¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Dessa
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Dessa »

Alpha schreef:
Dessa schreef:
Alpha schreef:
Dessa schreef: Maar als ik het goed begrijp lees en leer jij je zodanig in dat je dingen als de hemel daardoor verdient en door niets anders?
De hemel "verdienen" is van heidense religies overgenomen.
Okay, dan begreep ik dat niet goed, ik dacht dat je de hele dag (of in ieder geval heel veel tijd) nauwkeurig de bijbel moest lezen/bestuderen om dat te (kunnen) halen.
Sommige mensen lezen teksten en interpreteren die letterlijk. Ze hebben daarom grote moeite om het letterlijke en het symbolieke uit elkaar te houden.

Een voorbeeld is deze tekst:
Psalm 1:
1 Gelukkig is de man die niet in de raad der goddelozen heeft gewandeld, En op de weg der zondaars niet heeft gestaan, En op de zetel der spotters niet heeft gezeten.
2 Maar zijn lust is in de wet van JHWH, En in diens wet leest hij dag en nacht met gedempte stem.

Dit kan niet letterlijk bedoeld zijn.

Je ziet dan ook dat sommigen riemen om hun armen binden en een doosje (met teksten) op hun voorhoofd dragen. Maar Gods woord letterlijk op hun hart dragen doen ze weer niet.

De volgende tekst geeft de intentie weer:

Psalm 119:97 Waarlijk, hoe lief heb ik uw wet! De gehele dag heeft ze mijn intense belangstelling.

De Bijbelse leer leidt tot eeuwig leven, dus dat heeft prioriteit. Zie Ps 37.
Dat vind ik dan wel een soort van verdienen terwijl er ook staat dat geloven alleen genoeg is, waar vanuit je dan kan groeien en leren enz. Maar dat is niet te danken aan werken in welke vorm dan ook.
Deze teksten die je later aanhaalde zeggen dat ook:

8 Ja, door deze onverdiende goedheid [chariti] zijt GIJ door middel van geloof gered; en dit hebt GIJ niet aan UZELF te danken, het is Gods gave. 
9 Neen, het is niet aan werken te danken, opdat niemand reden tot roemen zou hebben. 
10 Want wij zijn een product van zijn werk en werden in eendracht met Christus Jezus geschapen voor goede werken, die God tevoren heeft bereid opdat wij erin zouden wandelen.
Tin
Beheerder
Man/Vrouw: M

Bericht door Tin »

vrolijke schreef:
Inktvlam schreef:
Gelukkig kent het christendom zelf geen profeten meer.
Profeten, zieners en mystici in overvloed. Al vanaf de vroege Middeleeuwen, zoals: Hildegard von Bingen (1099-1179), Joachim van Fiore (1130-1202), Jan van Ruysbroeck (1293-1381), Heinrich Seuse (ook wel Suso) (1295-1366), Johannes Tauler (1300-1361), Teresa van Avila (1515-1582), Valentin Weigel (1533-1588), Johannes van het Kruis (1542-1591), Jacob Böhme (1575-1624), Angelus Silesius (1624-1677), Emanuel Swedenborg (1688-1771), Karl von Eckartshausen (1752-1803), Anna Katharina Emmerick (1774-1824), Jakob Lorber (1800-1864), Gottfried Mayerhofer (1807-1877) en Max Seltmann (1881-1971).
Joseph Smith (1805 - 1844) ben je nog vergeten.
Nou, die laatste zou in ieder geval niet mijn favoriet zijn ;)
Maar profeten, zieners en mystici zijn er natuurlijk in overvloed.
Mèt, maar waarschijnlijk nog meer zonder link met het christendom.
Alleen: welke waarde of wijsheid dichten wij hen toe?
Dat kan niet anders dan onze eigen beoordeling zijn.
Dat een historische Jezus of Boeddha daarbij als ver boven alles úitstekend worden gezien, zou wel eens te maken kunnen hebben met het simpele feit dat het zo lang geleden is.
Zeker in deze tijd waarin alles over een ieder bekend is, is het nauwelijks mogelijk de mysticus te mystificeren.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Flash Gordon
(vroegere naam: Zo Hee)

Bericht door Flash Gordon »

