Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Anja (oud account)
Man/Vrouw: V

Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:
Harry schreef:
Loyola_2 schreef:
Kortom, er is vrijwel geen enkel groep te bedenken die uitsluitend vredelievend is, op wellicht een enkele uitzondering na...
E voila! Homo sapiens welke nog volop moet evolueren om vredelievend naast elkaar te kunnen co existeren.
Echter, als we Steven Pinker mogen geloven zijn we nu op de goede weg. Boek heet: "The Better Angels of Our Nature: Why Violence Has Declined"
Dat religie hier niet het alleenrecht op heeft, mag duidelijk zijn. Atheïsme overigens ook niet.

De '4 better angels' duiden overigens op
Empathie
Zelf controle
Moreel besef
Rede
Religie heeft alle alleen recht het is de drijvende kracht achter het mensdom zonder zou men in een groot Noord-Korea leven. Gelukkig zal het duistere Noord -Korea ook vallen en zal de Religie naar boven komen en de mensen bevrijden van alle ellende en dood wat de zogenaamde fantastische atheistische heilstaat hen gebracht hee ftnamelijk niks helemaal niks in tegenstelling tot het zeer religieuze Zuid- Korea.
Zo is dat.

Wat ik opvallend vind in de wereld en ook op de fora, is dat al die lieden die al jaren antichristendom zijn, geen kritisch woord op de islam dulden, en tegelijkertijd zwijgen als het graf als het om antisemitisme gaat. Dat geeft te denken.

In Duitsland kregen joden te horen dat ze hun keppeltje beter niet kunnen dragen. Dat moeten wij hier eens zeggen van islamitische kledij......dan is niet alleem Duitsland te klein (Nederland gelukkig nog niet), maar ook het forum te klein.

Ondertussen bij een kerk in Mönchengladbach, afgelopen kerst: https://www.unzensuriert.at/content/001 ... ine-Kirche

Idem:
http://info.kopp-verlag.de/hintergruend ... irche.html
http://www.welt.de/regionales/nrw/artic ... zeige.html

http://asylterror.com/2016/01/03/scheis ... pp-online/

Dat moeten niet-moslimse "kinderen" eens doen bij een moskee tijdens ramadan......is de wereld te klein.

Wat er nodig zou zijn voor christenen om atheïst te worden, niets want onmogelijk. Wat er nodig is voor atheisten om christen te worden, om te gaan staan in en voor de joods-christelijke wortels van het Avondland, of überhaupt ook maar enigszins de waarheid van deze tijd onder ogen te zien?,..........ik vrees het ergste. Misschien dan.

In de particuliere profetieën van religieuze katholieke geestelijken uit voorbije eeuwen, komen Duitsland en Frankrijk er het slechtst vanaf...... En nóg steeds is het niet te laat, duurt de genadetijd nog voort, opdat men tot bezinning kan komen en kan gaan staan in de joods-christelijke wortels van het Avondland.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
vrolijke
Man/Vrouw: M

Bericht door vrolijke »

Anja schreef:
Zo is dat.

Wat ik opvallend vind in de wereld en ook op de fora, is dat al die lieden die al jaren antichristendom zijn, geen kritisch woord op de islam dulden, en tegelijkertijd zwijgen als het graf als het om antisemitisme gaat. Dat geeft te denken.

In Duitsland kregen joden te horen dat ze hun keppeltje beter niet kunnen dragen. Dat moeten wij hier eens zeggen van islamitische kledij......dan is niet alleem Duitsland te klein (Nederland gelukkig nog niet), maar ook het forum te klein.

Ondertussen bij een kerk in Mönchengladbach, afgelopen kerst: https://www.unzensuriert.at/content/001 ... ine-Kirche

Idem:
http://info.kopp-verlag.de/hintergruend ... irche.html
http://www.welt.de/regionales/nrw/artic ... zeige.html

http://asylterror.com/2016/01/03/scheis ... pp-online/

Dat moeten niet-moslimse "kinderen" eens doen bij een moskee tijdens ramadan......is de wereld te klein.

Wat er nodig zou zijn voor christenen om atheïst te worden, niets want onmogelijk. Wat er nodig is voor atheisten om christen te worden, om te gaan staan in en voor de christelijke wortels van het Avondland, of überhaupt ook maar enigszins de waarheid van deze tijd onder ogen te zien?,..........ik vrees het ergste. Misschien dan.

