- - - - - - -
Dan zal ik Hebreeën 8,13 maar uit mijn Bijbel krassen.Biker schreef:juist.Piebe 2.2 schreef:Geen oud en nieuw testament? Eh?
Misleidende benamingen.
Dan zal ik Hebreeën 8,13 maar uit mijn Bijbel krassen.Biker schreef:juist.Piebe 2.2 schreef:Geen oud en nieuw testament? Eh?
Misleidende benamingen.
Dat gaat over verbonden, geen testamenten.Piebe 2.2 schreef:Dan zal ik Hebreeën 8,13 maar uit mijn Bijbel krassen.Biker schreef:juist.Piebe 2.2 schreef:Geen oud en nieuw testament? Eh?
Misleidende benamingen.
Nee over huis Israël, bestaande uit joden en heidenen, één Herder en één kudde.Biker schreef:Dat gaat over verbonden, geen testamenten.Piebe 2.2 schreef:Dan zal ik Hebreeën 8,13 maar uit mijn Bijbel krassen.Biker schreef:juist.Piebe 2.2 schreef:Geen oud en nieuw testament? Eh?
Misleidende benamingen.
De verbonden met de joden ook nog eens.
Dat gaat over verbonden, geen testamenten.Piebe 2.2 schreef: Dan zal ik Hebreeën 8,13 maar uit mijn Bijbel krassen.
Wij zijn ook geen kudde.Piebe 2.2 schreef:Als Juda en Israël de ene kudde het huis Israël zijn dan moeten wij maar moslim worden, want het zou worden één kudde en één Herder en wij zijn beide van Juda noch Israel.
Wie is dan de andere kudde? Niet de gemeente??Biker schreef:Wij zijn ook geen kudde.Piebe 2.2 schreef:Als Juda en Israël de ene kudde het huis Israël zijn dan moeten wij maar moslim worden, want het zou worden één kudde en één Herder en wij zijn beide van Juda noch Israel.
Jezus kwam voor de israelieten en vertelde zijn discipelen met nadruk tot hen te gaan, NIET tot de heidenen.
De gemeente wordt nooit met schapen en/of een kudde vergeleken, maar met levende stenen, van een huis, waarvan Hij Zelf de Hoeksteen is.
juda en israel, die zullen 1 worden.Piebe 2.2 schreef:Wie is dan de andere kudde? Niet de gemeente??Biker schreef:Wij zijn ook geen kudde.Piebe 2.2 schreef:Als Juda en Israël de ene kudde het huis Israël zijn dan moeten wij maar moslim worden, want het zou worden één kudde en één Herder en wij zijn beide van Juda noch Israel.
Jezus kwam voor de israelieten en vertelde zijn discipelen met nadruk tot hen te gaan, NIET tot de heidenen.
De gemeente wordt nooit met schapen en/of een kudde vergeleken, maar met levende stenen, van een huis, waarvan Hij Zelf de Hoeksteen is.
Wie is dan onze Herder?Biker schreef:juda en israel, die zullen 1 worden.Piebe 2.2 schreef:Wie is dan de andere kudde? Niet de gemeente??Biker schreef:Wij zijn ook geen kudde.Piebe 2.2 schreef:Als Juda en Israël de ene kudde het huis Israël zijn dan moeten wij maar moslim worden, want het zou worden één kudde en één Herder en wij zijn beide van Juda noch Israel.
Fout.Biker schreef: De gemeente wordt nooit met schapen en/of een kudde vergeleken,
Je text uit 1 Kor 9:7 is een algemene vergelijking met EEN kudde, zoals ervoor de vergelijking met een leger wordt genoemt en heeft derhalve niets te maken met DE kudde uit de teksten die je aanhaalt van Petrus, de apostel bij uitstek voor de BESNIJDENIS !Piebe 2.2 schreef:Fout.Biker schreef: De gemeente wordt nooit met schapen en/of een kudde vergeleken,
'wie weidt een kudde zonder de melk van de kudde te gebruiken?' (1 Kor 9,7)
... 'hen die aan uw zorgen zijn toevertrouwd, maar wees een voorbeeld voor de kudde.' (1 Pet 5,3)
'Want u was verdwaald als schapen, maar nu bent u bekeerd tot de herder en behoeder van uw zielen.'(1 Pet 2,25)
Jezus is ook de Herder van de heidenen en wat is een Herder zonder schapen?Biker schreef:Je text uit 1 Kor 9:7 is een algemene vergelijking met EEN kudde, zoals ervoor de vergelijking met een leger wordt genoemt en heeft derhalve niets te maken met DE kudde uit de teksten die je aanhaalt van Petrus, de apostel bij uitstek voor de BESNIJDENIS !Piebe 2.2 schreef:Fout.Biker schreef: De gemeente wordt nooit met schapen en/of een kudde vergeleken,
... 'hen die aan uw zorgen zijn toevertrouwd, maar wees een voorbeeld voor de kudde.' (1 Pet 5,3)
'Want u was verdwaald als schapen, maar nu bent u bekeerd tot de herder en behoeder van uw zielen.'(1 Pet 2,25)
Gal 2:7. Maar integendeel: toen zij zagen, dat mij de prediking van het evangelie van de voorhuid toevertrouwd was, gelijk aan Petrus die van de besnijdenis, 8. (immers Hij, die Petrus kracht gaf om apostel te zijn van de besnijdenis, gaf die kracht ook aan mij voor de heidenen)...
