Alpha schreef:Eliyahu schreef:Jouw messias wordt verworpen door Israel, vanwege het feit dat hij de messiaanse profetieën niet vervuld heeft, en vanwege het feit dat zijn claim dat hij God was aanzet tot afgodendienst.
Maar de enig ware God J-H-W-H wordt niet verworpen door Israel. Israel volgt Hem na en onderhoudt zijn wet.
Bs'd
Iedereen die claimt de messias te zijn en vervolgens de messiaanse profetieën niet vervuld, die moet verworpen worden als een valse messias.
En als iemand de messias zou verwerpen, dan betekent dat niet dat hij God verwerpt, want de messias is niet God.
Je blijft je mantra maar herhalen.
Om jou niet voor leugenaar te zetten zal ik dat dan nog maar een keertje doen:
Maar de enig ware God
J-H-W-H wordt niet verworpen door Israel. Israel volgt Hem na en onderhoudt zijn wet.
Engelen zijn de zonen Gods en worden dus goden genoemd, net als sommige mensen in een bepaalde functie.
Fout. Ze worden zonen van God genoemd, maar dat betekent niet dat ze dan goden zijn.
Israel wordt Gods eerstgeboren zoon genoemd, maar Israel is niet God.
De uitdrukking: "zoon van God" wordt gebruikt voor mensen en engelen de zeer geliefd of extra bevoordeeld zijn door God, zoals we kunnen zien in Genesis 6:4, Job 1:6, 2:1, 38:7, Psalm 82:6, 89:6 en vele andere verzen.
De enige ware God JHWH is almachtig, Jezus is dan NIET!
Maar goed, zonde Jezus is geen redding mogelijk.
Dat zegt het christendom. De islam zegt dat er zonder Mohammed geen redding mogelijk is.
Ik hou het maar bij het woord van God, de hebreeuwse bijbel:
Jesaja 43:10-11: "Voor Mij is er geen god geformeerd en na Mij zal er geen zijn. Ik, Ik ben
J-H-W-H en buiten Mij is er geen verlosser."
Jesaja 45:21-22: "En er is geen god behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende god is er buiten Mij niet. Wendt u tot Mij en laat u verlossen, alle einden der aarde, want Ik ben God en niemand meer."
Hosea 13:4: "Maar Ik ben
J-H-W-H uw God van het land Egypte af; een god nevens Mij kent gij niet en een verlosser nevens Mij is er niet."
Jer 31:34 "Kent
J-H-W-H: want zij allen zullen Mij kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen, luidt het woord van
J-H-W-H, want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonde niet meer gedenken."
.
.
.