Piebe 2 punt 1 schreef:Elke mening is begonnen als een privé mening, maar als wat je te zeggen hebt het waard is om gehoord te worden, zal dit onvermijdelijk gebeuren. En dat wijt ik meer aan de persoon, dan de denominatie waar hij afkomstig uit is. Alhoewel je van bepaalde denominaties kan meten dat het gemiddelde IQ niet bijster hoog is.
¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?
-
- (vroegere naam: Zo Hee)
- Man/Vrouw: M
Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
-
- Man/Vrouw: V
Dat heb ik eerder met de gehele bevolkingspopulatie.....
-
Nee hoor. Het IQ van de gehele bevolkingspopulatie is 100.Alloniempje schreef:Dat heb ik eerder met de gehele bevolkingspopulatie.....
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
-
Klopt, dat betekent dat minimaal de helft er onder tot dik onder zit.
-
Als het een normaal-verdeling is wel, maar dat volgt niet automatisch uit de definitie van IQ. In de praktijk blijkt dat wel aardig te kloppen. Maar dan zit niet "minimaal" de helft er onder tot dik er onder, maar exact de helft. De andere helft zit er boven, tot dik boven.Alloniempje schreef:Klopt, dat betekent dat minimaal de helft er onder tot dik onder zit.
Helaas heeft de beheerder van dit forum de img-tag kennelijk uitgezet, anders was dit plaatje mooi illustratief geweest: http://iqtest.sense-studios.com/pics/iq_tabel.jpg
In Nederland moet je, bij de huidige bevolking van bijna 17 miljoen zielen, je dus realiseren dat je te maken hebt met
11,6 miljoen "normale" mensen
2,3 miljoen zwakbegaafden
2,3 miljoen meer begaafden
0,4 miljoen geestelijk gehandicapten
0,4 miljoen hoogbegaafden
Het is daarbij soms goed te bedenken dat een flink deel van die 2,3 miljoen zwakbegaafden zowel stemrecht als internettoegang hebben.
Het is eveneens goed te bedenken dat deze cijfers niets absoluuts zeggen. Je bent zwakbegaafd als je lager scoort op een iq-test dan een relatieve waarde ten opzichte van de statistische normaal. Je kan, anders gezegd, in de ene populatie zwakbegaafd zijn, en in de andere normaal begaafd.
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
-
Nou; de een leest het zo, de andere anders.Flash Gordon schreef:Je vraagt je soms af waarom de Bijbel zo dik is, als dit het enige is wat er in staat.coby schreef:Als iedereen zich zou houden aan: je naaste liefhebben als jezelf was er geen oorlog, misdaad en honger.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
-
Ik ben bekend met de verdeling en het normatieve ervan, maar dank dat je het netjes onder woorden hebt gebracht voor degene die er niet mee bekend waren.
Op sites als Fok en Geen Stijl vind je een groot deel van de 2.3 miljoen zwakbegaafden naar mijn voorzichtige mening....
Ontopic, welke god?
Ben atheïste, geen dus.
Op sites als Fok en Geen Stijl vind je een groot deel van de 2.3 miljoen zwakbegaafden naar mijn voorzichtige mening....
Ontopic, welke god?
Ben atheïste, geen dus.
-
Ik ben er mij niet zeker van, of de eerste "aanduwer" een bewustzijn had/heeft.Alloniempje schreef:Ik ben bekend met de verdeling en het normatieve ervan, maar dank dat je het netjes onder woorden hebt gebracht voor degene die er niet mee bekend waren.
Ontopic, welke god?
Ben atheïste, geen dus.
Ik tendeer er naar, dat het "allesomsluitende" er een heeft.
Bewustzijn kan ook in diverse "holons"* bestaan.
* https://de.wikipedia.org/wiki/Holon
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
-
oh ja joh? Zou dat nou echt? wat een openbaring!vrolijke schreef:Nou; de een leest het zo, de andere anders.Flash Gordon schreef:Je vraagt je soms af waarom de Bijbel zo dik is, als dit het enige is wat er in staat.coby schreef:Als iedereen zich zou houden aan: je naaste liefhebben als jezelf was er geen oorlog, misdaad en honger.