Een mysticus is overigens echt iets anders dan een profeet.
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Flash Gordon schreef:Een mysticus is overigens echt iets anders dan een profeet.
:D Ja, zeker. Maar het was het genoemde rijtje van karakteristieken dat voorbijkwam.
Wat heeft het rijtje gemeen?
Iets "bijzonderder" dan ieder mens al bijzonder is?
En het "mystificeren van de mysticus" vond ik wel aardig verzonnen van mezelf :clown:
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Flash Gordon
(vroegere naam: Zo Hee)

Bericht door Flash Gordon »

Zeker mooi verzonnen :)

Mystiek is iets dat gewoon te leren is. Profeet is, in christelijk verstaan, iets wat je wordt doordat God je daartoe aanwijst. Daarin zit wmb een essentieel verschil.
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
BdO

Bericht door BdO »

Tin schreef:
Flash Gordon schreef:Een mysticus is overigens echt iets anders dan een profeet.
En het "mystificeren van de mysticus" vond ik wel aardig verzonnen van mezelf :clown:
Ik vind het ook heel mooi klinken, maar ik snap het eerlijk gezegd niet. Niet dat je het nou moet uitleggen hoor, dan gaat het mysterie natuurlijk verloren ;).
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Alpha

Bericht door Alpha »

Dessa schreef:Dat vind ik dan wel een soort van verdienen terwijl er ook staat dat geloven alleen genoeg is, waar vanuit je dan kan groeien en leren enz. Maar dat is niet te danken aan werken in welke vorm dan ook.
Deze teksten die je later aanhaalde zeggen dat ook:

8 Ja, door deze onverdiende goedheid [chariti] zijt GIJ door middel van geloof gered; en dit hebt GIJ niet aan UZELF te danken, het is Gods gave. 
9 Neen, het is niet aan werken te danken, opdat niemand reden tot roemen zou hebben. 
10 Want wij zijn een product van zijn werk en werden in eendracht met Christus Jezus geschapen voor goede werken, die God tevoren heeft bereid opdat wij erin zouden wandelen.
Je kan niet door verdienste rechten claimen.

Geloof zonder werken is dood, doch werken alleen kunnen geen redding bewerkstelligen.

Je bent geheel van God afhankelijk, letterlijk en figuurlijk. Aangezien Jezus onze bemiddelaar, pleitbezorger is, zegt de Bijbel duidelijk dat niemand tot de vader kan komen , dan door bemiddeling van Jezus. Aangezien mensen onvolmaakt zijn en voordurend zondigen is een goede bemiddelaar nodig, die zelf ervaren heeft, wat mens zijn betekend.

Het is noodzakelijk dat iedere gelovige nauwkeurige kennis bezit, dat is Gods wil.
Door die kennis kan je Satans valkuilen onderscheiden. Jezus demonstreerde dat in de woestijn.
Wajehie

Bericht door Wajehie »

Alpha schreef:Het is noodzakelijk dat iedere gelovige nauwkeurige kennis bezit, dat is Gods wil.
Door die kennis kan je Satans valkuilen onderscheiden.
Hier ben ik even het spoor bijster.
Hierboven staat 1 en ander over valse profeten
21 Wanneer u dan in uw hart zegt: Hoe kunnen wij het woord herkennen dat de HEERE niet gesproken heeft?
22 Wanneer die profeet in de Naam van de HEERE spreekt, en het gebeurt niet en het komt niet uit, dan is dat een woord dat de HEERE niet gesproken heeft. In overmoed heeft die profeet dat gesproken; wees niet bevreesd voor hem.
wat zou de motivatie zijn om de leer van de wtg'ers te verdedigen/te volgen, terwijl de leiders de plank zo vaak hebben misgeslagen.
WATCHTOWER FALSE PROPHECIES
http://www.watchthetower.net/dates.html
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Alpha schreef:
Inktvlam schreef:O ja, waarschuwde Jezus? Geen waarschuwing te bekennen. Je haalt zaken uit de context. De tekst gaat over profeten die de komst van de Messias aangekondigd hebben en over Johannes de Doper die wegbereider was voor Jezus. De christelijke profeten zijn gewoon gekomen, daar kan geen bekrompen bijbellezer iets aan veranderen.
vers 20-25 wordt wel degelijk gewaarschuwd, 13-14 is een aanloop daar naar toe. Gewoon de context even meenemen.
Dit raakt kant noch wal. Vers 20-25 gaat over verwijten aan bepaalde steden. En heeft niks te maken met nieuwe profeten. Jij moet op de context letten !

