Wel, als je de context bekijkt, zie je dat het over de farizeeën gaat.Piebe 2 punt 1 schreef:Dus Jezus gaf een paar door hem geschreven kinderbijbels aan de kleuterschool en toen zat zijn missie er op?Alpha schreef:Matth. 11:25 „In die tijd nam Jezus het woord en zei: ’Ik loof u in het openbaar, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat gij deze dingen voor de wijzen en intellectuelen hebt verborgen en ze aan kleine kinderen hebt geopenbaard.’”Flash Gordon schreef:Piebe 2 punt 1 schreef:Elke mening is begonnen als een privé mening, maar als wat je te zeggen hebt het waard is om gehoord te worden, zal dit onvermijdelijk gebeuren. En dat wijt ik meer aan de persoon, dan de denominatie waar hij afkomstig uit is. Alhoewel je van bepaalde denominaties kan meten dat het gemiddelde IQ niet bijster hoog is.
Degene op wie ik doelde was allerminst kind toen die zijn privé mening openbaarde kan ik je zeggen.
Zij waren trots op hun eigen "kennis" en onderscheidden belangrijke elementaire dingen niet.
Ze waren te trots om de hulp van de zoon van een timmerman te aanvaarden.
De Farizeeën verwierpen het arme, gewone volk met de minachtende uitdrukking "amhaärets", oftewel „volk van het land”.
Zij keken neer op allen die een mindere opleiding hadden.