job schreef:Hallo Peda,peda schreef:
Hallo Job,
Zoeken doe je zolang je het niet gevonden hebt. Jij hebt het gevonden, proficiat daarmede. Ik niet, daarom zoek ik. Heel eenvoudig principe.
Sorry dat ik een beetje doorzeur
Je schrijft : ik ben geen echte naturalist noch een echte theist. Ik zoek de (spirituele) weg. Daarom nogmaals mijn vraag : Waarom zoek je?
Ik zoek als ik iets mis of iets kwijt bent. Ik treur omdat ik iets mis zoals een geliefde. Maar dan KAN ik allemaal benoemen wat ik mis, kwijt ben , etc.
WAAROM zou ik zoeken als ik dat allemaal niet weet?. Dan laat je het toch gewoon.........
Hallo Job,
Ik zoek naar wat jij als antwoord voor jezelf reeds gevonden hebt. Wat is het Mysterie . Valt het Mysterie ten diepste tezamen met een Boven/Buiten de Kosmos staande Bewuste Entiteit ( God ) , of is het Mysterie "' een bijzonder "deel " van een Oneindige Ongeschapen Eeuwig bestaande Natuur ( Onpersoonlijke Kracht/Principe/ Eigenschap) , of nog iets anders. Heeft onze werkelijkheid te maken met een van Buitenaf komende Wil en Bedoeling of ontbreekt een dergelijke wil en bedoeling . Vragen waar een nadenkend mens op broedt en waarvan de antwoorden niet op "' bewijsmanier "' te leveren zijn, maar vallen in het domein geloof en overtuiging. Zolang de keuze niet vaststaat, blijf je bezig met de vele varianten, die er inmiddels zijn.