In de particuliere profetieën van religieuze katholieke geestelijken uit voorbije eeuwen, komen Duitsland en Frankrijk er het slechtst vanaf...... En nóg steeds is het niet te laat, duurt de genadetijd nog voort, opdat men tot bezinning kan komen.
Waarom breng je 4 lings voor een voorval?

Ik weet niet, hoe jij er op komt, dat atheïsten misdaden van moslims niet zouden zien. Wij wijzen er alleen maar op, dat "in de naam van" de een (christenen) niet voor de ander (moslims) moet onderdoen.

Deze page heb je niet gezien? http://hoaxmap.org/index.html
Dat past dan prima bij het feit, dat je één voorval op 4 pages toond, maar niet ingaat op al die dingen die gelanceerd werden waar niets van aan is.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
callista

Bericht door callista »

Nou, ik ben blij dat ik geen christen meer ben, zeker als ik sommige reacties hier lees en ook elders op christelijke fora en sites [die te gronde zijn gegaan en wat er nog over is].....huilen met de pet op soms :cry:
Zindelijk discussiëren is nogal eens een term die sommigen vreemd is.

Uiteindelijk heeft mij dat er ook toe aangezet tot onderzoek en over de streep getrokken .......m.a.w. het licht doen zien.

Verdraagzaamheid, humaniteit en fatsoen zijn over het algemeen ver te zoeken in de abrahamitische religies....helaas :cry: ...
Men vecht elkaar liever de tent uit en/of neemt elkaar de maat......

Gelukkig zijn er uitzonderingen .......dus ik scheer zeker niet iedereen over één kam....... :smile:
Vertrokken user_4

Bericht door Vertrokken user_4 »

vrolijke schreef:Noordkorea heeft zoveel te maken met atheisme, zoals de "colonia Dignidad" te maken had met het christendom...

Verder is het gewoon knetter, Noordkorea als atheistische staat te betittelen.
Daar heerst een staatsreligie, en Kim Jong-un is er de god.
callista schreef:Paul Cliteur heeft daarover geschreven in zijn boek "Het monotheïstisch dilemma"

http://www.humanistischecanon.nl/humani ... emma__2010_
Wellicht zou je het boek van Cliteur eens moeten lezen (niet willekeurig bijelkaar gegoogelde internetartikeltjes, maar het boek zelf dus).
Hij was jarenlang de voorman van het Humanistisch Verbond en zelfbenoemd woordvoerder voor de atheistische medemensch in NL.

In dit boek heeft hij tenminste wél de intellectuele integriteit om toe te geven dat Stalin en Noord-Korea bij uitstek exponenten van het atheisme zijn. En dat zijn ze natuurlijk ook.
callista

Bericht door callista »

Loyola_2 schreef:
vrolijke schreef:Noordkorea heeft zoveel te maken met atheisme, zoals de "colonia Dignidad" te maken had met het christendom...

Verder is het gewoon knetter, Noordkorea als atheistische staat te betittelen.
Daar heerst een staatsreligie, en Kim Jong-un is er de god.
callista schreef:Paul Cliteur heeft daarover geschreven in zijn boek "Het monotheïstisch dilemma"

Wellicht zou je het boek van Cliteur eens moeten lezen (niet willekeurig bijelkaar gegoogelde internetartikeltjes, maar het boek zelf dus).
Hij was jarenlang de voorman van het Humanistisch Verbond en zelfbenoemd woordvoerder voor de atheistische medemensch in NL.

In dit boek heeft hij tenminste wél de intellectuele integriteit om toe te geven dat Stalin en Noord-Korea bij uitstek exponenten van het atheisme zijn.
En dat zijn ze natuurlijk ook.
Oh, jij hebt dit boek gelezen
Kun je daar dan even die uitspraak uit citeren?
En ook met de context?
callista

Bericht door callista »

Ik heb al iets gevonden...nog voordat het monotheïstisch dilemma geschreven werd...

Maar ik ben benieuwd naar jouw volledige citaten uit dat boek...
Of een atheïstische ideologie niet evenzeer tot geweld kan leiden?
Cliteur: „Stalin is inderdaad een voorbeeld van atheïstisch geweld.

Maar dat is niet inherent aan het atheïsme.

