Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Lanfy
Man/Vrouw: M

Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Bericht door Lanfy »

Met de uitlegging van jou heb ik geen god meer nodig! Thanks!
Al mijn meningen en overtuigingen zijn voor herziening vatbaar mits deze goed beargumenteerd worden.
callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Lanfy schreef:Met de uitlegging van jou heb ik geen god meer nodig! Thanks!
:roll:
Dat snap ik niet helemaal....daar was je zelf toch ook al achter?
Ik had eigenlijk de indruk dat je nog wel geloofde, maar door de bomen het bos niet meer zag.....vandaar mijn vraag....
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:
Lanfy schreef:Met de uitlegging van jou heb ik geen god meer nodig! Thanks!
:roll:
Dat snap ik niet helemaal....daar was je zelf toch ook al achter?
Ik had eigenlijk de indruk dat je nog wel geloofde, maar door de bomen het bos niet meer zag.....vandaar mijn vraag....
Als hij Katholiek zou zijn had hij daar geen last van.Maar in het protestantisme tja wat is daar waarheid :?: :?: :x
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Lanfy

Bericht door Lanfy »

Het is heel simpel! Als je dit leest ben je er klaar mee! Met het hele verhaal van geloven!

http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/

Thats it! Klaar voor de rest van mijn leven! Lekker toch? En hoe bevrijdend!
Al mijn meningen en overtuigingen zijn voor herziening vatbaar mits deze goed beargumenteerd worden.
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Lanfy schreef:Het is heel simpel! Als je dit leest ben je er klaar mee! Met het hele verhaal van geloven!

Bevrijdend zo te zien zit je zo vast als wat anders zou je je niet zo druk maken.Maar hou je zelf voor de gek.Wij hebben ze in de loop der jaren wel meer mee gemaakt komen allemaal weer terug en zeggen dan eindelijke echte rust in Hem.

Neen klaar ben jij er niet mee anders zou je hier niet op dit forum zijn tja :D :D :w
Laatst gewijzigd door Rechtuit op 03 mar 2016, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
callista

Bericht door callista »

Lanfy schreef:Het is heel simpel! Als je dit leest ben je er klaar mee! Met het hele verhaal van geloven!

Ja, die ken ik....alle lof ...een meesterwerk
Die heeft mij ook de ogen geopend en bevrijd! :D
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:

Ja, die ken ik....alle lof...
Die heeft mij ook de ogen geopend en bevrijd! :D
Daarom ben je er heel de dag mee bezig ja ja o o wat ben je bevrijd :lol: :cry: :cry:
callista

Bericht door callista »

Rechtuit schreef:

Bevrijdend zo te zien zit je zo vast als wat anders zou je je niet zo druk maken.Maar hou je zelf voor de gek.Wij hebben ze in de loop der jaren wel meer mee gemaakt komen allemaal weer terug en zeggen dan eindelijke echte rust in Hem.

Neen klaar ben jij er niet mee anders zou je hier niet op dit forum zijn tja :D :D :w
Jij kunt snel lezen...heb je nu al alles doorgenomen op die site? :o
Chapeau!!
ZENODotus

Bericht door ZENODotus »

Rechtuit schreef:Tja het Christendom groeit met een miljoen per dag ruwe schatting.
En men kan dat na gaan wetenschappelijk rapport. binnen 15 jaar geen atheist meer te bekennen uitgestorven. :lol: :w :w
Inderdaad het christendom groeit heel snel, maar atheïsten zullen er volgens mij altijd zijn, die waren er al tijdens Aristoteles.
Wat mij trouwens opvalt is dat de atheïsten hier vooral door mensen geen christen willen zijn (kijk eens naar die of die, of die gebeurtenis, of wat er daar gebeurde, of dat er zoveel onenigheid onder christenen is; ja het lijken net mensen hé?) Maar dan dat niet consequent doortrekken.
Maar Rechtuit lijkt wel gelijk te hebben dat de "bevrijding" nogal relatief is... Ik kan me namelijk niet voorstellen dagelijks op een prikbord te gaan vertoeven van een onderwerp die mij koud laat of waar ik van bevrijd ben...
vrolijke

