Er zijn ook gewoon dingen nooit te achterhalen...Alpha schreef:Van belang is of het in overeenstemming is met de Bijbelse leer.Allie schreef:Ik ben het niet met alle dingen eens die creationisten zeggen, maar ze zeggen ook dingen waar ik het mee eens ben.Alpha schreef:Vaak worden uitspraken van creationisten, die vaak Bijbelse teksten letterlijk willen zien, gebruikt om de Bijbel een negatieve klank te geven.
Zo zijn scheppingsdagen (uiteraard) geen letterlijke dagen.
¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?
-
- Man/Vrouw: M
Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?
-
- Man/Vrouw: V
Het zou kunnen dat het letterlijk dagen zijn en het zou kunnen van niet. Eigenlijk kan het niet, want tijd bestaat pas zodra er lengte, breedte en hoogte aanwezig zijn. Tijd is de vierde dimensie. Vanuit die optiek is een soort "oerknal" idee nog niet zo slecht, als een "Hij sprak en het was er, Hij gebood en het stond". En niemand weet wanneer "in den beginne" was. De bijbel bevat wel verslagen maar het is geen geschiedenisboek. Het is zelfs niet één boek eigenlijk, maar een verzameling boeken. Tussen en in die boeken zit tijdverruiming en tijdverdichting, zoals dat bij vrijwel elk boek in zekere mate aanwezig is.Allie schreef:Er zijn ook gewoon dingen nooit te achterhalen...Alpha schreef:Van belang is of het in overeenstemming is met de Bijbelse leer.Allie schreef:Ik ben het niet met alle dingen eens die creationisten zeggen, maar ze zeggen ook dingen waar ik het mee eens ben.Alpha schreef:Vaak worden uitspraken van creationisten, die vaak Bijbelse teksten letterlijk willen zien, gebruikt om de Bijbel een negatieve klank te geven.
Ik zou dat ook allemaal helemaal niet willen weten.
Solo Christo
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
-
Waarom niet?Anja schreef: Ik zou dat ook allemaal helemaal niet willen weten.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
-
Ik ben het helemaal met je eens, vrolijke. In den beginne(tijd) schiep God de hemelen(universum) en de aarde(materie)... Voila, de big bang...
-
Je raaskald.Allie schreef:Ik ben het helemaal met je eens, vrolijke. In den beginne(tijd) schiep God de hemelen(universum) en de aarde(materie)... Voila, de big bang...
Ik heb alleen maar gevraagd, waarom Anja het niet wil weten. Ik heb geen uitspraak gedaan war er wanneer gebeurt is.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
-
Oh ja, hahahahahaha.... Sorry gast, zware dag gehad. Ik denk dat ik morgen maar terug kom.vrolijke schreef:Je raaskald.Allie schreef:Ik ben het helemaal met je eens, vrolijke. In den beginne(tijd) schiep God de hemelen(universum) en de aarde(materie)... Voila, de big bang...
Ik heb alleen maar gevraagd, waarom Anja het niet wil weten. Ik heb geen uitspraak gedaan war er wanneer gebeurt is.
Maar het is wel een goed argument, dat moet je toch eerlijk bekennen...
-
Misschien omdat je weet dat je het toch nooit zult kunnen bevatten ?vrolijke schreef:Waarom niet?Anja schreef: Ik zou dat ook allemaal helemaal niet willen weten.
-
Zoals?Allie schreef:Er zijn ook gewoon dingen nooit te achterhalen...Alpha schreef:Van belang is of het in overeenstemming is met de Bijbelse leer.Allie schreef:Ik ben het niet met alle dingen eens die creationisten zeggen, maar ze zeggen ook dingen waar ik het mee eens ben.Alpha schreef:Vaak worden uitspraken van creationisten, die vaak Bijbelse teksten letterlijk willen zien, gebruikt om de Bijbel een negatieve klank te geven.
-
het kunnen duidelijk geen letterlijke dagen zijn.Anja schreef:Het zou kunnen dat het letterlijk dagen zijn en het zou kunnen van niet. Eigenlijk kan het niet, want tijd bestaat pas zodra er lengte, breedte en hoogte aanwezig zijn.
De aardse dag is gebaseerd op de draaiende aarde t.o.v. de zon.
Toen God met het scheppen begon was er niets.
De Bijbel geeft wel aan dat Gods tijdsrekening anders is, dan de menselijke.
Voor hem zijn duizend jaar als één dag en één dag als duizend jaar.
Zijn bestaan is dus niet aan tijd gebonden.