Binnen het echte atheïsme blijf je in principe altijd in een redelijk gesprek.”
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... t_1_381963

Bovendien had Stalin een katholieke achtergrond en werd opgeleid tot priester [ 5 jaar priesterstudie] ....maar dat zul je ongetwijfeld weten...
ZENODotus

Bericht door ZENODotus »

callista schreef: Bovendien had Stalin een katholieke achtergrond en werd opgeleid tot priester [ 5 jaar priesterstudie] ....maar dat zul je ongetwijfeld weten...
Hij werd er dan ook buitengegooid
callista

Bericht door callista »

ZENODotus schreef:
callista schreef: Bovendien had Stalin een katholieke achtergrond en werd opgeleid tot priester [ 5 jaar priesterstudie] ....maar dat zul je ongetwijfeld weten...
Dat neemt niet weg dat hij toch 5 jaar lang die opleiding "genoten" heeft......dus zonder enige invloed kan dat nooit geweest zijn...het zal toch zijn sporen achtergelaten hebben...
Verder schijnt hij in zijn jeugd ook nogal mishandeld te zijn door zijn vader......dus veel factoren die een rol hebben kunnen spelen.
Vertrokken user_4

callista schreef:Oh, jij hebt dit boek gelezen
Klopt. O.a. dit boek werd een aantal jaar geleden gebruikt tijdens een discussie over secularisering, vandaar dat ik dit boek ook aanhaal omdat juist deze persoon opmerkelijk integer is in zijn schrijfsels op dit punt. Dat neemt niet weg dat er wel andere zwakke punten in zijn verhaal zitten, maar dat terzijde.
Kun je daar dan even die uitspraak uit citeren?
En ook met de context?
Je raad forumleden aan om dit boek te lezen (zie hieronder), omdat het volgens jou lezenswaardig is. Ik was al positief verrast door jouw post, omdat er dus nog meer forumleden bekend zijn met dit boek. Je kunt het alleen aanbevelen als je het zelf hebt gelezen. Dus ga ik ervan uit dat je dat je de antwoorden op jouw vragen heel goed weet. Anders zou dat, op zijn zachtst gezegd, getuigen van een weinig integere houding...

Zoals al vaker gezegd, het aanhalen van willekeurige internetartikeltjes dekt de lading niet... want dan zoek je dus artikeltjes die jouw vooropgezette mening moeten ondersteunen. Dat heeft met integriteit absoluut niets te maken.
callista schreef:Ja klopt wel helaas...
Paul Cliteur heeft daarover geschreven in zijn boek "Het monotheïstisch dilemma"

Off topic wellicht of misschien ook niet [dit kan eventueel ook een aanleiding zijn waarom men atheïst zou kunnen worden, zelfs als christen ].... maar wel waard het eens te lezen, al is het alleen maar de samenvatting-----en ook de verwijzing naar David Hume in deze link-----om een indruk te krijgen.
Vertrokken user_4

callista schreef:Ik heb al iets gevonden...nog voordat het monotheïstisch dilemma geschreven werd...

Oh, je bent weer aan het googelen geslagen... maar citeer nu eens gewoon uit het boek? Want ook in dit artikeltje staat geen context. Als je het aan iedereen aanbeveelt dan weet je toch zelf wel wat er in staat?
Bovendien had Stalin een katholieke achtergrond en werd opgeleid tot priester [ 5 jaar priesterstudie] ....maar dat zul je ongetwijfeld weten...
Ik wist niet dat hij katholiek was... heb je daar een bron voor? Ik weet wel dat hij op een oosters-orthodoxe priesteropleiding had gezeten, maar al vrij snel atheist werd. Maar katholiek wist ik niet.... Ik wacht jouw bron eerst even af.
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

ZENODotus schreef:
Stalin was niet Katholiek :naughty: :naughty: :naughty:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
callista

Bericht door callista »

Loyola_2 schreef:
callista schreef:Ik heb al iets gevonden...nog voordat het monotheïstisch dilemma geschreven werd...

