¦LB¦ Schepping en/of Evolutie

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Jerommel
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Schepping en/of Evolutie

Bericht door Jerommel »

Alpha schreef:
Jerommel schreef:inderdaad.

En hier is een mooi voorbeeld:

Design of the human visual system

"The human eye is so highly specialized that Charles Darwin mused whether his theory was not preposterous in light of the eye's complexity. Darwin should have listened to his instincts, because scientific discoveries in the last 130 years have shown that the human visual system is so complex it is absurd to attribute its development to random natural processes."
Kijk eens naar wiki over één levende cel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cel_(biologie)
Die link doet het niet, deze wel:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cel_%28biologie%29
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Wajehie

Bericht door Wajehie »

Piebe 2.2 schreef:Adam had gezien dat God uit zijn rib een vrouw maakte, om dat te denken dat van de verboden boom eten toch prima was? Hoe stom kan je zijn? Elke Nederlander weet dat je eerst een verzekering moet afsluiten alvorens je iets gevaarlijks gaat doen. En nee, dat Adam geen Nederlander was blijkt duidelijk uit zijn handelen.
Het had een NL'r kunnen zijn als ik het journaal zo nu en dan zie. :mrgreen:
Staat er dat Adam wist dat er een boom des levens was en dat het eten van de vruchten( ?) hem eeuwig leven oid zou geven.
En de vraag is nog steeds, groeiden er op dat moment al/nog vruchten aan die boom want het aantal vruchten is niet zo groot als ik openbaringen lees.
Eten van de bladeren geeft genezing maar geen eeuwig leven denk ik.
Openbaringen
1 En hij liet mij een zuivere rivier zien, van het water des levens, helder als kristal, die uit de troon van God en van het Lam kwam.
2 In het midden van haar straat en aan de ene en de andere zijde van de rivier bevond zich de Boom des levens, die twaalf vruchten voortbrengt – van maand tot maand geeft Hij Zijn vrucht. En de bladeren van de boom zijn tot genezing van de heidenvolken.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

LEES nou eens wat er staat, jongens... :roll:
Wajehie

Bericht door Wajehie »

Jerommel schreef:LEES nou eens wat er staat, jongens... :roll:
Heb jij antwoorden ?
carramba

Bericht door carramba »

Wajehie schreef: Openbaringen
1 En hij liet mij een zuivere rivier zien, van het water des levens, helder als kristal, die uit de troon van God en van het Lam kwam.
2 In het midden van haar straat en aan de ene en de andere zijde van de rivier bevond zich de Boom des levens, die twaalf vruchten voortbrengt – van maand tot maand geeft Hij Zijn vrucht. En de bladeren van de boom zijn tot genezing van de heidenvolken.
Ik heb meer het idee dat die hele levensboom staat voor kennis en wetenschap van genetica en geneeskunde. De boom van goed en kwaad voor kennis van wiskunde, natuurkunde, chemie, etc. In Hennoch wordt dat aardig omschreven.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

O, sorry, ik las zelf niet wat je allemaal schreef... :oops: :oops: :oops:
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Wajehie schreef:
Piebe 2.2 schreef:Adam had gezien dat God uit zijn rib een vrouw maakte, om dat te denken dat van de verboden boom eten toch prima was? Hoe stom kan je zijn? Elke Nederlander weet dat je eerst een verzekering moet afsluiten alvorens je iets gevaarlijks gaat doen. En nee, dat Adam geen Nederlander was blijkt duidelijk uit zijn handelen.
Het had een NL'r kunnen zijn als ik het journaal zo nu en dan zie. :mrgreen:
Staat er dat Adam wist dat er een boom des levens was en dat het eten van de vruchten( ?) hem eeuwig leven oid zou geven.
Zucht, natuurlijk wist Adam dat, hij wist ook donderse goed wat de verboden boom was. Adam was gewoon oliedom om onverzekerd iets gevaarlijks te doen en wat te denken van hoe hij omging met de vrouw die hem pas gegeven was? Beter was het geweest als Adam had ingegrepen: 'nee Eva, die vrucht is dodelijk, geef hier dat ding, nu!!!!!'
Wajehie schreef:En de vraag is nog steeds, groeiden er op dat moment al/nog vruchten aan die boom want het aantal vruchten is niet zo groot als ik openbaringen lees.
Eten van de bladeren geeft genezing maar geen eeuwig leven denk ik.
Openbaringen
Aha dus het evangelie gaat niet om eeuwig leven maar over tijdelijke genezing? En ik maar denken dat het nieuwe manna eeuwige genezing biedt. We leren elke dag bij! :roll:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Wajehie

