Ik ben er vrij zeker van dat Dirk met "de slang" niet op jou als persoon doelde, maar op de geestelijke werkelijkheid van de slang, die twistziekte uitbaat en aanwakkert. Naar de slang wordt normaliter verwezen als een vrouwelijk begrip, ofschoon het in het Nederlands een mannelijk zelfstandig naamwoord is. Maar misschien is het in het Hebreeuws een vrouwelijk woord.callista schreef:Ach ja, volgens Dirk was ik een geveinsde slang, maar die benaming was eventueel ook op job van toepassing volgens Piebe...
Dirk was wat te snel en las daardoor slecht en dacht zijn slag te slaan, wat mislukte..........maar zijn bedoeling was duidelijk...
Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?
-
- Man/Vrouw: V
Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 06 mei 2016, 00:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
-
- Man/Vrouw: M
Ze rijden net voor, het is Veltins ook nog! Mea culpa!BdO schreef:Piebe 2.2 schreef:Oké BdO, het is me duidelijk.
(Nou denkt het hele forum dat ik aan je een vrachtwagen vol speciaalbier heb laten bezorgen, maar dat is niet zo hoor, @"geacht forum", Piebe doet dit gewoon helemaal zelf zonder omkoperij o.i.d. ).
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
Piebe 2.2 schreef:Ze rijden net voor, het is Veltins ook nog! Mea culpa!BdO schreef:Piebe 2.2 schreef:Oké BdO, het is me duidelijk.
(Nou denkt het hele forum dat ik aan je een vrachtwagen vol speciaalbier heb laten bezorgen, maar dat is niet zo hoor, @"geacht forum", Piebe doet dit gewoon helemaal zelf zonder omkoperij o.i.d. ).
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
-
- heet nu: Snelheid
Heb je het nou eindelijk in de gatenPiebe 2.2 schreef:Nee, Job reageerde zeer geringschattend. Ik antwoordde naar waarheid en neem niemand in de maling. Maar goed, ik stoot me niet weer aan die steen en antwoord gewoon niet meer op dergelijke vragen. Dat scheelt een hoop gezeur.callista schreef:Nee Piebe..zonder dollen, dus serieus.........ik begreep totaal niets van je uitval tegen job om hem een drama queen en een heilig boontje te noemen.Piebe 2.2 schreef:@ Callista,
Dus jij vindt het netjes als ik je vraag of je me in de maling probeert te nemen? Vanaf daar botsten Job en ik. Ga je zelf maar schamen!
Er was geen enkel aanleiding toe.....hij gaf gewoon zijn eerlijke mening en stelde een eerlijke vraag
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
-
Traag maar gestaag.Rechtuit schreef: Heb je het nou eindelijk in de gaten
-
Dag Piebe,Piebe 2.2 schreef:Hoe is iets voor een atheist zoals jij blasfemisch? Stel je niet zo aan, drama queen.job schreef:Dat iemand durft te beweren dat god via het denken, praten en doen van een bepaalde zonde wil testen is gewoonweg blasfemisch.Piebe 2.2 schreef:Nee, ik bedoel dat het een test was voor ons, zodat wij kunnen zien dat vertrouwen op God beloond wordt. Want als Abraham zijn zoon had geofferd, dan had hij hem meteen terug gekregen. Wat wij denken te verliezen door te vertrouwen op God, krijgen we terug door dat vertrouwen.BdO schreef: Je bedoelt dat God Abraham in de gelegenheid stelde te testen of zijn vertrouwen genoeg was om door God beloont te worden en/of om God te testen of Hij Abrahams vertrouwen waard was?
Een paar dagen afwezig geweest. Ik zie dat jij nogal reageert op een reactie van mij.
Ik ben nu atheist, maar ben veertig jaar christen geweest. Twintig jaar als wedergeboren christen. Daarnaast heb ik theologie als "hobby" beoefend. Wat dat betreft weet ik vanuit de praktijk wat als blasfemisch wordt gezien. Ik begrijp dat het blijkbaar niet voor idereen zo eenvoudig ligt....
