¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Biker
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Biker »

Piebe 2 punt 1 schreef:
Biker schreef:@Elijahu

Het is maar goed dat Abraham wel geloofde in God's stem die zei dat hij Izak moest offeren, nietwaar?
Ja maar daar wordt met zevenmijlslaarzen overheen gewalst want het komt 'm niet uit.
Er komt gewoon geen reactie, dus .
Ik vraag me af hoe de joden pleiten op Abraham, als ze zelf nooit zouden (kunnen) geloven dat God aan hen vroeg om hun zoon te offeren...
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Het is maar goed dat Abraham wel geloofde in God's stem die zei dat hij Izak moest offeren, nietwaar?
Bs'd

Het was een test, er is uiteindelijk niemand geofferd.

En het feit staat nog steeds recht overeind dat de Torah mensenoffers ten strengste verbiedt.

De test van Abraham was dan ook voordat de Torah gegeven was.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Biker

Bericht door Biker »

Eliyahu schreef:

Bs'd

En het feit staat nog steeds recht overeind dat de Torah mensenoffers ten strengste verbiedt.

.
Daarom zijn zij die de onschuldige Jezus geofferd hebben des te schuldiger, in feite, maar ze wisten niet wat ze deden, dus is het hen vergeven, hoop ik.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Eliyahu schreef: Bs'd

1 is 1, en 3 is 3. 1 is niet 3 en 3 is niet 1.

En God is ÉÉN en dus niet drie.
Tja, "de Vader en Ik zijn één"
Toch is de Zoon niet de Vader...
En de Geest Gods wordt ook wel de Geest van Christus genoemd.

Wie hier God doorgrondt mag het zeggen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Biker schreef:
Eliyahu schreef:

Bs'd

.
Daarom zijn zij die de onschuldige Jezus geofferd hebben des te schuldiger, in feite, maar ze wisten niet wat ze deden, dus is het hen vergeven, hoop ik.
Uhm... Toch is het dacht ik bij Joodse Wet verboden om jezelf uit te geven voor God..
Zij geloofden niet dat Hij God is, dus dan geldt de Wet.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Jerommel schreef:
Biker schreef:
Eliyahu schreef:

Bs'd

.
Uhm... Toch is het dacht ik bij Joodse Wet verboden om jezelf uit te geven voor God..
Zij geloofden niet dat Hij God is, dus dan geldt de Wet.
Bs'd

Precies:

" 30 Ik en de Vader zijn één.
31 De Joden dan pakten opnieuw stenen op om Hem te stenigen.
32 Jezus antwoordde hun: Ik heb u vele goede werken van Mijn Vader laten zien. Vanwege welk van die werken stenigt u Mij?
33 De Joden antwoordden Hem: Wij stenigen U niet vanwege een goed werk, maar vanwege godslastering, namelijk omdat U, Die een Mens bent, Uzelf God maakt."
Joh 10

"God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat Hij berouw zou hebben."
Numeri 23:19

"Ook liegt de Onveranderlijke Israëls niet en Hij kent geen berouw; want Hij is geen mens, dat Hij berouw zou hebben."
1 Samuel 15:29

"Want Ik ben God en geen mens, heilig in uw midden"
Hosea 11:9

Joden aanbidden alleen God, niet een mens.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Reageer nou eens niet als en moslim, door mens-aanbidding te suggereren, dat laat alleen maar je onbegrip, en in jouw geval je vergeetachtigheid / ontkenning zien.

MAARGOED,
De Joden geloofden niet in Hem, en nog steeds niet.
Alleen Christenen geloven in Hem.

Maargoed, Hij stelde Zichzelf toch ook onder de Vader, om het nog wat simpeler te maken...
De Vader is God voor de Zoon, maar de Vader heeft ze Zoon alle macht gegeven.
Het Woord van God, is het uitvoerende wezen, die evengoed de Vader alles heeft zien doen.
De Zoon in het vlees, geboren op aarde, als mens, die sterft, opstaat en ten Hemel vaart, toch als mens....
Ik begrijp er zelf niet veel van iig.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Jerommel schreef:Reageer nou eens niet als en moslim, door mens-aanbidding te suggereren, dat laat alleen maar je onbegrip, en in jouw geval je vergeetachtigheid / ontkenning zien.

