In hoever bestaat er een verbinding tussen Godsdienstwaanzin en religieus fanatisme?pyro schreef:Tja je zou een topic over godsdienstwaanzin kunnen openen natuurlijk. Alleen dat betrekken op bepaalde forumdeelnemers is een no - goZolderworm schreef:Omdat ik drie maal per week op een grote GGZ-instelling kom in het midden des lands, heb ik geregeld contact met verschillende patiënten die aan godsdienstwaanzin lijden, al wordt dat tegenwoordig uiteraard nooit meer zo benoemd. Ik moet zeggen dat ik bij sommige deelnemers op dit forum gedrag zie, dat mij sterk aan een dergelijk godsdienstwaanzin-beeld doet denken. Het zijn er maar enkelen. Maar ze zijn er. Het gedrag en de uitingen van de discipelen echter, voor zover ik dat ken uit de geschriften, doet mij daar beslist niet aan denken.pyro schreef:Het kost me niet veel moeite de discipelen voor te stellen als wat jij godsdienstgestoorde types zou noemen. Maar misschien praten we langs elkaar heen nu. Dat krijg je snel met one liner gesprekken.Zolderworm schreef: Nou, niet voor godsdienstgestoorde types.
Volgens mij toch verschillende dingen.