Oh, je bent weer aan het googelen geslagen... maar citeer nu eens gewoon uit het boek? Want ook in dit artikeltje staat geen context. Als je het aan iedereen aanbeveelt dan weet je toch zelf wel wat er in staat?
JIJ schreef dat je het hele boek gelezen had, dus kom maar op........met het citaat en de context..
ik vermeldde alleen een samenvatting....ga je je nu terugtrekken?
of heb je toch het boek niet gelezen?
Ik wist niet dat hij katholiek was... heb je daar een bron voor? Ik weet wel dat hij op een oosters-orthodoxe priesteropleiding had gezeten, maar al vrij snel atheist werd. Maar katholiek wist ik niet.... Ik wacht jouw bron eerst even af.
Jij weet dat heel goed....als katholiek...je vraagt naar de bekende weg...i.m.o. [reden? :?: ]
Een priesteropleiding is toch katholiek? :roll:
Laatst gewijzigd door callista op 15 feb 2016, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Hoe men het wenden of keren het atheisme heeft miljoenen en miljoenen en nog is miljoenen mensen de dood in gejaagd met roerganger Mao ,Pol-Pot, Stalin, Ook Ho uit Vietnam en dan heb je nog een paar van die gasten.Noord-Korea de atheistische heilstaat van dood en verderf.

Voor een Christen en een niet Christen met gezond verstand zegt dat genoeg.
Termeer het atheisme is aan het verdwijnen.Wat niet echt is zal vergaan als rook. :!: :!: :!:
Vertrokken user_4

callista schreef:JIJ schreef dat je het hele boek gelezen had, dus kom maar op........met het citaat en de context..

JIJ bent degene die het boek aanraad, dus JIJ kent het boek toch?
Ik heb het inderdaad gelezen, dus ik trek niks terug maar ik ga niet een boek nogmaals uit de bieb halen omdat jij te lui en te oninteger (in goed nederlands: corrupt) bent om het zelf op te zoeken...

Nog maar een keer jouw quote:

Off topic wellicht of misschien ook niet [dit kan eventueel ook een aanleiding zijn waarom men atheïst zou kunnen worden, zelfs als christen ].... maar wel waard het eens te lezen, al is het alleen maar de samenvatting-----en ook de verwijzing naar David Hume in deze link-----om een indruk te krijgen.
Ik heb het even vet gemaakt, voor de duidelijkheid:

"wel waard te lezen, AL IS HET MAAR de samenvatting..." Kortom je raad vrolijke aan het boek te lezen, en indien niet mogelijk, dan maar de samenvatting... Nou, brand maar los zou ik zeggen.

Kom je ook nog even met die bron, waarin staat dat Stalin katholiek was?... Dank u.
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Loyola_2 schreef:
callista schreef:JIJ schreef dat je het hele boek gelezen had, dus kom maar op........met het citaat en de context..

Ik heb het inderdaad gelezen, dus ik trek niks terug maar ik ga niet een boek nogmaals uit de bieb halen omdat jij te lui en te oninteger (in goed nederlands: corrupt) bent om het zelf op te zoeken...

"wel waard te lezen, AL IS HET MAAR de samenvatting..." Kortom je raad vrolijke aan het boek te lezen, en indien niet mogelijk, dan maar de samenvatting... Nou, brand maar los zou ik zeggen.

Kom je ook nog even met die bron, waarin staat dat Stalin katholiek was?... Dank u.
Stalin was niet Katholiek.
Vertrokken user_4

Rechtuit schreef:Stalin was niet Katholiek.
Jij weet dat en ik weet dat... hij zal waarschijnlijk oosters-orthodox opgevoed zijn en daarna op een priesterseminarie hebben gezeten. Niet katholiek dus, maar oosters-orthodox...

Zij beweert dat hij katholiek was, dus ik wacht haar bron even af. Of ze heeft geen flauw benul tussen katholiek en oosters-orthodox.... vreemd voor iemand die de hele dag allerlei artikeltjes googelt. :w
Laatst gewijzigd door Vertrokken user_4 op 15 feb 2016, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
callista

Bericht door callista »

Loyola_2 schreef:

Nee, Loyola, zo werkt dat niet.....een zeer oneerlijke manier van discussiëren en de hele mikmak omdraaien :naughty:

Jij geeft een citaat aan uit dat boek, maar verzint nu allerlei smoesjes om eronder uit te komen....erg doorzichtig en zwak.
Ik vraag je dus naar die context, maar die weet je dus niet.....bedankt anyway
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Loyola_2 schreef:
Rechtuit schreef:Stalin was niet Katholiek.
Jij weet dat en ik weet dat... hij zal waarschijnlijk oosters-orthodox opgevoed zijn en daarna op een priesterseminarie hebben gezeten. Niet katholiek dus, maar oosters-orthodox...

