Anja schreef:Dirk, leef je even in dat jij dat kindje bent, van 7, en je hebt twee mama's. En zo'n JG vertelt je even dat jouw mama's niet in de hemel kunnen komen.......
Eigenlijk gaat het me hier niet om. Nu wordt toch naar mijn mening m.b.t. het filmpje gevraagd. Ik denk dat je mijn mening kent, toch?
Anja schreef:Wat wordt het nou, Christus, of kerkleer?
Die vraag beantwoord ik altijd met
Christus!
Anja schreef:Laat JG als ze hun kinderen zo willen indoctrineren, dan maar eigen scholen oprichten, als ze hier niet mee op kunnen houden.
Het gaat me puur om de vrijheid van meningsuiting, Anja! Atheisten, JG, liberalen en communisten, humanisten en moslims. Ieder moet zijn of haar mening kunnen verkondigen. Natuurlijk zou ik bijvoorbeeld de islam willen verbieden, zoals ook het fascisme verboden is, omdat de islam een verderfelijke en demonische ideologie is. Natuurlijk worden kinderen helaas geindoctrineerd. Enige antwoord is de Liefde van Christus! Uiteindelijk zal ieder mens een eerlijke kans krijgen om de Waarheid te ontdekken, zoals bijvoorbeeld de getuigenissen van moslims (die Jezus in een droom of visioen ontmoet hebben) laten zien, of de vele niet-gelovigen die door een wonderbaarlijke genezing of ander wonder met HEM in aanraking zijn gekomen. ZIJN Genade gaat veel verder dan ons geloof en onze goede bedoelingen.
Overigens ging het me niet om de mening van JG t.a.v. homosexualiteit. Het ging me om de inspanning die verwacht wordt om de hemel te bereiken. Ik geloof dat geen mens een inspanning kan verrichten, omdat JEZUS de inspanning verricht heeft.
Dat geloven
en aannemen is de enige voorwaarde, niks meer, en dat heeft GENADE!
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!