-
Dag Piebe,Piebe 2.2 schreef:Precies en wie de rest van het gesprek volgt kan ook zien wie er begon met schelden, ik laat me door niemand in de {niet-toegestaan woord} nemen en zeker niet door een atheist die zichzelf Job noemt.Rechtuit schreef:Nou uitschelden ,waar zit dat schelden dan @Piebe2.2 heeft gelukkig geen blad voor de mond en dat is wat anders dan schelden,schijnheilig is hij in ieder geval niet
Volgens mij verwar je mijn inbreng met die van Peter, ik wil gewoonweg niet schelden.
http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... start=2500
Zou je mij kunnen aangeven waar ik dat in jouw ogen wel deed?
-
Dag Piebe,Piebe 2.2 schreef:Wanneer iemand je vraagt naar je geloof en vervolgens stelt dat je hem in de maling probeer te nemen, is er dan sprake van wederzijds respect? Heel vaak gaat de vraag vooraf aan een gevecht. In het echte leven zou ik overwogen hebben of ik Job zou kunnen hebben na zo'n opmerking. En zo ja, hem zonder pardon op zijn mond timmeren. Zo'n type ben ik nou eenmaal, kijk uit voor mijn tenen of je krijgt een draai om je oren. Simpel en duidelijk.
En nou bier.
Dat zijn vragen van Peter64, zie http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... start=2500
Zou ik nooit doen, aan de hand van antwoorden van iemand zeggen dat iemand je in de maling neemt. Hoogstens dat feiten in een verhaal tegenstrijdig zijn, maar dat kun je als buitenstaander toch nooit helemaal natrekken.
Wel niet vergeten dat ik geen christen meer ben, maar dus tegenwoordig terugslaan.....
-
Pardon, ik heb jou en Peter64 door elkaar gehaald. Wat ik over jou gezegd heb geldt dus voor Peter64.job schreef:Dag Piebe,Piebe 2.2 schreef:Wanneer iemand je vraagt naar je geloof en vervolgens stelt dat je hem in de maling probeer te nemen, is er dan sprake van wederzijds respect? Heel vaak gaat de vraag vooraf aan een gevecht. In het echte leven zou ik overwogen hebben of ik Job zou kunnen hebben na zo'n opmerking. En zo ja, hem zonder pardon op zijn mond timmeren. Zo'n type ben ik nou eenmaal, kijk uit voor mijn tenen of je krijgt een draai om je oren. Simpel en duidelijk.
En nou bier.
Dat zijn vragen van Peter64, zie http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... start=2500
Zou ik nooit doen, aan de hand van antwoorden van iemand zeggen dat iemand je in de maling neemt. Hoogstens dat feiten in een verhaal tegenstrijdig zijn, maar dat kun je als buitenstaander toch nooit helemaal natrekken.
Wel niet vergeten dat ik geen christen meer ben, maar dus tegenwoordig terugslaan.....
-
Hoi job, vind jij het betreffende verhaal van Piebe tegenstrijdig?
-
Dag Peter,Peter64 schreef:Hoi job, vind jij het betreffende verhaal van Piebe tegenstrijdig?
Mij is altijd geleerd nooit in een driehoeks verhouding te komen tijdens een dispuut......
Dus nee, ik ga het verhaal niet terug lezen en ook geen reactie op geven.....
In het algemeen: Persoonlijke verhalen kunnen zo persoonlijk zijn dat het voor een buitenstaander nooit te checken zijn. Of iemand moet het ter boek stellen, dan worden alle ervaringen en gevoelens beter zichtbaar, maar zelfs dan blijven ze persoonlijke ervaringen..
Mvg,
Job
-
Stoker.Peter64 schreef:Hoi job, vind jij het betreffende verhaal van Piebe tegenstrijdig?