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
-
Juist, vaak zijn het de mannen die het gemiddelde flink omhoog krikken.Flash Gordon schreef:Als het een normaal-verdeling is wel, maar dat volgt niet automatisch uit de definitie van IQ. In de praktijk blijkt dat wel aardig te kloppen. Maar dan zit niet "minimaal" de helft er onder tot dik er onder, maar exact de helft. De andere helft zit er boven, tot dik boven.Alloniempje schreef:Klopt, dat betekent dat minimaal de helft er onder tot dik onder zit.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
En mensen zoals Vrolijke die het nooit lezen, want wie kennis vermeerdert kan niet vrolijk blijven.Flash Gordon schreef:oh ja joh? Zou dat nou echt? wat een openbaring!vrolijke schreef:Nou; de een leest het zo, de andere anders.Flash Gordon schreef:Je vraagt je soms af waarom de Bijbel zo dik is, als dit het enige is wat er in staat.coby schreef:Als iedereen zich zou houden aan: je naaste liefhebben als jezelf was er geen oorlog, misdaad en honger.
-
Yep, daarom leven vrouwen gemiddeld langer.Piebe 2 punt 1 schreef:Juist, vaak zijn het de mannen die het gemiddelde flink omhoog krikken.Flash Gordon schreef:Als het een normaal-verdeling is wel, maar dat volgt niet automatisch uit de definitie van IQ. In de praktijk blijkt dat wel aardig te kloppen. Maar dan zit niet "minimaal" de helft er onder tot dik er onder, maar exact de helft. De andere helft zit er boven, tot dik boven.Alloniempje schreef:Klopt, dat betekent dat minimaal de helft er onder tot dik onder zit.
-
Alloniempje schreef:Yep, daarom leven vrouwen gemiddeld langer.Piebe 2 punt 1 schreef:Juist, vaak zijn het de mannen die het gemiddelde flink omhoog krikken.Flash Gordon schreef:Als het een normaal-verdeling is wel, maar dat volgt niet automatisch uit de definitie van IQ. In de praktijk blijkt dat wel aardig te kloppen. Maar dan zit niet "minimaal" de helft er onder tot dik er onder, maar exact de helft. De andere helft zit er boven, tot dik boven.Alloniempje schreef:Klopt, dat betekent dat minimaal de helft er onder tot dik onder zit.
-
Misschien toch nog wat te vroeg van vakantie terugAlpha schreef:Weer terug van een vakantie naar Pyla.Wajehie schreef:Hoezo geen oorlog, misdaad etc. Juist de bijbel leert dat kwaad oa vanuit het vlees komt. Helaas denk jij dat van de tig miljard mensen maar 144.000 wel de Geest hebben. De rest doet precies wat het vlees wil. En val jij als wtg'er daar ook niet onder.Alpha schreef:Dat je de Bijbel niet accepteert is wel duidelijk, dat mag.
Het is een keuze van je vrije wil.
Ik denk, als dat van je mag, dat wanneer iedereen zich aan de Bijbelse leer zou onderwerpen er geen oorlog. misdaad en honger meer zou zijn.
GALATEN
17 Want het vlees begeert tegen de Geest in, en de Geest tegen het vlees in; en die staan tegenover elkaar, zodat u niet doet wat u zou willen.
18 Als u echter door de Geest geleid wordt, bent u niet onder de wet.
19 Het is bekend wat de werken van het vlees zijn, namelijk overspel, hoererij, onreinheid, losbandigheid,
20 afgoderij, toverij, vijandschappen, ruzie, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, onenigheid, afwijkingen in de leer,
21 jaloersheid, moord, dronkenschap, zwelgpartijen, en dergelijke; waarvan ik u voorzeg, zoals ik ook al eerder gezegd heb, dat wie zulke dingen doen, het Koninkrijk van God niet zullen beërven.
De Bijbel belooft dat er na Gods ingrijpen geen oorlog meer zal zijn.
Het ging niet over het ingrijpen maar om jouw stelling "wanneer iedereen zich aan de Bijbelse leer zou onderwerpen er geen oorlog. misdaad en honger meer zou zijn .. Het is een vrije keuze" en dat leert de bijbel dus niet. Welke God mag het zijn is de eigen ik.
Die is om te knuffelen.
-
De Bijbel geeft een verslag van wat en waarom het fout is gegaan en hoe dat terug gedraaid wordt.Flash Gordon schreef:Je vraagt je soms af waarom de Bijbel zo dik is, als dit het enige is wat er in staat.coby schreef:Als iedereen zich zou houden aan: je naaste liefhebben als jezelf was er geen oorlog, misdaad en honger.
Het basisprincipe is dit:
Mt 22:
36 „Leraar, wat is het grootste gebod in de Wet?”
