Herstel van Israël

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
ericjan
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Titus schreef:
Zolderworm schreef: Een liefdevol gezicht, dat van Titus houdt... bah.
Stel je bent homoseksueel. Stel je komt dagelijks extremisten tegen die het uitschreeuwen dat ze homoseksualiteit haten en dat het uitgeroeid moet worden. Zou jij het dan geloofwaardig achten als zo'n extremist die dagelijks schuimbekkend tekeergaat zegt van je te houden, zonder dat jullie elkaar kennen?
Vanuit de bijbel is duidelijk dat de Heer ons opdraagt van onze naasten te houden toch? Over elkaar kennen wordt totaal niet gerept als voorwaarde! Heeft geheel niets met homosekualiteit te maken want dat is lust dat men verward met liefde.

Zo houd ik zelfs van islamieten, al veracht ik de Islam.
Zo houd ik zelfs van Katholieken al veracht ik de RKK.
Zo hou ik van ongelovigen en ga dagelijks met hen om, al heb ik niets met hun visie.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

ericjan schreef:
Titus schreef:
Zolderworm schreef: Een liefdevol gezicht, dat van Titus houdt... bah.
Stel je bent homoseksueel. Stel je komt dagelijks extremisten tegen die het uitschreeuwen dat ze homoseksualiteit haten en dat het uitgeroeid moet worden. Zou jij het dan geloofwaardig achten als zo'n extremist die dagelijks schuimbekkend tekeergaat zegt van je te houden, zonder dat jullie elkaar kennen?
Vanuit de bijbel is duidelijk dat de Heer ons opdraagt van onze naasten te houden toch? Over elkaar kennen wordt totaal niet gerept als voorwaarde! Heeft geheel niets met homosekualiteit te maken want dat is lust dat men verward met liefde.

Zo hou ik van ongelovigen en ga dagelijks met hen om, al heb ik niets met hun visie.
Tja als je je mede broerder en zuster in de Heer veracht die gewoon tot de Kerk behoren het Heilig Lichaam van Christus dan is er toch iets mis met je.

Maar goed het gaat over het Herstel van Israel;in staatkundige zin heeft dat plaats gevonden .
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
ericjan

Bericht door ericjan »

Rechtuit schreef:
ericjan schreef:
Titus schreef:

Tja als je je mede broerder en zuster in de Heer veracht die gewoon tot de Kerk behoren het Heilig Lichaam van Christus dan is er toch iets mis met je.
Of je doet dit bewust of je moet toch graag beter lezen;
ik verachter geen naasten, ook geen broeders en zusters dus, want die staan dichterbij dan naasten, NIET de persoon maar het instutuut of waar men voor staat.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
BdO

Bericht door BdO »

Rechtuit schreef:Bespaar je de moeite @ericjan lees die lappen tekst en teksten plukkerij nog geen eens.Het is van geen belang.Zou zeggen ga is een studie Theologie volgen :w :w :w
Rechtuit gaat niet in gesprek hier, terwijl ericjan moeite doet zijn mening te onderbouwen. Rechtuit frustreert actief het doen van moeite tot een inhoudelijk gesprek.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
BdO

Bericht door BdO »

Titus schreef:
ericjan schreef:
Rechtuit schreef: Wat heeft de RKK met dit onderwerp te maken;voorts weet je niet waar je over spreekt al zo geschied kundig niet.Het gaat hier over het Herstel van Israel.
RKK is het GROTE voorbeeld van hoe de "religieuze" mens (leiding) trachtte om alles in het werk te stellen tot en met martelingen toe helaas, om G'd Zijn Woord te laten lezen door de gewone gelovige. Om niet door de mand te vallen nadat G'd Zijn Woord voor de gewone mens te lezen was, moest de RKK dus wel allerhande vage theorieen bedenken die zogenaamd de bijbel verzen uitleggen. Terwijl ieder kind dat lezen kan al ziet dat die theorie niet strookt met wat er woordelijk staat.
Serieuze vraag; waarom kies je om protestantse mythevorming als geschiedkundige waarheid te zien?
Er zijn tegenwoordige prima neutrale geschiedkundige onderzoeken geweest die jouw tirade naar fabeltjeskrantland hebben verwezen.
Dien jij God door met onwaarheden te schermen?
@Titus: ik ben het wel met je eens, maar we zitten hier wel in bijbelgesprek. Dus aan de orde is hier hoe je vanuit de bijbel tegen het topic aan kijkt. ericjan doet aardig moeite om dat te onderbouwen. Dat is op zich constructief. Of de bijbel in dit topic leidend zou moeten zijn is natuurlijk een hele goede vraag, maar vooral in LB is er ook een heel goed antwoord op mogelijk.
Er lijkt mij overigens ook binnen bijbels kader wel ruimte om de visie van ericjan te bediscussiëren, maar als je zelf dat kader te zeer afwijst om daar moeite voor te willen doen dan is reageren hier niet zo zinvol denk ik. Of zie jij dat anders?
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Adinomis
Man/Vrouw: V