Bericht door vrolijke »

ZENODotus schreef:
Rechtuit schreef:Tja het Christendom groeit met een miljoen per dag ruwe schatting.
En men kan dat na gaan wetenschappelijk rapport. binnen 15 jaar geen atheist meer te bekennen uitgestorven. :lol: :w :w
Inderdaad het christendom groeit heel snel, maar atheïsten zullen er volgens mij altijd zijn, die waren er al tijdens Aristoteles.
Wat mij trouwens opvalt is dat de atheïsten hier vooral door mensen geen christen willen zijn (kijk eens naar die of die, of die gebeurtenis, of wat er daar gebeurde, of dat er zoveel onenigheid onder christenen is; ja het lijken net mensen hé?) Maar dan dat niet consequent doortrekken.
Maar Rechtuit lijkt wel gelijk te hebben dat de "bevrijding" nogal relatief is... Ik kan me namelijk niet voorstellen dagelijks op een prikbord te gaan vertoeven van een onderwerp die mij koud laat of waar ik van bevrijd ben...
Mensen, die andere mensen de stuipen op het lijf jagen door dreigingen met hel en duivel, maken de samenleving niet mooier.
Wie wil er nu in een samenleving zijn, waar het niet mooi is?

Indien iemand "zijn" God gevonden heeft, en er zijn vrede mee heeft, heb ik daar niets op tegen. Vind ik prima.

Ik heb een hekel aan mensen, die mijn milieu willen bestemmen.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Dirk

Bericht door Dirk »

vrolijke schreef:Ik heb een hekel aan mensen, die mijn milieu willen bestemmen.
Is dit een egocentrische, misschien zelfs egoistische levenshouding?? Het leven begint al met mensen die jouw milieu willen bestemmen! Heb je een hekel aan die mensen? Heb je ook een hekel aan mensen die kinderen op de wereld zetten? Daar begint de bestemming al. Hoe denk je daarover?
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Dirk schreef:
Is dit een egocentrische, misschien zelfs egoistische levenshouding?? Het leven begint al met mensen die jouw milieu willen bestemmen! Heb je een hekel aan die mensen? Heb je ook een hekel aan mensen die kinderen op de wereld zetten? Daar begint de bestemming al. Hoe denk je daarover?

Zo kan je dat natuurlijk ook duiden... :lol:

...Als je steeds het kwaad in iemand wil zoeken.

Nee, ik bedoel het zoals "der alte Fritz" (Pruisenkoning) het al zei: "in mein reich kann jeder selig werden nach seiner Fasson".
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Dirk schreef:

Zo is dat.Aan mensen een hekel hebben is als zo uit den boze ;en hij houdt keurig aan de regels die voor hem gesteld zijn door de wetgever.
callista

Bericht door callista »

Rechtuit schreef:
Dirk schreef:
Is dit een egocentrische, misschien zelfs egoistische levenshouding?? Het leven begint al met mensen die jouw milieu willen bestemmen! Heb je een hekel aan die mensen? Heb je ook een hekel aan mensen die kinderen op de wereld zetten?
Daar begint de bestemming al. Hoe denk je daarover?

Zo is dat.
Aan mensen een hekel hebben is als zo uit den boze ;en hij houdt keurig aan de regels die voor hem gesteld zijn door de wetgever.
Moet jij je nu overal mee bemoeien? :x :roll:
Vrolijke---aan wie de vraag gesteld is----- heeft al antwoord en uitleg gegeven....en daar zul je het mee moeten doen, tenminste als je daar enig respect voor kunt opbrengen.
De vraag van Dirk is sowieso ridicuul en polariserend.
Vrolijke heeft daar correct op gereageerd.
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:
Dirk schreef:

Zo is dat.Aan mensen een hekel hebben is als zo uit den boze ;en hij houdt keurig aan de regels die voor hem gesteld zijn door de wetgever.
Mensen die een hekel hebben aan andere mensen, hebben meestal een hekel aan zichzelf. Zelfhaat.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

callista schreef:
Rechtuit schreef:
Dirk schreef:
Is dit een egocentrische, misschien zelfs egoistische levenshouding?? Het leven begint al met mensen die jouw milieu willen bestemmen! Heb je een hekel aan die mensen? Heb je ook een hekel aan mensen die kinderen op de wereld zetten?
Daar begint de bestemming al. Hoe denk je daarover?