MAARGOED,
De Joden geloofden niet in Hem, en nog steeds niet.
Alleen Christenen geloven in Hem.

Maargoed, Hij stelde Zichzelf toch ook onder de Vader, om het nog wat simpeler te maken...
De Vader is God voor de Zoon, maar de Vader heeft ze Zoon alle macht gegeven.
Het Woord van God, is het uitvoerende wezen, die evengoed de Vader alles heeft zien doen.
De Zoon in het vlees, geboren op aarde, als mens, die sterft, opstaat en ten Hemel vaart, toch als mens....
Ik begrijp er zelf niet veel van iig.
Bs'd

Het overgrote deel van het christendom gelooft niet dat de Vader God is voor de zoon, ze geloven dat de zoon zelf God is, en ze aanbidden hem, waarmee ze een mens aanbidden, waarmee ze aan afgodendienst doen.

"God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat Hij berouw zou hebben."

"Ook liegt de Onveranderlijke Israëls niet en Hij kent geen berouw; want Hij is geen mens, dat Hij berouw zou hebben."

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Eliyahu schreef:Precies:

32 Jezus antwoordde hun: Ik heb u vele goede werken van Mijn Vader laten zien. Vanwege welk van die werken stenigt u Mij?
33 De Joden antwoordden Hem: Wij stenigen U niet vanwege een goed werk, maar vanwege godslastering, namelijk omdat U, Die een Mens bent, Uzelf God maakt."
Joh 10
Hier zegt Jezus dat hij de Vader is, maar de meeste christenen geloven niet dat Jezus de Vader is.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Jaron

Bericht door Jaron »

Eliyahu schreef: Het overgrote deel van het christendom gelooft niet dat de Vader God is voor de zoon, ze geloven dat de zoon zelf God is, en ze aanbidden hem, waarmee ze een mens aanbidden, waarmee ze aan afgodendienst doen.
Je brengt dit alsof het laatste logischerwijs voortvloeit uit het eerste en alsof dat een christen zou overtuigen. Wat natuurlijk niet zal gebeuren want voor een christen houdt de zin gewoon op bij 'en ze aanbidden Hem', want inderdaad, ze geloven dat Jezus God is. Punt. Ze aanbidden geen mens wat Jezus is God. Je kan dit blijven herhalen (wat je ook steeds doet) maar dat schiet niet op want jij gelooft iets anders dan christenen doen. Beetje nutteloos dus, net als dat steeds herhalen dat God één is en dus niet drie. Accepteer gewoon dat christenen het anders zien, hetgeen logisch is. Net zoals christenen het moeten accepteren dat jij het anders ziet, wat ook uitermate logisch is.
Dit is een onderschrift.
Alpha

Bericht door Alpha »

Eliyahu schreef:Dit is wat er staat: Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.”

De eerste en de laatste is dezelfde God J-H-W-H, en buiten Hem is er geen God.

Doden wekken niet zichzelf op.
je plaat blijft weer hangen.

Openbaring 1:8 „Ik ben de Alfa en de Omega,” zegt JHWH God, „Hij die is en die was en die komt, de Almachtige.”

Er is dus maar één almachtige God, JHWH.
Maar, zoals de Bijbel ook zegt, zijn er vele goden, waaronder valse.
Engelen zijn ook goden.

JHWH zei: Dit is mijn zoon, die ik heb goedgekeurd.” — Mattheüs 17:5.
Door zijn doop met de Hg werd hij de Messias.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Piebe 2 punt 1 schreef:

Joh 10
Hier zegt Jezus dat hij de Vader is, maar de meeste christenen geloven niet dat Jezus de Vader is.
Bs'd

Het was me al opgevallen dat de meeste christenen niet in het NT geloven.

Als er in het NT staat: "Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.
18 Want, voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is.
19 Wie dan een van deze geringste geboden afschaft en de mensen zo onderwijst, zal de geringste genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar wie ze doet en onderwijst, die zal groot genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen."
Matt 5
dan gooien de christenen de hele wet overboord.

Er staat in het NT: "God is één", komen de christenen en zeggen: "God is drie" of "drie in één".

