Eliyahu schreef:Alpha schreef:
Punt is dat de Hebreeërs Gods goedkeuring hebben verloren en als volk geen deel meer zijn van zijn plannen.
Ze hebben zijn zoon en daarmee hem verworpen.
Bs'd
God heeft geen vader, geen zoon, en geen broer. Er is maar ÉÉN God die ÉÉN is, en dat is
J-H-W-H, en buiten Hem is er geen god.
Job 38:
4 Waar bevondt gij u, toen ik de aarde grondvestte? Vertel het mij, indien gij werkelijk over verstand beschikt.
5 Wie heeft haar afmetingen bepaald, ingeval gij het weet, Of wie heeft het meetsnoer over haar gespannen?
6 Waarin zijn haar voetstukken met inzinking neergelaten, Of wie heeft haar hoeksteen gelegd,
7 Toen de morgensterren te samen een vreugdegeroep aanhieven, En alle zonen Gods [bene elohim] voorts juichend hun instemming betuigden?
Eliyahu schreef:Je denkt dat het toeval is dat Israel na bijna 2000 jaar verstrooiing terug is in Israel?
Je verwijt de ketel dus dat hij zwart is.
God heeft andere plannen en dat kan je o.a. vinden in de Griekse geschriften.
Jezus is alleen verworpen, omdat hij zich niet voor het farizese karretje liet spannen.
Volgens de profetieën van Daniël zou er NA de Romeinse macht EERST nog een andere macht opstaan.
Nadat die is vernietigd gaan de profetieën betreffende de “nieuwe aarde en hemel” in vervulling.
Eliyahu schreef: Een gedeelte van de Israeli's is nog niet religieus, maar dat zal waarschijnlijk op korte termijn veranderen.
De gelovige joden vertrouwen alleen op J-H-W-H en op niemand anders.
Dus de VS doen helemaal niet mee?
Staat in de Hebreeuwse geschriften niet een vergelijkbaar voorval, dat Israël een concordaat sloot met een buitenlandse natie?
Eliyahu schreef: Je vergeet de koran er bij te nemen..
Welnee.
Je neven vertonen wel gelijksoortige trekjes.
Eliyahu schreef: Ik zie alleen geen farizeeën in die tekst..’
Nee, natuurlijk niet.
Je hebt ook de Messias niet gezien en je zit op de trein te wachten, die al vertrokken is.
Eliyahu schreef: Zoals ik al zei: Het NT is een jodenhatend boek..
Ik citeerde een Ezechiël citaat
Eliyahu schreef: Dat zeiden zij niet, het is alleen zo dat het NT zegt dat ze dat zeiden..
Je ontkent dus , wat je niet past.
Je ontkende ook rabbijnse bronnen over de opstand tegen de Schriftgeleerden, betreffende de woekerprijzen van offer dieren.
Ergens einde 1e of begin 2e eeuw.
Eliyahu schreef: De echte messiaanse profetieën heeft jouw messias niet vervuld. .
Tja, het walgelijke ding werd ook niet gezien.
Eliyahu schreef: Jij denkt dat je de wet van God overboord kan gooien en vervangen door heidendom, en nog een extra god namelijk "de zoon" kan introduceren en gaan aanbidden, en dat God dan blij met je is??
Ik weet wel wie er ontgoocheld gaat zijn.
Toch spreekt de bijbel duidelijk over de “bene Elohim”.
Geschapen engelen die zonen Gods [bene Elohim] worden genoemd.
Jon 38:7 Toen de morgensterren te samen vrolijk zongen, en al de kinderen Gods [bene Elohim] juichten. SV
Dit blijft toch van toepassing:
Joël 2:32 En het moet geschieden dat een ieder die de naam van JHWH aanroept, veilig zal ontkomen; want op de berg Si̱on en in Jeruzalem zullen de ontkomenen blijken te zijn, juist zoals JHWH heeft gezegd, en onder de overlevenden, die JHWH roept.”
Romeinen 10:
13 Want „een ieder die de naam van JHWH aanroept, zal gered worden”.
14 Hoe zullen zij echter hem aanroepen in wie zij geen geloof hebben gesteld? Hoe zullen zij vervolgens geloof stellen in hem van wie zij niet hebben gehoord? Hoe zullen zij vervolgens horen zonder dat iemand predikt?
15 Hoe zullen zij vervolgens prediken indien zij niet zijn uitgezonden? Zoals er staat geschreven: „Hoe lieflijk zijn de voeten van hen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken!”
Jes 2:
2 En het moet geschieden in het laatst der dagen dat de berg van het huis van JHWH stevig bevestigd zal worden boven de top der bergen, en hij zal stellig verheven worden boven de heuvels; en daarheen moeten alle natiën stromen.
3 En vele volken zullen stellig heengaan en zeggen: „Komt, en laten wij opgaan naar de berg van JHWH, naar het huis van de God van Jakob; en hij zal ons onderrichten omtrent zijn wegen, en wij willen zijn paden bewandelen.” Want uit Sion zal de wet uitgaan, en het woord van JHWH uit Jeruzalem.
4 En hij zal stellig rechtspreken onder de natiën en de zaken rechtzetten met betrekking tot vele volken. En zij zullen hun zwaarden tot ploegscharen moeten smeden en hun speren tot snoeimessen. Natie zal tegen natie geen zwaard opheffen, ook zullen zij de oorlog niet meer leren.
Deze profetie is in vervulling gegaan.
Miljoenen mensen zijn intussen naar “de berg van JHWH” gegaan en onderwezen.
Israël weet het niet te vinden.
Zij voeren liever oorlog.