Zo is dat.
Aan mensen een hekel hebben is als zo uit den boze ;en hij houdt keurig aan de regels die voor hem gesteld zijn door de wetgever.
Moet jij je nu overal mee bemoeien? :x :roll:
Vrolijke---aan wie de vraag gesteld is----- heeft al antwoord en uitleg gegeven....en daar zul je het mee moeten doen, tenminste als je daar enig respect voor kunt opbrengen.
De vraag van Dirk is sowieso ridicuul en polariserend.
Vrolijke heeft daar correct op gereageerd.

De vraag van Dirk is helemaal niet ridicuul, noch polariserend. Dat is wat je zelf doet. Dirk is een hartstikke integere persoon, met een gouden hart, intelligent en met veel wijsheid.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
callista

Bericht door callista »

Ik vertrouw liever op mijn eigen visie in dezen... :w
Maar jij mag erover denken zoals jou goeddunkt...
Dirk

Bericht door Dirk »

Anja schreef:Mensen die een hekel hebben aan andere mensen, hebben meestal een hekel aan zichzelf. Zelfhaat.
Dat is helemaal waar. "heb uw naaste lief als uzelf" kan ook omgedraaid worden, omdat hier sprake is van een gelijkheid, ofwel: "heb uzelf lief als uw naaste". "Wie is dan je naaste?", vragen spotters. Gelukkig geeft Jezus antwoord op deze vraag!

Hierin is de liefde Gods jegens ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft in de wereld, opdat wij zouden leven door Hem.

En tevens:

Die niet liefheeft, die heeft God niet gekend; want God is liefde.

Ofwel, iemand die liefheeft, kent God, of heeft HEM gekend, want GOD IS LIEFDE. Zonder God kan niemand liefhebben, ook atheïsten zijn daar niet toe in staat. Alles is Genade! God heeft Zijn Zoon in de wereld gezonden (dus niet uitsluitend aan de gelovigen), opdat iedereen door HEM het leven kan ontvangen. Ieder mens kent deze oerliefde, of hij of zij het wil of niet. Niemand kan er omheen, en daarom zoeken atheïsten Christelijke fora op, omdat ze op zoek zijn naar de oorsprong van deze LIEFDE!
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
callista

Bericht door callista »

Dirk schreef:
Anja schreef:Mensen die een hekel hebben aan andere mensen, hebben meestal een hekel aan zichzelf. Zelfhaat.
Dat is helemaal waar. "heb uw naaste lief als uzelf" kan ook omgedraaid worden, omdat hier sprake is van een gelijkheid, ofwel: "heb uzelf lief als uw naaste". "Wie is dan je naaste?", vragen spotters. Gelukkig geeft Jezus antwoord op deze vraag!

Hierin is de liefde Gods jegens ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft in de wereld, opdat wij zouden leven door Hem.

En tevens:

Ofwel, iemand die liefheeft, kent God, of heeft HEM gekend, want GOD IS LIEFDE. Zonder God kan niemand liefhebben, ook atheïsten zijn daar niet toe in staat.

Alles is Genade! God heeft Zijn Zoon in de wereld gezonden (dus niet uitsluitend aan de gelovigen), opdat iedereen door HEM het leven kan ontvangen. Ieder mens kent deze oerliefde, of hij of zij het wil of niet. Niemand kan er omheen, en daarom zoeken atheïsten Christelijke fora op, omdat ze op zoek zijn naar de oorsprong van deze LIEFDE!
:clown:
Ja Anja...zeer integer en wijs....... :mrgreen:
Ik heb geen God nodig om mijn naasten lief te hebben heur.... :w

Heeft trouwens weer niets te maken Dirk met jouw post aan vrolijke.
Heb je zijn antwoord --aan JOU----daarop wel gelezen?