37 Hij zei tot hem: „’Gij moet JHWH, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand.’
38 Dit is het grootste en eerste gebod.
39 Het tweede, hieraan gelijk, is dit: ’Gij moet uw naaste liefhebben als uzelf.’
40 Aan deze twee geboden hangt de gehele Wet en de Profeten.”
-
Nee, niet extreem. Het is een compacte samenvatting.Flash Gordon schreef:En hier leg je extreem compact bloot wat het probleem is van dit soort gesprekken. Dwz, gesprekken met mensen als jij. Doen alsof je privé-mening "algemeen aanvaard" is, en iedereen met een andere mening wegzetten als iemand die aan afgoderij doet.Alpha schreef:De algemeen aanvaarde Bijbelse leer is m.i. vervuild met vormen van afgoderij en daardoor ontstaat verdeeldheid.
Het moge toch algemeen bekend zijn dat de meeste geloven doortrokken zijn van afgoderij.
Kerstmis is een duidelijk voorbeeld.
Pasen ook.
De gebruikte symbolen zijn niet uit de Bijbel afkomstig.
Wiki zegt hierover bvb:
In de vierde eeuw zorgden keizer Constantijn de Grote en de bisschoppen van de uit vervolging bevrijde vroege Kerk ervoor dat Kerstmis op 25 december zou worden gevierd. Op deze datum werd rond de Middellandse Zee tot dan toe de zonnegod vereerd onder vele verschillende namen zoals Ra in Egypte en Helios in Griekenland. In het late Romeinse Rijk was dit vooral de zonnegod Sol Invictus (= de onoverwinnelijke zon). Omdat Jezus het Licht van de Wereld genoemd werd[1], zou Constantijn I - volgens bepaalde auteurs[bron?] - hebben besloten dat de geboorte van Christus op deze dag gevierd zou moeten worden. Bovendien - en dit feit is invloedrijker geweest bij de opkomst van de viering van de geboorte van Christus als Kerstmis - waren de dagen rond 25 december reeds de vrije feestdagen der saturnaliën.
Het is goed te weten dat God afgoderij haat.
in de Bijbel is kerstmis niet te vinden.
Jezus gebiedt zijn dood op 14 Nissan te herdenken.
De meeste kerken doen dat niet.
-
Matth. 11:25 „In die tijd nam Jezus het woord en zei: ’Ik loof u in het openbaar, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat gij deze dingen voor de wijzen en intellectuelen hebt verborgen en ze aan kleine kinderen hebt geopenbaard.’”Flash Gordon schreef:Piebe 2 punt 1 schreef:Elke mening is begonnen als een privé mening, maar als wat je te zeggen hebt het waard is om gehoord te worden, zal dit onvermijdelijk gebeuren. En dat wijt ik meer aan de persoon, dan de denominatie waar hij afkomstig uit is. Alhoewel je van bepaalde denominaties kan meten dat het gemiddelde IQ niet bijster hoog is.
-
Lees de reactie van Coby nog eens?Wajehie schreef:Misschien toch nog wat te vroeg van vakantie terugAlpha schreef:Weer terug van een vakantie naar Pyla.Wajehie schreef:Hoezo geen oorlog, misdaad etc. Juist de bijbel leert dat kwaad oa vanuit het vlees komt. Helaas denk jij dat van de tig miljard mensen maar 144.000 wel de Geest hebben. De rest doet precies wat het vlees wil. En val jij als wtg'er daar ook niet onder.Alpha schreef:Dat je de Bijbel niet accepteert is wel duidelijk, dat mag.
Het is een keuze van je vrije wil.
Ik denk, als dat van je mag, dat wanneer iedereen zich aan de Bijbelse leer zou onderwerpen er geen oorlog. misdaad en honger meer zou zijn.
GALATEN
17 Want het vlees begeert tegen de Geest in, en de Geest tegen het vlees in; en die staan tegenover elkaar, zodat u niet doet wat u zou willen.
18 Als u echter door de Geest geleid wordt, bent u niet onder de wet.
19 Het is bekend wat de werken van het vlees zijn, namelijk overspel, hoererij, onreinheid, losbandigheid,
20 afgoderij, toverij, vijandschappen, ruzie, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, onenigheid, afwijkingen in de leer,
21 jaloersheid, moord, dronkenschap, zwelgpartijen, en dergelijke; waarvan ik u voorzeg, zoals ik ook al eerder gezegd heb, dat wie zulke dingen doen, het Koninkrijk van God niet zullen beërven.
