Wat wij al is een tijd terug zeiden -------achterhoede gevechten van de atheisten en daarna weg verdwenen.Anja schreef:Misschien gaan sommige atheisten juist daarom steeds harder brullen.Rechtuit schreef:Tja het verhaal wat @Callista nu ophangt hebben wij hier in huis erg om moeten lachen. Theologisch als leerstellig zit het wel even anders in elkaar.Anja schreef:Een christen wordt geen atheist. Een gelovige keert niet terug naar zijn braaksel, zoals een hond doet (zie 2petr.2)
Dat dat dat deel van de atheisten, dat op geloofsfora voortdurend het christendom aanvalt, boos maakt, dat zij dan maar zo. De ontkerstening van de christenen lukt hier nog niet zo goed, gelukkig.
De herkerstening in Oost Europa is in volle gang en de atheisten ze lopen zeer sterk terug ze verdwijnen gewoon.Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer wereldwijd een massa Christenen bij gekomen welkom thuis
Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?
-
- heet nu: Snelheid
- Man/Vrouw: M
Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
-
- Man/Vrouw: V
Nee, dan sommige christenen....die serieus ingaan op de meerdere inhoudelijke reacties.....Rechtuit schreef:Wat wij al is een tijd terug zeiden -------achterhoede gevechten van de atheisten en daarna weg verdwenen.Anja schreef:Misschien gaan sommige atheisten juist daarom steeds harder brullen.Rechtuit schreef:Tja het verhaal wat @Callista nu ophangt hebben wij hier in huis erg om moeten lachen. Theologisch als leerstellig zit het wel even anders in elkaar.Anja schreef:Een christen wordt geen atheist. Een gelovige keert niet terug naar zijn braaksel, zoals een hond doet (zie 2petr.2)
Dat dat dat deel van de atheisten, dat op geloofsfora voortdurend het christendom aanvalt, boos maakt, dat zij dan maar zo. De ontkerstening van de christenen lukt hier nog niet zo goed, gelukkig.
De herkerstening in Oost Europa is in volle gang en de atheisten ze lopen zeer sterk terug ze verdwijnen gewoon.Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer wereldwijd een massa Christenen bij gekomen welkom thuis
Maar ja, wat men niet in huis heeft kan men ook niet uitdragen dan blijft het bij gemeenplaatsen en vreemde, kromme kronkels en nietszeggende, zielige en doorzichtige uitspraken om het vege lijf te redden--de laatste strohalmen
Treurig hier...en niet bepaald verheffend, maar zelfs dat zal niet begrepen worden door sommigen.
Ga vooral zo door...
-
Dat is wel zekerAnja schreef:Misschien gaan sommige atheisten juist daarom steeds harder brullen. Staan zichzelf te overschreeuwen.Rechtuit schreef:Tja het verhaal wat @Callista nu ophangt hebben wij hier in huis erg om moeten lachen. Theologisch als leerstellig zit het wel even anders in elkaar.Anja schreef:Een christen wordt geen atheist. Een gelovige keert niet terug naar zijn braaksel, zoals een hond doet (zie 2petr.2)
-
Dat jij liever heerst dan dient, is duidelijk.Rechtuit schreef:Wij zijn je bediende nietcallista schreef:Waar blijven de bewijzen en de lange lijsten daarvan?Rechtuit schreef:Tja het verhaal wat @Callista nu ophangt hebben wij hier in huis erg om moeten lachen. Theologisch als leerstellig zit het wel even anders in elkaar.Anja schreef:Een christen wordt geen atheist. Een gelovige keert niet terug naar zijn braaksel, zoals een hond doet (zie 2petr.2)
De herkerstening in Oost Europa is in volle gang ende atheisten ze lopen zeer sterk terug.Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer wereldwijd een massa Christenen bij gekomen welkom thuis
En dat er zo zeker niemand voor het christelijk geloof gewonnen wordt, is nog zekerder.
Laat me raden, Callista is mede atheist geworden door de talloze voorbeelden van hypocrisie en heersen ipv dienen door hen die beweren christelijk te zijn.
