¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Alpha
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Alpha »

Rechtuit schreef:
Alpha schreef:
Rechtuit schreef:En een huis wat verdeeld is zal geen stand houden ,en dat zie duidelijk bij protestanten.Hun persoonlijk geloofje is het middelpunt van het universum.
En het is toch zo duidelijk en ligt voor de hand.De echte Christen die vast houd aan de Apostelen en Kerkvaders is een vrijmens op weg naar een eeuwige mooie glorie volle toekomst.Zuiver Christen dom is gehoorzaamheid en gehoorzaamheid geeft vrijheid in alle opzichten.
De Bijbel zegt dit:
(Psalm 146:3) Stelt UW vertrouwen niet op edelen, Noch op de zoon van de aardse mens, aan wie geen redding toebehoort.
Je haalt er weer van alles bij waar het nou net niet over gaat. :w :w :idea:
Je begrijpt die tekst dus niet. jammer.
Alpha

Bericht door Alpha »

Flash Gordon schreef:
Alpha schreef:De geboorte viering [van Jezus] komt niet uit de bijbel.
Geen enkele jood vierde zijn geboortedag, ook Jezus niet!

Kerstmis werd in of omstreeks 354 ingesteld door de Romeinse keizer.

Jezus gebood zijn volgelingen zijn dood op 14 Nissan te herdenken.
De meeste kerken doen dat niet.

Het is niets meer dan een gekerstend midwinterfeest.
Mooie verhalen, maar geen antwoord op mijn vraag. Dus nog maar een keer: is die jezus die voor jou belangrijk is ooit geboren?
Jazeker, maar alleen heidenen, als onderdeel van hun afgoderij, vierden de geboorte dag.
De Joden deden daar dus NIET aan mee, ook Jezus niet!
Ik ook niet.
Kerstmis werd in 354 ingesteld.
Alpha

Bericht door Alpha »

Wajehie schreef:Je kunt het prima vieren op basis van WTG schrijfsels/kennis.
Want wat is er mis met eerbetoon/respect.
Je kunt God geen eer betonen met zaken die uit de afgodenaanbidding komen.
Je aangehaalde schrijfsels zijn van afvalligen afkomstig. Niet van Jg.
Alloniempje
Man/Vrouw: V

Bericht door Alloniempje »

Alpha schreef:
Alloniempje schreef:Alpha, je kent de aard van je sekte niet.
Ik wel.
Je leeft in een droomwereld waar je niet verder kijkt dan waar de ouderlingen je opdragen...
Ik ben niet uitgesloten overigens.
Heb je mijn linkjes al bekeken?
Inderdaad weten afvalligen het beter.
Ik heb vaker naar afvalligen links gekeken.

Er was er een die betrapt was met zijn vriendin in bed en was daar trots op.
Een ander persoon deed uit de doeken op de voorpagina, hoe zij overspel had gepleegd.

Toch erg, he, dat je daar ook al voor uitgesloten wordt.

Ouderlingen geven overigens raad, die op de Bijbel is gebaseerd.
De Bijbelse normen en waarden worden door hen gehandhaafd, op dezelfde manier als in de eerste eeuw, geheel overeenkomstig Bijbelse instructies.

Jou droom zal een nachtmerrie worden aan het einde der dagen.
Je hebt dus niet gekeken.
Mooi, dan is dat duidelijk.
Hoef ik jou als discussiepartner niet meer serieus te nemen.

Verder is het natuurlijk van de zotte dat ouderlingen zich willen bemoeien met de seksuele gewoonten van andere mensen.
Ik hoop dat je het alleen recht op en neer doet, voor al het andere (incl oraal) kan je uitgesloten worden.
En je mag niet liegen, dus kom maar op.

Overigens, het feit dat je bedreigingen meent te moeten uiten, maakt je positie als gesprekspartner nog slechter dan dat ie al is.
Succes.
Flash Gordon
(vroegere naam: Zo Hee)

Bericht door Flash Gordon »

Alpha schreef:Jazeker, maar alleen heidenen, als onderdeel van hun afgoderij, vierden de geboorte dag.
Ik ook niet.
Wat vind je het toch moeilijk om gewoon antwoord te geven. Opmerkelijk dat het je zo hoog zit. Maar goed, we hebben een antwoord, daar kunnen we mee verder.

