callista schreef:waarom zou het gesprek daardoor [door gebruik van echte namen, WN] bevorderd worden?
Dat wil ik best nog een keer uitleggen.
Wim Nusselder schreef:Gelukkig is het nog niet verplicht om mensen met nepnamen aan te spreken.
callista schreef:Toch doe jij dat en wel regelmatig, zoals je nu ook mij aanspreekt.
Ik begin berichten aan jou zelden of nooit met "Hoi callista", toch?
callista schreef:Het is heel normaal dat men een nickname kiest
Er zijn heel veel dingen normaal in deze wereld die ik geen goed idee vind.
Ik zal je een opsomming besparen.
Ik neem aan dat je zelf ook wel een paar dingen kunt bedenken die jij geen goed idee vindt ondanks dat ze normaal zijn.
callista schreef:men kan daar verschillende redenen voor hebben
Ik kan me niet herinneren dat ik jouw reden daarvoor al eens gelezen heb.
Misschien ook wel; in elk geval kan ik me ook niet herinneren dat ik jou daar direct op aangesproken heb.
Deze discussie laait telkens op omdat jij reageert wanneer ik het er tegen anderen over heb.
Er zijn beslist redenen waar ik begrip voor heb.
Het is denk ik ook niet nodig dat iedereen zijn eigen naam gebruikt.
Als een groter percentage dat doet, voelt het voor nieuwkomers denk ik meer aan als face-to-face communicatie en dus veiliger.
Dat beïnvloedt de omgangsvormen in positieve zin, verwacht ik.
Ik zie ook duidelijk verschilt tussen forums en twitter (waar het inderdaad relatief normaal is om nepnamen te gebruiken), Facebook (waar dat veel minder gebruikelijk is, omdat mensen gewend zijn daar lief en leed te delen met in de eerste plaats anderen die hen relatief nabij staan) en LinkedIn (waar je wel oppast om je te misdragen, omdat je het nodig hebt om jezelf professioneel te presenteren of zelfs om banen te vinden).
In hoeverre beschouw jij je overigens als agnost?
Met v&Vriendengroet,
Wim