Jaron schreef:JW88 schreef:
Waarom stopt God, Satan dan niet? Is hij daar te zwak voor? Of heeft hij daar geen zin in?
Dan staat God dus gewoon alle ellende toe, nou lekker dan....
Je erkent dus dat er ellende is. En dat lijkt je niet te bevallen. Een antwoord erop heb je echter ook niet. De evolutie geeft geen antwoord op dit soort zaken. Wat dat betreft heb je niets aan evolutie. Maar het idee van een God die hoop geeft in ellende staat je niet aan: dan maar liever geloven in niets en dat alles nou eenmaal ellendig is. En waarom geloof je niet? Omdat God niet doet wat jij zou doen? Omdat God, die zoveel groter is dan wie dan ook en die ons verstand te boven gaat, niet doet wat volgens ons, met ons beperkte vermogens, het beste zou zijn? Eigenlijk nogal kortzichtig en arrogant gedacht, dat wij het beter zouden weten en beter zouden doen. Het idee alleen al dat God niet kan bestaan enkel en alleen omdat Hij niet in ons beperkte verstand past, is wat apart, eigenlijk.
Los van dat alles: ik weet ook niet waarom alle ellende er is. Voor sommige vormen van ellende heb ik wel verklaringen maar daar heb je als niet-gelovige niets aan. En voor veel ellende heb ik geen verklaring en daarbij denk ik ook: waarom? Maar ondanks dat vind ik wel hoop en troost in God. En ben ik blij dat ik het niet met evolutie of 'niets' moet zien te redden.
Ik denk gewoon wat hardop, hoor, en zeg dit niet met het idee dat iemand hierdoor anders gaat denken of zo.
Trouwens, waarom maak je je druk over God die niets aan satan doet als je in geen van beide gelooft?
Ja, natuurlijk is er ellende, waarom zou ik dat niet erkennen? Er is zelfs heel veel ellende!
Nee het zou ook wel erg vreemd zijn als ik een antwoord of oplossing had voor alle ellende op de wereld heh
Niemand heeft natuurlijk dat antwoord op die oplossing, ellende is iets wat altijd zal blijven, soms wat meer en soms wat minder.
Ik snap niet helemaal wat de ellende in de wereld te maken heeft met evolutie? dit is een beetje appels met peren vergelijken.....
Wat jij hebt is valse hoop, je gelooft in een illusie, jij en vele andere geloven kunnen ook bij dit voorbeeld weer eens niet accepteren dat er niet op alle vragen een antwoord is, dus vul je het maar weer in met God, want een antwoord is natuurlijk nog altijd beter dan geen antwoord.
Als God ellende bewust toe staat, dan heeft alle ellende dus ook een doel, en wat zou dat doel dan moeten zijn?
Nogmaals de vraag waar niemand mij een antwoord op schijnt te kunnen geven, waarom stopt God, Satan niet en beeindigt alle ellende? Is hij daar te zwak voor? Wil hij dat niet? Dat houdt dus in dat God ook verantwoordelijk is voor alle ellende in de wereld, nou lekker dan....
Ik maak mij nergens druk om hoor, ik probeer gewoon het 1 en ander te begrijpen, maar als gelovigen steeds mijn argumenten en vragen gaan vermijden schiet het niet echt op...