Tijd is, zo is nu ontdekt, relatief.
-
- heet nu: Snelheid
Inderdaad Mr.Ed is en was zeer betrouwbaar;was ook geheim agent op de paarden markt,en moest fraude tegen gaancallista schreef:Jawel hoor....zeer betrouwbaar; dat was Mr. EdBdO schreef:Terwijl ezels en slangen kunnen praten, kies jij weer een paard als voorbeeld....Zolderworm schreef: Ik sprak laatst een paard,
Niet geloofwaardig, Zolder
https://www.youtube.com/watch?v=y_PZPpWTRTU
,volgens het zeggen hier ver weg
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
-
Ik had m'n bril niet op. Het bleek gewoon m'n schoonmoeder te zijn. In het verpleeghuis hadden ze haar per ongeluk het gebit ingedaan van haar buurman op de kamer naast haar. Die van buurman en buurman.callista schreef:Jawel hoor....zeer betrouwbaar; dat was Mr. EdBdO schreef:Terwijl ezels en slangen kunnen praten, kies jij weer een paard als voorbeeld....Zolderworm schreef: Ik sprak laatst een paard,
Niet geloofwaardig, Zolder
https://www.youtube.com/watch?v=y_PZPpWTRTU
Only dead fish go with the flow
-
vrolijke schreef:Waarom niet?Anja schreef: Ik zou dat ook allemaal helemaal niet willen weten.
Omdat het me geen ene, maar dan ook echt geen ene malle moer meer interesseert wat er achter me ligt.
Om het te vergelijken met iets aards: stel jij hebt een vervoermiddel nodig. En een gulle gever zet voor jou een heerlijke, mooie, gerieflijke, ruime, warme, heerlijk rijdende bolide voor je deur. Dan ga jij toch ook niet eerst nog in je gammele schuur op zoek naar een paar lekke fietsbanden die je kunt plakken, om ze op dat gammele verroeste fietsframe dat je uit de gracht hebt opgeduikeld te monteren? En dan ga je toch ook niet lopen uitvissen uit welk bouwjaar dat fietsframe is geweest en of dat bouwjaar overeenkomt met die lekke geplakte banden die je er met je schroevendraaier uit het jaar nul op moet zetten?
Ik heb het probleem van de vrouw van Lot niet meer. Ik stap lekker in die heerlijke, gerieflijke, warme, ruime bolide en u sleutelt maar een end weg aan uw ouwe fiets. Toedeledoookieeeeee http://youtu.be/sMw5gfTLqs0 . Oprollen die handel en gaan met die banaan.
Solo Christo
-
Sorry dat ik met de deur in huis val, maar zou jij echt niet willen weten waar je vandaan komt Anja? Lijkt mij reuze interessant.
Stamboom onderzoek. Heerlijk! Geschiedenis. Prachtig vak. Zo leer je Nederland met haar normen en waarden (en inwoners) en problemen een beetje beter kennen.
Ik kies overigens de fiets i.p.v. die luxe verwarmde ruime bolide! Ik vind fietsen nl. vele malen prettiger! Heerlijk in de buitenlucht en nog beter voor het milieu ook.
Slaap lekker allen.
Stamboom onderzoek. Heerlijk! Geschiedenis. Prachtig vak. Zo leer je Nederland met haar normen en waarden (en inwoners) en problemen een beetje beter kennen.
Ik kies overigens de fiets i.p.v. die luxe verwarmde ruime bolide! Ik vind fietsen nl. vele malen prettiger! Heerlijk in de buitenlucht en nog beter voor het milieu ook.
Slaap lekker allen.
Valid criticism does you a favor.
Carl Sagan
Carl Sagan
-
Heerlijk in de buitenlucht? 80% van het jaar regent het. Jij komt niet veel buiten, merk ik...Harry schreef:Sorry dat ik met de deur in huis val, maar zou jij echt niet willen weten waar je vandaan komt Anja? Lijkt mij reuze interessant.
Slaap lekker allen.
-
Overdrijven is óók een vak...Allie schreef:Heerlijk in de buitenlucht? 80% van het jaar regent het. Jij komt niet veel buiten, merk ik...
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
in Hem zijn wij geborgen.
-
Tja ik kan soms een beetje overdrijven ja...
