Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Peter79
Man/Vrouw: M

Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Bericht door Peter79 »

Lanfy schreef:
Peter79 schreef:Doe een tijdje hier mee, en je weet wat ieders woorden waard zijn.
Hoi Peter! Sorry maar deze discussies ben ik niet gewend. Maar gaat dat altijd zo hier? Ik ben meer de discussies gewend waar er echt duidelijk inhoudelijk dingen beargumenteerd worden. En als de argumenten hout snijden ben ik zeker bereid om mijn mening of zienswijze aan te passen. Maar dat gebeurd hier dus niet? En wat is de reden daarvan als dat inderdaad niet gebeurd?
Hoi Lanfy,

Ik zou ook graag inhoudelijke gesprekken willen.
Waarom dat hier zo weinig gebeurt, weet ik niet. Het lijkt wel of sommige mensen er van genieten om chaos te maken. En het lijkt alsof mensen elkaar bijval geven, omdat ze voor zichzelf de ruimte willen om van de forumregels af te wijken. En doordat zo'n kliek hier nogal dominant aanwezig is, lopen andere mensen weg of melden zich simpelweg niet aan.
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Lanfy schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Lanfy schreef: Waarom? Ik vroeg het niet aan jou! En ik neem aan dat de beste mijnheer Rechtuit ook terug kan lezen?
Ik wilde slechts helpen, sorry hoor. :flower1:

Wat zijn atheïsten toch vriendelijke mensen, als jullie me bij de club willen hebben zal je op zijn minst wat aardiger tegen me moeten doen.
Ik ben heel aardig, altijd al geweest. En wie wilde je helpen dan? Mijnheer Rechtuit? Spelen jullie onder 1 hoedje en beantwoordden jullie vragen voor elkaar ofzo? Beetje rare gang van zaken als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.
Nou, als het over christelijke leer gaat heb je kans dat meerdere mensen je kunnen antwoorden en maakt het dan uit wie je het antwoord geeft? Bovendien stel je de vraag op een openbaar forum. Mag ik dan ook zo vrij zijn om te zeggen dat het nogal decadent overkomt exclusief van een persoon antwoord te willen?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Piebe Paulusma

Peter79 schreef: Ik zou ook graag inhoudelijke gesprekken willen.
Regelmatig geef ik inhoudelijke antwoorden die jou naar eigen zeggen voor het preterisme geïnteresseerd hebben. De meeste mensen blijven weg vanwege hun te grote ego en niet omdat hier geen inhoudelijke gesprekken gevoerd worden.
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

Piebe 2.2 schreef:
Lanfy schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Lanfy schreef: Waarom? Ik vroeg het niet aan jou! En ik neem aan dat de beste mijnheer Rechtuit ook terug kan lezen?

Wat zijn atheïsten toch vriendelijke mensen, als jullie me bij de club willen hebben zal je op zijn minst wat aardiger tegen me moeten doen.
Ik ben heel aardig, altijd al geweest. En wie wilde je helpen dan? Mijnheer Rechtuit? Spelen jullie onder 1 hoedje en beantwoordden jullie vragen voor elkaar ofzo? Beetje rare gang van zaken als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.
Nou, als het over christelijke leer gaat heb je kans dat meerdere mensen je kunnen antwoorden en maakt het dan uit wie je het antwoord geeft? Bovendien stel je de vraag op een openbaar forum. Mag ik dan ook zo vrij zijn om te zeggen dat het nogal decadent overkomt exclusief van een persoon antwoord te willen?
De meeste vragen zijn dan ook vragen naar de bekende weg;geen wonder dat de leden hier zeggen laat maar. Men trap niet in valstrikken tja :o :o :smile:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Peter79

Bericht door Peter79 »

Piebe 2.2 schreef:
Lanfy schreef:
Piebe 2.2 schreef:

Lanfy stelde vandaag om 18:06 in dit topic een vraag aan Rechtuit. Dat had denk ik iets met Rechtuit zijn orakelgedrag te maken.
Peter79

Bericht door Peter79 »

Piebe 2.2 schreef:
Regelmatig geef ik inhoudelijke antwoorden die jou naar eigen zeggen voor het preterisme geïnteresseerd hebben.
Voorheen liep het een stuk beter dan nu.
Zou jij ook graag inhoudelijke gesprekken willen voeren?
Piebe Paulusma

Rechtuit schreef: De meeste vragen zijn dan ook vragen naar de bekende weg;geen wonder dat de leden hier zeggen laat maar. Men trap niet in valstrikken tja :o :o :smile:
Zo komt het op mij ook over, puur pro forma vragen.
Piebe Paulusma