Alpha schreef:De gaven zijn weggedaan, dus het kan niet "uit God "zijn.
Kom je weer met dezelfde leugens.
Als je nou een beetje eerlijk bent, dan zeg je: mijn sekte staat niet toe om in profeten na Jezus' hemelvaart te geloven.
Ik heb je de teksten laten zien in Handelingen waaruit blijkt dat er diverse profeten zijn opgestaan. Plus de tekst waarin Paulus het profeteren juist aanmoedigt. Plus de teksten uit het Johannes-evangelie waarin Jezus nieuwe openbaringen aankondigt. Dat klopt dus totaal niet met wat jij verkondigt !!
En kom niet weer aan met 1 Kor. 13:8 en verder, want profetie zal pas afgedaan hebben als het volmaakte is gekomen. Zover is nog lang niet.
Wees voor de verandering eens eerlijk.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

ikke schreef:
Zolderworm schreef: Ja, maar waarom zou dat per se waar zijn? Graag argumenten.
Wat denk je zelf? Als ik het kon verdienen zou Hij voor niets gestorven zijn.
Waarom zou ik het moeten beargumenteren?

Bs'd

Misschien omdat je zonder argumenten net zo goed in Mohammed of Lou de palingboer kan gaan geloven?
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Wajehie schreef:
Flash Gordon schreef: Wat niet niet is, is wel. Basale logica.
Niet echt.
Meer een basale denkfout. Een eigenschap benoemen van een deel van de populatie hoeft niks te zeggen over de rest van de populatie.
De even getallen tussen 10 en 20 zijn geen priemgetallen.
Dan kun je niet stellen dat de oneven getallen wel priemgetallen zijn want 15 is geen priemgetal.
Bs'd

Jij bent hier degene die een basale denkfout maakt. De redenatie "Wat niet niet is, is wel" is gewoon correct.

Jouw voorbeeld is helemaal fout, want jij wil aan de hand van wat je kan zeggen over de even getallen tussen 10 en 20 conclusies gaan trekken over andere getallen, en daar gaat de redenatie van Flash natuurlijk helemaal niet over. Zijn redenering gaat over één en hetzelfde onderwerp.

Elementaire logica.
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

In feite een onzinnige discussie derhalve------- er is maar een God,hij heeft zich laten zien door Jezus de Christus Zijn Enig geboren zoon.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Rechtuit schreef:In feite een onzinnige discussie derhalve------- er is maar een God,hij heeft zich laten zien door Jezus de Christus Zijn Enig geboren zoon.
Bs'd

Er is maar ÉÉN God die ÉÉN is, en dat is J-H-W-H. Buiten hem is er geen God:

Deuteronomium 4:35 “Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H God is, er is geen ander behalve Hij.

Deuteronomium 4:39 “Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.”

II Samuel 7:22 “Daarom zijt Gij groot, here J-H-W-H, want niemand is U gelijk en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

I Koningen 8:59-60 “Opdat alle volken der aarde mogen weten dat J-H-W-H God is en niemand meer

I Kronieken 17:20 “J-H-W-H, niemand is U gelijk, en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

II Kronieken 6:14 “en zeide: J-H-W-H, God van Israël, er is in de hemel en op de aarde geen God als Gij

Nehemia 9:6 “Gij toch zijt alleen J-H-W-H. Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is; ja, Gij geeft hun allen het leven, en het heer des hemels buigt zich voor U neder. Gij toch zijt J-H-W-H de God, die Abram verkoren, hem uit Ur der Chaldeeën geleid en hem de naam Abraham gegeven hebt.”

Jesaja 43:10 “Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn.”

Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.”

Jesaja 45:5-6 “5 Ik ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben J-H-W-H en er is geen ander

Jesaja 45:21-23 “Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, J-H-W-H? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet.