-
Hoi job, ik vind het zacht gezegd een nogal onbevredigend antwoord, eerst veroordeel jij mijn standpunt, en later zeg jij het volgende:
''Mij is altijd geleerd nooit in een driehoeks verhouding te komen tijdens een dispuut''
Job, wanneer jij je zou houden aan hetgeen wat jou geleerd is lijkt het mij verstandig om jezelf daaraan te houden, immers,
You can't have your cake and eat it too
''Mij is altijd geleerd nooit in een driehoeks verhouding te komen tijdens een dispuut''
Job, wanneer jij je zou houden aan hetgeen wat jou geleerd is lijkt het mij verstandig om jezelf daaraan te houden, immers,
You can't have your cake and eat it too
-
Hoi Piebe, leg mij nou eens een keertje uit hoe jij vanuit een leven zonder god, teruggekeerd ben naar god?
Van het hele in de maling nemen verhaal neem ik geen woord terug, de tegenstrijdigheid van jouw verhaal behoeft voor de goede verstaander geen verdere uitleg.
Van het hele in de maling nemen verhaal neem ik geen woord terug, de tegenstrijdigheid van jouw verhaal behoeft voor de goede verstaander geen verdere uitleg.
-
Ik jou wat uitleggen? Nou breekt mijn klomp!Peter64 schreef:Hoi Piebe, leg mij nou eens een keertje uit hoe jij vanuit een leven zonder god, teruggekeerd ben naar god?
-
Hoi Piebe, ik hoop oprecht dat tijdens het breken van jouw klomp je voet er niet in zat.
Terugkeren naar iets waar je nooit geweest ben, dat is wat jij zeg Piebe, lees je eigen reactie nog maar eens na.
Terugkeren naar iets waar je nooit geweest ben, dat is wat jij zeg Piebe, lees je eigen reactie nog maar eens na.
-
Inderdaad. Op gestook is reageren de moeite niet waard.Piebe 2.2 schreef:Stoker.Peter64 schreef:Hoi job, vind jij het betreffende verhaal van Piebe tegenstrijdig?
Solo Christo
-
Klopt.Anja schreef:Inderdaad. Op gestook is reageren de moeite niet waard.Piebe 2.2 schreef:Stoker.Peter64 schreef:Hoi job, vind jij het betreffende verhaal van Piebe tegenstrijdig?
-
- heet nu: Snelheid
Als de klomp breekt is de laars u nabij en --------------ja -----------Piebe 2.2 schreef:Ik jou wat uitleggen? Nou breekt mijn klomp!Peter64 schreef:Hoi Piebe, leg mij nou eens een keertje uit hoe jij vanuit een leven zonder god, teruggekeerd ben naar god?
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
-
Die vrijheid nemen zij, omdat het toegelaten wordt.BdO schreef:Kijk er wordt steeds meer duidelijk. Eerst al dat Rechtuit een forumgebruiker is die vindt dat er gescholden mag worden. En nu dat Piebe een forumgebruiker is die vindt dat hij mag schelden.Piebe 2.2 schreef: In het echte leven zou ik overwogen hebben of ik Job zou kunnen hebben na zo'n opmerking. En zo ja, hem zonder pardon op zijn mond timmeren. Zo'n type ben ik nou eenmaal, kijk uit voor mijn tenen of je krijgt een draai om je oren. Simpel en duidelijk.
"Alles is de schuld van degene die het toelaat", luidt het spreekwoord.
Of dat nu een modder eter is of een paus.
-
Precies!Rechtuit schreef:Als de klomp breekt is de laars u nabij en --------------ja -----------Piebe 2.2 schreef:Ik jou wat uitleggen? Nou breekt mijn klomp!Peter64 schreef:Hoi Piebe, leg mij nou eens een keertje uit hoe jij vanuit een leven zonder god, teruggekeerd ben naar god?