Zij beweert dat hij katholiek was, dus ik wacht haar bron even af. Of ze heeft geen flauw benul tussen katholiek en oosters-orthodox.... vreemd voor iemand die de hele dag allerlei artikeltjes googelt. :w
Stalin was inderdaad Oosters-Orthodox en was daar toch zo nog mee verbonden toen zijn moeder stierf werd zij orthodox begraven.Maar voor de rest ook een Christenvervolger die ook goed wist dat men niet buiten de Kerk kan.In wereldoorlog 2 liet hij de teugels wat vieren weliswaar voor zijn eigen politieke agenda en de mannen naar het front te krijgen.
Zelf de mensen om hem heen waren blij dat hij dood was deze top atheist.
callista

Bericht door callista »

Ach ja.....het is gewoon de katholieke kerk
De Oosters-Orthodoxe Kerk, ook wel Orthodoxe Kerk genoemd, ziet zichzelf als voortzetting van de ene, heilige, katholieke en apostolische Kerk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oosters-orthodoxe_Kerk

Dat de RKK deze kerk niet als katholiek beschouwen is al eeuwen bekend, maar dat zegt dus niets....onenigheid moet zijn...en blijven..[volgens sommigen of velen]...treurig, maar zegt veel
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:Ach ja.....het is gewoon de katholieke kerk
De Oosters-Orthodoxe Kerk, ook wel Orthodoxe Kerk genoemd, ziet zichzelf als voortzetting van de ene, heilige, katholieke en apostolische Kerk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oosters-orthodoxe_Kerk

Dat de RKK deze kerk niet als katholiek beschouwen is al eeuwen bekend, maar dat zegt dus niets....onenigheid moet zijn...en blijven..[volgens sommigen of velen]...treurig, maar zegt veel
Je zit er weer helemaal naast en je roept maar wat.
Terug naar het onderwerp maar weer :arrow: :arrow: :arrow:
Harry

Bericht door Harry »

Rechtuit schreef:
Harry schreef:
Loyola_2 schreef:
Kortom, er is vrijwel geen enkel groep te bedenken die uitsluitend vredelievend is, op wellicht een enkele uitzondering na...
E voila! Homo sapiens welke nog volop moet evolueren om vredelievend naast elkaar te kunnen co existeren.
Echter, als we Steven Pinker mogen geloven zijn we nu op de goede weg. Boek heet: "The Better Angels of Our Nature: Why Violence Has Declined"
Dat religie hier niet het alleenrecht op heeft, mag duidelijk zijn. Atheïsme overigens ook niet.

De '4 better angels' duiden overigens op
Empathie
Zelf controle
Moreel besef
Rede
Religie heeft alle alleen recht het is de drijvende kracht achter het mensdom zonder zou men in een groot Noord-Korea leven. Gelukkig zal het duistere Noord -Korea ook vallen en zal de Religie naar boven komen en de mensen bevrijden van alle ellende en dood wat de zogenaamde fantastische atheistische heilstaat hen gebracht hee ftnamelijk niks helemaal niks in tegenstelling tot het zeer religieuze Zuid- Korea.
Dit is cynisch bedoeld hè? ISIS is ook zeer religieus. Noord Korea is trouwens comunistisch en Kim is een 'zoon van een god' (ik zie dat 'Vrolijke' dit al vermeld heeft)
(Zo zou het sterven van Kim Jong-Il in 2011 gepaard zijn gegaan met een plotselinge sneeuwstorm. Toen die ging liggen, verscheen in de rotsen een boodschap van gloeiende letters: 'Paektu, de heilige berg van de revolutie. Kim Jong-il'. Aan de grens met Zuid-Korea zouden in de hemel blauwe lichtflitsen te zien geweest zijn) http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... ordt.dhtml

En zo ontstaan religies. ('Misschien is de ideologie succesvol omdat het, net als andere religies, appelleert aan unviersele menselijke behoeften', vertelt Montz aan The Economist. 'Mensen zijn ontvankelijk voor het idee dat er ergens één wonderlijk mens bestaat dat hen kan bevrijden van hun ergste angsten. Zo zijn we nu eenmaal.')
Laatst gewijzigd door Harry op 15 feb 2016, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Valid criticism does you a favor.
Carl Sagan
Harry

Bericht door Harry »

Loyola_2 schreef:
Harry schreef:Anja schrijft
Ik hoef niets te overdenken...
Mijn advies is: Blijf na-en overdenken! Stilstand is achteruitgang.
Zeker, alleen in dit specifieke geval heeft Anja gewoon gelijk. Zij hoeft haar uitspraak niet opnieuw te overdenken, want hij is gewoon juist.
en zal zeker niet terugkomen op die uitspraak

