callista schreef:... maar evolutie heeft geen doel.
Juist. En daarom kan het nooit werken.
Stel je voor dat chirurgen, vliegtuigbouwers, bakkers, slagers, enz. zouden zeggen ”we hebben geen doel”. De wereld zou in totale wanorde verkeren.
callista schreef:En natuurlijk kan geleidelijkheid, wat evolutie behelst, niet meteen met het blote oog waargenomen worden....
Ze zijn natuurlijk stiekem geëvolueerd. Met uitzondering van Callista had niemand het in de gaten.
callista schreef:Zo hier laat ik het bij...IK erger me namelijk groen en geel aan jouw dubieuze sites en verzinsels, die ook al meerdere malen weerlegd zijn her en der.
Wees maar blij met je ID....mijn zegen heb je, maar dring het niet op aan anderen als zijnde DE waarheid.
Het ga je goed...adieu
Maar ik wacht wel op de uitreiking van de Nobelprijs aan Inktvlam...

Dan kom ik je persoonlijk feliciteren.

Uit alles blijkt dat je een Darwin-fundamentalist bent. Wetenschappelijke theorieën moeten openlijk bekritiseerd en ter discussie staan, maar niet bij een evolutie-fundamentalist. De evo-fundie heeft de evolutietheorie (intussen zijn er al vele theorieën) heilig verklaard. De almachtige toevallige mutatie is de godheid en Darwin zijn profeet en The Origin het heilige boek.
ID en de Nobelprijs winnen is best een goed huwelijk.
Nobelprijswinnaar Charles Townes:
Intelligent design, as one sees it from a scientific point of view, seems to be quite real.
http://www.berkeley.edu/news/media/rele ... wnes.shtml
Charles Townes:
Geloof is noodzakelijk voor de wetenschapper om te kunnen werken, en een sterk geloof is noodzakelijk om zware taken te volbrengen. Waarom? Omdat hij erop vertrouwen moet dat er ordening in het universum is en dat de menselijke geest – zijn eigen geest – een goede mogelijkheid heeft om deze ordening te begrijpen. Zonder dit vertrouwen, zou het weinig zin hebben om je intensief in te spannen om een veronderstelde wanordelijke of onbegrijpelijke wereld te doorgronden. Zo'n wereld zou ons terugbrengen naar de tijden van bijgeloof, toen men dacht dat grillige krachten het universum manipuleerden. In feite, is het juist dit geloof in een geordend universum, begrijpelijk voor de mens, die geleid hebben tot de fundamentele wijziging van een tijdperk van bijgeloof naar een tijdperk van wetenschap, en dat heeft ons wetenschappelijke vooruitgang gebracht.
De noodzaak van geloof in de wetenschap doet denken aan de beschrijving van religieus geloof toegeschreven aan Constantijn: "Ik geloof dus ik kan weten." Maar dat geloof is nu zo diep geworteld in de wetenschapper dat de meesten van ons niet beseffen dat het er is.
Hetzelfde verkondigt Paul Davies, de bekende natuurkundige: Wetenschappers gaan uit van de veronderstelling dat de natuur geordend is op een rationele en begrijpelijke manier. Je zou geen wetenschapper kunnen zijn als je denkt dat het heelal een betekenisloze wirwar van rommel is, wat lukraak naast elkaar ligt. Wanneer natuurkundigen zoeken naar een dieper niveau van de subatomaire structuur, of astronomen het uiterste vergen van hun instrumenten, dan verwachten ze aanvullende elegante wiskundige orde. Tot nu toe is dit geloof gerechtvaardigd.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.