¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
BdO
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door BdO »

Piebe 2 punt 1 schreef:
BdO schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:
Inktvlam schreef: Absolute onzin.
Het profeetschap is nooit afgeschaft.
Jawel, Lukas 16,16.
Quote nou op z'n minst even de tekst er bij s.v.p. Enige uitleg van het hoe en waarom jij het zo leest is ook welkom.

Ja ik steek mn neus er weer ff tussen. Maar ja, er was ook wel weer ruimte genoeg voor een paar neuzen er bij.
Bemoei je er niet mee, was ik vorige keer niet duidelijk soms? :naughty:
Tja, daarin was je dan weer wel duidelijk.

Maar voor verdere duidelijkheid: ik trek me er dus niet zoveel van aan, en bemoei me er wel mee. Dat mag ook. Hoe jij reageert met slechts 1 bijbeltekst zonder verdere uitleg en zonder de tekst zelf mag hier niet.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Piebe 2 punt 1 schreef:
Inktvlam schreef:Dat klopt dus niet. Lucas schrijft zelf over nieuwe profeten in het boek Handelingen. En Paulus heeft het profeteren aangemoedigd (1 Kor.14:5) en Jezus zelf kondigde nieuwe openbaringen aan.
Nee, niks nieuws (2 Joh 1, 5) maar een oud gebod. Dat het volgens jou niet klopt verbaast me niks, want Jezus waarschuwde al dat niet iedereen zou aanvaarden (Mat 11,13-14) dat de profeten tot Johannes de Doper hebben geprofeteerd.
O ja, waarschuwde Jezus? Geen waarschuwing te bekennen. Je haalt zaken uit de context. De tekst gaat over profeten die de komst van de Messias aangekondigd hebben en over Johannes de Doper die wegbereider was voor Jezus. De christelijke profeten zijn gewoon gekomen, daar kan geen bekrompen bijbellezer iets aan veranderen.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Flash Gordon schreef:
Inktvlam schreef:Absolute onzin.
het is gewoon lachwekkend hoe jij communiceert. Dat er mog mensen inhoudelijk op je reageren mag een godswonder heten.
Ach wat zielig meneer is beledigd. Terwijl jij andere mensen voortdurend beledigt, met name Vrolijke. Zelden iemand zoveel onzin zien uitkramen als jij. Ben je bezig met een wereldrecordpoging? Jij hebt intussen een rooie kaart dik verdiend. Het toppunt is wel de vergelijking van de staat Israël met IS. In Israël worden niet van staatswege mensen onthoofd of in kooien levend verbrand of homo's van hoge gebouwen gegooid terwijl het publiek mag toekijken. De nieuwste executiemethode van IS is aan elkaar geketende gevangenen de verdrinkingsdood laten sterven of in een auto zetten en die met een granaat laten ontploffen. En bij de verdrinkingsdood laten ze onderwatercamera's draaien om vast te leggen hoe die slachtoffers aan hun eind komen. Die mensen zijn pure duivels. Het is meer dan schandalig, zoals jij doet, om dat op één lijn te stellen met de staat Israël.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Alloniempje schreef:Ach, mensen als Eli en Inktvlam die evolutie verwerpen kan ik niet serieus nemen...
O, jij denkt dat je brein het product is van toevallige mutaties?
Een ieder die het bewijsmateriaal serieus neemt kan alleen maar tot de conclusie komen dat het evolutieverhaal volledig fout is. Ik neem de wetenschap serieus, laten de evo's dat ook eens doen. En niet de religie van het naturalisme laten prevaleren boven de wetenschap.
Ik ben trouwens in goed gezelschap van wiskundigen en 900+ wetenschappers die het dissent from Darwinism getekend hebben.

Alpha schreef:En Jakob Lorber, Bertha Dudde, en natuurlijk Mohammed.
Lorber had ik genoemd. Bertha Dudde en Mohammed beschouw ik als valse profeten. “Onderzoek de geesten of ze uit God zijn”, weet je nog? Maar ik ben bang dat iets uitzoeken voor een wandelende bijbel (met dank aan Zolderworm) iets te veel gevraagd is.
Alloniempje
Man/Vrouw: V

Bericht door Alloniempje »