De Bijbel belooft dat er na Gods ingrijpen geen oorlog meer zal zijn.
Het ging niet over het ingrijpen maar om jouw stelling "wanneer iedereen zich aan de Bijbelse leer zou onderwerpen er geen oorlog. misdaad en honger meer zou zijn .. Het is een vrije keuze" en dat leert de bijbel dus niet. Welke God mag het zijn is de eigen ik.
Die is om te knuffelen.
-
Ik denk dat het erger is om Christus te loochenen dan als een haas verkleed te gaan wat eieren kleurend voor de kinderen. Naar mijn idee gaat het in de Bijbel evenmin over die olijke dikkerd met witte baard en rode hoed en dito kleding uit de Noordpool, maar veelmeer over afgoderij als in het loochenen van de zoon. Richt liever je peilen op hen i.p.v. op de broeders die net als jij geloven dat God zijn zoon alle macht heeft gegeven.Alpha schreef:Nee, niet extreem. Het is een compacte samenvatting.Flash Gordon schreef:En hier leg je extreem compact bloot wat het probleem is van dit soort gesprekken. Dwz, gesprekken met mensen als jij. Doen alsof je privé-mening "algemeen aanvaard" is, en iedereen met een andere mening wegzetten als iemand die aan afgoderij doet.Alpha schreef:De algemeen aanvaarde Bijbelse leer is m.i. vervuild met vormen van afgoderij en daardoor ontstaat verdeeldheid.
Het moge toch algemeen bekend zijn dat de meeste geloven doortrokken zijn van afgoderij.
Pasen ook.
Wiki zegt hierover bvb:
In de vierde eeuw zorgden keizer Constantijn de Grote en de bisschoppen van de uit vervolging bevrijde vroege Kerk ervoor dat Kerstmis op 25 december zou worden gevierd. Op deze datum werd rond de Middellandse Zee tot dan toe de zonnegod vereerd onder vele verschillende namen zoals Ra in Egypte en Helios in Griekenland. In het late Romeinse Rijk was dit vooral de zonnegod Sol Invictus (= de onoverwinnelijke zon). Omdat Jezus het Licht van de Wereld genoemd werd[1], zou Constantijn I - volgens bepaalde auteurs[bron?] - hebben besloten dat de geboorte van Christus op deze dag gevierd zou moeten worden. Bovendien - en dit feit is invloedrijker geweest bij de opkomst van de viering van de geboorte van Christus als Kerstmis - waren de dagen rond 25 december reeds de vrije feestdagen der saturnaliën.
-
Dus Jezus gaf een paar door hem geschreven kinderbijbels aan de kleuterschool en toen zat zijn missie er op?Alpha schreef:Matth. 11:25 „In die tijd nam Jezus het woord en zei: ’Ik loof u in het openbaar, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat gij deze dingen voor de wijzen en intellectuelen hebt verborgen en ze aan kleine kinderen hebt geopenbaard.’”Flash Gordon schreef:Piebe 2 punt 1 schreef:Elke mening is begonnen als een privé mening, maar als wat je te zeggen hebt het waard is om gehoord te worden, zal dit onvermijdelijk gebeuren. En dat wijt ik meer aan de persoon, dan de denominatie waar hij afkomstig uit is. Alhoewel je van bepaalde denominaties kan meten dat het gemiddelde IQ niet bijster hoog is.
Degene op wie ik doelde was allerminst kind toen die zijn privé mening openbaarde kan ik je zeggen.
-
En dit is gewoon een langere versie van "ik heb gelijk, want ik heb gelijk".Alpha schreef:Nee, niet extreem. Het is een compacte samenvatting.Flash Gordon schreef:En hier leg je extreem compact bloot wat het probleem is van dit soort gesprekken. Dwz, gesprekken met mensen als jij. Doen alsof je privé-mening "algemeen aanvaard" is, en iedereen met een andere mening wegzetten als iemand die aan afgoderij doet.Alpha schreef:De algemeen aanvaarde Bijbelse leer is m.i. vervuild met vormen van afgoderij en daardoor ontstaat verdeeldheid.
Pasen ook.
Wiki zegt hierover bvb:
Het is bijna komisch te zien hoe je kennelijk niet door hebt dat je jezelf volledig diskwalificeert voor enig inhoudelijk gesprek met wie dan ook.