Joel 2:27 “Dan zult gij weten, dat Ik in het midden van Israël ben, en dat Ik, J-H-W-H uw God ben, en niemand anders;”

Exodus 20:1-3 “Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.”

.
.
.

modbreak Tin: Ik kan onmogelijk al je teksten gaan aanpassen, maar houd er nu eens rekening mee dat de kleur van normale forumposten zwart is. Door je Jaweh aldoor met een andere kleur te schrijven schep je ongelijkheid op geloofsgesprek. Geeft een "mijn God is beter dan de jouwe" effect. Voor jouw waarschijnlijk de bedoeling en gewenst, maar tegen de bedoeling van dit forum.
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

Lappen test met schreeuw letters lezen wij al zo nooit,en de echte joden moeten van jou niets hebben.Voorts de echte joden zouden weten wat wij bedoelen,en stemmen daar mee in er is maar een God en als de schelen van hun ogen vallen weten zij God door Jezus de Christus de Verrezen Heer.
Voor de rest het is zo als het is Een God door Jezus Christus en meer niet :!: :!: :!:

In feite een onzinnige discussie derhalve------- er is maar een God,hij heeft zich laten zien door Jezus de Christus Zijn Enig geboren zoon.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Rechtuit schreef:Lappen test met schreeuw letters lezen wij al zo nooit,en de echte joden moeten van jou niets hebben.
Bs'd

Hebben ze je dat verteld?
Voorts de echte joden zouden weten wat wij bedoelen,en stemmen daar mee in
Dus de echte joden zijn eigenlijk christenen?
er is maar een God en als de schelen van hun ogen vallen weten zij God door Jezus de Christus de Verrezen Heer.
Voor de rest het is zo als het is Een God door Jezus Christus
Wat bedoel je met "Een God door Jezus Christus"?
Wajehie

Bericht door Wajehie »

Eliyahu schreef:
Wajehie schreef:
Flash Gordon schreef: Wat niet niet is, is wel. Basale logica.
Niet echt.
Meer een basale denkfout. Een eigenschap benoemen van een deel van de populatie hoeft niks te zeggen over de rest van de populatie.
De even getallen tussen 10 en 20 zijn geen priemgetallen.
Dan kun je niet stellen dat de oneven getallen wel priemgetallen zijn want 15 is geen priemgetal.
Bs'd

Jij bent hier degene die een basale denkfout maakt. De redenatie "Wat niet niet is, is wel" is gewoon correct.

Jouw voorbeeld is helemaal fout, want jij wil aan de hand van wat je kan zeggen over de even getallen tussen 10 en 20 conclusies gaan trekken over andere getallen, en daar gaat de redenatie van Flash natuurlijk helemaal niet over. Zijn redenering gaat over één en hetzelfde onderwerp.

Elementaire logica.
En nu dus een elementaire leesfout. :mrgreen:
Flash concludeerde op basis van:
21 Wanneer u dan in uw hart zegt: Hoe kunnen wij het woord herkennen dat de HEERE niet gesproken heeft?
22 Wanneer die profeet in de Naam van de HEERE spreekt, en het gebeurt niet en het komt niet uit, dan is dat een woord dat de HEERE niet gesproken heeft.
Dat als de profetie wel uitkomt het dus een profeet van de HEERE is. En die foute logica, lees het rücksichtslos omdraaien van teksten ( "Wat niet niet is, is wel") was dat kunstje met priemgetallen.
Los daarvan is het ook ongezond, je kunt last van je maag krijgen ;)
Flash Gordon schreef: :mrgreen: nee, het is nog veel grappiger. De Bijbel geeft, zoals je in de aangehaalde tekst uit Deut kan lezen, een wel heel bijzondere wijze om vast te stellen of een profeet een profeet is: gewoon afwachten. Wie achteraf gelijk bleek te hebben is een echte profeet, wie achteraf ongelijk had, is geen profeet.

Ik neem aan dat je hier de humor in ziet, maar voor de overvolledigheid: als 100 aspirant-profeten 100 verschillende gebeurtenissen voorstellen, en 1 heeft achteraf bezien goed gegokt, dan is dat een echte profeet.