Bericht door Wajehie »

carramba schreef:
Ik heb meer het idee dat die hele levensboom staat voor kennis en wetenschap van genetica en geneeskunde. De boom van goed en kwaad voor kennis van wiskunde, natuurkunde, chemie, etc. In Hennoch wordt dat aardig omschreven.
Weet zo niet waar je op doelt maar er staat " kennis van goed en kwaad".
Piebe Paulusma

De boom van goed en kwaad verwijst naar de wet van Mozes en niets anders. Beide bomen in Genesis vertegenwoordigen elk een verbond. Echter mag je dat niet zeggen en daarom zeg ik het bij elke gelegenheid die ik krijg zoals nu: de boom van goed en kwaad vertegenwoordigt het oude verbond en het jodendom, maar de levensboom met de goede vruchten staat voor Christus en het nieuwe betere verbond. Zo simpel kan het zijn. :)
callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Piebe 2.2 schreef:De boom van goed en kwaad verwijst naar de wet van Mozes en niets anders.
Beide bomen in Genesis vertegenwoordigen elk een verbond.
Echter mag je dat niet zeggen en daarom zeg ik het bij elke gelegenheid die ik krijg zoals nu: de boom van goed en kwaad vertegenwoordigt het oude verbond en het jodendom, maar de levensboom met de goede vruchten staat voor Christus en het nieuwe betere verbond.

Zo simpel kan het zijn. :)
Ja, dat is inderdaad wel erg simpel. :w
carramba

Bericht door carramba »

Wajehie schreef:
carramba schreef:
Weet zo niet waar je op doelt maar er staat " kennis van goed en kwaad".
Ze at niet van de boom omdat ze begreep dat daar een consequentie aan zat. In mijn beleving heb je dan wel degelijk besef van goed en kwaad. Eva at pas van de boom nadat de slang haar overgehaald had.

Als ze van de boom zou eten zou ze op die dag sterven maar dat gebeurde niet net zoals de slang voorspelde. Haar zouden de ogen geopend worden.
Hoezoo liep ze met gesloten ogen rond? Lijkt mij niet. Ze zou zien.... wat zou ze zien?? Ik denk dat ze kennis zou vergaren waarmee ze dezelfde dingen zou kunnen die god ook kon. Ze waren immers na het eten van de boom aan god gelijk geworden......

Nou ja het gaat nog veel dieper want ik heb nogal wat vraagtekens bij genesis.
Piebe Paulusma

callista schreef:
Piebe 2.2 schreef:De boom van goed en kwaad verwijst naar de wet van Mozes en niets anders.
Beide bomen in Genesis vertegenwoordigen elk een verbond.
Echter mag je dat niet zeggen en daarom zeg ik het bij elke gelegenheid die ik krijg zoals nu: de boom van goed en kwaad vertegenwoordigt het oude verbond en het jodendom, maar de levensboom met de goede vruchten staat voor Christus en het nieuwe betere verbond.

Zo simpel kan het zijn. :)
Ja, dat is inderdaad wel erg simpel. :w
Zo is dat, ik houd van simpel! :kiss1:

Spaghetti met tomaat en kaas, pizza margeritha een glas eenvoudige pils. Niet te moeilijk doen. :mrgreen:
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Evolutieprofessor gefileerd

Lees hoe evolutieprofessor Larry Moran gefileerd wordt.
Moran is die fatsoenlijke, rechtschapen man die ID'ers voortdurend uitmaakt voor “IDiots”.
Enige toelichting vooraf.
D.O.A = Dead on arrival.