-
Inderdaad.Rechtuit schreef:Wij zijn je bediende nietcallista schreef:Waar blijven de bewijzen en de lange lijsten daarvan?Rechtuit schreef:Tja het verhaal wat @Callista nu ophangt hebben wij hier in huis erg om moeten lachen. Theologisch als leerstellig zit het wel even anders in elkaar.Anja schreef:Een christen wordt geen atheist. Een gelovige keert niet terug naar zijn braaksel, zoals een hond doet (zie 2petr.2)
De herkerstening in Oost Europa is in volle gang ende atheisten ze lopen zeer sterk terug.Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer wereldwijd een massa Christenen bij gekomen welkom thuis
Solo Christo
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
-
Je hebt kennelijk geen flauw benul wat dienen inhoudt. Door callista te bedienen, dien je haar niet! Maar wij zien jou graag eens met haar in gesprek gaan.Biker schreef:Dat jij liever heerst dan dient, is duidelijk.
Als vervolger en aanklager van je katholieke broeders en zusters, zul je zelf nog eens moeten nagaan waar je zelf door beheersd wordt......en wie jij "dient" door in de valstrik te trappen van de beschuldigers buiten de Kerk. Je kunt geen twee heren dienen.Biker schreef:En dat er zo zeker niemand voor het christelijk geloof gewonnen wordt, is nog zekerder.
Laat me raden, Callista is mede atheist geworden door de talloze voorbeelden van hypocrisie en heersen ipv dienen door hen die beweren christelijk te zijn.
Solo Christo
-
Je mag nooit meer raden...Biker schreef:Dat jij liever heerst dan dient, is duidelijk.
En dat er zo zeker niemand voor het christelijk geloof gewonnen wordt, is nog zekerder.
Baie geluk! Jy het wen!
-
De ontkerstening in Oost Europa is in volle gang en de christenen ze lopen zeer sterk terug en ze verdwijnen gewoon. Op dit moment dat ik dit schrijf zijn er wereldwijd weer een massa atheisten bijgekomen!Rechtuit schreef: De herkerstening in Oost Europa is in volle gang en de atheisten ze lopen zeer sterk terug ze verdwijnen gewoon.Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer wereldwijd een massa Christenen bij gekomen welkom thuis
Al mijn meningen en overtuigingen zijn voor herziening vatbaar mits deze goed beargumenteerd worden.
-
Een kerk die het zo bont heeft gemaakt als de katholieke zou ik graag aanklagen.Anja schreef:
Als vervolger en aanklager van je katholieke broeders en zusters, zul je zelf nog eens moeten nagaan waar je zelf door beheersd wordt......en wie jij "dient" door in de valstrik te trappen van de beschuldigers buiten de Kerk. Je kunt geen twee heren dienen.
Zeg nu zelf, is er ook maar 1 post van Rechtuit, die ook maar met enige begrijpelijke substantiele onderbouwing uitnodigt tot gesprek of overtuiging ?
Ik ben dat getrol zo zat, dat ik me binnenkort verwijder hier, denk ik.
het is een forum onwaardig om een dergelijke bandrecorder voortdurend te laten trollen.
-
Ach @Anja dat trappen en belasteren dat weten wij toch als Militia Christi,het is voorzegd in de Heilige Schrift,het maakt alleen maar sterker en sterker.Als vervolger en aanklager van je katholieke broeders en zusters, zul je zelf nog eens moeten nagaan waar je zelf door beheersd wordt......en wie jij "dient" door in de valstrik te trappen van de beschuldigers buiten de Kerk. Je kunt geen twee heren dienen. Aldus @Anja
Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer een massa Christenen bij gekomen
Over op de orde van de dag maar weer.
-
Biker schreef:Een kerk die het zo bont heeft gemaakt als de katholieke zou ik graag aanklagen.Anja schreef:
Als vervolger en aanklager van je katholieke broeders en zusters, zul je zelf nog eens moeten nagaan waar je zelf door beheersd wordt......en wie jij "dient" door in de valstrik te trappen van de beschuldigers buiten de Kerk. Je kunt geen twee heren dienen.