Er is, naar mijn bescheiden mening, geen tekst in de hele Bijbel, die het Bijbelse geloof zo onderuit haalt, als juist deze. Het is dan ook juist deze tekst die mij heeft leren begrijpen wat Gerard Reve, zelf overtuigd katholiek, bedoelde toen hij zei dat je voor dit geloof een sterke maag nodig hebt.
Alpha

Bericht door Alpha »

Wajehie schreef:
Wajehie schreef:
Alpha schreef:Het is noodzakelijk dat iedere gelovige nauwkeurige kennis bezit, dat is Gods wil.
Hier ben ik even het spoor bijster.
Hierboven staat 1 en ander over valse profeten
22 Wanneer die profeet in de Naam van de HEERE spreekt, en het gebeurt niet en het komt niet uit, dan is dat een woord dat de HEERE niet gesproken heeft. In overmoed heeft die profeet dat gesproken; wees niet bevreesd voor hem.
wat zou de motivatie zijn om de leer van de wtg'ers te verdedigen/te volgen, terwijl de leiders de plank zo vaak hebben misgeslagen.
Volgens de joden was Jezus een valse profeet.
Helaas voor jou zijn de gaven weggedaan.

Het is volkomen duidelijk dat je het spoor bijster bent. Daarom weer terug naar de bron:

1 Timotheüs 2:
3 Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God,
4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen.

Volgens jouw bron, mensen die er zijn uitgezet wegens opzettelijke overtreding van Bijbelse normen en waarden, die net als in de eerste eeuw gehandhaafd worden, slaan ze de plank mis.

Helaas kunnen zij, net als jij, dat niet beoordelen. Bovendien maken alle onvolmaakte mensen fouten.
Ook de apostelen maakten vele fouten. Zij leerden daar van. Jezus liet hen ook leren en veroordeelde hen niet.
Toen de haan driemaal gekraaid had keek hij Petrus alleen maar aan.
Wajehie

Bericht door Wajehie »

Alpha schreef:Bovendien maken alle onvolmaakte mensen fouten.
Meer eens maar het ging om :
Waarom volg en verdedig jij de leer van leiders waarvan keer op keer is aangetoond dat ze in de uitleg / interpretatie van de bijbel falen.
Hoe weet jij nu zeker dat je niet in een valkuil van satan bent gevallen.
http://www.watchthetower.net/dates.html
Titus

Bericht door Titus »

Wajehie schreef: Waarom volg jij de leer/uitleg van leiders waarvan keer op keer is aangetoond dat ze in de uitleg / interpretatie van de bijbel falen.
Wat is de consequentie als hij/zij dat niet meer doet? Je bent in 1 klap al je vrienden, kennissen en familie kwijt. Je wordt voor dood gehouden en valt in een isolement.
Alpha

Bericht door Alpha »

Inktvlam schreef:Dit raakt kant noch wal. Vers 20-25 gaat over verwijten aan bepaalde steden. En heeft niks te maken met nieuwe profeten. Jij moet op de context letten ! .
Mattheüs 11:
20 Toen begon hij de steden waarin de meeste van zijn krachtige werken waren geschied, verwijten te maken omdat ze geen berouw hadden:
21 „Wee u, Chorazin! Wee u, Bethsaïda!, want indien de krachtige werken die in U zijn geschied, in Tyrus en Sidon waren geschied, zouden ze reeds lang geleden in zak en as berouw hebben gehad.
22 Daarom zeg ik U: Het zal voor Tyrus en Si̱don draaglijker zijn op de Oordeelsdag dan voor U.
23 En gij, Kapernaüm, zult gij misschien tot de hemel worden verhoogd? Tot in Hades zult gij worden neergeworpen; want indien de krachtige werken die in u zijn geschied, in Sodom waren geschied, zou het tot op de dag van vandaag zijn blijven bestaan.
24 Daarom zeg ik U: Het zal voor het land van Sodom draaglijker zijn op de Oordeelsdag dan voor u.”
25 In die tijd nam Jezus het woord en zei: „Ik loof u in het openbaar, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat gij deze dingen voor de wijzen en intellectuelen hebt verborgen en ze aan kleine kinderen hebt geopenbaard.

Jezus toonde hier aan, dat een profeet niet in eigen omgeven werd erkend. Hij sprak vervolgens een oordeel uit, zoals vele profeten in de oudheid.