Het ENCODE project bracht aan het licht dat 80 procent van het menselijk genoom functioneel is. Dat is slechts nieuws voor de evolutionisten die van mening zijn dat het overgrote deel van het genoom bestaat uit rotzooi (junk DNA). Miljoenen jaren ongericht evolutionair geknutsel levert junk-DNA op is de redenering. Volgens evolutionist Dan Graur moet ENCODE wel fout zijn, anders is evolutie fout. Evo's verzinnen van alles om de bevindingen weg te redeneren. Bij het onderzoeksproject zijn honderden wetenschappers betrokken uit elf landen. En men ontdekt nog steeds nieuwe functionaliteit.

De wetenschappers van The Third Way geloven niet meer in het neo-darwinisme en ook niet in ID.

Moran ziet ook geen heil meer in het neo-darwinisme, hij is aanhanger van de neutrale theorie met random genetic drift.

Florabama schreef:Professor Moran, I thank you for coming over here and revealing the vacuousness of your argument and personal character — both — in just a few posts. To do both so quickly says a lot. You are efficient if not very thoughtful nor creative (Donald Trump is much better at insults and he’s not very good).

This is a fascinating time to be alive. Each and every pillar of “Darwinism” (no doubt the most influential ideology in the last 150 years) has been knocked out from under it leaving it and you Professor, hanging, in der luft, and arguing with the scientific consensus on things like junk DNA and the inability of random mechanisms to create super complex biological systems while you and your colleagues scramble to find alternatives to the long dead Darwinistic mechanisms which were nothing but just so stories all along.

What’s so fascinating to me is that it has been science itself that has left your position so bankrupt. No one even argues that Neo-Darwinism is still a viable position any longer.

From the front page of The Third Way of Evolution:

“The commonly accepted alternative [to ID] is Neo-Darwinism, which is clearly naturalistic science but ignores much contemporary molecular evidence and invokes a set of unsupported assumptions about the accidental nature of hereditary variation.”

I know, I know. Before you say it. You have all the answers, NOW. Neutral Theory and random genetic drift. We got it. But, the point is that your own colleagues say that “Darwinism” (their word not mine) “ignored contemporary evidence” and made “naturalistic assumptions” hence you must move on down the road and find new alternatives now that the “contemporary molecular evidence,” is available Better get moving before Mazur writes ANOTHER book. (Y’all sure don’t like her very much but she’s neither a creationist nor an ID proponent — just the messenger that keeps telling us about the fractured state of evolutionary thinking). Oh well!

Anyway, wasn’t that what your ID critics said all along? That you IGNORED evidence to the contrary? Well, I’m sure ignoring evidence is just a thing of the past, right? But here you sit, arguing with Encode, and in the meantime the DarwiNazi Mafia enforces a strict ban on disseminating anything other than the long dead, old Darwinism to high school students least the thinkers among them begin to question the narrative. Can’t have questions, can we? Can’t reveal the cracks in the dam.

Unfortunately for you, but fortunately for them, we now live in the information age. The dam has broken and try as you might to enforce party allegiance, the information is there for the taking and each and every time you enforce censorship, you encourage thinkers to look behind the curtain.”Just what are they hiding?” A bit of catch 22 for you, isn’t it?

This is why you have lost. Science has nibbled away at your position until there’s nothing left and you have been forced to “evolve.” You are left just exactly where you were before — appealing to Neutral Theory and random genetic drift — instead of natural selection and random mutations — without ever demonstrating how any of these processes can build super complex machines. In loving memory of the late Yogi Berra, this is “deja vu all over again.” Meanwhile in the lab, beyond the power of just so stories, Summers et al is beginning to define the edge of evolution, and not to put too fine a point on it, it just ain’t all that.

Science continues to march forward leaving you and your bankrupt ideology behind. That must be very scary for you seeing that you have devoted your life to a failed idea. My sympathies. Meanwhile each and every day, science reinforces what everyone with an ounce of common sense knew already — a designer is required to create complex machines, biological or otherwise. And you are left, like a chihuahua barking at the heals of the postman, arguing with the science that you claim to revere.