Peter79 schreef: Zou jij ook graag inhoudelijke gesprekken willen voeren?
Dat hangt enorm van de persoon af, met jou wil ik wel een inhoudelijk gesprek voeren over het preterisme.
Lanfy

Bericht door Lanfy »

Rechuit schreef:
De meeste vragen zijn dan ook vragen naar de bekende weg;geen wonder dat de leden hier zeggen laat maar. Men trap niet in valstrikken tja :o :o :smile:
Hoezo verklaart u mijn vraag als valstrik? En door u niet op inhoudelijke vragen reageren zegt wel het nodige over de kwaliteit van dit forum! Ik dacht dat er hier echt gediscussieerd werd. Maar mijn huidige conclusie is dat het christendom steeds verder seculariseerd en dat er daarom ook geen inhoudelijke antwoorden op serieuze vragen zijn! Dit is het zoveelste christelijke forum wat aan secularisatie ten onder gaat! Maar dat is dan mijn bescheiden mening. Maar ik heb nog wel een vraag aan mijnheer Rechtuit. Als u de stelling deponeert dat er in de oostbloklanden momenteel veel atheisten tot het christelijke geloof komen, dan is het toch niet meer dan normaal dat u dit onderbouwd met actuele gegevens? Waar ik u herhaalde malen om gevraagd heb! En u kunt niet in de valstrik stappen want die vraag had ik u nog niet eerder gesteld! Ik ben hier pas enkele dagen lid. Maar wederom, ik ben zeer benieuwd!
Al mijn meningen en overtuigingen zijn voor herziening vatbaar mits deze goed beargumenteerd worden.
Peter79

Bericht door Peter79 »

Piebe 2.2 schreef:
Peter79 schreef: Zou jij ook graag inhoudelijke gesprekken willen voeren?
Dat hangt enorm van de persoon af, met jou wil ik wel een inhoudelijk gesprek voeren over het preterisme.
Akkoord, hangt inderdaad van de persoon af.

Wat betreft preterisme, als er nog iets open staat, doe ik graag weer mee.
Preterisme zit natuurlijk overal in, het hoeft niet specifiek over preterisme te gaan. De evangeliën blijven razend interessant, evenals het boek Openbaring.
Piebe Paulusma

Wat we zouden kunnen doen Peter79 is preterist Don K. Preston zijn meest recente dagelijkse youtube filmpje bespreken. Die zijn lekker kort en geven toch interessante stof tot nadenken.
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Piebe 2.2 schreef:
Regelmatig geef ik inhoudelijke antwoorden die jou naar eigen zeggen voor het preterisme geïnteresseerd hebben. De meeste mensen blijven weg vanwege hun te grote ego en niet omdat hier geen inhoudelijke gesprekken gevoerd worden.
Op een antwoord van jou, zit ik nog steeds te wachten. :?
Dat is ondertussen al een paar maanden geleden.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Piebe Paulusma

vrolijke schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Op een antwoord van jou, zit ik nog steeds te wachten. :?
Dat is ondertussen al een paar maanden geleden.
Nou, geduld kan je niet ontzegd worden, maar wat was de vraag?
JW88

Bericht door JW88 »

Rechtuit schreef:
Anja schreef:Een christen wordt geen atheist. Een gelovige keert niet terug naar zijn braaksel, zoals een hond doet (zie 2petr.2)

Dat dat dat deel van de atheisten, dat op geloofsfora voortdurend het christendom aanvalt, boos maakt, dat zij dan maar zo. De ontkerstening van de christenen lukt hier nog niet zo goed, gelukkig.
Tja het verhaal wat @Callista nu ophangt hebben wij hier in huis erg om moeten lachen. Theologisch als leerstellig zit het wel even anders in elkaar.
De herkerstening in Oost Europa is in volle gang en de atheisten ze lopen zeer sterk terug ze verdwijnen gewoon.Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer wereldwijd een massa Christenen bij gekomen welkom thuis :flower1: :flower1: :kiss1:
Jij leeft echt in een droomwereld heh.... kom je wel eens buiten? Ik heb je een paar reacties terug nog de keiharde cijfers van Nederland laten zien, dat atheïsme stijgende is en de helft van Nederland niet gelovig is, maar die cijfers sla je even over zeker met je selectieve gedrag...
JW88

Bericht door JW88 »