Inktvlam schreef:
Alloniempje schreef:Ach, mensen als Eli en Inktvlam die evolutie verwerpen kan ik niet serieus nemen...
O, jij denkt dat je brein het product is van toevallige mutaties?
Een ieder die het bewijsmateriaal serieus neemt kan alleen maar tot de conclusie komen dat het evolutieverhaal volledig fout is. Ik neem de wetenschap serieus, laten de evo's dat ook eens doen. En niet de religie van het naturalisme laten prevaleren boven de wetenschap.
Ik ben trouwens in goed gezelschap van wiskundigen en 900+ wetenschappers die het dissent from Darwinism getekend hebben.
Zelfs als de evolutie theorie gefalsificeerd zou worden, iets wat jij niet redden gaat, wil dat zeker niet zeggen dat je god ineens wel waar is Inktvlam......
Dan zijn er nog 2000+ goden in de wachtrij...
Flash Gordon
(vroegere naam: Zo Hee)

Bericht door Flash Gordon »

Inktvlam schreef:
Flash Gordon schreef:
Inktvlam schreef:Absolute onzin.
het is gewoon lachwekkend hoe jij communiceert. Dat er mog mensen inhoudelijk op je reageren mag een godswonder heten.
Ach wat zielig meneer is beledigd. Terwijl jij andere mensen voortdurend beledigt, met name Vrolijke. Zelden iemand zoveel onzin zien uitkramen als jij. Ben je bezig met een wereldrecordpoging? Jij hebt intussen een rooie kaart dik verdiend. Het toppunt is wel de vergelijking van de staat Israël met IS. In Israël worden niet van staatswege mensen onthoofd of in kooien levend verbrand of homo's van hoge gebouwen gegooid terwijl het publiek mag toekijken. De nieuwste executiemethode van IS is aan elkaar geketende gevangenen de verdrinkingsdood laten sterven of in een auto zetten en die met een granaat laten ontploffen. En bij de verdrinkingsdood laten ze onderwatercamera's draaien om vast te leggen hoe die slachtoffers aan hun eind komen. Die mensen zijn pure duivels. Het is meer dan schandalig, zoals jij doet, om dat op één lijn te stellen met de staat Israël.
:lol: beledigd? Nee schat. Denk je dat ik beledigd ben als een kleuter zijn best doet met volwassenen mee te praten? Echt, schattig.
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Flash Gordon schreef: :lol: beledigd? Nee schat. Denk je dat ik beledigd ben als een kleuter zijn best doet met volwassenen mee te praten? Echt, schattig.
Weer een vorm van voleindende beleefdheid. :clown:
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Flash Gordon
(vroegere naam: Zo Hee)

Bericht door Flash Gordon »

vrolijke schreef:
Flash Gordon schreef: :lol: beledigd? Nee schat. Denk je dat ik beledigd ben als een kleuter zijn best doet met volwassenen mee te praten? Echt, schattig.
Lastig he, als je inhoudelijk bent afgeserveerd, om dan verder je mond te houden.
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

Welke God.
Er is er maar een maar wie is Hij dat zou de vraag moeten zijn en meer niet.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Flash Gordon schreef:
vrolijke schreef:
Lastig he, als je inhoudelijk bent afgeserveerd, om dan verder je mond te houden.
Waarvan melding!

Modbreak Tin: Ja, maar weer eens een oproep: Gelieve allemaal de beleefdheidsvormen in acht te nemen die we allemaal kennen, maar af en toe wel eens vergeten
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Wajehie

Bericht door Wajehie »

Flash Gordon schreef:
Wajehie schreef: Maar het was niet alleen de vraag denk ik, want wat je zei over DEUTERONOMIUM klopt ook niet helemaal.
Flash Gordon schreef:Wie achteraf gelijk bleek te hebben, was een profeet.
Het gaat daar namelijk niet zozeer over wie een echte profeet is maar meer om het herkennen van valse profeten.
21 Wanneer u dan in uw hart zegt: Hoe kunnen wij het woord herkennen dat de HEERE niet gesproken heeft?
22 Wanneer die profeet in de Naam van de HEERE spreekt, en het gebeurt niet en het komt niet uit, dan is dat een woord dat de HEERE niet gesproken heeft. In overmoed heeft die profeet dat gesproken; wees niet bevreesd voor hem.
Dit om mensen te herkennen die misleiden etc.
32 Zie, Ik zál die profeten van bedrieglijke dromen! spreekt de HEERE. Zij vertellen die, zij misleiden Mijn volk met hun leugens en met hun * gezwets. Ík heb hen niet gezonden. Ik heb hun geen opdracht gegeven. Zij zijn voor dit volk van geen enkel nut, spreekt de HEERE.
Wat niet niet is, is wel. Basale logica.
Niet echt.
Meer een basale denkfout. Een eigenschap benoemen van een deel van de populatie hoeft niks te zeggen over de rest van de populatie.
De even getallen tussen 10 en 20 zijn geen priemgetallen.
Dan kun je niet stellen dat de oneven getallen wel priemgetallen zijn want 15 is geen priemgetal.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Alloniempje schreef:Zelfs als de evolutie theorie gefalsificeerd zou worden, iets wat jij niet redden gaat, wil dat zeker niet zeggen dat je god ineens wel waar is Inktvlam......
Aangezien de evolutionaire stamboom gesneuveld is mag je gerust zeggen dat evolutie gefalsificeerd is. Evo's proberen zich er nog uit te redden met horizontale genoverdracht en meer van dat soort ongein. Maar ze staan volledig in hun hemd, beter gezegd: naakt. De evolutietheorie is het perfecte voorbeeld van het sprookje: de nieuwe kleren van de keizer. Een perfecter voorbeeld is niet denkbaar. Iedereen ziet de keizer naakt, maar men maakt elkaar wijs dat hij toch de mooiste kleren aan heeft. En zoals de jongen in het sprookje uitroept dat de keizer naakt is, staan er telkens weer mensen op die de poten wegzagen onder het darwinisme. Maar de darwinisten blijven maar roepen dat evolutie toch echt een feit is. Hierbij een geinig artikel over de zogenaamde fantastische bewijzen van het darwinisme. http://www.evolutionnews.org/2011/04/bo ... 45441.html