De heidenen werden honden genoemd, geen schapen.Piebe 2.2 schreef:Jezus is ook de Herder van de heidenen en wat is een Herder zonder schapen?Biker schreef:Je text uit 1 Kor 9:7 is een algemene vergelijking met EEN kudde, zoals ervoor de vergelijking met een leger wordt genoemt en heeft derhalve niets te maken met DE kudde uit de teksten die je aanhaalt van Petrus, de apostel bij uitstek voor de BESNIJDENIS !Piebe 2.2 schreef:Fout.Biker schreef: De gemeente wordt nooit met schapen en/of een kudde vergeleken,
Gal 2:7. Maar integendeel: toen zij zagen, dat mij de prediking van het evangelie van de voorhuid toevertrouwd was, gelijk aan Petrus die van de besnijdenis, 8. (immers Hij, die Petrus kracht gaf om apostel te zijn van de besnijdenis, gaf die kracht ook aan mij voor de heidenen)...
Ja, honden en zwijnen.Biker schreef:De heidenen werden honden genoemd, geen schapen.
Dus Paulus was de apostel van de honden en de zwijnen?Biker schreef:De heidenen werden honden genoemd, geen schapen.
Honden en zwijnen gaat zeker niet over heidenen hoor, maar veelmeer over joden die christen werden en daarna weer joods. Denk aan het beruchte joods gezegde wat Petrus aanhaalt en op zijn rasgenoten betrekt die dat deden: Een hond keert terug naar zijn eigen braaksel en een schoongewassen zeug naar de modderpoel. (2 Petr 2,22) Met 'schoongewassen' refererend aan de doop die de eerste christenen uit de joden ondergingen.callista schreef:Ja, honden en zwijnen.Biker schreef:De heidenen werden honden genoemd, geen schapen.
Wat een geweldige, hoogstaande terminologie bezigt religie toch...
Anderen zijn altijd beesten, waar hun eigen "paarlen" aan verspild zijn.
Jezus eigen woorden:callista schreef:Ja, honden en zwijnen.Biker schreef:De heidenen werden honden genoemd, geen schapen.
Biker schreef:Jezus eigen woorden:callista schreef:Ja, honden en zwijnen.Biker schreef:De heidenen werden honden genoemd, geen schapen.
Het is niet goed het brood der kinderen te nemen
en het de honden voor te werpen
Volgens Jona Lendering de enige passage in een canoniek evangelie waarin Jezus is vastgekletst.callista schreef:Biker schreef:Jezus eigen woorden:callista schreef:Ja, honden en zwijnen.Biker schreef:De heidenen werden honden genoemd, geen schapen.
Precies, maar die kinderen laten nogal eens veel kruimels vallen en daar hebben die honden nog meer dan genoeg aan.
Hee, dat is wel een interessante visie. Valt ook te onderbouwen waarom je deze teksten precies zo moet interpreteren? Of is het slechts een mogelijke interpretatie?Piebe 2.2 schreef:Honden en zwijnen gaat zeker niet over heidenen hoor, maar veelmeer over joden die christen werden en daarna weer joods. Denk aan het beruchte joods gezegde wat Petrus aanhaalt en op zijn rasgenoten betrekt die dat deden: Een hond keert terug naar zijn eigen braaksel en een schoongewassen zeug naar de modderpoel. (2 Petr 2,22) Met 'schoongewassen' refererend aan de doop die de eerste christenen uit de joden ondergingen.callista schreef:Ja, honden en zwijnen.Biker schreef:De heidenen werden honden genoemd, geen schapen.
Tja inderdaad Sinte Apostel Paulus was en is de Apostel der Europeanen.Piebe 2.2 schreef:Dus Paulus was de apostel van de honden en de zwijnen?Biker schreef:De heidenen werden honden genoemd, geen schapen.
'Geef het heilige niet aan de honden, en gooi jullie parels niet voor de varkens, opdat zij die niet met hun poten vertrappen, zich tegen je keren en je verscheuren.' (Mat 7,6)Biker schreef:Jezus eigen woorden:callista schreef:Ja, honden en zwijnen.Biker schreef:De heidenen werden honden genoemd, geen schapen.
Klopt maar dat willen sommigen maar niet begrijpen.Rechtuit schreef:Tja inderdaad Sinte Apostel Paulus was en is de Apostel der Europeanen.Piebe 2.2 schreef:Dus Paulus was de apostel van de honden en de zwijnen?Biker schreef:De heidenen werden honden genoemd, geen schapen.
Voorts noemt Jezus de Christus geen mens hond of zwijn
En dat geldt natuurlijk niet voor de christenen uit de heidenen?Piebe 2.2 schreef:Honden en zwijnen gaat zeker niet over heidenen hoor, maar veelmeer over joden die christen werden en daarna weer joods. Denk aan het beruchte joods gezegde wat Petrus aanhaalt en op zijn rasgenoten betrekt die dat deden: Een hond keert terug naar zijn eigen braaksel en een schoongewassen zeug naar de modderpoel. (2 Petr 2,22) Met 'schoongewassen' refererend aan de doop die de eerste christenen uit de joden ondergingen.callista schreef:Ja, honden en zwijnen.Biker schreef:De heidenen werden honden genoemd, geen schapen.
Europeanen...je zal maar neger of aziaat zijnRechtuit schreef:Tja inderdaad Sinte Apostel Paulus was en is de Apostel der Europeanen.Piebe 2.2 schreef:Dus Paulus was de apostel van de honden en de zwijnen?Biker schreef:De heidenen werden honden genoemd, geen schapen.