Wetenschap en religie gaan niet samen, wetenschap is gebaseerd op rede, logica, rationaliteit en gezond verstand, religie allerminst, wetenschap door onderzoek naar feiten en daar op basis daarvan conclusies, religie roept zo maar wat om gaten op te vullen.
Hoe kun je nou iets observeren wat miljoenen zo niet miljarden jaren in beslag neemt?
Wat een dom argument....
Heel vaak iets kleins (micro) kan leiden tot iets groots (macro) dat lijkt me toch vrij simpel te begrijpen, maar ben je het eens met mijn tijger en leeuw voorbeeld?
Een dolfijn en een chimpansee zijn beide zoogdieren, ben je dat met me eens? Toch lijken ze totaal niet op elkaar, maar hebben ze wel de basiseigenschappen van een zoogdier gemeen, ze hebben dus genoeg overeenkomsten, een dolfijn staat dan ook dichter bij een chimpansee dan bv bij een vis, dieren hoeven niet altijd op elkaar te lijken om dingen met elkaar gemeen te hebben. Diverse bewijzen van macro zijn helemaal geen speculaties, mensen zoals jij noemen dat speculaties, religie is 1 grote speculatie, wetenschap houdt zich aan de feiten, bij religie zijn geen feiten.
Waarom zou ik meer dan een uur van mijn leven verspillen om te luisteren naar iemand die alleen maar onzin uitkraamt?
Dus je bent het eens met me dat de aarde miljarden jaren oud is? Wat zeg je dan tegen jonge aarde creationisten? wat is je mening over hun?
En waarom zouden wij geen dier zijn? Omdat we als soort heel intelligent zijn? over sommige individuen heb ik nog wel een mijn twijfels trouwens, maar goed dat is een andere discussie...
Er zijn ook genoeg dieren met intelligentie, bewustzijn en een soort vorm van talent, waarom moet je een mens boven een dier plaatsten? Dieren hebben net zo veel recht op leven als mensen, weet je wel dat er maar 1 diersoort is die dood voor de lol, dat is de mens! Nou lekker dan....
En hoe kan het nou dan dat de mens kan overleven met een varkenshart als het geen dier is? Of negeer je maar ff lekker selectief die vraag?