Verrijzenis.
Hmm ja, op zich kan het wel maar op deze manier is inderdaad apart. Ik vind het icoon van de drievuldigheid van Roebljov zelf mooier.pyro schreef:Dat plaatje van de Drievuldigheid vind ik wel een interessante. Hoe kan men nu God de Vader afbeelden? Ok, als een oude man met een baard kennelijk, maar hoe is men ertoe gekomen dit op deze manier te doen. Ik snap dit niet zo goed.
Want bovenstaande was me dus nog niet eerder opgevallen.Voor een goed begrip dient men terug te gaan tot Genesis 18, 1-15), waar Abraham drie geheimzinnige bezoekers ontvangt, met wie hij converseert als met één persoon.
Zo lust ik er nog wel een paar.Jerommel schreef:Bedankt voor de wiki-link, Loyola:
Want bovenstaande was me dus nog niet eerder opgevallen.Voor een goed begrip dient men terug te gaan tot Genesis 18, 1-15), waar Abraham drie geheimzinnige bezoekers ontvangt, met wie hij converseert als met één persoon.
Ja, er wordt beweerd dat de drie bezoekers een aanwijzing voor de Drie-eenheid zou zijn, maar zo lust ik er nog wel een paar.Jerommel schreef:Lees eens wat er staat ofzo.