Bericht door Adinomis »

Eigenlijk had ik dit graag in het topic "Interessante Nieuwsberichten" willen plaatsen, maar dat zit op slot.
Op deze video spreekt een Egyptische doctor, die ervaring heeft in Islamitische terreurorganisaties, ten gunste van Israël, maar ook ten gunste van de Palestijnen. Ik vind dat hij zo gelijk heeft.....
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
ericjan

Bericht door ericjan »

Adinomis schreef:Eigenlijk had ik dit graag in het topic "Interessante Nieuwsberichten" willen plaatsen, maar dat zit op slot.
Op deze video spreekt een Egyptische doctor, die ervaring heeft in Islamitische terreurorganisaties, ten gunste van Israël, maar ook ten gunste van de Palestijnen. Ik vind dat hij zo gelijk heeft.....
Precies !
De moslims die in Israel wonen en werken leven in volledige vrijheid en hebben het vele malen beter dan de moslims in gaza waas Hamas regeert.
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Ik kende iemand die evangelische christenen liet betalen voor zijn reizen naar Israël waar hij ze dan mee naartoe nam. De man vertelde me dat ze zelfs flessen met water uit de Jordaan kochten en verbaasde zich maar deed er het zwijgen verder toe omdat hij misschien anders geen gratis vakanties meer kreeg. Een slimme zakenman kan rijk worden van evangelische christenen, want ze zijn vrij voorspelbaar. Dominee Bottenbley is ook rijk van ze geworden, ow nee, dat is gekomen door zijn sterke geloof vandaar de zegeningen. :w
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
ericjan

Bericht door ericjan »

Piebe 2 punt 1 schreef:Ik kende iemand die evangelische christenen liet betalen voor zijn reizen naar Israël waar hij ze dan mee naartoe nam. De man vertelde me dat ze zelfs flessen met water uit de Jordaan kochten en verbaasde zich maar deed er het zwijgen verder toe omdat hij misschien anders geen gratis vakanties meer kreeg. Een slimme zakenman kan rijk worden van evangelische christenen, want ze zijn vrij voorspelbaar. Dominee Bottenbley is ook rijk van ze geworden, ow nee, dat is gekomen door zijn sterke geloof vandaar de zegeningen. :w
Tsja misstanden komen in alle soorten kerken voor van kindermisbruik tot commercieel uitbuiten van kerkgangers.
Wie de bijbel erkent als G'd Zijn Woord en leest kan begrijpen dat beide niet pluis zijn en er afstand van nemen en die kerkgenootschap verlaten om een betere herder te zoeken die wel bijbelvast is in woord en daad.
Titus

Bericht door Titus »

Kortom je zoekt gewoon een clubje wat je leuk vindt en wat hetzelfde als jou denkt. Als dat kerk zijn is dan kan je net zo goed bij de scouting of de voetbal.
Anja (oud account)
Man/Vrouw: V

Bericht door Anja (oud account) »

Adinomis schreef:Eigenlijk had ik dit graag in het topic "Interessante Nieuwsberichten" willen plaatsen, maar dat zit op slot.
Bankt voor het delen van de link, Adinomis. En óf die man gelijk heeft!
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Piebe Paulusma