Alloniempje schreef:Dan zijn er nog 2000+ goden in de wachtrij...
Ik wist niet dat de atheïst zoveel goden had. :) Allemaal geen probleem voor de de enig ware God.
Alloniempje

Bericht door Alloniempje »

Ik zeg, schrijf een paper en breng in.
Eeuwige roem zal je deel zijn..

Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat bij toeval jouw god dan waar zal zijn.
Eerder het FSM.
Dessa

Bericht door Dessa »

Alpha schreef:
Dessa schreef: Maar als ik het goed begrijp lees en leer jij je zodanig in dat je dingen als de hemel daardoor verdient en door niets anders?
De hemel "verdienen" is van heidense religies overgenomen.

Dit leert de bijbel:

Psalm 37:
11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede.
29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.
Okay, dan begreep ik dat niet goed, ik dacht dat je de hele dag (of in ieder geval heel veel tijd) nauwkeurig de bijbel moest lezen/bestuderen om dat te (kunnen) halen.
ikke

Bericht door ikke »

Dessa schreef: Okay, dan begreep ik dat niet goed, ik dacht dat je de hele dag (of in ieder geval heel veel tijd) nauwkeurig de bijbel moest lezen/bestuderen om dat te (kunnen) halen.
Er staat ook geschreven in een boek uit de bijbel namelijk Efeziërs hoofdstuk 2 vers en 9;
8 Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God 9 en geen gevolg van uw daden, dus niemand kan zich erop laten voorstaan.
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

ikke schreef:
Dessa schreef: Okay, dan begreep ik dat niet goed, ik dacht dat je de hele dag (of in ieder geval heel veel tijd) nauwkeurig de bijbel moest lezen/bestuderen om dat te (kunnen) halen.
Er staat ook geschreven in een boek uit de bijbel namelijk Efeziërs hoofdstuk 2 vers en 9;
8 Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God 9 en geen gevolg van uw daden, dus niemand kan zich erop laten voorstaan.
Ja, maar waarom zou dat per se waar zijn? Graag argumenten.
Only dead fish go with the flow
ikke

Bericht door ikke »

Zolderworm schreef: Ja, maar waarom zou dat per se waar zijn? Graag argumenten.
Wat denk je zelf? Als ik het kon verdienen zou Hij voor niets gestorven zijn.
Waarom zou ik het moeten beargumenteren?
Laatst gewijzigd door ikke op 25 jun 2015, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Welke God het mag zijn mag je zelf bepalen voorlopig.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

ikke schreef:
Zolderworm schreef: Ja, maar waarom zou dat per se waar zijn? Graag argumenten.
Wat denk je zelf? Als ik het kon verdienen zou Hij voor niets gestorven zijn.
Waarom zou ik het moeten beargumenteren?
Omdat je met een forum meedoet waaraan ook niet-christenen deelnemen, en sommige mensen er hier anders over denken dan jij. Bovendien zit je hier in levensbeschouwing (LB), waarin (volgens de regels) de christelijke inzichten niet zonder meer als waar worden beschouwd. Daarom zul je hier je opvattingen van argumenten moeten voorzien. Als je dat niet wilt, dan zul je je moeten beperken tot het orthodoxe gedeelte van dit forum. Daar hoef je je christelijke visie niet van argumenten te voorzien. Hier wel.
Only dead fish go with the flow
Alpha

Bericht door Alpha »

