Schets ik een valse tegenstelling? Ik zeg dat kinderen met uit zichzelf veel opener vragen stellen. Op welke manier zeg ik daarmee dan kinderen met vragen over de evolutietheorie zouden zitten? Nou ja, gelukkig heb ik Piebe nog om aan mijn reacties te merken wat "ik" allemaal aan valse tegenstellingen schep.Piebe 2 punt 1 schreef:Kinderen zitten niet met vragen over de evolutietheorie, dat is inderdaad ingebakken maar desalniettemin niet minder waar. Dát is een valse tegenstelling mijn vriend, maar aan je reactie te merken zie je dat zelf niet. Kinderen zijn voorgekookt om te willen spelen en de vragen die ze hebben zijn meestal kinderlijk van aard.BdO schreef:Het zijn nogal wat voorgekookte tegenstellingen, waarbij op de achtergrond natuurlijk veel opener vragen spelen die kinderen uit zichzelf wel stellen. De kunst is meer ze niet lastig te vallen met antwoorden. Met vragen val je niet zo snel lastig.Piebe 2 punt 1 schreef:Kinderen zitten er echt op te wachten om lastiggevallen te worden met dergelijke vraagstukken.
Het lijkt mij dat kinderen vragen stellen (wat niet is "er mee zitten", vragen hebben is immers helemaal geen ramp, en kinderen begrijpen dat nog) over ontstaan.
Ontstaansvragen zijn ook best leuke vragen. Alleen jammer dat er zoveel nep-antwoorden zijn.