Wat ik nog even kwijt wil over de opmerking die mij de geuzennaam antisemiet heeft opgeleverd: ik doelde specifiek op de rabbijnen die het joodse volk misleiden. Op de slechte herders en als dat mij een antisemiet maakt (wat dat ook moge betekenen) dan zij dat maar zo. Altijd zal ik tegen misleiding zijn, hoe men het ook noemt.
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

Piebe 2 punt 1 schreef:Wat ik nog even kwijt wil over de opmerking die mij de geuzennaam antisemiet heeft opgeleverd: ik doelde specifiek op de rabbijnen die het joodse volk misleiden. Op de slechte herders en als dat mij een antisemiet maakt (wat dat ook moge betekenen) dan zij dat maar zo. Altijd zal ik tegen misleiding zijn, hoe men het ook noemt.

Gelijk heb je;gewoon wakker blijven en zeggen wat je te zeggen hebt.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Piebe Paulusma

Rechtuit schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:Wat ik nog even kwijt wil over de opmerking die mij de geuzennaam antisemiet heeft opgeleverd: ik doelde specifiek op de rabbijnen die het joodse volk misleiden. Op de slechte herders en als dat mij een antisemiet maakt (wat dat ook moge betekenen) dan zij dat maar zo. Altijd zal ik tegen misleiding zijn, hoe men het ook noemt.

Gelijk heb je;gewoon wakker blijven en zeggen wat je te zeggen hebt.
:)
Trajecto
Site Admin

Bericht door Trajecto »

Als je dat zou willen bespreken moet je een topic daarover maken. Je zou moeten uitleggen wie "de rabbijnen die het joodse volk misleiden" dan zijn, volgens jou.
Welke rabbijnen? Of bedoel je rabbijnen in het algemeen? Het is gewoon veel te vaag.
Nulla aetas ad discendum sera
Piebe Paulusma

Trajecto schreef:
Als je dat zou willen bespreken moet je een topic daarover maken. Je zou moeten uitleggen wie "de rabbijnen die het joodse volk misleiden" dan zijn, volgens jou.
Welke rabbijnen? Of bedoel je rabbijnen in het algemeen? Het is gewoon veel te vaag.
Specifiek de rabbijnen die destijds door zionisten zijn betaald om hun volgelingen op te hitsen om een te stichten joodse staat te bevolken. Rond het eind van de 19e eeuw speelde dit. Ik zou de passages uit de joodse staat van Theodor Herzl kunnen inscannen en posten die in dit verband de veelzeggende woorden schreef 'dit keer zullen we de vleespotten wel meenemen' maar moet ik al die moeite nemen omdat het over joden gaat? Een ander kan alles wel roepen over moslims en katholieken maar wordt niet gewaarschuwd en nooit naar een onderbouwing gevraagd. Dat riekt ontzettend naar willekeur.
Trajecto
Site Admin

Bericht door Trajecto »

Dat is niet de bedoeling maar als je iets zegt dat wel heel erg algemeen klinkt dan kan er toch gevraagd worden wat je bedoelde?
Bij de RKK is het duidelijk dat men niet een stukje RKK bedoelt, zou ik denken.
Dat je hier bepaalde rabbijnen bedoelde was mij niet duidelijk maar misschien heb ik een stukje gemist.
Ik ben echt niet in staat alles door te nemen.
Nulla aetas ad discendum sera
Piebe Paulusma

Trajecto schreef:Dat is niet de bedoeling maar als je iets zegt dat wel heel erg algemeen klinkt dan kan er toch gevraagd worden wat je bedoelde?
Bij de RKK is het duidelijk dat men niet een stukje RKK bedoelt, zou ik denken.
Dat je hier bepaalde rabbijnen bedoelde was mij niet duidelijk maar misschien heb ik een stukje gemist.
Ik ben echt niet in staat alles door te nemen.
Nee en ik ben geen politicus die elk woord wat hij schrijft onderzoekt op de mogelijke manieren waarop het te interpreteren is. De reacties van sommigen op de uitspraak waren nogal overtrokken, want Petrus schreef het ook. Bovendien schreef ik dat 'als er nog profetieën vervuld worden' want ik geloof niet dat dat nog gebeurd en dat weet je ook wel. De waarschuwing was dus zeer onterecht, maar prima verder.
ben db bd

