Blijkbaar staat de ring voor jou symbool voor discipline.Anja schreef:Komt een ring voort uit een huwelijk of een huwelijk uit een ring?Zolderworm schreef:Als discipline de basis moet zijn van je huwelijk, dan kun je er beter meteen mee ophouden.Anja schreef:Op dezelfde wijze waarop een huwelijksring in een gelukkig huwelijk zich verhoudt tot overspel.DeZoeker schreef:Dat antwoord verklaart nog steeds niets. Hoe verhoudt discipline zich tot vrijheid?
¦LB¦ Wat is vrijheid?
-
- Man/Vrouw: M
Re: ¦LB¦ Wat is vrijheid?
Only dead fish go with the flow
-
Misschien was je dan wel beter af geweest.Piebe 2.2 schreef:Dat zou betekenen dat je volslagen autistisch in de wereld staat en beter op een onbewoond eiland kan gaan wonen. Neem dan ook geen enkel boek mee, zelfs geen folder of krant, want dat zou je denken kunnen beïnvloeden.vrolijke schreef: Hoe andere mensen over mij denken, heeft zeker invloed op mijn denken: "wie ben ik", maar zou eigenlijk geen rol mogen spelen.
Wat een dwaasheid die voor wijs moet doorgaan. Ik ben blij dat andere mensen mijn denken beïnvloeden en beïnvloed hebben, anders was ik een sociopaat geworden. Zittend op de bank scheten latend met een zak chips erbij kanaal nul aan het kijken.
-
Lees nog eens.Piebe 2.2 schreef:Dat zou betekenen dat je volslagen autistisch in de wereld staat en beter op een onbewoond eiland kan gaan wonen. Neem dan ook geen enkel boek mee, zelfs geen folder of krant, want dat zou je denken kunnen beïnvloeden.vrolijke schreef: Hoe andere mensen over mij denken, heeft zeker invloed op mijn denken: "wie ben ik", maar zou eigenlijk geen rol mogen spelen.
Wat een dwaasheid die voor wijs moet doorgaan. Ik ben blij dat andere mensen mijn denken beïnvloeden en beïnvloed hebben, anders was ik een sociopaat geworden. Zittend op de bank scheten latend met een zak chips erbij kanaal nul aan het kijken.
Ik heb niet geschreven, dat het denken van andere mensen geen invloed op mij mag hebben. Wat andere over mij denken, daar hecht ik niet zo' n grote waarde aan.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
-
Ik chargeerde slechts een beetje om mijn punt te maken. Omdat u getrouwd bent zoals u heeft gezegd, weet ik dat andermans gedachten wel degelijk van invloed zijn. Als uw vrouw niet over u had gedacht zoals ze denkt over je, dan zou ze niet met u getrouwd zijn. En als je beste vriend negatief over je had gedacht, zou hij nu niet je broeder zijn. We beïnvloeden elkaars denken, we zijn als echte broeders geestelijk naakt voor elkaar en dat is meer dan samen douchen na een voetbalwedstrijd. Hoe mijn broeders over me denken is een spiegel waar weinigen in durven kijken, maar ik zou nooit en dan ook nooit zeggen dat die spiegel mij niet zou mogen beïnvloeden. We eten van elkaars vrucht door met elkaar te praten.vrolijke schreef:Lees nog eens.Piebe 2.2 schreef:Dat zou betekenen dat je volslagen autistisch in de wereld staat en beter op een onbewoond eiland kan gaan wonen. Neem dan ook geen enkel boek mee, zelfs geen folder of krant, want dat zou je denken kunnen beïnvloeden.vrolijke schreef: Hoe andere mensen over mij denken, heeft zeker invloed op mijn denken: "wie ben ik", maar zou eigenlijk geen rol mogen spelen.
Ik heb niet geschreven, dat het denken van andere mensen geen invloed op mij mag hebben. Wat andere over mij denken, daar hecht ik niet zo' n grote waarde aan.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
- heet nu: Snelheid
Eindelijk een verstandig woord.Niet zo,n grote waarde;het is helemaal geen waarde nul coma nul.Moet je een worst wezen wat ze over je denken totaal niet van belang.Wat andere over mij denken, daar hecht ik niet zo' n grote waarde aan.