“I’m quite sure the scientific consensus among knowledgeable experts is that most of our genome is junk. Most of the ENCODE leaders admitted as much in a PNAS paper published 18 months after their original papers appeared in September 2012.”

As we say in the South (about someone who is patently pathetic),

“Well bless your little heart.”

The “consensus among knowledgable experts?” Well lets see, Professor. Who would those experts be? Would they by chance be the ones who agree with you? Not very good at logic are you?

How do we know Encode was wrong?
Knowledgable experts agree!
Who are those knowledgable experts?
They’re the one’s who agree with me.

Got it!

No professor. Encode knocked out ANOTHER of your icons. No matter what the current number, more DNA is functional than you believed, and its important to note that you “BELIEVED” it was non-functional based not on the science but on your ideology — as an article of faith — and your faith has now taken ANOTHER big hit from science while ID proponents just yawned and said, “hey, that’s what we expected.”

I also note that as has been shown on this very site, Encode is just the beginning. New functionality continues to be shown for what was once thought junk and as already stated — even if the “junk” is simply a spacer — it is still functional. Calling it “junk” is just expressing an article of faith. Thinking people dismiss you and your bankrupt religion and are open to the evidence that has always pointed to design.

From the moment Pasteur put the nail in the coffin of spontaneous generation to Crick recognizing that,

“…the odds of a simply polypeptide chain putting itself together by chance are greater than all the individual atoms in the universe…” (Life Itself)

Naturalism was D.O.A. The tide has been rising on you ever since and it continues to get worse (if you can get worse than D.O.A. Crick was at 10^80 but Meyer puts the number at 10^1000 plus) and yet you irrationally hang on to your faith — against all odds. Hey, it’s good to be a man of faith.

If things keep going like they’re going, it won’t be long before “Darwinism” (in quotes to encompass all the latest iterations and avoid semantic distractions) will take its rightful place next to alchemy in the hall of failed ideas. What a wonderful time to be alive, indeed.

Commentaar nr 70 van Florabama
http://www.uncommondescent.com/evolutio ... om-amazon/
Heerlijk.
Lees ook de andere commentaren. Ook random genetic drift ligt onder vuur. Het komt neer op toeval en nog meer toeval. Dus kansloos. Slim ontwerp is onontbeerlijk om complexe soorten op de wereld te zetten.

Moran bespreekt dit betoog ook op z'n eigen blog. Waar hij, zoals altijd, de onbegrepen wetenschapper uithangt. Ze begrijpen evolutie niet, is steeds zijn wanhopige commentaar. Voor de rest moeten de bezoekers van zijn blog hem eruit zien te redden.
http://sandwalk.blogspot.nl/2015/11/flo ... peaks.html
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
DeZoeker

Bericht door DeZoeker »

Dat de evolutieleer "gefileerd" zou worden valt reuze mee. Voor wie het interesseert: https://whyevolutionistrue.wordpress.co ... think-not/
'Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds!'
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

DeZoeker schreef:Dat de evolutieleer "gefileerd" zou worden valt reuze mee. Voor wie het interesseert: https://whyevolutionistrue.wordpress.co ... think-not/
Alleen jammer dat er nul komma nul bewijs voor is.
Jij komt alleen met een kritisch artikel van Coyne over The Third Way. Moran is daar geen aanhanger van. Ik uiteraard ook niet.
Het boek van Jerry Coyne (Why evolution is true) zit vol tegenstrijdigheden, speculatie, kromme logica en beweringen die hij niet waar kan maken.
Wat betreft de Cambrische explosie komt hij niet verder dan de vraag “what caused the Cambrian explosion of life?" Hij weet het niet, maar omdat er volgens hem bewijzen zijn voor evolutie, zal de Cambrische explosie ook wel evolutie zijn.
Een boekrecensie:
http://www.discovery.org/a/10661
Nog meer kritische beschouwingen over zijn boek.
http://www.evolutionnews.org/2012/12/je ... 67021.html
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Sinds de ontdekkingen omtrent het zogenaamde "Junk DNA", wat natuurlijk helemaal geen "Junk" is, is het echt compleet over voor naturalisme / materialisme.
Meer en meer moeten juist zij de wetenschap negeren.

