Je moet nu niet opeens de vermoorde onschuld gaan spelen, je zit mijn vorige comment toch te ridiculiseren of niet dan? Je kunt dan beter je tijd steken in het geven van een inhoudelijk antwoord, want zo voeg je niks toe...Tin schreef:Het lijkt zo langzamaarhand wel of een antwoord alleen zinnig is wanneer het jóúw antwoord is, en anders zijn het uitvluchten.JW88 schreef:
Ach ja, dat je nu alles aan het ridiculiseren bent zegt genoeg, gewoon een uitvlucht omdat je geen zinnige antwoorden kan verzinnen,
Dat is toch geen gesprek?
Als iets teleurstellend is, verwacht er dus iets anders van.wederom teleurstellend....
wat verwacht je dan?
In welke zin noem je mij een gelovig mens?maar ik ben het zo langzamerhand wel gewend dat als het gelovige mensen hier iets te moeilijk wordt
En wat is mij te moeilijk? Ja, heel veel hoor, maar jou gedachtengangen zijn wel te volgen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben.Misschien doe je niet zo veel met de antwoorden, zou dat geen mogelijkheid zijn?ze of mijn vragen en argumenten compleet negeren of selectief reageren, of maar gaan ridiculiseren, maar concreet antwoord geven op vragen is er niet bij...
JW, ik weet echt niet hoe ik hier op moet antwoorden.
Ik kan hier zo 10 vragen stellen die religie gerelateerd zijn waarop ik geen concreet antwoord krijg. Als je dan geen antwoord weet is dat niet erg, maar er wordt dan ook niet gezegd ''ik weet het niet'' , misschien had je dat beter kunnen zeggen in je commentaar, gewoon heel simpel, ik weet het niet JW....
Ik geef de antwoorden die ik zinnig vind en probeer de veschillende kanten van iets te belichten.
Natuurlijk zijn op allerlei religieuze vragen geen concrete antwoorden mogelijk.
Dus die antwoorden kun je niet verwachten.
Relgie is toch bij uitstek iets dat het concrete ontstijgt?
Of heb ik nu weer niet het goede antwoord aangekruist?
Ik weet het het niet, JW.
Het heeft helemaal niks te maken met of het ''mijn antwoord'' is het heeft er mee te maken dat ik graag ''een'' antwoord wil op mijn vraag en niet het ontwijken van mijn vraag of het negeren daarvan, als ik jou vraag hoe laat het is en jij geeft als antwoord ''het is zaterdag'' dan heb ik daar niks aan, ik wil niet weten wat voor dag het is, maar hoe laat het is, mijn vraag over hoe laat het is kan onmogelijk tot het antwoord leiden dat het woensdag is, dat is dus gewoon het ontwijken van de vraag.
Ben jij dan geen gelovig mens?
Ik krijg vrijwel nooit concrete antwoorden op mijn vragen omdat die vragen heel vaak niet in het straatje van de gelovige passen en ze dan maar die vragen uit de weg gaan of een compleet ander antwoord geven, het is wat dat aangaat net de politiek, gelovigen en politici zijn op dat vlak goed met elkaar te vergelijken.
Jij zegt ''Natuurlijk zijn op allerlei religieuze vragen geen concrete antwoorden mogelijk'', geef dan gewoon als antwoord ''ik weet het niet'' , en dan heb ik het niet over nu maar over het algemeen voor alle gelovigen op dit forum, maar dat gebeurt vrijwel nooit.
Ik kan je op alle vragen een concreet antwoord geven en als ik geen antwoord weet zeg ik gewoon dat ik het niet weet, is dat nou werkelijk zo moeilijk? Als ik dat kan waarom kunnen gelovigen dat niet?