Inktvlam schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:
Inktvlam schreef:Dat klopt dus niet. Lucas schrijft zelf over nieuwe profeten in het boek Handelingen. En Paulus heeft het profeteren aangemoedigd (1 Kor.14:5) en Jezus zelf kondigde nieuwe openbaringen aan.
Nee, niks nieuws (2 Joh 1, 5) maar een oud gebod. Dat het volgens jou niet klopt verbaast me niks, want Jezus waarschuwde al dat niet iedereen zou aanvaarden (Mat 11,13-14) dat de profeten tot Johannes de Doper hebben geprofeteerd.
O ja, waarschuwde Jezus? Geen waarschuwing te bekennen. Je haalt zaken uit de context. De tekst gaat over profeten die de komst van de Messias aangekondigd hebben en over Johannes de Doper die wegbereider was voor Jezus. De christelijke profeten zijn gewoon gekomen, daar kan geen bekrompen bijbellezer iets aan veranderen.
vers 20-25 wordt wel degelijk gewaarschuwd, 13-14 is een aanloop daar naar toe. Gewoon de context even meenemen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Inktvlam schreef:Lorber had ik genoemd. Bertha Dudde en Mohammed beschouw ik als valse profeten. “Onderzoek de geesten of ze uit God zijn”, weet je nog? Maar ik ben bang dat iets uitzoeken voor een wandelende bijbel (met dank aan Zolderworm) iets te veel gevraagd is.
De gaven zijn weggedaan, dus het kan niet "uit God "zijn.
Biker

Bericht door Biker »

Alpha schreef:
Inktvlam schreef:Lorber had ik genoemd. Bertha Dudde en Mohammed beschouw ik als valse profeten. “Onderzoek de geesten of ze uit God zijn”, weet je nog? Maar ik ben bang dat iets uitzoeken voor een wandelende bijbel (met dank aan Zolderworm) iets te veel gevraagd is.
:idea:
Precies, Paulus waarschuwt juist voor tekenen en wonderen, de prins der duisternis zal zich voordoen als Hem en velen zullen erin trappen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Dessa schreef:
Alpha schreef:
Dessa schreef: Maar als ik het goed begrijp lees en leer jij je zodanig in dat je dingen als de hemel daardoor verdient en door niets anders?
De hemel "verdienen" is van heidense religies overgenomen.

Dit leert de bijbel:

Psalm 37:
11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede.
29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.
Okay, dan begreep ik dat niet goed, ik dacht dat je de hele dag (of in ieder geval heel veel tijd) nauwkeurig de bijbel moest lezen/bestuderen om dat te (kunnen) halen.
Sommige mensen lezen teksten en interpreteren die letterlijk. Ze hebben daarom grote moeite om het letterlijke en het symbolieke uit elkaar te houden.

Een voorbeeld is deze tekst:
Psalm 1:
1 Gelukkig is de man die niet in de raad der goddelozen heeft gewandeld, En op de weg der zondaars niet heeft gestaan, En op de zetel der spotters niet heeft gezeten.
2 Maar zijn lust is in de wet van JHWH, En in diens wet leest hij dag en nacht met gedempte stem.

Dit kan niet letterlijk bedoeld zijn.

Je ziet dan ook dat sommigen riemen om hun armen binden en een doosje (met teksten) op hun voorhoofd dragen. Maar Gods woord letterlijk op hun hart dragen doen ze weer niet.

De volgende tekst geeft de intentie weer:

Psalm 119:97 Waarlijk, hoe lief heb ik uw wet! De gehele dag heeft ze mijn intense belangstelling.

De Bijbelse leer leidt tot eeuwig leven, dus dat heeft prioriteit. Zie Ps 37.
Alpha

Bericht door Alpha »

ikke schreef:
Genade zeg je m.i. met een pistool tegen je hoofd.

8 Ja, door deze onverdiende goedheid [chariti] zijt GIJ door middel van geloof gered; en dit hebt GIJ niet aan UZELF te danken, het is Gods gave. 
9 Neen, het is niet aan werken te danken, opdat niemand reden tot roemen zou hebben. 
10 Want wij zijn een product van zijn werk en werden in eendracht met Christus Jezus geschapen voor goede werken, die God tevoren heeft bereid opdat wij erin zouden wandelen.

In het Engels vertaalt men charity met grace.
Synoniemen zijn o.a. een gunst, goedheid, vergevingsgezindheid, onzelfzuchtige liefdadigheid.
Alpha

Bericht door Alpha »

Biker schreef:
Alpha schreef:
:idea:
Precies, Paulus waarschuwt juist voor tekenen en wonderen, de prins der duisternis zal zich voordoen als Hem en velen zullen erin trappen.
Hij waarschuwt voor veel meer dingen. Afval, goddeloosheid, afgoderij e.d.