-
Nu reageer je op iets wat alweer uit de wereld is. De reden waarom ik Job uitmaakte voor heilig boontje en drama queen is omdat ik hem verwarde met peter64. Deze vroeg mij waarom ik geloofde en toen ik naar waarheid antwoord gaf vroeg hij daarna zeer geringschattend wie ik in de maling probeerde te nemen.Biker schreef:Die vrijheid nemen zij, omdat het toegelaten wordt.BdO schreef:Kijk er wordt steeds meer duidelijk. Eerst al dat Rechtuit een forumgebruiker is die vindt dat er gescholden mag worden. En nu dat Piebe een forumgebruiker is die vindt dat hij mag schelden.Piebe 2.2 schreef: In het echte leven zou ik overwogen hebben of ik Job zou kunnen hebben na zo'n opmerking. En zo ja, hem zonder pardon op zijn mond timmeren. Zo'n type ben ik nou eenmaal, kijk uit voor mijn tenen of je krijgt een draai om je oren. Simpel en duidelijk.
Geen reden tot schelden misschien, maar duidelijk is wel dat het niks te maken heeft met het beleid alhier. Wanneer men vriendelijk is tegen mij, dan ben ik dat ook.
-
Piebe lees eens goed terug in zake dit gebeuren...[misverstand]Piebe 2.2 schreef:Nu reageer je op iets wat alweer uit de wereld is. De reden waarom ik Job uitmaakte voor heilig boontje en drama queen is omdat ik hem verwarde met peter64. Deze vroeg mij waarom ik geloofde en toen ik naar waarheid antwoord gaf vroeg hij daarna zeer geringschattend wie ik in de maling probeerde te nemen.Biker schreef:Die vrijheid nemen zij, omdat het toegelaten wordt.BdO schreef:Kijk er wordt steeds meer duidelijk. Eerst al dat Rechtuit een forumgebruiker is die vindt dat er gescholden mag worden. En nu dat Piebe een forumgebruiker is die vindt dat hij mag schelden.Piebe 2.2 schreef: In het echte leven zou ik overwogen hebben of ik Job zou kunnen hebben na zo'n opmerking. En zo ja, hem zonder pardon op zijn mond timmeren. Zo'n type ben ik nou eenmaal, kijk uit voor mijn tenen of je krijgt een draai om je oren. Simpel en duidelijk.
Geen reden tot schelden misschien, maar duidelijk is wel dat het niks te maken heeft met het beleid alhier. Wanneer men vriendelijk is tegen mij, dan ben ik dat ook.
Jij hebt beweerd dat je tot je dertigste atheïst was en daarna WEER gelovig bent geworden...
Het zit 'm in dat woordje WEER, dat impliceert dat je voorheen wel gelovig was en geen atheïst dus...Dat ik atheist was, dat ben ik geweest tot mijn dertigste.
Daarna ben ik geïnteresseerd geraakt in de Bijbel ben ik langzaam maar zeker weer gelovig geworden.
En daar haakte Peter64 op in en stelde daar een vraag over, waarop jij heetgebakerd reageerde...en hem betichtte van drama queen en heilig boontje [wat volgens mij nergens op sloeg]
Peter64 schreef:
Hoi Piebe, jij geloofde dus niet in goden tot je dertigste, maar daarna ben jij langzaam maar zeker weer gelovig geworden?
Neem jij nu mij of jezelf in de maling?, want ik snap het niet meer.
Praat het liever op een volwassen manier uit......en leg het uit.Piebe schreef daarop
Dat het jou niet duidelijk is heb ik maling aan.
Laatst gewijzigd door callista op 08 mei 2016, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Inderdaad en dat is dan niet zelden de zevenmijlslaarsRechtuit schreef:Als de klomp breekt is de laars u nabij en --------------ja -----------Piebe 2.2 schreef:Ik jou wat uitleggen? Nou breekt mijn klomp!Peter64 schreef:Hoi Piebe, leg mij nou eens een keertje uit hoe jij vanuit een leven zonder god, teruggekeerd ben naar god?
Solo Christo
-
Tsjonge jonge, heb even een paar pagina's teruggelezen. Wat een geneuzel allemaal!
Al mijn meningen en overtuigingen zijn voor herziening vatbaar mits deze goed beargumenteerd worden.