Jezus is dus belangrijk voor je, en Jezus is ooit geboren. Ben je er blij mee dat Jezus ooit geboren is?
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
BdO

Bericht door BdO »

Alloniempje schreef:
Verder is het natuurlijk van de zotte dat ouderlingen zich willen bemoeien met de seksuele gewoonten van andere mensen.
Dat vind ik eigenlijk niet van de zotte. Althans, het is niet meer of minder van de zotte dan de bemoeienissen van ouderlingen met andere terreinen des levens.

De denkbeelden van waaruit de bemoeienis vorm wordt gegeven kunnen uiteraard wel van de zotte zijn.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Jerommel

Bericht door Jerommel »

BdO schreef:
Alloniempje schreef:
Dat vind ik eigenlijk niet van de zotte. Althans, het is niet meer of minder van de zotte dan de bemoeienissen van ouderlingen met andere terreinen des levens.

De denkbeelden van waaruit de bemoeienis vorm wordt gegeven kunnen uiteraard wel van de zotte zijn.
de manier waarop ook..
Wat zijn nu in onze tijd de ouderlingen voor de mensch?
In welke raadgevers hebben wij mensen tegenwoordig ons vertrouwen gesteld?
Hmmm?? :geek:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Biker

Bericht door Biker »

Flash Gordon schreef:
Alpha schreef:Jazeker, maar alleen heidenen, als onderdeel van hun afgoderij, vierden de geboorte dag.
Ik ook niet.
Wat vind je het toch moeilijk om gewoon antwoord te geven. Opmerkelijk dat het je zo hoog zit. Maar goed, we hebben een antwoord, daar kunnen we mee verder.

Jezus is dus belangrijk voor je, en Jezus is ooit geboren. Ben je er blij mee dat Jezus ooit geboren is?
Jezus leerde ons zijn dood te gedenken, niet zijn geboorte.
Anders was er wel een notitie gemaakt van de datum.
Zoals ook de andere joodse gedenkdagen waren opgeschreven, denk je niet?
Flash Gordon

Biker schreef:
Flash Gordon schreef:
Ik ook niet.

Ik denk dat ik mijn vraag vrij duidelijk aan iemand anders stelde :) En ik denk dat als je zo graag antwoord geeft, het mooi zou zijn als je antwoord geeft op mijn vraag, en niet met nutteloze informatie komt waar ik niet naar vroeg.
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
Alpha

Bericht door Alpha »

Je hebt dus niet gekeken.
Mooi, dan is dat duidelijk.
Hoef ik jou als discussiepartner niet meer serieus te nemen..[/quote]O jawel, hoor.
Denk je echt, dat je de enige bent die met sites van afvalligen komt aanzetten?
Alloniempje schreef:Verder is het natuurlijk van de zotte dat ouderlingen zich willen bemoeien met de seksuele gewoonten van andere mensen.
Ik hoop dat je het alleen recht op en neer doet, voor al het andere (incl oraal) kan je uitgesloten worden.
En je mag niet liegen, dus kom maar op.

Overigens, het feit dat je bedreigingen meent te moeten uiten, maakt je positie als gesprekspartner nog slechter dan dat ie al is.
Succes.
Het is handhaven van de Bijbelse normen en waarden, volgens de in de Bijbel beschreven procedure.

1 Kor. 5:11 „Nu schrijf ik u, niet langer in gezelschap te verkeren van iemand, een broeder genoemd, die een hoereerder of een hebzuchtig persoon of een afgodendienaar of een beschimper of een dronkaard of een afperser is.”

1 Korinthiërs 6:
9 Wat! Weet GIJ niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor tegennatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen, 10 noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, noch beschimpers, noch afpersers zullen Gods koninkrijk beërven.

18 Ontvliedt de hoererij. Elke andere zonde die een mens kan begaan, is buiten zijn lichaam, maar hij die hoererij beoefent, zondigt tegen zijn eigen lichaam.

