef: 02 mar 2025, 11:07Ik zeg toch ook niet dat Hij dat zou moeten... Waarom lees je ineens een bevel in een opvatting van mij? Hoe werkt dat dan bij jou? Ik zie dat wel vaker gebeuren, niet alleen bij jou, en ik vind dat oprecht een hele vreemde wending.Tiberius Claudius schreef: 02 mar 2025, 10:59Zo'n universele God moet natuurlijk helemaal niets anders was het geen universele God.
Geen idee waarom dat zou moeten. Misschien om een interstellaire oorlog te voorkomen. Misschien omdat het universum een soort bibliotheek is met verschillende verhalen, die net als bij veel boeken niet zomaar met elkaar kunnen mengen.Waarom moeten beschavingen op deze wijze uit elkaar gehouden worden, er zou met parallel werelden gewerkt kunnen worden?
Of misschien is dat allemaal wel helemaal niet het geval en zijn er vele beschavingen die toch contact met elkaar hebben. Ik vind het zelf gewoon aardig om vrijblijvend over dit soort dingen na te denken of te fantaseren, op basis van wat ik weet en geloof.
Fantasie is best wel leuk, maar ze moet wel consistent zijn, anders wordt het wel heel erg warrig.
Voor zover bekend is het universum in grote lijnen overal het zelfde in plaats.
In de tijd evolueert het echter.