Dat vind ik jammer, want je weet blijkbaar niet wat de kruistochten inhielden.
Ik weet dat wel en ik vermoed dat Anja dat óók heel goed weet, gezien haar bijdragen. En, zoals gezegd, die zijn gewoon juist. Ik vind het dan weer jammer dat jouw kennis mbt de kruistochten blijkbaar zo beperkt is, dat je haar bijdragen niet begrijpt.
Mag ik dit eveneens opmerken als uiterst extremistisch gedachtegoed? Mag ik daarbij vermelden dat ik er licht onpasselijk van word? Ik vind het gelijk staan aan holocaust ontkenning. Ik schrik hiervan op een open (christelijk georiënteerd) forum als dit. De kruistochten zijn, evenals de grote (of kleine) wereldoorlogen niet goed te praten.
Had God Zijn woord niet anders kunnen verspreiden? Waren daar kruistochten voor nodig?
Het zal hier stil worden, want als ook u niet terugkomt op uw opmerking, zal ik u links moeten laten liggen. Het is mijn (atheïstische) moraal die mij bang maakt door dit soort uitlatingen.
Carl Sagan
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

Harry schreef:Mag ik dit eveneens opmerken als uiterst extremistisch gedachtegoed? Mag ik daarbij vermelden dat ik er licht onpasselijk van word?
Had u nog niet in de gaten dat er al gezegd was dat u een end weg mag classificeren? http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 25#p135763 Wij zijn dat hier door de jaren heen wel gewend van ongelovigen. Die ongelovigen, die voortdurend op christelijke fora komen, zijn bijna altijd op kruistocht.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Harry

Bericht door Harry »

Loyola_2 schreef:
In dit boek heeft hij tenminste wél de intellectuele integriteit om toe te geven dat Stalin en Noord-Korea bij uitstek exponenten van het atheisme zijn. En dat zijn ze natuurlijk ook.
Ik heb al eerder geschreven dat Stalin zijn bedje gespreid lag in het oude Rusland. De tsaar was een GOD (met 3 hoofdletters) en Stalin studeerde voor priester en wist hoe je een volk onder de duim kon houden. Hij wilde God zijn en was het ook. Het was een totalitair communistisch regime. En hij was atheïst, DUS alle atheïsten zijn slecht? Hij deed zijn gruwelijkheden NIET in naam van atheïsme. Het was een politiek systeem, geen atheïstisch. Ook hier werd rede door faith vervangen. Faith in Stalin.
Carl Sagan
Vertrokken user_4

Harry schreef: Mag ik dit eveneens opmerken als uiterst extremistisch gedachtegoed? Mag ik daarbij vermelden dat ik er licht onpasselijk van word? Ik vind het gelijk staan aan holocaust ontkenning. Ik schrik hiervan op een open (christelijk georiënteerd) forum als dit. De kruistochten zijn, evenals de grote (of kleine) wereldoorlogen niet goed te praten.
Mag ik hierbij dan vermelden dat ik kotsmisselijk wordt van mensen die niet bekend zijn met recent historisch onderzoek, waaruit de invloed en essentie blijkt van de kruistochten voor ons huidige bestaan? Dit soort extremistische religie-haat en militant atheisme kom je zelden tegen, zeker niet op open fora zoals dit. Ik vind dit nogal schokkend, dat men allerlei stellige beweringen durft te doen, zonder te weten waar men het eigenlijk over heeft en alleen maar middels demagogie wil inspelen op atheistische onderbuikgevoelens...

Had God Zijn woord niet anders kunnen verspreiden? Waren daar kruistochten voor nodig?
En weer opnieuw een foute aanname, waaruit een stropop volgt...

Het zal hier stil worden, want als ook u niet terugkomt op uw opmerking, zal ik u links moeten laten liggen. Het is mijn (atheïstische) moraal die mij bang maakt door dit soort uitlatingen.
Ik heb u inderdaad niets te melden... Ik ben bang dat er met iemand als Britt Dekker waarschijnlijk nog meer niveau valt te halen dan met de onkunde en demagogie die u hier telkenmale tentoonspreidt. Ik vind het angstaanjagend dat men zulke morele standaarden hanteert, waar een Geert Wilders nog een puntje aan zou kunnen zuigen...