Bericht door ben db bd »

over herstel van Israël gesproken: vanmiddag op een ander forum heel het boek 'Jezus Komt' nog eens door zitten nemen.
Heerlijk wat een toekomst!
Wel dwars door een diep en donker dal van grote verdrukking, 'Jacobs benauwdheid' heen hoor. (erger als ooit tevoren, naar het boek Openbaring)
Maar in hst. 19 komt de Messias terug en komt alles goed en wordt het weer paradijselijk mooi.
Met Israël van de kant van de staart der volken, naar het hoofd.

O, wat vindt het ZK dat erg en stuurt hij veel slaven er nu op af om te verhinderen dat dit ooit zal gebeuren. En het gaat heel ernstig worden!!
Edoch, voor de Allerhoogste is het allemaal nu reeds geschiedenis, zoals het in Zijn Woord staat, dus geschieden ZAL het. (liegen kan Hij niet)
Razend interessant onderwerp eigenlijk, dat Herstel van Gods volk in Gods land, in Gods eeuwig Koninkrijk.......................
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

ericjan schreef: Zie in Zacharia 9:10 wordt gesproken over zee tot zee. In het hemelse paradijs zullen geen zeeën meer zijn immers.
Ook zullen er geen strijdwagens rijden in het hemels paradijs. Ook de heidenvolken zullen niet in het paradijs zijn.
Dus het Jeruzalem hieronder gaat over het aardse Jeruzalem.

10 Ik zal de strijdwagens uit Efraïm wegnemen,
en de paarden uit Jeruzalem.
De strijdboog zal weggenomen worden.
Hij zal vrede verkondigen aan de heidenvolken.
Zijn heerschappij zal zijn van zee tot zee,
van de rivier de Eufraat tot aan de einden der aarde.
Bs'd

Bovenstaande tekst is overduidelijk een messiaanse profetie. Wat daar staat is wat er zal gebeuren wanneer de messias op zijn ezel komt.

Bovenstaande is nog niet vervuld, en daarom is de messias nog niet gekomen.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Piebe 2 punt 1 schreef:Wat ik nog even kwijt wil over de opmerking die mij de geuzennaam antisemiet heeft opgeleverd: ik doelde specifiek op de rabbijnen die het joodse volk misleiden.
Bs'd

Vertel eens, hoe misleiden volgens jou de rabbijnen hun volgelingen?
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Dirk

Bericht door Dirk »

ericjan schreef:Zie maar eens hoe opmerkelijk het is dat de islam heden ten dage juist OOK het grootste probleem heeft met een Joodse staat. Nog niet eens met een staat Israel. maar een Joodse staat wordt niet getolereerd.
Correct. De Bijbel heeft dit voorspeld. En, het is nog maar het begin....
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
ericjan

Bericht door ericjan »

Dirk schreef:
ericjan schreef:Zie maar eens hoe opmerkelijk het is dat de islam heden ten dage juist OOK het grootste probleem heeft met een Joodse staat. Nog niet eens met een staat Israel. maar een Joodse staat wordt niet getolereerd.
Correct. De Bijbel heeft dit voorspeld. En, het is nog maar het begin....
Absoluut Dirk, de climax zal ook in Israel Jeruzalem zijn, wanneer Yeshua zal wederkomen en waartegen de satan zich met hand en tand verzet middels islam en de "palestijnen".
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Dat is jouw interpretatie... :w
;)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:Dat is jouw interpretatie... :w
;)
Nee hoor het staat in de bijbel ! O.a. hier.
Meeste christenen verdiepen zich niet in de geografie van het MO nu en destijds.

5 Askelon zal het zien en bevreesd zijn, evenals Gaza, en het zal hevig beven, ook Ekron, omdat zijn verwachting wordt beschaamd. De koning zal uit Gaza verdwijnen en Askelon zal onbewoond zijn.
6 De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien

Zacharia 9