-
- heet nu: Snelheid
Wij slapen altijd buiten onder het slaapafdak,maar om niet zichzelf te verwennen is maar een gestikte paardendeken toe gestaan,je wordt er wel sterk van.De meesten slapen nu met een mes onder hun deken.Allie schreef:Heerlijk in de buitenlucht? 80% van het jaar regent het. Jij komt niet veel buiten, merk ik...Harry schreef:Sorry dat ik met de deur in huis val, maar zou jij echt niet willen weten waar je vandaan komt Anja? Lijkt mij reuze interessant.
Slaap lekker allen.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
-
Ach, ik zie mijn glas liever half vol dan half leeg.Allie schreef:Heerlijk in de buitenlucht? 80% van het jaar regent het. Jij komt niet veel buiten, merk ik...Harry schreef:Sorry dat ik met de deur in huis val, maar zou jij echt niet willen weten waar je vandaan komt Anja? Lijkt mij reuze interessant.
Slaap lekker allen.
Carl Sagan
Carl Sagan
-
Ach, zolang je je halfvolle glas niet met regenwater vult, overleef je het wel. Vroeger kon je regenwater nog drinken. Dat kun je nu maar beter niet meer doen .Harry schreef:Ach, ik zie mijn glas liever half vol dan half leeg.Allie schreef:Heerlijk in de buitenlucht? 80% van het jaar regent het. Jij komt niet veel buiten, merk ik...Harry schreef:Sorry dat ik met de deur in huis val, maar zou jij echt niet willen weten waar je vandaan komt Anja? Lijkt mij reuze interessant.
Slaap lekker allen.
Solo Christo
-
Ik zat te denken, waarom deze uitspraak zo grappig is. Het demonstreerd goed hoe wij verschillen van dieren. Een dier ziet namelijk enkel maar een glas... Mmm...daar ga ik eens verder over nadenken...Harry schreef:Ach, ik zie mijn glas liever half vol dan half leeg.Allie schreef:Heerlijk in de buitenlucht? 80% van het jaar regent het. Jij komt niet veel buiten, merk ik...Harry schreef:Sorry dat ik met de deur in huis val, maar zou jij echt niet willen weten waar je vandaan komt Anja? Lijkt mij reuze interessant.
Slaap lekker allen.
-
Je kan ook beter gewoon naar de kraan lopen...Anja schreef:Ach, zolang je je halfvolle glas niet met regenwater vult, overleef je het wel. Vroeger kon je regenwater nog drinken. Dat kun je nu maar beter niet meer doen .Harry schreef:Ach, ik zie mijn glas liever half vol dan half leeg.Allie schreef:Heerlijk in de buitenlucht? 80% van het jaar regent het. Jij komt niet veel buiten, merk ik...Harry schreef:Sorry dat ik met de deur in huis val, maar zou jij echt niet willen weten waar je vandaan komt Anja? Lijkt mij reuze interessant.
Slaap lekker allen.
-
Grappig? Een dier kan een glas zien...wij toch ook? Ik zie weinig verschil tussen mens en dier. Wij kunnen alleen iets meer verbanden leggen. Maar dat heeft slechts met onze hersenomvang/opbouw te maken.Allie schreef:
Ik zat te denken, waarom deze uitspraak zo grappig is. Het demonstreerd goed hoe wij verschillen van dieren. Een dier ziet namelijk enkel maar een glas... Mmm...daar ga ik eens verder over nadenken...
Carl Sagan
Carl Sagan
-
Slechts???, Iets meer verbanden??? Het gaat over het emotionele gedeelte. Wij zien er ook een figuurlijk glas in, namelijk een positieve of negatieve kijk op het leven. Denk jij dat een leeuw een keer zijn dag niet heeft? De verschillen zijn immens groot tussen dieren en mensen. Kunst, muziek, filosofie, religie...etc...Harry schreef:Grappig? Een dier kan een glas zien...wij toch ook? Ik zie weinig verschil tussen mens en dier. Wij kunnen alleen iets meer verbanden leggen. Maar dat heeft slechts met onze hersenomvang/opbouw te maken.Allie schreef:
Ik zat te denken, waarom deze uitspraak zo grappig is. Het demonstreerd goed hoe wij verschillen van dieren. Een dier ziet namelijk enkel maar een glas... Mmm...daar ga ik eens verder over nadenken...
-
Hersenschors. De rest is alles gelijk.
Carl Sagan
Carl Sagan
-
Dan heb je het alleen over het orgaan? Dus ons intellect is alleen onze hersenen? Ik ga wel een beetje mijn kennis te buiten hoor, maar ik probeer even te polsen hoe je hier tegenover staat.Harry schreef:Hersenschors. De rest is alles gelijk.