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
-
Het overbekende excuus voor domheid. Hoe dommer, hoe meer gelijk.Alpha schreef:Matth. 11:25 „In die tijd nam Jezus het woord en zei: ’Ik loof u in het openbaar, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat gij deze dingen voor de wijzen en intellectuelen hebt verborgen en ze aan kleine kinderen hebt geopenbaard.’”Flash Gordon schreef:Piebe 2 punt 1 schreef:Elke mening is begonnen als een privé mening, maar als wat je te zeggen hebt het waard is om gehoord te worden, zal dit onvermijdelijk gebeuren. En dat wijt ik meer aan de persoon, dan de denominatie waar hij afkomstig uit is. Alhoewel je van bepaalde denominaties kan meten dat het gemiddelde IQ niet bijster hoog is.
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
-
Ik denk dat Johannes in zijn brieven dit standpunt vrij nadrukkelijk deelt. Dus wel een vrij stevige bijbelse basis zou je denken.Piebe 2 punt 1 schreef:Ik denk dat het erger is om Christus te loochenen dan als een haas verkleed te gaan wat eieren kleurend voor de kinderen. Naar mijn idee gaat het in de Bijbel evenmin over die olijke dikkerd met witte baard en rode hoed en dito kleding uit de Noordpool, maar veelmeer over afgoderij als in het loochenen van de zoon. Richt liever je peilen op hen i.p.v. op de broeders die net als jij geloven dat God zijn zoon alle macht heeft gegeven.
(Persoonlijk ben ik het er overigens ook nogal mee eens, maar dat terzijde)
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
-
Je doelt op : Als iedereen zich zou houden aan: je naaste liefhebben als jezelf was er geen oorlog, misdaad en honger.Alpha schreef:Lees de reactie van Coby nog eens?
Tsja, wat voor waarheden zijn dat.
Als iedereen rijk is, is niemand arm.
Als iedereen arm is , is niemand rijk.
-
Je mag natuurlijk denken wat je wilt.Piebe 2 punt 1 schreef:Ik denk dat het erger is om Christus te loochenen dan als een haas verkleed te gaan wat eieren kleurend voor de kinderen. Naar mijn idee gaat het in de Bijbel evenmin over die olijke dikkerd met witte baard en rode hoed en dito kleding uit de Noordpool, maar veelmeer over afgoderij als in het loochenen van de zoon. Richt liever je peilen op hen i.p.v. op de broeders die net als jij geloven dat God zijn zoon alle macht heeft gegeven.
God haat nu eenmaal alle vormen van afgoderij, die in feite een vorm van aanbidding van Satan is.
God eist exclusieve aanbidding.
Hij mag dat bepalen.
Wiki zegt o.a.:
De paashaas en paaseieren illustreren hoe voorchristelijke elementen kunnen opduiken in de christelijke riten. Zo worden paaseieren opgehangen in de bomen, een overblijfsel van de heilige-boom cultus uit de Germaanse traditie. Deze symbolen ziet men ook in andere lentefeesten zoals Beltane en feesten van regeneratie die aanmerkelijk ouder zijn dan de christelijke versie. Zo is er ook de oude symboliek van de mythe van Adonis, de jaarlijks stervende en herrijzende god, of zoon-gemaal van de moedergodin. Ook de palmpasenstok met het broodhaantje in top heeft een heidense oorsprong. Dit is nog een overblijfsel van de meiboom van de Germanen. Om de komst van het licht te vieren droegen zij een boom rond met in top een haantje, het dier dat bij zonsopkomst de nieuwe dag aankondigt. De hedendaagse wetenschap gaat er echter vanuit dat de paashaas helemaal niet zo oud is[bron?], maar een verzonnen kinderritueel is, dat pas sinds de zeventiende eeuw voor het eerst in Duitsland opkomt. De paashaas heeft van oorsprong een pedagogisch karakter en hij schenkt oorspronkelijk slechts eieren aan kinderen die zich goed gedragen[bron?]. Via een vertaald Duits boek is de paashaas voor het eerst in ieder geval in 1825 in Nederland bekend. Ook de voor-christelijke herkomst van de paaseieren blijft grotendeels in nevelen gehuld, omdat hier simpelweg schriftelijk niets van is overgeleverd.
Degenen die vormen van afgoderij beoefenen kunnen Gods koninkrijk niet beërven.
Vandaar ook de raad om uit Babylon de grote te gaan. Het betreft alle religies die een vorm van de aanbidding van Nimrod hebben overgenomen.
Wat bedoel je met mijn pijl op die broeders richten?