Rechtuit schreef:
callista schreef:
Rechtuit schreef:
Anja schreef:Een christen wordt geen atheist. Een gelovige keert niet terug naar zijn braaksel, zoals een hond doet (zie 2petr.2)

Dat dat dat deel van de atheisten, dat op geloofsfora voortdurend het christendom aanvalt, boos maakt, dat zij dan maar zo. De ontkerstening van de christenen lukt hier nog niet zo goed, gelukkig.
Tja het verhaal wat @Callista nu ophangt hebben wij hier in huis erg om moeten lachen. Theologisch als leerstellig zit het wel even anders in elkaar.
De herkerstening in Oost Europa is in volle gang ende atheisten ze lopen zeer sterk terug.Op dit moment dat wij dit schrijven zijn er weer wereldwijd een massa Christenen bij gekomen welkom thuis :flower1: :flower1: :kiss1:
Waar blijven de bewijzen en de lange lijsten daarvan? :geek:
Wij zijn je bediende niet :naughty: :naughty: :w
Wat doe je eigenlijk op dit forum Rechtuit? Naast trollen....
JW88

Bericht door JW88 »

callista schreef:
Biker schreef:
Anja schreef:
Als vervolger en aanklager van je katholieke broeders en zusters, zul je zelf nog eens moeten nagaan waar je zelf door beheersd wordt......en wie jij "dient" door in de valstrik te trappen van de beschuldigers buiten de Kerk. Je kunt geen twee heren dienen.
Een kerk die het zo bont heeft gemaakt als de katholieke zou ik graag aanklagen.
Zeg nu zelf, is er ook maar 1 post van Rechtuit, die ook maar met enige begrijpelijke substantiele onderbouwing uitnodigt tot gesprek of overtuiging ?
Ik ben dat getrol zo zat, dat ik me binnenkort verwijder hier, denk ik.
het is een forum onwaardig om een dergelijke bandrecorder voortdurend te laten trollen.
Dat verbaast mij niets...er zijn hier al velen weggelopen.....helaas moet ik zeggen... :( maar wel begrijpelijk....ik overweeg het zelf ook vaak, maar ja, men kan mij hier niet missen.... :clown:
Ook hier wordt door Anja dit keer --uit pure armoe en haat [hoe christelijk :roll: ] bij andere beschouwingen---- weer verwezen naar ...nou ja, je weet wel.... :evil:

Dat is het visitekaartje voor het christendom van sommigen hier..... :|
Ja, dan word je wel snel atheïst, agnost, vrijzinnig en toch spiritueel of iets dergelijks....uitnodigend is het niet.....eerder tenenkrommend...

Het is jammer, want veel wordt hier verpest door dergelijk trollen...zo kan ik het ook wel noemen......geen serieus, eerlijk en open gesprek mogelijk tussen verschillende levensovertuigingen...ook en zelfs niet in LB....nergens eigenlijk.
Tja..... :cry:
Ik snap ook niet dat de moderatie niet optreed tegen figuren zoals Rechtuit, die moeten gewoon aangepakt worden, het is overduidelijk dat hij hier alleen maar is om te trollen wat gepaard gaat met ongenuanceerde, niet onderbouwde kretologie te schreeuwen, inhoudelijk voegt hij niks toe, en hij beantwoord geen enkele vraag, dat lijkt me niet gewenst op een forum zoals dit, dit is niet wat ik alleen constateer maar wat heel veel heel constateren, nu hoop ik dat de moderatie dit ook constateert...
JW88

Bericht door JW88 »

Piebe 2.2 schreef:

Ten eerste zijn atheïsten geen ''club'' , want ze hebben werkelijk niks met elkaar gemeen omdat ze atheïst zijn, aangezien atheïsme niks is en ten tweede als het wel een club zou zijn, zou jij echt 1 van de laatsten zijn die ik erbij wilde hebben.
Piebe Paulusma

Als Rechtuit verbannen wordt antwoordt hij zeker niet meer en dat wou je toch niet?
JW88

Bericht door JW88 »

Peter79 schreef:
Lanfy schreef:
Peter79 schreef:Doe een tijdje hier mee, en je weet wat ieders woorden waard zijn.
Hoi Peter! Sorry maar deze discussies ben ik niet gewend. Maar gaat dat altijd zo hier? Ik ben meer de discussies gewend waar er echt duidelijk inhoudelijk dingen beargumenteerd worden. En als de argumenten hout snijden ben ik zeker bereid om mijn mening of zienswijze aan te passen. Maar dat gebeurd hier dus niet? En wat is de reden daarvan als dat inderdaad niet gebeurd?
Hoi Lanfy,