De Bijbel is hierover gewoon duidelijk.

Jak. 5:14-16 „Is iemand onder u ziek? Laat hij de oudere mannen van de gemeente tot zich roepen . . . Belijdt elkaar daarom openlijk uw zonden en bidt voor elkaar, opdat gij gezond gemaakt moogt worden.”

1 Korinthiërs 5:
13 terwijl God degenen oordeelt die buiten zijn? „Verwijdert de goddeloze [man] uit UW midden.” NWV
13 Hen die daarbuiten staan zal God oordelen. Doet den slechten mens uit uw midden weg. LV

1 Tim. 5:20 „Wijs personen die zonde beoefenen, voor alle aanwezigen terecht, opdat ook de overigen vrees mogen hebben.

Een Bisschop van Salzburg had ca. 16 kinderen bij zijn huishoudster. Iets wat bij een stadstour graag wordt vermeld.
Alpha

Bericht door Alpha »

Flash Gordon schreef:Wat vind je het toch moeilijk om gewoon antwoord te geven. Opmerkelijk dat het je zo hoog zit. Maar goed, we hebben een antwoord, daar kunnen we mee verder.

Ik geef gewoon, m.i. erg duidelijk, antwoord.
Kennelijk wil je dat niet horen. Helaas kittel ik geen oren.
Ik probeer te laten zien wat de bijbel leert.

Omdat ik Jezus probeer na te volgen, vier ik geen geboorte dag en dus ook niet het gekerstende z.g. "geboortefeest" van Jezus.
Noch Jezus, noch zijn discipelen deden dat.
Alpha

Bericht door Alpha »

Flash Gordon schreef:
Biker schreef:
Flash Gordon schreef:
Ik ook niet.

Ik denk dat ik mijn vraag vrij duidelijk aan iemand anders stelde :) En ik denk dat als je zo graag antwoord geeft, het mooi zou zijn als je antwoord geeft op mijn vraag, en niet met nutteloze informatie komt waar ik niet naar vroeg.
Te laten zien, dat een bepaald gebruik een vorm van afgoderij is, is niet nutteloos voor degene die wil luisteren.
Flash Gordon

Alpha schreef:
Flash Gordon schreef:Wat vind je het toch moeilijk om gewoon antwoord te geven. Opmerkelijk dat het je zo hoog zit. Maar goed, we hebben een antwoord, daar kunnen we mee verder.

Ik geef gewoon, m.i. erg duidelijk, antwoord.
Kennelijk wil je dat niet horen. Helaas kittel ik geen oren.
Ik probeer te laten zien wat de bijbel leert.

Omdat ik Jezus probeer na te volgen, vier ik geen geboorte dag en dus ook niet het gekerstende z.g. "geboortefeest" van Jezus.
Noch Jezus, noch zijn discipelen deden dat.
Nee, je geeft erg moeizaam antwoord, en geeft vooral erg veel ongevraagde informatie. Kennelijk vind je het moeilijk gewoon antwoord op mijn vragen te geven, maar dat geeft niet. Wel grappig trouwens, en erg herkenbaar van JG's, dat als je daar op wordt aangesproken je je onvermogen tot het geven van heldere antwoorden verklaart met "ik kittel geen oren". Een beetje vals, want niemand vraagt je oren te kittelen. Ik vraag je gewoon te vertellen of je blij bent dat Jezus ooit geboren is. En daar heb je simpelweg geen antwoord op gegeven.

We proberen het dus gewoon nog eens:

Ben je blij day Jezus ooit geboren is? Een simpel ja of nee is echt genoeg.

En als je daar geen antwoord op wil geven, kan je dan vertellen wat er zo geheimzinnig is aan de vraag of jij blij bent dat Jezus ooit geboren is?
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
Flash Gordon

Alpha schreef:Te laten zien, dat een bepaald gebruik een vorm van afgoderij is, is niet nutteloos voor degene die wil luisteren.
Maar wel voor degene die dat al wist.