En voor evangelisatie zit je in het verkeerde subforum
Laatst gewijzigd door callista op 04 mar 2016, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Dirk schreef:

En tevens:

Ofwel, iemand die liefheeft, kent God, of heeft HEM gekend, want GOD IS LIEFDE. Zonder God kan niemand liefhebben, ook atheïsten zijn daar niet toe in staat. Alles is Genade! God heeft Zijn Zoon in de wereld gezonden (dus niet uitsluitend aan de gelovigen), opdat iedereen door HEM het leven kan ontvangen. Ieder mens kent deze oerliefde, of hij of zij het wil of niet. Niemand kan er omheen, en daarom zoeken atheïsten Christelijke fora op, omdat ze op zoek zijn naar de oorsprong van deze LIEFDE!
Klopt helemaal,en als de atheist die terug gevonden heeft,is altijd eindelijk weer in het licht er zijn mooie getuigenissen van atheisten die weer thuis gekomen zijn bij Kerk en Geloof en het echte Leven. :) :) :idea:
Dirk

Bericht door Dirk »

callista schreef:Ik heb geen God nodig om mijn naasten lief te hebben
Ik geloof dat je dit oprecht zo ervaart, callista, maar, het verandert de werkelijkheid niet.

Er zijn ook kinderen die niet beseffen dat ze zuurstof en kooldioxide nodig hebben om te kunnen ademen. Ja, callista, ook jij hebt God nodig, al is het om adem te kunnen halen. Zelfs de adem, waarop jij leeft, ontvang je dankzij de oneindige Genade van God! Zelfs daar heb je HEM voor nodig, laat staan wanneer het over liefhebben gaat. Zonder God is geen mens in staat lief te hebben. Jij ook niet, callista!
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Dirk schreef:
Ik geloof dat je dit oprecht zo ervaart, callista, maar, het verandert de werkelijkheid niet.

Er zijn ook kinderen die niet beseffen dat ze zuurstof en kooldioxide nodig hebben om te kunnen ademen. Ja, callista, ook jij hebt God nodig, al is het om adem te kunnen halen. Zelfs de adem, waarop jij leeft, ontvang je dankzij de oneindige Genade van God! Zelfs daar heb je HEM voor nodig, laat staan wanneer het over liefhebben gaat. Zonder God is geen mens in staat lief te hebben. Jij ook niet, callista!
Oei oei Dirk nou heb je het gedaan hoor oei oei :lol: :lol: :mrgreen: :w
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Dirk schreef:

Er zijn ook kinderen die niet beseffen dat ze zuurstof en kooldioxide nodig hebben om te kunnen ademen. Ja, callista, ook jij hebt God nodig, al is het om adem te kunnen halen.
Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar het viel mij bemerkbaar lichter te ademen, naadat ik de verlogene valse prietpraatjes van pastoren, paters en andere "waardedragers" van diverse kerken niet meer voor waar aannam.

Dat moet niet voor iedereen zo zijn. Ik geef echter iedereen het advies, het toch eens te proberen.
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Piebe 2.2 schreef:
Anja schreef:En wat betreft sommige mensen die zich christen noemen en die bezig blijven met het demoniseren van volgelingen van Christus, die lopen zelf nog steeds om het kruis heen te zuchten en het enige wat die kapot blijven maken is hun eigen spiegelbeeld. Die staan buiten en lopen zich tegen zichzelf te pletter, niet tegen mij.
Nou zeg dat wel, zulke lieden zijn erger dan atheïsten! :shock:

Afbeelding
Snappie de kleine krokodil is toch rozenkruiser :?: :D
Dirk

Bericht door Dirk »

vrolijke schreef:Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar het viel mij bemerkbaar lichter te ademen, naadat ik de verlogene valse prietpraatjes van pastoren, paters en andere "waardedragers" van diverse kerken niet meer voor waar aannam.
En hoe denk je over de woorden van Jezus?