Voor wie het boeit:
Junk DNA, Part 1 of 2 · Dr. Charles Jackson
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Deze is wel vermakelijk met Dawkins in de hoofdrol.
https://www.youtube.com/watch?v=YeYdBbQL0R8
DeZoeker

Bericht door DeZoeker »

Inktvlam schreef:
DeZoeker schreef:Dat de evolutieleer "gefileerd" zou worden valt reuze mee. Voor wie het interesseert: https://whyevolutionistrue.wordpress.co ... think-not/
Alleen jammer dat er nul komma nul bewijs voor is.
Jij komt alleen met een kritisch artikel van Coyne over The Third Way. Moran is daar geen aanhanger van. Ik uiteraard ook niet.
Het boek van Jerry Coyne (Why evolution is true) zit vol tegenstrijdigheden, speculatie, kromme logica en beweringen die hij niet waar kan maken.
Wat betreft de Cambrische explosie komt hij niet verder dan de vraag “what caused the Cambrian explosion of life?" Hij weet het niet, maar omdat er volgens hem bewijzen zijn voor evolutie, zal de Cambrische explosie ook wel evolutie zijn.
Een boekrecensie:
http://www.discovery.org/a/10661
Nog meer kritische beschouwingen over zijn boek.
http://www.evolutionnews.org/2012/12/je ... 67021.html
Dat Coyne's boek in creationistische hoek (geldt voor beide links) niet met enthousiasme wordt ontvangen zal geen verbazing wekken. Daarbuiten zijn de recensies van zijn boek vrijwel zonder uitzondering lovend. Ik vind het overigens ook wel opmerkelijk dat je daar waar het de evolutie betreft zo enorm hamert op bewijzen terwijl je tevens blijkt geeft van overtuigingen (op het spirituele vlak) die op geen enkele manier met feiten te onderbouwen zijn.
'Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds!'
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

DeZoeker schreef:Dat Coyne's boek in creationistische hoek (geldt voor beide links) niet met enthousiasme wordt ontvangen zal geen verbazing wekken. Daarbuiten zijn de recensies van zijn boek vrijwel zonder uitzondering lovend. Ik vind het overigens ook wel opmerkelijk dat je daar waar het de evolutie betreft zo enorm hamert op bewijzen terwijl je tevens blijkt geeft van overtuigingen (op het spirituele vlak) die op geen enkele manier met feiten te onderbouwen zijn.
Wat heeft de evolutionist nou eigenlijk te bieden als verklaring voor alle wonderen in de natuur? Toeval, toeval en nog eens toeval. Daar heeft de wiskundige waarschijnlijkheidsberekening al korte metten mee gemaakt (confrontatie biologen en wiskundigen in 1966 op het Wistar-intstituut).
En natuurlijke selectie is helemaal geen creatief proces, en voorts zul je toch eerst natuur moeten hebben.

