Piebe 2 punt 1 schreef:BdO schreef:Piebe 2 punt 1 schreef:Toon dat nou maar even aan dan i.p.v. hooghartig wat in de rondte te gaan roepen. Hokjesdenken lijkt het enige wat je kan, maar ik kom liever tot de kern van de zaak dan in labeltjes te blijven hangen.
Ik doe te veel aan hokjesdenken? Nou, dat is wel een origineel verwijt in mijn richting
.
Wel, je plakt overal labeltjes op en erger nog, je lijkt te denken dat dat argumenteren is. Zoals net ook weer, een inhoudelijke reactie afdoen met een totaal onbevoegde, jongen, ga je schamen. Van welke planeet kom je?
O zo. Tja, ik doe een stelling die in tegenspraak is met jouw stelling, en die onderbouw ik niet inderdaad. En oorspronkelijkheidsromantiek kan je inderdaad een labeltje noemen die ik op jouw stelling plak, dat klopt ook wel. Maar ben ik nou de labeltjesplakker van het forum daarmee?
Met hokjesdenker/hokjesdenken wordt vaak iets anders bedoelt dan dat overigens.
Ik kan bij die stelling van mij wel wat voorbeeldjes noemen hoor. Ik zal vast ook de tegenargumenten geven:
- dat zijn slechts incidenten, niet representatief voor het geheel (heel effectief, want als wie stelt niet hoeft te bewijzen doch slechts wie bestrijdt, dan heeft het laatste altijd ondoenlijk veel huiswerk).
- ja maar dat is geen christendom (ook heel effectief, want dan is oorspronkelijk altijd hetzelfde als jouw definitie waardoor de feiten er niet mee toe doen)
- de betrouwbaarheid van mijn bronnen veel kritischer benaderen dan de bron "Heilige Schrift" (ook effectief, want dan heb ik huiswerk om de betrouwbaarheid van mijn bronnen aan te tonen, terwijl Heilige-Schriftbelievers lekker achterover kunnen leunen).
Dus ja, ik onderbouw inderdaad niet. Ik zie ook een beetje aankomen dat het geen zin zal hebben om te onderbouwen. Maar dat is slechts op basis van een inschatting van mij hoor, dus dat is geheel voor mijn eigen rekening. Ik verwijt jou natuurlijk niets, ik ben degene die hier iets te verwijten valt: ik doe zomaar een tegenstelling zonder onderbouwing, en ik plak zomaar een labeltje, klopt.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?