Ik zou ook graag inhoudelijke gesprekken willen.
Waarom dat hier zo weinig gebeurt, weet ik niet. Het lijkt wel of sommige mensen er van genieten om chaos te maken. En het lijkt alsof mensen elkaar bijval geven, omdat ze voor zichzelf de ruimte willen om van de forumregels af te wijken. En doordat zo'n kliek hier nogal dominant aanwezig is, lopen andere mensen weg of melden zich simpelweg niet aan.
Het probleem is dat heel veel gelovigen waarmee ik inhoudelijke gesprekken aan wil gaan bepaalde onderwerpen of vragen vermijden, ik beantwoord elke vraag die men mij wil stellen en ik vermijd ook geen enkel onderwerp, waarom kan een gelovige dat niet? Ik zal het je vertellen, omdat de waarheid soms te confronterend voor hun is en dat steken ze maar de kop in het zand....
JW88

Bericht door JW88 »

Piebe 2.2 schreef:Als Rechtuit verbannen wordt antwoordt hij zeker niet meer en dat wou je toch niet?
Nu ook zeker niet, dus wat is het verschil? Hij voegt werkelijk niks toe...
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

JW88 schreef:
Piebe 2.2 schreef:

Ten eerste zijn atheïsten geen ''club'' , want ze hebben werkelijk niks met elkaar gemeen omdat ze atheïst zijn, aangezien atheïsme niks is en ten tweede als het wel een club zou zijn, zou jij echt 1 van de laatsten zijn die ik erbij wilde hebben.
Nou @Piebe 2.2 ook jij bent nu de gebeten hond meneer JW88 maakt ruzie omdat meneer zijn zin niet krijgt tja. :arrow:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Piebe Paulusma

Rechtuit schreef:
JW88 schreef:is en ten tweede als het wel een club zou zijn, zou jij echt 1 van de laatsten zijn die ik erbij wilde hebben.
Nou @Piebe 2.2 ook jij bent nu de gebeten hond meneer JW88 maakt ruzie omdat meneer zijn zin niet krijgt tja. :arrow:
Ja het is me wat, als jij het niet hebt gedaan heb ik het gedaan en anders spelen we samen onder een hoedje. Alle beschuldigingen zijn ondertussen voorbijgekomen. Het is best lachwekkend en een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Biker

Bericht door Biker »

Piebe 2.2 schreef:
Lanfy schreef:
Piebe 2.2 schreef:

Ja het maakt zeker uit wie antwoord geeft.
Iedereen is verantwoordlijk voor wat hij/zij zelf zegt en mag daar , zeker op een forum, over bevraagd worden
Biker

Bericht door Biker »

Piebe 2.2 schreef:
Als de Bijbel leert dat Jezus terug zal komen op dezelfde wijze als Hij is heengegaan destijds, op de wolken, en dit is duidelijk nog niet gebeurd, kun je je misschien voorstellen dat mensen op een dergelijke fabel, al zou dat al wel gebeurd zijn, niet meer ingaan?
Piebe Paulusma

Biker schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Als de Bijbel leert dat Jezus terug zal komen op dezelfde wijze als Hij is heengegaan destijds, op de wolken, en dit is duidelijk nog niet gebeurd, kun je je misschien voorstellen dat mensen op een dergelijke fabel, al zou dat al wel gebeurd zijn, niet meer ingaan?
De Bijbel leert dat Christus EENMAAL geopenbaard is (Heb 9,26) en daar heb ik niks aan toe te voegen noch aan af te doen.

Hebreeën 9
24 Want Christus is niet binnengegaan in het heiligdom dat met handen gemaakt is en dat een tegenbeeld is van het ware, maar in de hemel zelf, om nu voor het aangezicht van God te verschijnen voor ons,
25 en dat niet om Zichzelf dikwijls te offeren, zoals de hogepriester elk jaar in het heiligdom binnengaat met bloed dat niet van hemzelf is.
26 Want dan had Hij vanaf de grondlegging van de wereld dikwijls moeten lijden. Maar nu is Hij bij de voleinding van de eeuwen eenmaal geopenbaard om de zonde teniet te doen door het offer van Zichzelf.

Dat jij Christus voor de tweede maal op aarde wilt om hem nogmaals te kruisigen moet jij weten, maar wat deze kwestie betreft is het iedereen wel duidelijk wie bij de geschriften blijft en wie niet.