Je kunt natuurlijk zeggen (zoals Anja doet) dat de bijbel dit soort mensen spotters noemt, maar daarmee zeg je natuurlijk impliciet dat je hen zelf spotters vindt. Anders immers zou je niet tot de conclusie komen dat dit soort mensen de mensen zijn, die de bijbel als spotters betitelt. Het is een valse discussietechniek om de andersdenkende een spotter te noemen, en daarbij de bijbel voor je karretje te spannen. Alsof je mening een goddelijke status heeft, en jouw visie onkwetsbaar is. Ik hoop dat het duidelijk voor je is. Want op dit moment begrijp je het blijkbaar nog niet zo goed. Maar jou kennende gaat dat wel lukken. (Let op: dit laatste is ook een valse discussietechniek. Ik doe alsof degene die het niet met mee eens is, het niet begrijpt, en ontneem hem daarmee het recht om het niet met mee eens te zijn. Dat is ook een veelgebruikte truc van sekteleiders.)Jerommel schreef:Natuurlijk mag Piebe zeggen wat hij zegt, maar Anja mag ook zeggen dat de Bijbel spotters benoemt, en dat wat Piebe beweert daar best veel op lijkt.
Voorts worden spotters zoals de Bijbel hen benoemt, niet vervolgd door Christenen, dus wat is je probleem?
Ik stop er weer even mee. Het weekend begint. Ik spreek je dinsdag weer.