Zo nu koffie
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
-
Maar ik ben niet zoals ik ben opdat mijn vrouw dan samen zijn wil met mij.Piebe 2.2 schreef:Ik chargeerde slechts een beetje om mijn punt te maken. Omdat u getrouwd bent zoals u heeft gezegd, weet ik dat andermans gedachten wel degelijk van invloed zijn. Als uw vrouw niet over u had gedacht zoals ze denkt over je, dan zou ze niet met u getrouwd zijn.vrolijke schreef:Lees nog eens.Piebe 2.2 schreef:Dat zou betekenen dat je volslagen autistisch in de wereld staat en beter op een onbewoond eiland kan gaan wonen. Neem dan ook geen enkel boek mee, zelfs geen folder of krant, want dat zou je denken kunnen beïnvloeden.vrolijke schreef: Hoe andere mensen over mij denken, heeft zeker invloed op mijn denken: "wie ben ik", maar zou eigenlijk geen rol mogen spelen.
Ik ben zoals ik ben. En mijn vrouw vond het kennelijk goed.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
-
- Man/Vrouw: V
Blijkbaar houdt liefde bij jou geen discipline in.Zolderworm schreef:Blijkbaar staat de ring voor jou symbool voor discipline.Anja schreef:Komt een ring voort uit een huwelijk of een huwelijk uit een ring?Zolderworm schreef:Als discipline de basis moet zijn van je huwelijk, dan kun je er beter meteen mee ophouden.Anja schreef: Op dezelfde wijze waarop een huwelijksring in een gelukkig huwelijk zich verhoudt tot overspel.
Dat hield het bij de voorstelling die je je altijd maakt van een natuurlijke door zijn driften geleide holenmens , waar jij de mens altijd voor aanziet en/of mee gelijkstelt, ook niet, dus verbazen doet dit me niet natuurlijk. Dus je kunt me die langspeelplaat besparen.
Solo Christo
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
-
Lezende in een boek over de filosoof Immanuel Levinas, kwam ik een van zijn religieuze teksten tegen. Deze, mbt tot vrijheid, vond ik bijzonder mooi en de moeite waard hier te delen:
De grootheid van de Schepper uit zich in het voortbrengen van een wezen dat Hem bevestigt, nadat het Hem eerst heeft betwijfeld en ontkend; [...][die grootheid] blijkt uit de schepping van een wezen dat in staat is Hem te zoeken of Hem van verre, vanuit de gescheidenheid van het atheïsme te horen' (Het menselijk gelaat, 40)
'Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds!'
-
Het hangt maar net van de context af, zo denk ik dat de gedachten van de Barmhartige Samaritaan over zijn naaste wel degelijk van belang waren om maar wat te noemen. Wat iemand denkt over uw opvattingen en gewaad is een ander soort denken, de beste man of vrouw kan zich zomaar vergissen. Maar wij vergissen ons niet wanneer we aan onze naaste denken, er is geen wet die wat tegen dergelijk denken heeft.Rechtuit schreef:Eindelijk een verstandig woord.Niet zo,n grote waarde;het is helemaal geen waarde nul coma nul.Moet je een worst wezen wat ze over je denken totaal niet van belang.Wat andere over mij denken, daar hecht ik niet zo' n grote waarde aan.
Zo nu koffie
En nu meer bier!
-
Nice one.DeZoeker schreef:Lezende in een boek over de filosoof Immanuel Levinas, kwam ik een van zijn religieuze teksten tegen. Deze, mbt tot vrijheid, vond ik bijzonder mooi en de moeite waard hier te delen:De grootheid van de Schepper uit zich in het voortbrengen van een wezen dat Hem bevestigt, nadat het Hem eerst heeft betwijfeld en ontkend; [...][die grootheid] blijkt uit de schepping van een wezen dat in staat is Hem te zoeken of Hem van verre, vanuit de gescheidenheid van het atheïsme te horen' (Het menselijk gelaat, 40)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
-
Voor mij is vrijheid, de keuze kunnen maken tussen goed en kwaad. Daar horen dan ook de verantwoordelijkheden bij. Dit betekent niet dat je moet verwachten dat mensen worden vermoord zoals in Parijs, want dat is dan weer een keuze om kwaad te doen.