Erg bijbelvast zijn ze niet.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Jaron schreef:
Eliyahu schreef: Het overgrote deel van het christendom gelooft niet dat de Vader God is voor de zoon, ze geloven dat de zoon zelf God is, en ze aanbidden hem, waarmee ze een mens aanbidden, waarmee ze aan afgodendienst doen.
Je brengt dit alsof het laatste logischerwijs voortvloeit uit het eerste en alsof dat een christen zou overtuigen. Wat natuurlijk niet zal gebeuren want voor een christen houdt de zin gewoon op bij 'en ze aanbidden Hem', want inderdaad, ze geloven dat Jezus God is. Punt. Ze aanbidden geen mens wat Jezus is God.
Bs'd

En zij geloven dat God een mens was.
Je kan dit blijven herhalen (wat je ook steeds doet) maar dat schiet niet op want jij gelooft iets anders dan christenen doen. Beetje nutteloos dus, net als dat steeds herhalen dat God één is en dus niet drie. Accepteer gewoon dat christenen het anders zien, hetgeen logisch is.
Nee, dat is niet logisch. Als de hele bijbel, zowel het OT als het NT, zegt dat God één is, en er nergens staat dat God drie is, dan is het niet logisch dat de christenen geloven dat God drie of drie in één is. Dat is dan heel ONlogisch.
Accepteer gewoon dat christenen het anders zien, hetgeen logisch is.
Zoals ik al zei, het christelijk geloof is bijzonder ONlogisch.
Net zoals christenen het moeten accepteren dat jij het anders ziet, wat ook uitermate logisch is.
Geloven wat de bijbel zegt is logisch.

De bijbel accepteren en dan buitenbijbels heidendom wat tegen de bijbel in gaat gaan geloven, dat is bijzonder onlogisch.

Geloven dat 1 + 1 = 1 is ook bijzonder onlogisch.

Persoonlijk denk ik dat er een hoop christenen zijn die het onlogische in hun denkwijze zullen kunnen inzien, en zich zullen kunnen realiseren dat er iets vreselijk mis is met hun relgie.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Alpha schreef:JHWH zei: Dit is mijn zoon, die ik heb goedgekeurd.” — Mattheüs 17:5.
Door zijn doop met de Hg werd hij de Messias.
Bs'd

"Messias" betekent "gezalfde".

Jouw messias is nooit gezalfd zoals een koning of hogepriester gezalfd moet worden, door een profeet of priester.

Jouw messias was dus geen messias.

Daarbovenop heeft jouw messias de messiaanse profetieën niet vervuld, dus er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij de messias was.
Piebe Paulusma

Eliyahu schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:

Joh 10
Bs'd

Het was me al opgevallen dat de meeste christenen niet in het NT geloven.

Als er in het NT staat: "Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.
18 Want, voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is.
19 Wie dan een van deze geringste geboden afschaft en de mensen zo onderwijst, zal de geringste genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar wie ze doet en onderwijst, die zal groot genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen."
Matt 5
dan gooien de christenen de hele wet overboord.

Er staat in het NT: "God is één", komen de christenen en zeggen: "God is drie" of "drie in één".

Erg bijbelvast zijn ze niet.
Het is duidelijk dat je graag onder de wet wilt zijn, maar luister je wel naar de wet?

Abraham had twee zonen en niet één zoals jij lijkt de denken. Beide zonen staan ieder voor een verbond.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Piebe 2 punt 1 schreef: Het is duidelijk dat je graag onder de wet wilt zijn, maar luister je wel naar de wet?
Bs'd

Ja.

En luister jij wel naar jouw messias en God die zegt dat de wet voor eeuwig staat en dat als iemand zegt dat het afgeschaft is, dat hij dan de minste genaamd zal worden, en dat iemand die de wet doet en leert groot genaamd zal worden?
Abraham had twee zonen en niet één zoals jij lijkt de denken. Beide zonen staan ieder voor een verbond.
Ja en?
Alpha

Bericht door Alpha »

Eliyahu schreef:"Messias" betekent "gezalfde".

Jouw messias is nooit gezalfd zoals een koning of hogepriester gezalfd moet worden, door een profeet of priester.

Daarbovenop heeft jouw messias de messiaanse profetieën niet vervuld, dus er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij de messias was.
Doordat je de Messias hebt gemist, heb je ook gemist dat het geestelijke Israël met de Hg werd gezalfd.

De eerste 120 konden ineens in de talen praten van de daar aanwezige mensen.