Ez 3: 7 Maar wat het huis van IIsraël aangaat, zij zullen niet naar u willen luisteren, want zij willen niet naar mij luisteren; want allen van het huis van Israël zijn hard van hoofd en hard van hart.
Inktvlam schreef:Kom je weer met dezelfde leugens.
Als je nou een beetje eerlijk bent, dan zeg je: mijn sekte staat niet toe om in profeten na Jezus' hemelvaart te geloven.
Ik heb je de teksten laten zien in Handelingen waaruit blijkt dat er diverse profeten zijn opgestaan. Plus de tekst waarin Paulus het profeteren juist aanmoedigt. Plus de teksten uit het Johannes-evangelie waarin Jezus nieuwe openbaringen aankondigt. Dat klopt dus totaal niet met wat jij verkondigt !!
En kom niet weer aan met 1 Kor. 13:8 en verder, want profetie zal pas afgedaan hebben als het volmaakte is gekomen. Zover is nog lang niet.
Wees voor de verandering eens eerlijk.
Ik citeerde slechts indirect de Bijbel.

De gaven die de apostelen met Pinksteren kregen dienden om aan te tonen, dat Gods goedkeuring op hen was overgegaan.
Zij konden door handoplegging gaven aan anderen overdragen.
Na de dood van de laatste apostel waren de gaven niet meer nodig. Het hoofdstuk werd afgesloten.

Je accepteert dus 1 Kor. 13:8 niet en heb geen begrip van de context.
Zodra de kleine kudde als koningen en priesters zijn geïnstalleerd, zijn zij volmaakt. Het oude is dan weggedaan.
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Titus schreef:
Wajehie schreef: Waarom volg jij de leer/uitleg van leiders waarvan keer op keer is aangetoond dat ze in de uitleg / interpretatie van de bijbel falen.
Wat is de consequentie als hij/zij dat niet meer doet? Je bent in 1 klap al je vrienden, kennissen en familie kwijt. Je wordt voor dood gehouden en valt in een isolement.
De werkwijze van alle sekten.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Alpha

Bericht door Alpha »

Wajehie schreef:Waarom volg en verdedig jij de leer van leiders waarvan keer op keer is aangetoond dat ze in de uitleg / interpretatie van de bijbel falen.
Hoe weet jij nu zeker dat je niet in een valkuil van satan bent gevallen.
Doordat ik op basis vn de Bijbel nauwkeurige kennis heb gekregen en geen afvalligen napraat. Ik gebruik gewoon de Bijbel en die is voor mij vrij duidelijk.
Titus

Bericht door Titus »

Die nauwkeurige kennis zijn natuurlijk de propagandistische uitgaven van het WTG die je moet bestuderen en van waaruit je de bijbel (een licht aangepaste variant) moet interpreteren. Studie noem je dat dan. Laten we elkaar hier niet voor de gek houden, de meesten hier weten wel hoe het WTG te werk gaat.
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Het WTG mengt de zuivere leer met leugens, want door een leugen te verpakken met een waarheid slikt men die des te eerder. Doordat het WTG leert dat Christus een mens is, is de aanstoot van het kruis verwijderd en zijn de aanhangers rechtvaardig onder de volken. Joodse leiders willen niets liever dan dat de heiden rechtvaardig onder de volken wordt, zoals niet-Joodse atheïsten en lieden van het WTG. Ze willen dat minstens zo graag als protestanten heb willen bekeren. Ik vermoed dat Eliyahu als protestant uit Urk de joden wel even zou bekeren, maar tijdens zijn reis in Israël zelf jood werd, omdat hij niet opgewassen was tegen hun praatjes over hun kennis van de grondtaal, waardoor zij het allemaal beter weten. Nou, dat hebben we gezien toen ze in Bar Kochba de lang verwachte messias zagen, wat een blunder! :lol:
Laatst gewijzigd door Piebe Paulusma op 28 jun 2015, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Piebe 2 punt 1 schreef:Het WTG mengt de zuivere leer met leugens, want door een leugen te verpakken met een waarheid slikt men die des te eerder.
Bestaat er überhaupt wel een zuivere leer?