-
Ja Parijs bijvoorbeeld. Of - ander voorbeeld - de keuze om wel of niet het nietje uit je gebruikte theezakje te peuteren alvorens je hem bij het GFT-afval doet, om het nietje dan bij het metaalafval te doen. Ook zo'n keuze tussen goed en kwaad. En zo zijn er wel meer van die keuzes waarbij het helder is wat goed is en wat kwaad.Allie schreef:Voor mij is vrijheid, de keuze kunnen maken tussen goed en kwaad. Daar horen dan ook de verantwoordelijkheden bij. Dit betekent niet dat je moet verwachten dat mensen worden vermoord zoals in Parijs, want dat is dan weer een keuze om kwaad te doen.
Vrijheid is echter eveneens moeten kiezen uit verschillende kwaden.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
-
Als je echt goed zou doen, dan zou je jezelf onmiddellijk opblazen. Dan zou je immers niet meer voor de ander het milieu belasten met je aanwezigheid. Dus heb je inderdaad niet veel meer dan de keuzen uit verschillende kwaden.BdO schreef:Ja Parijs bijvoorbeeld. Of - ander voorbeeld - de keuze om wel of niet het nietje uit je gebruikte theezakje te peuteren alvorens je hem bij het GFT-afval doet, om het nietje dan bij het metaalafval te doen. Ook zo'n keuze tussen goed en kwaad. En zo zijn er wel meer van die keuzes waarbij het helder is wat goed is en wat kwaad.Allie schreef:Voor mij is vrijheid, de keuze kunnen maken tussen goed en kwaad. Daar horen dan ook de verantwoordelijkheden bij. Dit betekent niet dat je moet verwachten dat mensen worden vermoord zoals in Parijs, want dat is dan weer een keuze om kwaad te doen.
Vrijheid is echter eveneens moeten kiezen uit verschillende kwaden.
-
Er is alleen VRIJHEID als er discipline is
De echte VRIJHEID is de innerlijke vrijheid
-
-
Inderdaad....wat een religieuze poppenkast...Biker schreef:Vrjheid is dat je een sneeuwpop mag maken,
http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... o_1_966331
-
Er is alleen vrede en vrijheid op Gods heilige Berg. Slechts weinigen is het gegeven om die te vinden, zolang ze vragen is hij hier of daar vrees ik dat ze hem nooit zullen vinden.Rechtuit schreef:Er is alleen VRIJHEID als er discipline is
-
Zijn anders dikke maatjes met collega koning Alexander en mamma Beatrix etc , hoor .callista schreef:Inderdaad....wat een religieuze poppenkast...Biker schreef:Vrjheid is dat je een sneeuwpop mag maken,
-
Klopt; om dat ze geen volharding en discipline hebben.Piebe 2.2 schreef:Er is alleen vrede en vrijheid op Gods heilige Berg. Slechts weinigen is het gegeven om die te vinden, zolang ze vragen is hij hier of daar vrees ik dat ze hem nooit zullen vinden.Rechtuit schreef:Er is alleen VRIJHEID als er discipline is
-
Tsja...en dat geldt ook voor het huis van Saoed. Een Saoediër is nota bene voorzitter van de VN MensenrechtenraadBiker schreef:Zijn anders dikke maatjes met collega koning Alexander en mamma Beatrix etc , hoor .callista schreef:Inderdaad....wat een religieuze poppenkast...Biker schreef:Vrjheid is dat je een sneeuwpop mag maken,
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -2689496W/
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/12/03/onz ... edi-arabie
Als Rusland ook maar iets lijkt te zeggen over bijvoorbeeld het homohuwelijk, staat het Westen op zijn kop. Maar een van de grootste mensenrechtenschenders draagt men op handen.