8 Hoe komt het dan dat een ieder van ons zijn eigen taal hoort, waarin wij werden geboren? 
9 Parthen en Meden en Elamieten, en de bewoners van Mesopota̱mië, en Jude̱a en Kappado̱cië, Po̱ntus en het [district] A̱sia, 
10 en Fry̱gië en Pamfy̱lië, Egy̱pte en de streken van Libië, dat bij Cyrene ligt, en de hier tijdelijk verblijvende mensen uit Rome, zowel joden als proselieten, 
11 Kretenzers en Arabieren, wij horen hen in onze talen over de grote daden van God spreken.” 
12 Ja, zij waren allen verbaasd en verkeerden in verlegenheid en zeiden tot elkaar: „Wat heeft dit toch te betekenen?”
13 Anderen (Joden) echter bespotten hen en zeiden voorts: „Zij zijn vol zoete wijn.”

Petrus geeft antwoord:

14 Maar Petrus stond op met de elf en verhief zijn stem en sprak hen aldus toe: „Mannen van Judea en al GIJ inwoners van Jeruzalem, dit zij U bekend en leent het oor aan mijn woorden. 
15 Deze mensen zijn in werkelijkheid niet dronken, zoals GIJ veronderstelt, want het is het derde uur van de dag. 
16 Integendeel, dit is wat door bemiddeling van de profeet Joël werd gezegd: 
17 ’„En in de laatste dagen”, zegt God, „zal ik wat van mijn geest uitstorten op alle soorten van vlees, en UW zonen en UW dochters zullen profeteren en UW jonge mannen zullen visioenen zien en UW oude mannen zullen dromen dromen; 
18 en zelfs op mijn slaven en op mijn slavinnen wil ik in die dagen wat van mijn geest uitstorten, en zij zullen profeteren. 
Piebe Paulusma

Eliyahu schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef: Het is duidelijk dat je graag onder de wet wilt zijn, maar luister je wel naar de wet?
Bs'd

Ja.

En luister jij wel naar jouw messias en God die zegt dat de wet voor eeuwig staat en dat als iemand zegt dat het afgeschaft is, dat hij dan de minste genaamd zal worden, en dat iemand die de wet doet en leert groot genaamd zal worden?
Ja en?
Eerder beweerde je dat de wet niet spreekt over een nieuw verbond, vandaar dat ik het even aankaartte, omdat jij niet luistert naar de wet. De slavin en haar kind staan voor jouw levenswijze, welke niet delen in de erfenis van Abraham.
Wajehie

Bericht door Wajehie »

Het overgrote deel van het christendom gelooft niet dat de Vader God is voor de zoon, ze geloven dat de zoon zelf God is, en ze aanbidden hem, waarmee ze een mens aanbidden, waarmee ze aan afgodendienst doen.

Huh, waarmee ze een mens aanbidden??
Al een idee hoe je die Mensenzoon kunt herkennen die een eeuwige heerschappij en Zijn koningschap zal niet te gronde gaan eruit ziet ?
Ze moeten Hem vereren.
DANIËL 7
13 Ik keek toe in de nachtvisioenen,
en zie, er kwam met de wolken van de hemel Iemand
als een Mensenzoon.
Hij kwam tot de Oude van dagen
en men deed Hem voor Zijn aangezicht naderbijkomen.
14 Hem werd gegeven heerschappij, eer en koningschap,
en alle volken, natiën en talen moesten Hem vereren.
Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij, die Hem niet ontnomen zal worden,
en Zijn koningschap zal niet te gronde gaan.
Wajehie

Bericht door Wajehie »

Alpha schreef:
Eliyahu schreef:"Messias" betekent "gezalfde".

Doordat je de Messias hebt gemist, heb je ook gemist dat het geestelijke Israël met de Hg werd gezalfd.