Niet met feiten te onderbouwen?
Blijkbaar heb je nooit gelezen wat ik er hier over geschreven heb.
Wat we zien is precies het tegenovergestelde van toeval. Doelgerichtheid en convergenties, al vele malen genoemd, zijn bewijs voor ontwerp. Ook het explosieve ontstaan van soorten duidt op schepping. Zoals de Cambrische explosie (ongeveer 540 miljoen jaar geleden) en de Avalon-explosie (33 miljoen jaar daarvoor). Men ziet zelfs een vis-explosie, een plant-explosie, een vogel-explosie, ook een zoogdier-explosie. ScienceDaily bevestigde recentelijk nog het explosieve ontstaan van vogels, “Big Bang of Bird evolution”. Evenals moleculaire machientjes, zoals de biologische klok, de bacteriële zweepstaart (bacterial flagellum, de efficiënste motor van het heelal), ATP synthase (de energieleverancier van de cel), kinesine (het werkpaard van de cel), controle en reparatiesystemen in de cel.
Maar ook het complexe bloedstolling- en immuun-systeem zijn bewijs voor design. De DNA-codering. Alleen een intelligente bron kan een coderingssysteem bedenken. Niet te vergeten DNA's fenomenale capaciteit van informatie-opslag van twee petabytes per gram, genoeg voor drie miljoen CD's ! Een half miljoen DVD's in ons DNA, kopte Science. Waar zou al die informatie toch vandaan komen? Bewustzijn en denkvermogen reken ik daar ook toe, dat zijn geestelijke zaken die niet materieel verklaarbaar zijn. Biomimicry is ook bewijs. Biomimicry is de wetenschap van het nabootsen van de beste biologische ideeën in de natuur waardoor allerlei producten en systemen ontworpen of verbeterd kunnen worden. Bijzonder waardevol voor de industrie, medische wereld, sport, enzovoort. De toepassingen zijn vrijwel eindeloos. Milieuvriendelijke spuitbussen geïnspireerd door bombardeerkevers, zwemkleding en scheepsrompen geïnspireerd door haaienhuid, kleefband geïnspireerd door gekko's, energie-efficiënte gebouwen geïnspireerd door termietenheuvels, dunne fotocamera's gebaseerd op facetogen.
Bewijs in overvloed voor ID.
pyro

Bericht door pyro »

Inktvlam schreef: Bewijs in overvloed voor ID.
Waar is die ontwerper dan? En wie heeft de ontwerper ontworpen? :?: :geek: :ugeek:
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

pyro schreef:
Waar is die ontwerper dan? En wie heeft de ontwerper ontworpen? :?: :geek: :ugeek:
Gaan we nu alle vragen die hier al diverse keren voorbijgekomen zijn weer opnieuw stellen?
Voor mij is God de ontwerper. God is de Eeuwige, het ongeschapene, de hoogste intelligentie, de eerste oorzaak.
pyro

Bericht door pyro »

Inktvlam schreef:
pyro schreef:
Gaan we nu alle vragen die hier al diverse keren voorbijgekomen zijn weer opnieuw stellen?
Voor mij is God de ontwerper. God is de Eeuwige, het ongeschapene, de hoogste intelligentie, de eerste oorzaak.
De ID hypothese laat dit dus open. Ok, zulke vragen zijn een beetje obligaat geef ik toe.
Maar ja, je antwoord geeft verleiding tot, in mijn beleving, allerlei verkeerde deurtjes. Zo van, wetenschappelijk 'bewijs' voor God, voor het letterlijk nemen van het scheppingsverhaal etc.
Met God als argument kan je immers allerlei ongerijmde aannames gaan doen, want Hij is immers almachtig enz. :w
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

pyro schreef:De ID hypothese laat dit dus open. Ok, zulke vragen zijn een beetje obligaat geef ik toe.
Maar ja, je antwoord geeft verleiding tot, in mijn beleving, allerlei verkeerde deurtjes. Zo van, wetenschappelijk 'bewijs' voor God, voor het letterlijk nemen van het scheppingsverhaal etc.
Met God als argument kan je immers allerlei ongerijmde aannames gaan doen, want Hij is immers almachtig enz. :w
Ik begrijp hier helemaal niets van. Verkeerde deurtjes?? Ongerijmde aannames?? Wetenschappelijk bewijs voor God?? Hoe ik tegen het scheppingsverhaal aankijk heb ik al verschillende keren uitgelegd. Lees 't nog eens door.
pyro

Bericht door pyro »

Inktvlam schreef:
pyro schreef:De ID hypothese laat dit dus open. Ok, zulke vragen zijn een beetje obligaat geef ik toe.
Ik begrijp hier helemaal niets van. Verkeerde deurtjes?? Ongerijmde aannames?? Wetenschappelijk bewijs voor God?? Hoe ik tegen het scheppingsverhaal aankijk heb ik al verschillende keren uitgelegd. Lees 't nog eens door.
Ja dat is waar ook, je gelooft Lorber en Swedenborg, nu ik het me herinner. :geek:
Jerommel

Bericht door Jerommel »

pyro schreef:
Heeft JW88 het account van pyro gehacked ..? :o