Solo Christo
-
Opmerkelijk genoeg zijn die landen de grootste vijanden van Vrijheid.
Hypocisie ten top.
Als christenhond kom je er trouwens niet eens in.
Een Bijbel in je tas is al goed voor zweepslagen en op evangelisatei staat de doodstraf.
Wilt u nog een kopje thee, hare majesteit?
Hypocisie ten top.
Als christenhond kom je er trouwens niet eens in.
Een Bijbel in je tas is al goed voor zweepslagen en op evangelisatei staat de doodstraf.
Wilt u nog een kopje thee, hare majesteit?
-
De ene vrijheid beperkt de andere. Het is dus kiezen, en absolute vrijheid bestaat derhalve sowieso niet. Wie zegt dat er ergens geen (absolute) vrijheid is heeft dus altijd gelijk. Alleen komt dat dan alleen maar doordat andere keuzes zijn gemaakt in welke vrijheid mag prevaleren boven een andere.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
-
Als je alleen op de wereld bent, heb je de absolute vrijheid. Het is omdat we soms anderen schaden met ons gedrag, dat onze vrijheid beperkt is.BdO schreef:De ene vrijheid beperkt de andere. Het is dus kiezen, en absolute vrijheid bestaat derhalve sowieso niet. Wie zegt dat er ergens geen (absolute) vrijheid is heeft dus altijd gelijk. Alleen komt dat dan alleen maar doordat andere keuzes zijn gemaakt in welke vrijheid mag prevaleren boven een andere.
-
Waarmee vrijheid een nietszeggend begrip is als je het praktisch toepast doch slechts in absolute zin. Het begrip krijgt praktisch toegepast pas inhoud als je er bij aangeeft waar de grens ligt tussen de vrijheid van de een en die van de ander, en vooral waarom. Pas bij dat waarom begint een zinvol gesprek, en pas als je kunt aantonen dat deze grens niet wordt gelegd waar die zou moeten liggen kun je daadwerkelijk spreken over een vrijheid die geschaad wordt.Zolderworm schreef:Als je alleen op de wereld bent, heb je de absolute vrijheid. Het is omdat we soms anderen schaden met ons gedrag, dat onze vrijheid beperkt is.BdO schreef:De ene vrijheid beperkt de andere. Het is dus kiezen, en absolute vrijheid bestaat derhalve sowieso niet. Wie zegt dat er ergens geen (absolute) vrijheid is heeft dus altijd gelijk. Alleen komt dat dan alleen maar doordat andere keuzes zijn gemaakt in welke vrijheid mag prevaleren boven een andere.
Een losse kreet als onderstaande is dus inhoudsloos.
Opmerkelijk genoeg zijn die landen de grootste vijanden van Vrijheid.
-
- Beheerder
Nou, als ik bijvoorbeeld niet al mijn rotzooi zelf zou hoeven op te ruimen (ik noem maar een voorbeeldje ...) en daar anderen voor had, zou ik me denk ik een stuk vrijer voelen.Zolderworm schreef:Als je alleen op de wereld bent, heb je de absolute vrijheid. Het is omdat we soms anderen schaden met ons gedrag, dat onze vrijheid beperkt is.BdO schreef:De ene vrijheid beperkt de andere. Het is dus kiezen, en absolute vrijheid bestaat derhalve sowieso niet. Wie zegt dat er ergens geen (absolute) vrijheid is heeft dus altijd gelijk. Alleen komt dat dan alleen maar doordat andere keuzes zijn gemaakt in welke vrijheid mag prevaleren boven een andere.
Met andere woorden: zonder dat er anderen zijn die dingen voor je doen, heb je een stuk minder vrijheid.
Maar zonder gekheid.
Als al je medemensen verschwunden zijn, wordt je vrijheid nog steeds door je eigen beperkingen beperkt.
En vrijheid die afhankelijk is van omstandigheden zal vrees ik nooit tot absolute vrijheid leiden.
Sebastiaan.
Niets is wat het lijkt.
Niets is wat het lijkt.