8 Hoe komt het dan dat een ieder van ons zijn eigen taal hoort, waarin wij werden geboren? 
9 Parthen en Meden en Elamieten, en de bewoners van Mesopota̱mië, en Jude̱a en Kappado̱cië, Po̱ntus en het [district] A̱sia, 
10 en Fry̱gië en Pamfy̱lië, Egy̱pte en de streken van Libië, dat bij Cyrene ligt, en de hier tijdelijk verblijvende mensen uit Rome, zowel joden als proselieten, 
11 Kretenzers en Arabieren, wij horen hen in onze talen over de grote daden van God spreken.” 
12 Ja, zij waren allen verbaasd en verkeerden in verlegenheid en zeiden tot elkaar: „Wat heeft dit toch te betekenen?”
13 Anderen (Joden) echter bespotten hen en zeiden voorts: „Zij zijn vol zoete wijn.”
Hoezo geestelijk Israël.
De behoefte van wtg'ers om joden af te serveren is duidelijk maar dit kan niet en ook niet op basis van deze tekst.
Gaat het hier niet over joden uit alle volken die er onder de hemel zijn. Door je selectieve quote was dat niet te zien.
5 Nu woonden er Joden in Jeruzalem, godvrezende mannen uit alle volken die er onder de hemel zijn.
6 Toen dan dit geluid klonk, kwam de menigte samen en raakte in verwarring, want ieder hoorde hen in zijn eigen taal spreken.
7 En zij waren allen buiten zichzelf en verwonderden zich, en zij zeiden tegen elkaar: Zie, zijn het niet allen Galileeërs die daar spreken?
8 En hoe kunnen wij hen dan horen, eenieder in onze eigen taal, waarin wij geboren zijn?
9 Parthen, Meden en Elamieten en zij die inwoners zijn van Mesopotamië, Judea, Kappadocië, Pontus en Asia,
10 Frygië, Pamfylië, Egypte, en de streken van Libië, dat bij Cyrene ligt, alsook de nu hier verblijvende Romeinen, zowel Joden als proselieten,
11 Kretenzen en Arabieren, wij horen hen in onze taal over de grote werken van God spreken.
Alpha

Bericht door Alpha »

Wajehie schreef:Hoezo geestelijk Israël.
De behoefte van wtg'ers om joden af te serveren is duidelijk maar dit kan niet en ook niet op basis van deze tekst.
Gaat het hier niet over joden uit alle volken die er onder de hemel zijn. Door je selectieve quote was dat niet te zien.
Hoezo afserveren? Net als de christenheid doet?

Het letterlijke Israël heeft Jezus en daarmee JHWH verworpen.

Gods voornemen gaat door, dus stelde hij gehoorzame mensen aan als zijn volk, het geestelijke Israël.
Zij worden in Openbaring 7:4-8 genoemd en zijn afwijkend van de letterlijke stammen.

Met Pinksteren werden de eerste 120 leden met de Hg gezalfd.

Leden van de kleine kudde gaan met Jezus als koningen en priesters over de aarde regeren. Openbaring 20:6.

Samen vormen zij het nieuwe Jeruzalem, dat uit de hemel neerdaalt. Openbaring 3:12.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Alpha schreef:
Wajehie schreef:Hoezo geestelijk Israël.
Hoezo afserveren? Net als de christenheid doet?

Het letterlijke Israël heeft Jezus en daarmee JHWH verworpen.
KLopt.
Maar God heeft niet (geheel) Israël verworpen. ;)
De kleine kudde is m.i. Jacob.

Gods voornemen gaat door ...
Reken maar!
Wat Hij begint maakt Hij af.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Alpha schreef:Het letterlijke Israël heeft Jezus en daarmee JHWH verworpen.
Bs'd

Jouw messias wordt verworpen door Israel, vanwege het feit dat hij de messiaanse profetieën niet vervuld heeft, en vanwege het feit dat zijn claim dat hij God was aanzet tot afgodendienst.

Maar de enig ware God J-H-W-H wordt niet verworpen door Israel. Israel volgt Hem na en onderhoudt zijn wet.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Welnee, die hele Talmoedische bende volgt YHWH helemaal niet, maar hun eigen trots.
Piebe Paulusma

Jerommel schreef:

1 is 1, en 3 is 3. 1 is niet 3 en 3 is niet 1.

En God is ÉÉN en dus niet drie.
Tja, "de Vader en Ik zijn één"
Toch is de Zoon niet de Vader...
En de Geest Gods wordt ook wel de Geest van Christus genoemd.

Wie hier God doorgrondt mag het zeggen.
Filippus was ook 100% zeker dat Jezus de Vader niet is en die kreeg een uitbrander (Joh 14,7-10) want alleen mensen die Jezus niet kennen geloven dat niet.