Zeg nu zelf, is er ook maar 1 post van Rechtuit, die ook maar met enige begrijpelijke substantiele onderbouwing uitnodigt tot gesprek of overtuiging ?
het is een forum onwaardig om een dergelijke bandrecorder voortdurend te laten trollen.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
-
Dat verbaast mij niets...er zijn hier al velen weggelopen.....helaas moet ik zeggen... maar wel begrijpelijk....ik overweeg het zelf ook vaak, maar ja, men kan mij hier niet missen....Biker schreef:Een kerk die het zo bont heeft gemaakt als de katholieke zou ik graag aanklagen.Anja schreef:
Ook hier wordt door Anja dit keer --uit pure armoe en haat [hoe christelijk ] bij andere beschouwingen---- weer verwezen naar ...nou ja, je weet wel....
Dat is het visitekaartje voor het christendom van sommigen hier.....
Ja, dan word je wel snel atheïst, agnost, vrijzinnig en toch spiritueel of iets dergelijks....uitnodigend is het niet.....eerder tenenkrommend...
Het is jammer, want veel wordt hier verpest door dergelijk trollen...zo kan ik het ook wel noemen......geen serieus, eerlijk en open gesprek mogelijk tussen verschillende levensovertuigingen...ook en zelfs niet in LB....nergens eigenlijk.
Tja.....
-
En weer blijft de bandrecordrer hangen.Rechtuit schreef: Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer een massa Christenen bij gekomen
-
Beste Rechtuit,Rechtuit schreef:Ach @Anja dat trappen en belasteren dat weten wij toch als Militia Christi,het is voorzegd in de Heilige Schrift,het maakt alleen maar sterker en sterker.Als vervolger en aanklager van je katholieke broeders en zusters, zul je zelf nog eens moeten nagaan waar je zelf door beheersd wordt......en wie jij "dient" door in de valstrik te trappen van de beschuldigers buiten de Kerk. Je kunt geen twee heren dienen. Aldus @Anja
Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer een massa Christenen bij gekomen
Ik wil u heel graag een vraag stellen. Reageert u ook wel eens inhoudelijk op een tegenargument en beantwoord u ook vragen die uit serieuze interesse gesteld zijn?
Al mijn meningen en overtuigingen zijn voor herziening vatbaar mits deze goed beargumenteerd worden.
-
Dat doen trollen maar zelden.Lanfy schreef:Beste Rechtuit,Rechtuit schreef:Ach @Anja dat trappen en belasteren dat weten wij toch als Militia Christi,het is voorzegd in de Heilige Schrift,het maakt alleen maar sterker en sterker.Als vervolger en aanklager van je katholieke broeders en zusters, zul je zelf nog eens moeten nagaan waar je zelf door beheersd wordt......en wie jij "dient" door in de valstrik te trappen van de beschuldigers buiten de Kerk. Je kunt geen twee heren dienen. Aldus @Anja
Ik wil u heel graag een vraag stellen. Reageert u ook wel eens inhoudelijk op een tegenargument en beantwoord u ook vragen die uit serieuze interesse gesteld zijn?
Het is eigenlijk al triest genoeg dat een forummer deze vraag moet stellen.
-
Geloof is uit het gehoor en om nou atheist te worden vanwege de schrijfsels van een paar anonieme gebruikers op een verlaten forum is ook wel een beetje overdreven.Biker schreef: En dat er zo zeker niemand voor het christelijk geloof gewonnen wordt, is nog zekerder.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
Daar heb je gewoon gelijk in waarde @Piebe 2.2Piebe 2.2 schreef:Geloof is uit het gehoor en om nou atheist te worden vanwege de schrijfsels van een paar anonieme gebruikers op een verlaten forum is ook wel een beetje overdreven.Biker schreef: En dat er zo zeker niemand voor het christelijk geloof gewonnen wordt, is nog zekerder.
-
Aan je reactie te zien heeft Biker toch enigzins gelijk. Ik ken de voorgeschiedenis van Callista niet, maar bepaalde discussies of argumenten op dit forum kunnen daar zeker aan bijgedragen hebben. Soms heb je net even dat kleine zetje nodig.Piebe 2.2 schreef:Geloof is uit het gehoor en om nou atheist te worden vanwege de schrijfsels van een paar anonieme gebruikers op een verlaten forum is ook wel een beetje overdreven.Biker schreef: En dat er zo zeker niemand voor het christelijk geloof gewonnen wordt, is nog zekerder.