Ik stel een extreem simpele vraag, en die roept kennelijk bij jou en Biker reflexen op die met die vraag niets te maken hebben. Waarom is het zo gevoelig te vertellen of je blij bent dat Jezus ooit geboren is?
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

In december liggen de herdertjes niet in het veld te slapen natuurlijk.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Wajehie

Bericht door Wajehie »

Alpha schreef:
Wajehie schreef:Je kunt het prima vieren op basis van WTG schrijfsels/kennis.
Want wat is er mis met eerbetoon/respect.
Je kunt God geen eer betonen met zaken die uit de afgodenaanbidding komen.
Je aangehaalde schrijfsels zijn van afvalligen afkomstig. Niet van Jg.
Het zijn schrijfsels afkomstig van jg en we hebben de foto's nog :mrgreen:
The following picture is from a postcard photo of the Bethel Christmas meal in 1926.
http://www.jwfacts.com/watchtower/celebrations.php
Mogen wtg'rs liegen of is die website complot ?
since the celebration of our Lord's birth is not a matter of divine appointment or injunction,but merely a tribute of respect to him,
Dus eerbetoon/respect voor Hem moet plotseling wijken omdat andere mensen ook iets vierden op die dag.
Dus het 'kwaad' is bepalend voor hoe de jg'rs zich gedragen. Klinkt bijzonder sterk.
De heidenen dronken vast ook wijn op de zevende dag is dat een reden om geen wijn meer te drinken op Sjabat.
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

Flash Gordon schreef:
Alpha schreef:Te laten zien, dat een bepaald gebruik een vorm van afgoderij is, is niet nutteloos voor degene die wil luisteren.

Ik stel een extreem simpele vraag, en die roept kennelijk bij jou en Biker reflexen op die met die vraag niets te maken hebben. Waarom is het zo gevoelig te vertellen of je blij bent dat Jezus ooit geboren is?
Snap je dat niet dan moeten ze Hem echt na gaan volgen en zich voegen bij Zijn Heilige Kerk Katholiek en Apostolisch.
Ze hebben hun eigen geloofje en daar past de Verrezen Heer Jezus de Christus niet in.Kortom eigenwillige zogenaamde godsdienst.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Biker

Bericht door Biker »

Rechtuit schreef:
Flash Gordon schreef:

Snap je dat niet dan moeten ze Hem echt na gaan volgen en zich voegen bij Zijn Heilige Kerk Katholiek en Apostolisch.
Ze hebben hun eigen geloofje en daar past de Verrezen Heer Jezus de Christus niet in.Kortom eigenwillige zogenaamde godsdienst.
Kan er een ban komen op trollen die zichzelf herhalend voor een ander spreken, waarbij zij bewust glashard liegen?
Biker

Bericht door Biker »

Flash Gordon schreef: Nee, je geeft erg moeizaam antwoord, en geeft vooral erg veel ongevraagde informatie. Kennelijk vind je het moeilijk gewoon antwoord op mijn vragen te geven, maar dat geeft niet. Wel grappig trouwens, en erg herkenbaar van JG's, dat als je daar op wordt aangesproken je je onvermogen tot het geven van heldere antwoorden verklaart met "ik kittel geen oren". Een beetje vals, want niemand vraagt je oren te kittelen. Ik vraag je gewoon te vertellen of je blij bent dat Jezus ooit geboren is. En daar heb je simpelweg geen antwoord op gegeven.

En als je daar geen antwoord op wil geven, kan je dan vertellen wat er zo geheimzinnig is aan de vraag of jij blij bent dat Jezus ooit geboren is?
Ik lees nu deze vraag pas, en mijn antwoord is, dat Zijn geboorte mij niets baat, maar Zijn gehoorzaamheid en geloof, waardoor Hij de verleidingen van de staan heeft kunnen weerstaan en het alles heeft kunnen volbrengen.
Niet zijn geboorte, maar het letterlijk sterven aan het vlees, is onze redding geworden, mits wij dat tenminste aannemen.
Maar dat Christus ons gegeven is, is dan natuurlijk een heuglijk feit.
Haleluja!
Alpha

Bericht door Alpha »

Flash Gordon schreef:Nee, je geeft erg moeizaam antwoord, en geeft vooral erg veel ongevraagde informatie. Kennelijk vind je het moeilijk gewoon antwoord op mijn vragen te geven, maar dat geeft niet. Wel grappig trouwens, en erg herkenbaar van JG's, dat als je daar op wordt aangesproken je je onvermogen tot het geven van heldere antwoorden verklaart met "ik kittel geen oren". Een beetje vals, want niemand vraagt je oren te kittelen. Ik vraag je gewoon te vertellen of je blij bent dat Jezus ooit geboren is. En daar heb je simpelweg geen antwoord op gegeven.

Je vindt het dus moeizaam, omdat ik niet datgene zeg, wat je wilt horen.

Je wenst geen achtergrondinformatie, waarmee ik mijn mening aantoon.

Oren kittelen betekend iemand naar de mond praten, iemand vertellen wat hij graag wilt horen.

Ik heb je al meerdere keren verteld, dat ik blij ben met zijn komst, zijn geboorte..
Hij is de enige middelaar, die de weg wijst naar de smalle weg.

Ik kan hem echter niet eren met heidense gebruiken.
Maar je wilt MIJN standpunt dus niet horen.

Ik moet als een computer reageren met ja of nee, waar of niet waar,1 of 0.
Flash Gordon

Alpha schreef:Je vindt het dus moeizaam, omdat ik niet datgene zeg, wat je wilt horen.
Nee, omdat je geen antwoord geeft.

Je mening aantonen kan je doen door die te vertellen.
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Biker schreef: Niet zijn geboorte, maar het letterlijk sterven aan het vlees, is onze redding geworden, mits wij dat tenminste aannemen.
Haleluja!
Niet het sterven maar Christus' opstaan is ons tot zaligheid geworden, want als Jezus alleen gestorven is, is de prediking ijdel.
Echter is Christus niet dood, maar levend. Waar het om draait is absoluut niet het sterven, maar veelmeer de geboorte uit Geest.

Derhalve vieren we graag kerst ter ere van onze God en Heer. Want alles wat ter ere van God is, is nooit verkeerd. Realiseer je dat goed voordat je een onrechtvaardig oordeel velt. Want wie onrechtvaardig oordeelt, zal onrechtvaardig geoordeeld worden.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Jawel, maar ook het sterven, als Offerlam, waarmee onze zonden werden betaald, is essentiëel.
By the way, zonder sterven ook geen wederopstanding.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Biker

Bericht door Biker »

Piebe 2 punt 1 schreef:
Biker schreef: Niet zijn geboorte, maar het letterlijk sterven aan het vlees, is onze redding geworden, mits wij dat tenminste aannemen.
Haleluja!
Niet het sterven maar Christus' opstaan is ons tot zaligheid geworden, want als Jezus alleen gestorven is, is de prediking ijdel.
Echter is Christus niet dood, maar levend. Waar het om draait is absoluut niet het sterven, maar veelmeer de geboorte uit Geest.

Derhalve vieren we graag kerst ter ere van onze God en Heer. Want alles wat ter ere van God is, is nooit verkeerd. Realiseer je dat goed voordat je een onrechtvaardig oordeel velt. Want wie onrechtvaardig oordeelt, zal onrechtvaardig geoordeeld worden.
Wie gelooft, zal niet geoordeeld worden, en ja natuurlijk is de wederopstanding hetgeen wij gedenken.
Maar er is niets mis mee om goed tot je door te laten dringen dat de plaatsvervangende straf geen lichte was, maar een ondraaglijk lijden.
Alpha

Bericht door Alpha »

Flash Gordon schreef:
Alpha schreef:Je vindt het dus moeizaam, omdat ik niet datgene zeg, wat je wilt horen.
Nee, omdat je geen antwoord geeft.

Je mening aantonen kan je doen door die te vertellen.
Het uitgebreide, gefundeerde antwoord wil je niet horen.

Je probeert mij te dicteren wat moet doen. helaas bepaal ik dat zelf.