-
WAAROM BEANTWOORD JE DE VRAAG VAN LANFI NIET EN ZIT JE ALLEEN MAAR TE BEAMEN EN TE HERHALEN ALS EEN OUWE OPARechtuit schreef:Daar heb je gewoon gelijk in waarde @Piebe 2.2Piebe 2.2 schreef:Geloof is uit het gehoor en om nou atheist te worden vanwege de schrijfsels van een paar anonieme gebruikers op een verlaten forum is ook wel een beetje overdreven.Biker schreef: En dat er zo zeker niemand voor het christelijk geloof gewonnen wordt, is nog zekerder.
Modbreak Tin: Rood is de kleur van de moderatie. Gebruik van rood door forummers niet toegestaan. Dus kleur gewijzigd.
-
De beste man mag niet reageren op rood, daar kan je hier een maand ban voor krijgen. Wat was de vraag? Desnoods wil ik een poging wagen.Biker schreef:WAAROM BEANTWOORD JE DE VRAAG VAN LANFI NIET EN ZIT JE ALLEEN MAAR TE BEAMEN EN TE HERHALEN ALS EEN OUWE OPARechtuit schreef:Daar heb je gewoon gelijk in waarde @Piebe 2.2Piebe 2.2 schreef:Geloof is uit het gehoor en om nou atheist te worden vanwege de schrijfsels van een paar anonieme gebruikers op een verlaten forum is ook wel een beetje overdreven.Biker schreef: En dat er zo zeker niemand voor het christelijk geloof gewonnen wordt, is nog zekerder.
-
WAAROM BEANTWOORD JE DE VRAAG VAN LANFI NIET EN ZIT JE ALLEEN MAAR TE BEAMEN EN TE HERHALEN ALS EEN OUWE OPARechtuit schreef:
Daar heb je gewoon gelijk in waarde @Piebe 2.2
Piebe2.2 schreef:
Waarom? Ik vroeg het niet aan jou! En ik neem aan dat de beste mijnheer Rechtuit ook terug kan lezen?De beste man mag niet reageren op rood, daar kan je hier een maand ban voor krijgen. Wat was de vraag? Desnoods wil ik een poging wagen.
-
Ik wilde slechts helpen, sorry hoor.Lanfy schreef: Waarom? Ik vroeg het niet aan jou! En ik neem aan dat de beste mijnheer Rechtuit ook terug kan lezen?
Wat zijn atheïsten toch vriendelijke mensen, als jullie me bij de club willen hebben zal je op zijn minst wat aardiger tegen me moeten doen.
-
Ik ben heel aardig, altijd al geweest. En wie wilde je helpen dan? Mijnheer Rechtuit? Spelen jullie onder 1 hoedje en beantwoordden jullie vragen voor elkaar ofzo? Beetje rare gang van zaken als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.Piebe 2.2 schreef:Ik wilde slechts helpen, sorry hoor.Lanfy schreef: Waarom? Ik vroeg het niet aan jou! En ik neem aan dat de beste mijnheer Rechtuit ook terug kan lezen?
Wat zijn atheïsten toch vriendelijke mensen, als jullie me bij de club willen hebben zal je op zijn minst wat aardiger tegen me moeten doen.
-
Doe een tijdje hier mee, en je weet wat ieders woorden waard zijn.
-
Hoi Peter! Sorry maar deze discussies ben ik niet gewend. Maar gaat dat altijd zo hier? Ik ben meer de discussies gewend waar er echt duidelijk inhoudelijk dingen beargumenteerd worden. En als de argumenten hout snijden ben ik zeker bereid om mijn mening of zienswijze aan te passen. Maar dat gebeurd hier dus niet? En wat is de reden daarvan als dat inderdaad niet gebeurd?Peter79 schreef:Doe een tijdje hier mee, en je weet wat ieders woorden waard zijn.